Kindje stimuleren
+13
Annemie
Linda
mauwmauw
Susan
TukTuk
Slakje
snoezel
SarahKey
Liadan
Annie24
Steep
Twellie
koNijntje
17 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Kindje stimuleren
_MamaRosa_ schreef:Annemie schreef:Mijn zoontje is/was ook laat met alles,ik doe er verder niks aan,komt vanzelf wel. Hij kruipt of loopt nog niet,ik ben 1 keer na de Fysio geweest en zij zei dat het allemaal vanzelf komt. Mocht hij met 26 maanden nog niet lopen,dan moest ik terug komen,maar ze verwachte dat hij dan we liep. Ik zou me dus niet te druk maken.
Is jouw zoontje toevallig ook een billenschuiver ipv een kruiper? De fysio gaf hier aan dat billenschuivers in principe tot 24 maanden de tijd hebben om te gaan lopen, dat is nog normaal zeg maar.
Ja,hij deed eerst rollen,toen ff tijgeren en nou al heel wat maanden schuift hij op zijn billen overal naartoe. En als hij met 24 mnd nog niet loopt,wat dan?
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:_MamaRosa_ schreef:Annemie schreef:Mijn zoontje is/was ook laat met alles,ik doe er verder niks aan,komt vanzelf wel. Hij kruipt of loopt nog niet,ik ben 1 keer na de Fysio geweest en zij zei dat het allemaal vanzelf komt. Mocht hij met 26 maanden nog niet lopen,dan moest ik terug komen,maar ze verwachte dat hij dan we liep. Ik zou me dus niet te druk maken.
Is jouw zoontje toevallig ook een billenschuiver ipv een kruiper? De fysio gaf hier aan dat billenschuivers in principe tot 24 maanden de tijd hebben om te gaan lopen, dat is nog normaal zeg maar.
Ja,hij deed eerst rollen,toen ff tijgeren en nou al heel wat maanden schuift hij op zijn billen overal naartoe. En als hij met 24 mnd nog niet loopt,wat dan?
Dat zei ze niet, maar ik denk dat je dan gewoon weer contact op moet nemen met de fysio, misschien dat ze dan pas echt een plan maken.
Gast- Gast
Annemie schreef:_MamaRosa_ schreef:Annemie schreef:Mijn zoontje is/was ook laat met alles,ik doe er verder niks aan,komt vanzelf wel. Hij kruipt of loopt nog niet,ik ben 1 keer na de Fysio geweest en zij zei dat het allemaal vanzelf komt. Mocht hij met 26 maanden nog niet lopen,dan moest ik terug komen,maar ze verwachte dat hij dan we liep. Ik zou me dus niet te druk maken.
Dan komt het vast ook goed Ik deed ook niets toen ik baby was: ging staan met 2 jaar en 1 week en ik liep met 2 jaar en 2 weken. Snap wel dat je er hartstikke onzeker van wordt denk ik? Ondanks dat je hoort dat het vanzelf wel komt zou ik me iig onzeker voelen over de ontwikkeling van m'n kindje als hij/zij bepaalde dingen nog niet kan op een leeftijd waarop andere kindjes het wel kunnen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ja,soms baal ik er wel van,de meeste kindjes zouden nu al bijna een jaar lopen. Zou zo graag lekker met hem naar de speeltuin willen ofzo,nu heeft hij daar nog niks aan,maarja we wachten het af. Micht hij met 26 mnd nog niet lopen,dan bellen we de Fysio ook wel weer.
Annemie- Ratel
ik stimuleer in de zin van dat er speelgoed is dat bij haar leeftijd past en een uitdaging vormt, ik laat haar dingen in de speeltuin zelf ontdekken en stimuleer haar wel om bijvoorbeeld zelf de glijbaan op te klimmen. Ik stimuleer de taal door veel taal aan te bieden, te zingen, voor te lezen en veel te vertellen. Ik zorg wel dat alles wat ik stimuleer binnen de interesses en mogelijkheden passen en ik ga niet pushen. Als zij niet de glijbaan op durft te klimmen, hoeft ze dat niet.
Gast- Gast
Mijn jongste was ook erg laat met alles, zelf gaan zitten met een jaar, kruipen met 15 maanden, papa/mama zeggen met 19 maanden, staan met 23 maanden, lopen met 24 maanden en goed praten begint nu pas. Ik snap je onzekerheid wel, Annemie.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Rejoy. schreef:ik stimuleer in de zin van dat er speelgoed is dat bij haar leeftijd past en een uitdaging vormt, ik laat haar dingen in de speeltuin zelf ontdekken en stimuleer haar wel om bijvoorbeeld zelf de glijbaan op te klimmen. Ik stimuleer de taal door veel taal aan te bieden, te zingen, voor te lezen en veel te vertellen. Ik zorg wel dat alles wat ik stimuleer binnen de interesses en mogelijkheden passen en ik ga niet pushen. Als zij niet de glijbaan op durft te klimmen, hoeft ze dat niet.
Ik ook.
Trouwens, gaan kindjes tegenwoordig later kruipen dan toen ik klein was? ('83)? Omdat tegenwoordig bijna iedereen een gladde vloer heeft in plaats van vloerbedekking?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Rataplan schreef:Mijn jongste was ook erg laat met alles, zelf gaan zitten met een jaar, kruipen met 15 maanden, papa/mama zeggen met 19 maanden, staan met 23 maanden, lopen met 24 maanden en goed praten begint nu pas. Ik snap je onzekerheid wel, Annemie.
Ohja,dat is ook wel laat idd,praten doet mijn zoontje al wel goed en al een hele poos,maar als ik het allemaal zo lees heeft hij nog even de tijd om te gaan lopen,hij is gelukkig niet de enige.
Annemie- Ratel
Dat zou me niet verbazen, Darius.
Thunder- Kletskop
Darius schreef:Rejoy. schreef:ik stimuleer in de zin van dat er speelgoed is dat bij haar leeftijd past en een uitdaging vormt, ik laat haar dingen in de speeltuin zelf ontdekken en stimuleer haar wel om bijvoorbeeld zelf de glijbaan op te klimmen. Ik stimuleer de taal door veel taal aan te bieden, te zingen, voor te lezen en veel te vertellen. Ik zorg wel dat alles wat ik stimuleer binnen de interesses en mogelijkheden passen en ik ga niet pushen. Als zij niet de glijbaan op durft te klimmen, hoeft ze dat niet.
Ik ook.
Trouwens, gaan kindjes tegenwoordig later kruipen dan toen ik klein was? ('83)? Omdat tegenwoordig bijna iedereen een gladde vloer heeft in plaats van vloerbedekking?
Tegenwoordig met die gladde vloeren,maakt het idd niet makkelijker,maar vroeger waren er ook wel kinderen die niet kropen of laat waren.
Annemie- Ratel
Nee, hij is zeker niet de enige. Maar als je alleen maar kindjes in de omgeving hebt, die alles veel sneller kunnen, dan is je onzekerheid heel erg logisch. Ik ben het nog steeds wel eens, ook al is er bij ons een oorzaak bekend.Annemie schreef:Rataplan schreef:Mijn jongste was ook erg laat met alles, zelf gaan zitten met een jaar, kruipen met 15 maanden, papa/mama zeggen met 19 maanden, staan met 23 maanden, lopen met 24 maanden en goed praten begint nu pas. Ik snap je onzekerheid wel, Annemie.
Ohja,dat is ook wel laat idd,praten doet mijn zoontje al wel goed en al een hele poos,maar als ik het allemaal zo lees heeft hij nog even de tijd om te gaan lopen,hij is gelukkig niet de enige.
Thunder- Kletskop
Als er mensen interesse hebben, ik kwam laatst in 1 van mijn boeken een lijstje tegen van wat de richtlijnen zijn van wat kindjes bij welke leeftijd "moeten" kunnen, kan die dan wel eens overtypen?
Zeker als je alleen maar kindjes om je heen ziet die sneller zijn, kan je nogal onzeker worden denk ik, en als je dan ziet dat het heel normaal is als een kindje op een bepaalde leeftijd iets nog niet kan,kan dat misschien een geruststelling zijn?
Zeker als je alleen maar kindjes om je heen ziet die sneller zijn, kan je nogal onzeker worden denk ik, en als je dan ziet dat het heel normaal is als een kindje op een bepaalde leeftijd iets nog niet kan,kan dat misschien een geruststelling zijn?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
ik ben wel benieuwd eigenlijkAngelNyn schreef:Als er mensen interesse hebben, ik kwam laatst in 1 van mijn boeken een lijstje tegen van wat de richtlijnen zijn van wat kindjes bij welke leeftijd "moeten" kunnen, kan die dan wel eens overtypen?
Gast- Gast
mama2be schreef:ik ben wel benieuwd eigenlijkAngelNyn schreef:Als er mensen interesse hebben, ik kwam laatst in 1 van mijn boeken een lijstje tegen van wat de richtlijnen zijn van wat kindjes bij welke leeftijd "moeten" kunnen, kan die dan wel eens overtypen?
Ik ga vanavond terug naar mijn kamer in België, daar ligt t boek, dan typ ik het even over:)
TukTuk- Ratel
Oh, daar ben ik ook wel benieuwd naar AN! Al gaat het hier niet meer op, vind het wel interessant .
Thunder- Kletskop
mama2be schreef:ik ben wel benieuwd eigenlijkAngelNyn schreef:Als er mensen interesse hebben, ik kwam laatst in 1 van mijn boeken een lijstje tegen van wat de richtlijnen zijn van wat kindjes bij welke leeftijd "moeten" kunnen, kan die dan wel eens overtypen?
+1!
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Nou AngelNyn ben benieuwd, of er wat geruststellends in staat.
Annemie- Ratel
Ik heb even de tabel gekopieerd Deze tabel is vrij compact, je kan heel veel tabellen op internet vinden die veel uitgebreider zijn. Het zijn ook "mijlpalen" , het is niet per definitie dat het gelijk fout is als een kindje iets nog niet kan, bijvoorbeeld met lopen, sommigen houden ook 2 jaar als richtlijn aan etc.
TukTuk- Ratel
Wat is verdwijnen headlag en pincetgreep? Of stel ik dan een domme vraag?
Gast- Gast
Pincetgreep is het pakken van kleine dingen met duim en wijsvinger.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
mama2be schreef:Wat is verdwijnen headlag en pincetgreep? Of stel ik dan een domme vraag?
Geen domme vraag!
Pincetgreep is de greep tussen duim en wijsvinger.
Head Lag is het achterover "vallen" van het hoofdje bij het oppakken van een kindje, of bij het naar zit op trekken bijvoorbeeld. Zoals bij een pasgeborene, waarbij je altijd het hoofdje moet ondersteunen. Vanaf 3 a 4 maanden zie je dat een kindje een betere hoofdbalans krijgt, en niet meer het hoofdje laat vallen.
TukTuk- Ratel
.
Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:30; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
mama2be schreef:De hoofbalans is hier pas sinds een maandje ongeveer echt goed aanwezig. Eerder liet mijn zoontje zijn hoofd altijd hangen, ging echt niet met de kin op de borst mee. Hij is nu 8 maanden. Ik heb wel het idee dat zijn helmpje zijn ontwikkeling wat tegenhoudt. Zonder helm is hij veel beweeglijker. Dus ik doe het helmpje wat vaker af en ga dan wat oefeningen met hem doen. Helaas moet hij de helm nog een aantal maanden dragen
Heb eigenlijk geen idee of een helmpje de ontwikkeling kan tegen houden, kan je altijd eens navragen natuurlijk
Heeft hij een redressiehelmpje?
TukTuk- Ratel
Het valt nog mee met mijn jongste als ik je tabel zo bekijk, AN. Hij is wel wat later, maar niet extreem zeg maar. Toch is het ook niet helemaal eerlijk hem in dit rijtje te plaatsen.
Thunder- Kletskop
.
Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:30; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Lopen stimuleren?
» Het stimuleren van kruipen
» Stimuleren drinken uit Tuitbeker.
» K.o.t. bij 2e kindje
» Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?
» Het stimuleren van kruipen
» Stimuleren drinken uit Tuitbeker.
» K.o.t. bij 2e kindje
» Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: