Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindje stimuleren

+13
Annemie
Linda
mauwmauw
Susan
TukTuk
Slakje
snoezel
SarahKey
Liadan
Annie24
Steep
Twellie
koNijntje
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kindje stimuleren Empty Kindje stimuleren

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 8:42

.

Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindje stimuleren Empty Re: Kindje stimuleren

Bericht  koNijntje za 7 apr 2012 - 8:51

t. rolt ook bijna niet, hij kan het wel, maar hij vind het op zijn buik écht niet leuk, dus dat doet hij dan ook niet zo gauw uit zichzelf.. tijgeren (of laat staan kruipen) weigert meneer ook, terwijl ik denk dat hij het best zou kunnen..

brabbelen doet hij wel volop, hij vertelt hele verhalen en 'papa' en 'mama' kan hij ook al zeggen (al weet hij nog niet wat hij zegt, volgens mij.. Wink)

edit: t. is 2.5 week te vroeg geboren, maar ik twijfel of dat ermee te maken kan hebben, hoor..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 8:59

.

Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Twellie za 7 apr 2012 - 9:04

Ik stimuleer (uit principe) alleen de ontwikkeling van mijn kinderen op gebieden waar ze zelf al interesse in tonen.

Mijn oudste kreeg trouwens één dag voor haar eerste verjaardag pas haar eerste tandje, maar dat valt sowieso niks aan te stimuleren natuurlijk :P .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 9:06

.

Gast
Gast

Bericht  Steep za 7 apr 2012 - 9:10

Ja heel herkenbaar! R rolt bijna niet. Hij kan het wel, maar doet het niet. 1 a 2 keer in de week, max. Kruipen of tijgeren ook niet. Hij ligt te skydiven en duwt zichzelf alleen achteruit. Zitten kan hij wel heel goed, en vanuit daar kan hij ook op zijn buik gaan liggen. Brabbelen gebeurd wel heeeeel veel! Bababa en papa en ap (das onze hond toevallig). Maar als ik zie dat de buurjongen die 3 weken later is geboren dan R en 3 weken te vroeg is, kan kruipen. En dan denk ik.. Stom! Maar ik wil niet vergelijken en ben al heel blij dat hij stevig kan zitten, dat scheelt ook wel heel erg! R mag niet meer op zijn rug liggen, alleen als hij slaapt. Ook ivm zijn afplatting.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  koNijntje za 7 apr 2012 - 9:11

t. ligt inderdaad veel op zijn rug, maar hij zit en staat (met hulp natuurlijk) liever. het is dus niet zo dat hij niets doet/kan.

wij hebben trouwens geen fysio of helmpje. ik stimuleer hem wel door hem op zijn buik te leggen en dan met hem te gaan spelen, maar ik ga hem niet dwingen, dus als hij gaat huilen rol ik hem weer terug (wat hij ook best zelf kan, maar dan niet doet..)

hij heeft nu 3 tandjes, begin januari kreeg hij er 2 vlak achter elkaar en de 3e hebben we gisteren ontdekt..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  koNijntje za 7 apr 2012 - 9:14

steep: herkenbaar wat je schrijft over het rollen (of eigenlijk NIET rollen.. :P)
je mag inderdaad niet vergelijken zeggen ze altijd en ik probeer het niet te veel te doen, maar als ik dan een andere moeder hoor en wat het kindje allemaal kan denk ik wel 'shit, waarom kan t. dat nog niet?' uiteindelijk probeer ik me er niet te druk om te maken en weet ik dat het vanzelf goed komt..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 9:20

.

Gast
Gast

Bericht  Steep za 7 apr 2012 - 9:26

Ja dat doe ik dus ook konijntje..hier trouwens ook geen tanden. Wel een hele boel in zicht. Maar het zet niet door!

Zijn afplatting valt mee, ze willen er geen fysio of helmpje voor geven. En zo komen we er ook. Alleen moet R er hard voor werken..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Annie24 za 7 apr 2012 - 9:40

Het kán opeens héél snel gaan. smile Y. was 7,5 maand toen hij ging rollen, 8 maanden toen hij kroop, 9 maanden toen hij stond en 10 maanden toen hij los liep. In 2 maanden tijd dus van een liggend hoopje baby naar een wandelend ventje. Dag baby Sad

Zijn 1e tandje kwam trouwens pas met 10 maanden Wink

Niet elk kindje is even snel/langzaam, maar het is wel logisch dat je gaat vergelijken. Als ik Y. met mezelf vergelijk is hij supersnel: ik heb nooit gekropen en tot 2 jaar en 6 dagen kon mijn moeder me neerzetten waar ze wilde, want ik ging geen kant op. Uiteindelijk stond ik met 2 jaar en 7 dagen en liep ik met 2 jaar en 2 weken als gek door het huis te rennen. Mijn moeder kreeg vaak opmerkingen van vriendinnen/familie over dat ik té laat was, maar uiteindelijk is het toch nog goed gekomen smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan za 7 apr 2012 - 19:11

Ik zou ook proberen niet te veel te vergelijken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Ik heb hier 2 hele verschillende kinderen thuis. Onze dochter brabbelde snel en veel en begon met 10 maanden haar eerste woordjes te zeggen, zij was motorisch wat langzamer.
Onze zoon rolde met 2 maanden, tijgerde met 5 maanden en trekt zich nu op tot staan, maar het brabbelen heeft langer op zich laten wachten. Met 7 maanden begon hij daar een beetje mee en nu is het ook alleen nog maar 'tata'.
Ik verbaas me nog elke dag over hoe verschillende ze zijn.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  SarahKey za 7 apr 2012 - 22:00

Ik weet echt niet wanneer een baby iets 'hoort' te doen. als Siem hier iets nieuws kan sta ik er juichend bij. Ook als hij in de box ligt, toe maar, je kunt het wel! Enzo. Maar hij moet het allemaal wel zelf doen.
Hij rolt van zij naar rug en andersom en van zij naar buik. Niet elke dag, hij moet wel een goede dag hebben Laughing
Brabbelen hoor ik hem nog niet doen.

Maar stimuleren doe je toch eigenlijk al vanaf degeboorte. Het begint met elke dag even op de buik leggen om zo het nekje te oefenen. Voorlezen en zingen vind ik ook een soort van stimuleren. Bij het handje pakken als ze gaan stappen is ook stimuleren. Onbewust doe je dat al best veel.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  snoezel za 7 apr 2012 - 22:39

Ik stimuleer eigenlijk alleen als l zelf interesse erin heeft. Ik heb ook echt schijt aan dat consultatieburau waar ze uit gaan van 'de norm'. En natuurlijk is het in sommige gevallen handig als je kind echt problemen heeft... L is traag met van alles en nog wat. Gewoon omdat het een tevreden kind is. Waarom zou je gaan draaien als je het ook prima naar je zin hebt op je rug? Ik heb me daar ook absoluut niet druk om gemaakt. Ook echt niet lopen pushen om te gaan praten, het komt echt allemaal vanzelf. En tuurlijk, toen ze begon met praten was haar eerste woordje 'die' waarbij ze 9 vande 10 keer naar een lamp wees hebben wij duizendn keren de lampen aan en uit gedaan, luid jubelend van- jaaaaaaaaa, wat goed! Sommige kinderen zijn gewoon wat sneller dan anderen. L ging laat rollen, laat lopen en laat praten, maar als je haar nu ziet....! Heeft een enorme inhaalslag gemaakt. Nee hoor, tevreden met wat ze doet en ze mag het op haar tempo doen.

Ok, uiteraard als je kindje ECHT problemen laat zien, dan snap ik dat je hem/haar zoveel mogelijk probeert te stimuleren en ondersteunen... Maar ik dnk dat je dat als moeder zelf wel ziet en voelt.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Slakje za 7 apr 2012 - 23:19

Hm, we hebben Louise altijd veel op haar buik gelegd zodat ze haar hoofdje goed kon opheffen, nu zetten we haar regelmatig recht (vindt ze zelf ook leuker want ze trekt zichzelf vaak omhoog met haar kracht). Nu leggen we haar terug vaak op haar buik met speelgoed net buiten haar bereik zodat ze binnen een maandje misschien stilaan zou kunnen beginnen rollen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  TukTuk za 7 apr 2012 - 23:21

Slakje schreef:Hm, we hebben Louise altijd veel op haar buik gelegd zodat ze haar hoofdje goed kon opheffen, nu zetten we haar regelmatig recht (vindt ze zelf ook leuker want ze trekt zichzelf vaak omhoog met haar kracht). Nu leggen we haar terug vaak op haar buik met speelgoed net buiten haar bereik zodat ze binnen een maandje misschien stilaan zou kunnen beginnen rollen.

Ik zou d'r nog niet tevaak recht laten zitten hoor, daar is het ruggetje nog helemaal niet sterk genoeg voor smile Dat komt allemaal vanzelf wel smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Slakje za 7 apr 2012 - 23:26

AngelNyn schreef:
Slakje schreef:Hm, we hebben Louise altijd veel op haar buik gelegd zodat ze haar hoofdje goed kon opheffen, nu zetten we haar regelmatig recht (vindt ze zelf ook leuker want ze trekt zichzelf vaak omhoog met haar kracht). Nu leggen we haar terug vaak op haar buik met speelgoed net buiten haar bereik zodat ze binnen een maandje misschien stilaan zou kunnen beginnen rollen.

Ik zou d'r nog niet tevaak recht laten zitten hoor, daar is het ruggetje nog helemaal niet sterk genoeg voor smile Dat komt allemaal vanzelf wel smile
Ze zit ook niet alleen recht, hoor. Maar zo in onze armen, nog een beetje liggend zo. Maar ze trekt haar uit haar eigen recht en als ze niet mag zitten tegen ons gaat ze huilen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Susan za 7 apr 2012 - 23:30

Motorisch waren ze allebei vrij vlot, daar heb ik ze niet echt in hoeven stimuleren, alleen in het begin af en toe op buik leggen in de box. Ik heb ze niet op hun billen gezet maar gewacht tot ze zelf gingen zitten.

Taal stimuleren doen we bij Ezra op een speciale manier die past in een methode voor kinderen met autisme, verder hebben we veel boekjes waar we samen naar kijken, allerlei leerzaam speelgoed, voorleesboeken, enzovoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan za 7 apr 2012 - 23:34

Oh ja, en ik zing heel veel liedjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  mauwmauw zo 8 apr 2012 - 0:22

ik heb alleen je openingsbericht gezien,
Hier hebben we ook 1 die achterloopt/laat is.V kon toen hij 5 maanden was wel van buik naar rug rollen maar buik ligging was niet zijn favo positie.Hij ging pas rollen toen hij tegen de 8 maanden was.Zijn eerste tand kreeg hij 1 dag voordat hij 9 maanden werd.Zich optrekken deed hij pas rond de 11-12 maanden.zelf gaan zitten pas na zijn 1e verjaardag.Kruipen doet hij pas sinds een paar maanden,daarvoor was het tijgeren.Met ruim 17 maanden is hij gaan lopen.
Praten doet meneer nog helemaal niet.

Ik zelf heb gewoon het idee dat hij laat is,en dan ook eerst ontwikkelt in zijn lichamelijke ontwikkeling,en daarna pas spraak.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Linda zo 8 apr 2012 - 0:31

Wij hebben dl nooit echt actief gestimuleerd, alleen op haar buik leggen toen ze klein was deden we wel.
Qua zitten, staan en lopen heb ik nooit in gestimuleerd. Zou vanzelf wel komen.
Ik ben ook eigenlijk pas met haar aan de hand gaan lopen toen ze echt goed zelfstandig liep.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annemie zo 8 apr 2012 - 6:07

Mijn zoontje is/was ook laat met alles,ik doe er verder niks aan,komt vanzelf wel. Hij kruipt of loopt nog niet,ik ben 1 keer na de Fysio geweest en zij zei dat het allemaal vanzelf komt. Mocht hij met 26 maanden nog niet lopen,dan moest ik terug komen,maar ze verwachte dat hij dan we liep. Ik zou me dus niet te druk maken.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 21:04

.

Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 21:56

Mijn jongste 2 draaien echt pas sinds ze bijna 11 maanden zijn. Hier hadden ze ook al fysio sinds 8 maanden om die reden. Nu heb ik de fysio gestopt omdat ze nu ineens heel hard gaan, de oudste van de 2 kan nu kruipen, en de jongste doet aan billenschuiven. Besef van de beentjes heeft de oudste nu ook eindelijk, en ze probeert nu ook telkens op te trekken, alleen lukt dat nog niet helemaal.

Als wij haar tegen de tafel zetten blijft ze wel even staan, maar zakt wel snel weer door de knietjes. De jongste doet het nog helemaal niet, die rekt zo de beentjes in als je haar wilt optrekken.

De fysio deed ook niet echt bijzondere dingen, ze keken vooral naar wat ze deden, en hoe. En verder kregen we tips om te stimuleren, maar ik heb simpelweg de tijd gewoon niet om telkens met ze op de grond te gaan zitten. Heb dat dus ook niet veel gedaan, alleen het rollen heb ik wel geprobeerd te stimuleren.

En ondanks het weinige oefenen is het wel goed gekomen, ze gaan nu echt snel ineens, en dat had ik ook wel verwacht. Een lichamelijke oorzaak was er niet, dus ik maakte me ook niet zo druk, ze zijn gewoon wat trager. Ze zaten hier best wel een eind onder de lijn op de scorelijst, maar dat is behoorlijk bijgetrokken, dus zelf hebben we de keuze gemaakt om de fysio te stoppen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 22:00

Annemie schreef:Mijn zoontje is/was ook laat met alles,ik doe er verder niks aan,komt vanzelf wel. Hij kruipt of loopt nog niet,ik ben 1 keer na de Fysio geweest en zij zei dat het allemaal vanzelf komt. Mocht hij met 26 maanden nog niet lopen,dan moest ik terug komen,maar ze verwachte dat hij dan we liep. Ik zou me dus niet te druk maken.

Is jouw zoontje toevallig ook een billenschuiver ipv een kruiper? De fysio gaf hier aan dat billenschuivers in principe tot 24 maanden de tijd hebben om te gaan lopen, dat is nog normaal zeg maar.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: