Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

+8
Jezzie
studiebol
Flower_L
Snoopy
Sun88
Marin
Steep
Lejow
12 plaatsers

Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  studiebol di 14 mei 2013 - 7:30

De meiden vinden het ontzettend interessant als ik naar de wc ga sinds een week of 3. En ze wilde zelf ook op de wc. Nou helemaal prima ik heb ze er steeds opgezet. Dus maandag ook maar een wcverkleiner gehaald. Nou gisteravond er allebei weer op. L bleef even zitten en zei toen dat ze klaar was, is ze van de WC af gaat ze plassen Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? 561177 Nou uitgelegd dat dat dus plassen is en dat dat op de wc moet. Vanavond weer op de wc en ja hoor toen ging ze plassen!

Maar nu dan? Ik vind haar nog erg jong daarom twijfel ik. Moet ik het gewoon blijven stimuleren haar steeds op de wc zetten of alleen als ze er zelf om vraagt? Wat zouden jullie doen? Verder nog tips?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Lejow di 14 mei 2013 - 7:32

Blijven stimuleren, vaak zijn meisjes sowieso sneller en ze tonen er interesse in en dat is het belangrijkste.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Flower_L di 14 mei 2013 - 7:33

Lastig...maar zou wel lijven stimuleren. Maar dan op een 'luchtige' manier.
Wel knap hoor!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Steep di 14 mei 2013 - 7:34

Wauw wat goed! Ik zou ze op gezette tijden naar de wc laten gaan
Na het ontbijt of voor het douchen (als je dat s ochtends doet). Voordat je smiddaga een broodje gaat eten en voor het avond ritueel? Zou lekker zijn toch zo gauw uit de luiers?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Marin di 14 mei 2013 - 7:34

Nichtje van onder de twee is ook al zindelijk aan het worden. Kan best dus. Als ze er interesse in tonen, zou ik het zeker stimuleren. Misschien is het nog te vroeg voor volledige zindelijkheid, maar zo leren ze wel dat plasjes op de wc kunnen en ontwikkelen ze er hopelijk geen angst voor.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  studiebol di 14 mei 2013 - 7:36

Hoe vaak zouden jullie haar op de wc zetten dan? Ik heb het nu alleen nog maar s'avonds gedaan. Dat eerst maar volhouden? Of meer vaste momenten in lassen?

Oh en wat zouden jullie met het kinderdagverblijf doen? Daar gaat ze ook twee dagen in de week heen. Of het eerst thuis maar is goed onder de knie krijgen en dan op het dagverblijf?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  studiebol di 14 mei 2013 - 7:37

Steep haha als het echt zou doorzetten zou het geweldig zijn uit de luiers. Maar V. die vind het helemaal niks, haha ze wil wel op de wc maar zodra ze erop zit wil ze er meteen af Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Sun88 di 14 mei 2013 - 7:44

Zelf was ik met 1,5.zindelijk, als ik mijn moeder moet geloven. Ik zou dus zeker blijven stimuleren. Succes,.zou toch heel fijn zijn!
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Snoopy di 14 mei 2013 - 8:28

studiebol schreef:Hoe vaak zouden jullie haar op de wc zetten dan? Ik heb het nu alleen nog maar s'avonds gedaan. Dat eerst maar volhouden? Of meer vaste momenten in lassen?

Oh en wat zouden jullie met het kinderdagverblijf doen? Daar gaat ze ook twee dagen in de week heen. Of het eerst thuis maar is goed onder de knie krijgen en dan op het dagverblijf?

Ik zou het bij het KDV aangeven dat ze thuis wel eens op de wc gaat en dat als ze het aangeeft ze haar op de wc mogen zetten.
Als je dan thuis zo ver bent dat je het regelmatiger is, dan kan je dat doorgeven. Bijvoorbeeld op de luier verschoon momentjes.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Flower_L di 14 mei 2013 - 8:35

Ik zou het eerste thuis aanzien. L is nu overdag zindelijk...hier en op kdv. Het duurde even voor hij zich op het kdv ook op zijn gemak voelde. Zou jammer zijn dat het daardoor weer afzwakt....

Ik bedenk mij nu...tot 2 jaar zat l op de babygroep. Daar hebben ze geeneens toiletten. De snelle plassers moeten dan eerst naar de peuters...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  studiebol di 14 mei 2013 - 8:37

Flower volgens mij is dat hier ook zo. Ze mogen nu tot 2 op de groep blijven waar ze nu zitten en ik heb niet het idee dat daar een wc is, maar ik zal het is even navragen. Dat kan natuurlijk nooit kwaad.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Jezzie di 14 mei 2013 - 8:39

Wat goed van haar zeg!

Ik zou op het kdv gewoon aangeven dat ze thuis soms op de wc plast.
Bij mij op het werk nemen we die kinderen dan mee in de plas-ronde. Zitten er gezellig een paar kindjes naast elkaar op het potje;)
En thuis ook blijven stimuleren en als ze niet wil, dan niet.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Liadan di 14 mei 2013 - 8:41

Een potje zullen ze wel hebben denk ik op het kdv? Ik zou eerst thuis bekijken of ze daar de interesse voor het naar de wc gaan houdt en als dat zo is aangeven dat het kdv daar in mee mag gaan (door te vragen of ze daar ook op de wc/potje wil).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Snoopy di 14 mei 2013 - 8:42

Flower_L schreef:Ik zou het eerste thuis aanzien. L is nu overdag zindelijk...hier en op kdv. Het duurde even voor hij zich op het kdv ook op zijn gemak voelde. Zou jammer zijn dat het daardoor weer afzwakt....

Ik bedenk mij nu...tot 2 jaar zat l op de babygroep. Daar hebben ze geeneens toiletten. De snelle plassers moeten dan eerst naar de peuters...

Op de babygroep hebben ze vaak wel een potje. Of ze lopen inderdaad naar de peuters.
Voor het op het gemak voelen: op kdv alleen als ze het zelf aangeeft, dan zal dat wel meevallen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  kwak di 14 mei 2013 - 9:05

D is hier precies 1 week zindelijk geweest en daarna totaal geen interesse in wc of potje terwijl we haar blijven stimuleren.

Ik zou gewoon blijven stimuleren.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Twellie di 14 mei 2013 - 10:11

Wat knap van je dochter zeg!

Mijn oudste is nog niet eens zindelijk. Behalve dan 's ochtends, bij oma en als ze een prinsessenjurk aan mag (oftewel ze is weer eens koppig).

Mijn jongste liep laatst in haar blootje rond omdat ze in bad ging maar ik was nog even bezig met mijn andere dochter. Ondertussen moest ze blijkbaar poepen en dat had ze in het poppenbadje gedaan. Niet zo'n smakelijk verhaal, maar ik vond het toch ook knap voor haar dat ze bewust ergens op was gaan zitten om haar behoefte te doen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 20:12

ik zou haar `s ochtends als ze uit bed komt op de wc zetten (of eerst vragen) en `s avonds.
als dat nu al lukt is dat gewoon super maar als ze niet wil, ook prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Pink! di 14 mei 2013 - 22:14

Blijven stimuleren idd. Mijn dochter poept op de wc en laatst ook alle plasjes helaas was dat 1 dag maar ik was alsnog heel trots. Ze is nog heel jong, dus blijf stimuleren en van de zomer mag ze lekker in de blote billen lopen.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  studiebol wo 15 mei 2013 - 0:19

Ik denk dat ik het voorlopig gewoon eerst bij thuis hou. En ik probeer haar nu gewoon op verschonings momenten op de wc te zetten kijken wat ze doet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren? Empty Re: Plassen op de wc. Nu blijven stimuleren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum