Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje stimuleren

+13
Annemie
Linda
mauwmauw
Susan
TukTuk
Slakje
snoezel
SarahKey
Liadan
Annie24
Steep
Twellie
koNijntje
17 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Kindje stimuleren - Pagina 3 Empty Re: Kindje stimuleren

Bericht  TukTuk ma 9 apr 2012 - 8:50

mama2be schreef:Ja idd een redressiehelm. Ik heb het wel eens tegen de fysio gezegd. Ze zei dat ze het wel eens vaker had gehoord dat kindjes minder beweeglijk zijn als ze de helm op hebben. Voor mijn zoontje was het best zwaar toen hij nog geen goede hoofdbalans had. Hij vond dat al moeilijk en dan ook nog het gewicht van zo'n helm erbij. Dat gaat nu echt veel beter. Si ds kort gaat ook echt zijn koppie goed omhoog bij buikligging met de helm op. Maar het is niet zo denk ik dat hij al veel meer had gekund als hij geen helm had. Ik ben blij dat hij hem heeft. Hij heeft nu na 3 maanden al zo'n mooi rond hoofdje gekregen en hij vindt het zelf ook echt niet erg om hem op te hebben. Tenminste dat kan ik niet aan hem merken. Hij is zowel met als zonder helm altijd even vrolijk

Ja een helmpje is natuurlijk wel een heel gewicht extra voor zo'n kindje, ook al voelen ze misschien niet zo zwaar aan voor ons.
Maar het is inderdaad het belangrijkste dat het gewoon een vrolijk jongetje is, en het is enorm fijn dat hij in zo'n korte tijd al een mooi rond hoofdje heeft gekregen! Dat is belangrijker dan maar aan de standaard lijstjes te voldoen Wink
Straks zal hij misschien juist ook weer iets sneller ontwikkelen, omdat hij zich minder pijn kan doen aan zijn hoofd, en dus misschien ook minder "voorzichtig" is zeg maar, je ziet vaak dat kindjes daarna zonder helmpje ineens enorm moeten wennen dat ze niet altijd maar kunnen door duwen en je hoofd stoten toch echt pijn kan doen :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 9:02

.

Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Steep ma 9 apr 2012 - 9:59

Misschien een gekke vraag hoor, maar als ze iets te snel doen, maakt dat uit? R die kan de pincetgreep. Hij kan echt kleine dingetjes pakken met zijn duim en wijsvinger (bijvoorbeeld een kraaltje, die ik dan vervolgens uit zijn hand gris omdat alles richting mond gaat haha). Zit daar nog een verschil in? In de grove motoriek of fijne motoriek?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Floor ma 9 apr 2012 - 10:02

Steep schreef:Misschien een gekke vraag hoor, maar als ze iets te snel doen, maakt dat uit? R die kan de pincetgreep. Hij kan echt kleine dingetjes pakken met zijn duim en wijsvinger (bijvoorbeeld een kraaltje, die ik dan vervolgens uit zijn hand gris omdat alles richting mond gaat haha). Zit daar nog een verschil in? In de grove motoriek of fijne motoriek?
Ik vraag me dat inderdaad voortdurend ook af, of dingen te snel doen iets uit maakt, of dat erg is.
Onze zoon rolt vanaf 2.5 maand dagelijks om en vanaf 3.5 maand ook terug. Sinds een paar dagen is hij op handen en knieën aan het voortbewegen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Steep ma 9 apr 2012 - 10:04

Floor schreef:
Steep schreef:Misschien een gekke vraag hoor, maar als ze iets te snel doen, maakt dat uit? R die kan de pincetgreep. Hij kan echt kleine dingetjes pakken met zijn duim en wijsvinger (bijvoorbeeld een kraaltje, die ik dan vervolgens uit zijn hand gris omdat alles richting mond gaat haha). Zit daar nog een verschil in? In de grove motoriek of fijne motoriek?
Ik vraag me dat inderdaad voortdurend ook af, of dingen te snel doen iets uit maakt, of dat erg is.
Onze zoon rolt vanaf 2.5 maand dagelijks om en vanaf 3.5 maand ook terug. Sinds een paar dagen is hij op handen en knieën aan het voortbewegen.

R komt bij jou zoon in de leer.. Hij kan alleen maar achteruit en wordt heeeel erg boos als het niet lukt om vooruit te gaan haha! ;-)
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Fearie ma 9 apr 2012 - 10:08

Hier ook eentje, D. vind de labels aan zijn speelgoed en de kruimels voor hem uitermate boeiend. Die pakt ie ook met duim en wijsvinger.
Terwijl omrollen naar mijn idee nog steeds niet echt omrollen is (van buik naar rug meestal als ie moe is - maar van rug naar buik heb ik hem nog vrijwel niet zien doen, alleen als ie zijn speen wil hebben ofzo), op de buik wordt er wel rondgeschoven en dan meestal achteruit (ziet er wel schattig uit).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  TukTuk ma 9 apr 2012 - 19:53

Hmm daar heb ik eigenlijk geen antwoord op. Je hebt er natuurlijk weinig controle over als een kindje snel is, maar of het echt een probleem is, geen idee.

Wel is het schijnbaar zo dat het wel beter is als een kindje eerst kruipt voordat het gaat lopen, omdat het kruipen ook allerlei voordelen heeft en andere ontwikkelingen stimuleert.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 9 apr 2012 - 19:58

Dat lijkt mij niet, je hoort toch zo vaak over kinderen die relatief vlot zijn? Volgens mij was dat juist de reden dat AngelNyn die lijst plaatste, omdat je meestal vooral verhalen hoort over kinderen die supersnel zijn waardoor ouders een vertekend beeld krijgen en zich zorgen gaan maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  SarahKey ma 9 apr 2012 - 20:25

gericht volgen pas bij 3 maanden? Hebben wij hier dan zo'n wijse kikker of is de tabel aan de late kant?
Vind traplopen ook erg laat in de tabel, de meeste kindjes kunnen dan wel eerder als ik dat zo hoor in mijn omgeving.

Wat ik nog vergeten ben, wij moeten Siem ook stimuleren om naar rechts te kijken. Hij heeft een voorkeurshouding naar links. Heel vervelend en ondanks dan wij overdag zo goed ons best doen, plat het hoofdje toch al iets af. Dus volgende week moet ik de fysio bellen als hij dat nog zo heeft. En dat doe ik ook echt want wil zo graag geen helmpje, maar goed als het moet dan moet het maar wil alles doen om het te voorkomen.

En we doen al zo veel, hoofdje telkens in zijn slaap naar rechts leggen, speelgoed in de box aan de rechterkant, overdag als hij slaapt op rechterzij leggen, met een speeltje voor zijn hoofd heen en weer bewegen etc etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  TukTuk ma 9 apr 2012 - 20:32

SarahKey schreef:gericht volgen pas bij 3 maanden? Hebben wij hier dan zo'n wijse kikker of is de tabel aan de late kant?
Vind traplopen ook erg laat in de tabel, de meeste kindjes kunnen dan wel eerder als ik dat zo hoor in mijn omgeving.

Wat ik nog vergeten ben, wij moeten Siem ook stimuleren om naar rechts te kijken. Hij heeft een voorkeurshouding naar links. Heel vervelend en ondanks dan wij overdag zo goed ons best doen, plat het hoofdje toch al iets af. Dus volgende week moet ik de fysio bellen als hij dat nog zo heeft. En dat doe ik ook echt want wil zo graag geen helmpje, maar goed als het moet dan moet het maar wil alles doen om het te voorkomen.

En we doen al zo veel, hoofdje telkens in zijn slaap naar rechts leggen, speelgoed in de box aan de rechterkant, overdag als hij slaapt op rechterzij leggen, met een speeltje voor zijn hoofd heen en weer bewegen etc etc.

Volgens mij bedoelen ze met traplopen echt het lopen, dus niet de trap op kruipen smile
En die 3 maanden zijn de richtlijnen waarop ze het "moeten" kunnen, ieder kindje is anders, er zijn kindjes die het dus ook sneller kunnen smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey ma 9 apr 2012 - 23:23

ah zo, nou dan zit Siem goed, die volgt me iets te vaak waardoor hij begint te jengelen als ik even de kamer uit loop.

Maar de trap oplopen bedoelde ik ook. Heb nu even ons nichtje in mijn hoofd, die is zo boven, houd zich netjes vast aan de leuning en andere handje op de traptrede boven haar. Ze word in juli 2. En eraf doet ze ook al vind ik dat eng Embarassed dus ik beur haar dan op.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud