Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het stimuleren van kruipen

+11
loesje
Monnie
Flemy
Mida4you
Parisienne
Welles
Mirror
Pussycat
Susan
ekjir@M
Tania
15 plaatsers

Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Het stimuleren van kruipen

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:37

Hoe kan ik mijn zoon een beetje helpen om te gaan kruipen? Elke keer als hij op z'n buikje ligt om een speeltje te pakken en het lukt niet begint hij te krijsen. Hij beweegt dan wel met zijn beentjes maar het lukt hem gewoon niet. Ik zie de frustratie dan gewoon aan z'n gezichtje smile

Zijn jullie kindjes vanzelf aan het kruipen gegaan of hebben jullie ze een beetje gestimuleerd?
En hoe hebben jullie dat gedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Tania di 24 mei 2011 - 20:54

Mijn zoontje ging eerst buikschuiven. Dat heeft hij een maand of 4 gedaan en toen ging hij pas kruipen. Daarvoor kon hij ook wel kruipen maar ging het hem niet snel genoeg en ging hij weer schuiven.
Ik heb het niet echt gestimuleerd. Wel met een speeltje en dan kijken of hij er al naartoe ging af en toe, maar verder niet. Mijn zoontje was ook zo gerustreerd toen hij nog niet vooruit kon komen. Hij klaarde weer helemaal op toen het eenmaal lukte.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  ekjir@M di 24 mei 2011 - 21:10

J. begon er zelf mee. Het begon met wat jij zegt dat hij met z'n beentjes bewoog maar al heel snel daarna had hij door dat je op handen en knieen kan zitten en daarna ging het kruipen ook heel snel. Hij kruipt nu nog alleen achteruit.

Maar volgens het CB is J. wel heel snel met kruipen e.d.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 21:16

Lise heeft sowieso nooit gekropen smile
Mas deed het ook uit zichzelf en Amé komt ondertussen ook al vooruit, ik kan het nog geen kruipen noemen, maar ik stimuleer het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Susan di 24 mei 2011 - 21:31

Hem regelmatig op de grond leggen in plaats van in de box zodat hij de ruimte heeft en niet té snel alles aangeven wat hij wil, maar dat doe je al, heel veel meer kun je denk ik niet doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Pussycat di 24 mei 2011 - 22:30

En kruipen doen ze meestal pas rond 9 á 10 maanden toch? Of kan ook al eerder?

Mevrouwtje hier wordt nu al boos als ze een speeltje ziet maar ze kan er niet bij haha.
Dan probeert ze met haar beentjes vooruit te komen, maar haar handjes werken niet mee...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Mirror di 24 mei 2011 - 22:49

Wij hebben het niet gestimuleerd, maar op vloerbedekking kwam hij door te trappelen uiteindelijk eerder vooruit dan op de gladde laminaatvloer die we ook hadden, misschien dat dat heeft meegeholpen..


Laatst aangepast door Mirror op di 24 mei 2011 - 22:52; in totaal 1 keer bewerkt
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 22:51

L kruipte met net 8 maandjes. Maar de andere weer pas met een jaar.

Ik heb ooit eens van iemand gehoord, die deed een doek onder het lijfje door, ter hoogte van de heupjes en hielp dus zo de kont omhoog. Toen kon haar kindje het binnen een paar dagen (maar die was ook zo gefrustreerd dat het niet lukte).

Wij hebben het voorgedaan aan L. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Welles di 24 mei 2011 - 22:58

Hier ook niet gestimuleerd, hij speelde wel al vrijwel altijd op de vloer. Ik dacht eerst dat onze gladde houten vloer een beperking zou zijn, maar toen het hem met slofjes aan eenmaal lukte ging het na twee dagen ofzo ook goed met sokken en blote voeten. Daarvoor kwam hij binnen een straal van anderhalve meter overal waar hij wilde wezen, maar dat was dan meer door spartelen en rondjes draaien op z'n buik smile
Hij kruipt echt op handen en knieën, ik denk ongeveer een week nadat hij uit zichzelf kon gaan zitten. En tegelijkertijd heeft hij ook bedacht dat hij zich overal aan kan optrekken (en ook weer zelf kan gaan zitten gelukkig) en zelfs al een paar stapjes opzij kan zetten. Ik word al moe als ik naar hem kijk! :p

Volgens mij kun je het niet echt stimuleren en gaat je kind het doen wanneer hij/zij er klaar voor is. Alleen wat Susan ook zegt, vaak op de vloer leggen en niet al z'n speelgoed binnen graaibereik leggen.
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Parisienne di 24 mei 2011 - 23:20

N. heeft een hekel aan het op haar buik liggen. Zodra ze op haar buik ligt en het duurt te lang (lees: een paar minuten) laat ze duidelijk merken dat ze het zat is. Haar armen en benen gaan omhoog en ze maakt dan een soort kommetje van haar rug. Eigenwijsje! Als ze eens wist wat een wereld er voor haar open zou gaan als ze door zou hebben hoe ze haar armen en benen moet gebruiken om te kruipen ......

Hier kruipt ze dus nog niet en verwacht ook niet dat dit snel gebeurt eerlijk gezegd. Ik leg haar vaak genoeg op haar buik op de grond, maar ze heeft nog niet helemaal door hoe het moet! Wink

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Mida4you di 24 mei 2011 - 23:33

Z. wordt hier verder ook niet gestimuleerd. Ze tijgert sinds een halve maand het hele huis door. Echt kruipen doet ze nog niet. Nu is ze al zover dat ze zichzelf optrekt aan de box smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 0:36

Ik zeg: happen naar Peijnenburg Idea . Stukje koek aan de hengel, voor zijn neusje heen en weer wiebelen en gaan met die banaan!

Nee, wij hebben ze niet gestimuleerd. Op de buik leggen was hier voldoende. Maar de laatste tijd wil hij liever schuifelen langs de bank/tafel/box. Niet zo handig, want hij kan nog niet vanuit staan weer zelf gaan zitten en laat zichzelf dan maar vallen als het niet lukt. Au!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Flemy wo 25 mei 2011 - 1:00

Ik heb dat ook nooit zo gestimuleerd, komt vanzelf wel. Wel leg ik bijvoorbeeld een speeltje net iets buiten bereik en dat werkt dan wel aantrekkelijk. Hier kroop de oudste met 8 maanden en de jongste kan vanaf 6 maanden 'tijgeren' en op handen en knieën zitten. Nog niet echt kruipen op handen en knieën, maar wel als een kikker vooruit hupsen zeg maar.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Monnie wo 25 mei 2011 - 1:51

Wij hebben het ook niet gestimuleerd en N. kruipt nu nog niet hoor. Hij tijgert al wel een tijdje, dus gaat wel het hele huis door. En sommige kindjes slaan het ook over. Denk ook niet dat je echt kunt stimuleren. Ja je hebt wel van die opblaasbare rollen die het kruipen moet stimuleren, maar snap er zelf de functie nog niet goed van. Bij N. werkt het iig niet.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 1:58

Hier ook niets gestimuleerd hoor, hij tijgert nu het hele huis door, kan zich optrekken tot staan en kan vanuit staan weer gaan zitten en loopt rondjes door de box of aan de tafel, maar kruipen? ho maar! Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  loesje wo 25 mei 2011 - 3:23

ik denk dat je het niet echt kunt stimuleren op deze leeftijd maar stel dat je kindje met een jaar nog niet kruipt en al wel kan zitten dan kun je hem leren kontschuiven door z'n beentje in de kikkerhouding te zetten die schuift hij weer recht en zo komt hij vooruit zo hebben ze het mij geleerd toen ik baby was Embarassed
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  M@niek wo 25 mei 2011 - 3:28

F.elice schuift op haar kontje. Ze wil niet kruipen, als ik haar op dr buikje leg dan gaat ze heel hard huilen. Het CB heeft gezegd dat kontschuiven niet goed is! Rolling Eyes
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 3:32

M@niek schreef:F.elice schuift op haar kontje. Ze wil niet kruipen, als ik haar op dr buikje leg dan gaat ze heel hard huilen. Het CB heeft gezegd dat kontschuiven niet goed is! Rolling Eyes

Tja ze kunnen wel meer zeggen. Maar als een kind niet kruipt dan kruipt het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 3:32

M@niek schreef:F.elice schuift op haar kontje. Ze wil niet kruipen, als ik haar op dr buikje leg dan gaat ze heel hard huilen. Het CB heeft gezegd dat kontschuiven niet goed is! Rolling Eyes

waarschijnlijk bedoelen ze niet goed in de zin dat kruipen beter is. Kinderen leren door te kruipen beter hun evenwicht te bewaren en dat hebben ze ook nodig al ze gaan lopen.

Hier trouwens ook een kontschuiver, eentje die niet op haar buik wil en daardoor dus ook niet leert kruipen. Iedere ochtend ligt ze bij mij in bed en dan leg ik haar op de buik, dat is het enige moment dat ze een poosje op haar buik wil liggen en dan kan ze ook wel tijgeren/kruipen (hangt er een beetje tussen in, het is niet echt tijgeren meer, maar ook nog niet kruipen). Zodra ze niet meer wil, dan zet ik haar weer rechtop, als ze gefrustreerd raakt schiet je er ook niet mee op, dan wil ze helemaal niet meer op de buik liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  loesje wo 25 mei 2011 - 3:32

ach ik heb ook kontgeschoven en met mij is niks mis hoor Very Happy
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Mikki wo 25 mei 2011 - 3:35

Mijn oudste was ook een billenschuiver, wilde echt niet op haar buik. Ze ging meteen zitten en schoof overal naartoe. Daar kan het cb van zeggen wat ze willen, maar jammer dan.
De jongste wilde niets liever dan op haar buik, en kruipt dus ook gewoon.
Ik heb beide kinderen nooit gestimuleerd, ze leerden het vanzelf. Al kan dat inderdaad de nodige frustratie opleveren!

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Teddyaapje wo 25 mei 2011 - 4:23

Ik heb het de vorige keer op het cb gevraagd, of je kruipen kon stimuleren, T is nog wel jong maar hij is het volop aant proberen. Buikschuiven lukt ondertussen een beetje. Ze zeiden dat je het niet echt kon stimuleren en dat het eigenlijk ook niet nodig is omdat ze het zelf moeten doorkrijgen. Het enige wat we konden proberen was onze handen achter zn voeten houden zodat hij zich daar tegen af kon zetten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 5:26

Hier waren ze er vroeg bij dus heb het niet hoeven te stimuleren, maar bij mijn nichtje ging het stimuleren goed door een speeltje steeds net buiten het handbereik te leggen en dan steeds iets verder.


Bij I. was het wel grappig trouwens, op het cb vroegen ze of hij al kroop, maar hij ging toen al een paar maand alleen als een dolfijn over de vloer, maar juist toen ze het vroeg en ik zei dat ik dacht dat hij het zou overslaan, doordat hij al veel bezig was met lopen, ging meneer daar ineens op tafel kruipen voor het eerst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Annemie do 26 mei 2011 - 0:55

Onze zoon ligt de hele tijd op zijn buik, als je hem op zijn rug legt, draait hij meteen weer terug, maar hij kan nog niet kruipen, hij ligt er altijd bij alsof hij uit een vliegtuig is gesprongen, op zijn buik en de handen en benen in de lucht, hij is dan druk aan het trappelen, maar dan word hij op een gegeven moment ook gefrustreerd. Op het cb zeiden ze dat het vanzelf wel komt, het kruipen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het stimuleren van kruipen Empty Re: Het stimuleren van kruipen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum