Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

+17
PiP
Mida4you
nillis
Teddyaapje
duckie
Bloem86
Tania
Coccinelle
Fiwen
Parisienne
keverke26
Susan
Flip Fluitketel
Pussycat
-Ieniemienie-
PapillonRose
Linda
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 3:15

Ik vind het mooi geweest met de fles! Y.enthe wil het liefst alleen nog maar uit de fles drinken of uit 1 van onze glazen. Nu ben ik al een paar dagen aan het helpen/stimuleren/oefenen van het drinken uit de tuitbeker, maar ze vertikt het gewoon, totdat ik natuurlijk de fles erbij haal..

Iemand nog tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Linda ma 6 feb 2012 - 3:17

Een rietjesbeker misschien?

Mijn dochter heeft nooit uit een tuit of antilek gedronken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 3:18

Daar moeten ze ook uit "zuigen" toch? Bij de difrax antilek heb ik het "slow" stukje uit gehaald, zodat er wat drinken uit komt, maar ze smijt dat ding letterlijk door de kamer heen. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  PapillonRose ma 6 feb 2012 - 3:19

Hier meteen een rietjesbeker. Die pakte ze trouwens ook niet de eerste tijd, maar bleef hem regelmatig aanbieden. En van de ene op de andere dag ging het goed. Ik heb trouwens die van de hema, werkt als een gewoon rietje, dus geen raar mechanisme erin wat het drinken misschien lastiger maakt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Linda ma 6 feb 2012 - 3:20

Anniej_S schreef:Daar moeten ze ook uit "zuigen" toch? Bij de difrax antilek heb ik het "slow" stukje uit gehaald, zodat er wat drinken uit komt, maar ze smijt dat ding letterlijk door de kamer heen. Laughing

Ja, maar de beweging is toch anders als bij een antilek of tuit. Wij hebben geoefend met een pakje drinken, zachtjes in knijpen en toen had ze het zo door.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Linda ma 6 feb 2012 - 3:21

PapillonRose schreef:Hier meteen een rietjesbeker. Die pakte ze trouwens ook niet de eerste tijd, maar bleef hem regelmatig aanbieden. En van de ene op de andere dag ging het goed. Ik heb trouwens die van de hema, werkt als een gewoon rietje, dus geen raar mechanisme erin wat het drinken misschien lastiger maakt.

Ja, die heb ik ook. Je hebt ook van die ingewikkelde waar je eerst zachtjes op moet bijten enzo. Ik begrijp nooit zo goed waarom ze dat zo moeilijk moeten maken, haha.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 3:21

Pakjes drinken heb ik zoiezo in huis, dus daar kan ik zoiezo al mee beginnen natuurlijk. Ik wil ook nog even volhouden met de anti-lekbeker. Anders heb ik die voor niks gekocht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 3:22

Linda schreef:
PapillonRose schreef:Hier meteen een rietjesbeker. Die pakte ze trouwens ook niet de eerste tijd, maar bleef hem regelmatig aanbieden. En van de ene op de andere dag ging het goed. Ik heb trouwens die van de hema, werkt als een gewoon rietje, dus geen raar mechanisme erin wat het drinken misschien lastiger maakt.

Ja, die heb ik ook. Je hebt ook van die ingewikkelde waar je eerst zachtjes op moet bijten enzo. Ik begrijp nooit zo goed waarom ze dat zo moeilijk moeten maken, haha.

Dat vind ik nou ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Linda ma 6 feb 2012 - 3:24

Anniej_S schreef:
Linda schreef:
PapillonRose schreef:Hier meteen een rietjesbeker. Die pakte ze trouwens ook niet de eerste tijd, maar bleef hem regelmatig aanbieden. En van de ene op de andere dag ging het goed. Ik heb trouwens die van de hema, werkt als een gewoon rietje, dus geen raar mechanisme erin wat het drinken misschien lastiger maakt.

Ja, die heb ik ook. Je hebt ook van die ingewikkelde waar je eerst zachtjes op moet bijten enzo. Ik begrijp nooit zo goed waarom ze dat zo moeilijk moeten maken, haha.

Dat vind ik nou ook!

Haha nou, hup die antilek in de la en gewoon met een pakje en normale rietjesbeker oefenen. Very Happy

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 3:25

Komt goed :-D

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  -Ieniemienie- ma 6 feb 2012 - 3:30

Hier heeft ze nooit uit een tuit gedronken.
Ik ben van de fles over gegaan op een overbekertje van difrax.
Het kost veel tijd, want je moet er altijd bij blijven. Maar toen ze 14 maanden was dronk ze goed zelf uit een beker.
Voor onderweg had ik een pakje uit een pakjeshouder, en heel soms een rietjes beker,
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Pussycat ma 6 feb 2012 - 3:34

Pff een gewoon bekertje lukt hier echt nog niet! Ze gooit het bekertje in een keer leeg Stimuleren drinken uit Tuitbeker. 394967 rustig doen komt niet in haar woordenboek voor.
Een rietjesbeker gaat hier wel goed.
Ook zo van de 1 op de andere dag trouwens ze drinkt er alweer een poosje uit.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  PapillonRose ma 6 feb 2012 - 3:40

Een gewone beker wil hier trouwens ook nog niet zo. En de oefenbeker van Difrax ook niet. Volgens mij kan ze het trouwens wel, ze snapt wel hoe het werkt heb ik gemerkt. Maar ze wil dan iets te graag en iets te snel drinken en dan gaat het mis laughcry Dus we doen het af en toe wel, maar dan hou ik hem vast en dan vind ze het meteen al niet meer zo leuk (want ze wil uiteraard alles zelf doen :P ).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 3:40

Was even de plas drinken aan het opruimen van de door net door de kamer gegooide antilekbeker...NOT

Rietjesbeker kan ik altijd eens proberen zodra het met een rietje goed gaat en een oefenbekertje heb ik ook wel in huis, maar dan laat ze alles "lopen" zeg maar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Flip Fluitketel ma 6 feb 2012 - 3:44

Wij hebben eerst een tuitbeker gebruikt moest antilek zijn, maar dat was hij niet echt. Toen een keer de rietjesbeker gepakt om te proberen en het ging in 1 keer goed. Uit een pakje met rietje drinken deed ze ook gelijk goed al vind ze erin knijpen ook erg leuk. Ik wil binnenkort z'on oefenbeker kopen en dan uitproberen uit een glas drinken doet ze wel, maar ligt alles op de grond.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 3:46

Voor Ezra heb ik toen hij een maand of 7 was oefenbekers gekocht van Difrax. Yrsa kon al heel snel door een rietje drinken dus voor haar had ik voor buiten drinkpakjes Roosvicee en voor binnen een gewone beker met een gewoon rietje, later ook oefenbekers.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 4:26

Ze sloeg me toch zo het pakje drinken uit de hand en kreeg een klap (het was wel lachwekkend hoor) dus dan maar een flesje drinken Stimuleren drinken uit Tuitbeker. 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  keverke26 ma 6 feb 2012 - 4:30

Mijn dochtertje drinkt nu alleen nog maar uit de rietjesbeker (van de hema) dronk eerst uit een beker maar dat weigert ze nu pertinent. Ik heb wel gehoord dat een rietjesbeker beter zou zijn dan een tuitbeker dus die tuitbeker heb ik haar met een maand of negen niet meer gegeven. Alleen de melk drinkt ze nog uit een fles maar daar wil ik eigenlijk ook langzaam vanaf.. maar hoe ik dat moet gaan aanpakken?

keverke26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Parisienne ma 6 feb 2012 - 4:32

Drinken uit een rietje (pakje of een rietjesbeker) is veel beter dan drinken uit een tuitbeker. Dit geldt voor de mondmotoriek, wat weer enigszins samenhangt met de spraakontwikkeling. Blijven oefenen dus met een rietje. En het is ook ontzettend handig om als je weggaat gewoon een pakje drinken mee te nemen i.p.v. een beker drinken van thuis.

Ik heb hier in de la altijd een pak rietjes liggen. Drinken krijgt N. dus in een beker met een rietje erin en dat gaat prima. Zelfstandig uit een beker drinken gaat nog niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 4:59

Ik ga ook morgenmiddag weer verder met proberen hoor, weet zeker dat de aanhouder wint Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 5:08

Parisienne schreef:
Ik heb hier in de la altijd een pak rietjes liggen. Drinken krijgt N. dus in een beker met een rietje erin en dat gaat prima. Zelfstandig uit een beker drinken gaat nog niet.

Ja, dat had ik voor Yrsa ook altijd, gewoon een pak rietjes in de kast, vond ik veel handiger dan een rietjesbeker.

Ezra heeft juist heel lang niet door een rietje gedronken, pas toen hij ruim twee was, maar hij dronk weer heel vroeg zelfstandig uit een gewone beker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Fiwen ma 6 feb 2012 - 6:52

Parisienne schreef:Drinken uit een rietje (pakje of een rietjesbeker) is veel beter dan drinken uit een tuitbeker. Dit geldt voor de mondmotoriek, wat weer enigszins samenhangt met de spraakontwikkeling. Blijven oefenen dus met een rietje. En het is ook ontzettend handig om als je weggaat gewoon een pakje drinken mee te nemen i.p.v. een beker drinken van thuis.

Ik heb hier in de la altijd een pak rietjes liggen. Drinken krijgt N. dus in een beker met een rietje erin en dat gaat prima. Zelfstandig uit een beker drinken gaat nog niet.

Behalve als ze geen sapjes lusten :P ... Hier een kindje dat alleen water of thee (en melk) drinkt dus daarvoor hebben wij het zeker niet gedaan. Overigens drinkt J. nu sinds een maand met een rietje, daarvoor weigerde ze dat resoluut.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Coccinelle ma 6 feb 2012 - 6:55

Linda schreef:
PapillonRose schreef:Hier meteen een rietjesbeker. Die pakte ze trouwens ook niet de eerste tijd, maar bleef hem regelmatig aanbieden. En van de ene op de andere dag ging het goed. Ik heb trouwens die van de hema, werkt als een gewoon rietje, dus geen raar mechanisme erin wat het drinken misschien lastiger maakt.

Ja, die heb ik ook. Je hebt ook van die ingewikkelde waar je eerst zachtjes op moet bijten enzo. Ik begrijp nooit zo goed waarom ze dat zo moeilijk moeten maken, haha.

Ik denk dat dat tegen het lekken is? Wij hebben ook een Hema rietjesbeker en hier houdt ze hem als ze uitgedronken is altijd op zijn kop om ermee te gaan schudden zodat ze daarna ijverig de tafel kan gaan poetsen. Stimuleren drinken uit Tuitbeker. 394967

Ik laat haar trouwens 's avonds altijd oefenen met het zelf uit een beker drinken, dan moet ze toch bijna haar pyjama aan dus dan kan ze volop knoeien.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Tania ma 6 feb 2012 - 7:10

Coccinelle schreef:
Linda schreef:
PapillonRose schreef:Hier meteen een rietjesbeker. Die pakte ze trouwens ook niet de eerste tijd, maar bleef hem regelmatig aanbieden. En van de ene op de andere dag ging het goed. Ik heb trouwens die van de hema, werkt als een gewoon rietje, dus geen raar mechanisme erin wat het drinken misschien lastiger maakt.

Ja, die heb ik ook. Je hebt ook van die ingewikkelde waar je eerst zachtjes op moet bijten enzo. Ik begrijp nooit zo goed waarom ze dat zo moeilijk moeten maken, haha.

Ik denk dat dat tegen het lekken is? Wij hebben ook een Hema rietjesbeker en hier houdt ze hem als ze uitgedronken is altijd op zijn kop om ermee te gaan schudden zodat ze daarna ijverig de tafel kan gaan poetsen. Stimuleren drinken uit Tuitbeker. 394967

Haha dat doet J. ook.

Hier wordt vanaf een maand of 7 uit de rietjesbeker gedronken. De tuitbeker snapte hij niet maar de rietjesbeker had hij zo door.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Bloem86 ma 6 feb 2012 - 7:29

Pussycat schreef:Pff een gewoon bekertje lukt hier echt nog niet! Ze gooit het bekertje in een keer leeg Stimuleren drinken uit Tuitbeker. 394967 rustig doen komt niet in haar woordenboek voor.
Een rietjesbeker gaat hier wel goed.
Ook zo van de 1 op de andere dag trouwens ze drinkt er alweer een poosje uit.

Hier net zo. Een gewone beker wil ze te snel achterover slaan! De rietjesbeker wilde ze eerst ook niet, maar sinds ze een maand of 15 was, van de ene op de andere dag wel!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stimuleren drinken uit Tuitbeker. Empty Re: Stimuleren drinken uit Tuitbeker.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum