Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lopen stimuleren?

+5
L!ND@
Monnie
Susan
TukTuk
Tania
9 plaatsers

Ga naar beneden

Lopen stimuleren? Empty Lopen stimuleren?

Bericht  Tania wo 14 dec 2011 - 3:40

Mijn zoontje is inmiddels ruim 19 maanden en kan nog niet los lopen. Op zich vind ik het geen probleem, uiteindelijk zal hij heus wel gaan lopen. Maar ik vraag me af of er nog dingetjes zijn waarmee ik hem kan stimuleren? Het is een heel actief en bewegelijk mannetje. Hij trok zich voor het eerst op toen hij 9 maanden was en liep toen ook meteen langs de meubels. Hij stapt wel over tussen meubels en loopt aan een handje met ons mee maar als je hem loslaat gaat hij meteen weer kruipen. We laten hem wel is over proberen te lopen als we op de grond zitten dat hij naar mijn man loopt en weer naar mij. Dat vindt hij wel grappig maar dan vooral om zich naar voren te laten storten zodat wij hem opvangen laughcry
Iemand tips?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lopen stimuleren? Empty Re: Lopen stimuleren?

Bericht  TukTuk wo 14 dec 2011 - 3:44

Misschien hem laten staan, er voor gaan zitten op je knieen en doen alsof je hem je handen wilt laten pakken en langzaam naar achteren schuiven zodat hij wel een stapje vooruit moet doen? En heeft hij ook een loop karretje waar hij achter kan lopen?

Verder zijn er niet echt dingen om het echt te stimuleren denk ik.. Hij loopt immers wel al gewoon, hij moet alleen nog even die zekerheid vinden om echt zelfstandig te stappen. Heeft hij binnen schoentjes aan of niet?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania wo 14 dec 2011 - 3:47

Dat kan ik wel is proberen op m'n knieen. Hij vindt alleen alles zo grappig en is nogal lomp dus waarschijnlijk laat hij zich gewoon vallen Very Happy

Karretje heeft hij wel inderdaad, vindt hij niet heel erg interessant maar hij kan er wel prima achterlopen. Soms pakt hij hem komt hij opeens voorbij lopen.
Schoentjes heeft hij alleen buiten aan. Binnen loopt hij op blote voeten of op antislipsokken.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk wo 14 dec 2011 - 4:08

Tania schreef:Dat kan ik wel is proberen op m'n knieen. Hij vindt alleen alles zo grappig en is nogal lomp dus waarschijnlijk laat hij zich gewoon vallen Very Happy

Karretje heeft hij wel inderdaad, vindt hij niet heel erg interessant maar hij kan er wel prima achterlopen. Soms pakt hij hem komt hij opeens voorbij lopen.
Schoentjes heeft hij alleen buiten aan. Binnen loopt hij op blote voeten of op antislipsokken.

Haha kinderen zijn soms echt eigenwijs he :P Maar uiteindelijk gaat hij wel lopen hoor smile Maar kan me wel voorstellen dat je het fijn vind als hij buiten ook wel eens zelfstandig kan lopen smile

Het is idd goed dat hij binnen op blote voeten, slofjes of sokken (met anti slip) loopt, kon misschien anders zijn dat hij z'n schoentjes te zwaar vind en daarom liever kruipt smile Maar dat is dan niet van toepassing.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 4:39

Loopkarretjes zijn niet altijd de oplossing... de fysiotherapie raadde het zelfs af bij het zoontje van mijn zusje. Die was door het karretje bang geworden om los te lopen. Afijn... ik denk dat het gewoon zijn tijd nodig heeft. Het ene kindje is nou eenmaal sneller als de ander. Sommige kinderen lopen pas met hun tweede jaar. Ik zou inderdaad tegen over elkaar gaan zitten en dan je zoontje over laten lopen (natuurlijk wel iets heel interessants in je hand houden wat hij graag zou willen hebben). Doet hij af en toe wel een paar stapjes los?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 4:43

Ik denk dat je niet heel veel meer kan doen, hij moet nu nog het zelfvertrouwen krijgen om los te gaan lopen. Als hij helemaal niet zou lopen zou ik er na laten kijken maar dat doet hij als dus meer dan wat aan moedigen kan je niet meer doen smile

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 14 dec 2011 - 4:44

Je kunt ook proberen of het helpt als je hem iets in zijn handjes geeft, in elke hand een blokje of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Monnie wo 14 dec 2011 - 4:54

Mijn zoontje is echt precies hetzelfde, hij is nog wel iets jonger maar kruipen vindt hij véél leuker. Als wij voor hem gaan staan laat hij zich ook fijn door zijn knieën zakken om kruipend verder te gaan. Ik hoef hem ook niet neer te zetten om naar me toe te laten lopen. Dan gaat hij ook meteen door zijn knieën. Ik heb wel vorige week schoentjes gekocht met een hele flexibele zool en sindsdien loopt hij toch kleine stukjes los (als hij zin heeft). Lijkt of hij zich hiermee toch meer zeker voelt. Misschien toch te proberen?

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 4:57

Susan schreef:Je kunt ook proberen of het helpt als je hem iets in zijn handjes geeft, in elke hand een blokje of zo.
Ja, dat haalt misschien net zijn onzekerheid weg. Mijn ouders hadden op een gegeven moment bij mijn broer wasknijpers op zijn schouders (kleding) gezet. Dan had hij het gevoel dat iemand hem daar 'vasthield' en liep hij binnen een mum van tijd.

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ wo 14 dec 2011 - 4:58

Jeetje, ik had dit verhaal kunnen plaatsen! Heel herkenbaar dus. Ze kan echt wel lopen, alleen wil ze niet los. Ja, soms een paar stapjes, maar daar blijft het bij. Wij stimuleren verder niks, behalve af en toe het "overloopspelletje". Ze heeft een poppenwagen waar ze ook wel achter loopt, maar soms gaat dat zo snel, dat ze het niet bij kan houden. Die laat ik liever aan de kant staan, want ik ben bang dat als ze valt, ze voorlopig helemaal niet loopt!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  L!ND@ wo 14 dec 2011 - 4:59

Lieskuh schreef:
Susan schreef:Je kunt ook proberen of het helpt als je hem iets in zijn handjes geeft, in elke hand een blokje of zo.
Ja, dat haalt misschien net zijn onzekerheid weg. Mijn ouders hadden op een gegeven moment bij mijn broer wasknijpers op zijn schouders (kleding) gezet. Dan had hij het gevoel dat iemand hem daar 'vasthield' en liep hij binnen een mum van tijd.
Dat is nog eens een tip! Denk dat ik die maar eens ga proberen. Blokjes in haar handen legt ze namelijk keurig weg nerd
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 4:59

Toch moeten ze het leren met vallen en opstaan.

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ wo 14 dec 2011 - 5:06

Lieskuh schreef:Toch moeten ze het leren met vallen en opstaan.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in hoor! Alleen gaat die poppenwagen zo belachelijk hard...Ik ben bang dat ze plat voorover gaat en haar voortanden meteen weer kwijt is, hahahaha!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 5:11

L!ND@ schreef:
Lieskuh schreef:Toch moeten ze het leren met vallen en opstaan.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in hoor! Alleen gaat die poppenwagen zo belachelijk hard...Ik ben bang dat ze plat voorover gaat en haar voortanden meteen weer kwijt is, hahahaha!
Dat zou inderdaad ook zonde zijn haha.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L wo 14 dec 2011 - 7:33

hier ging hij voor het eerst lopen in het zwembad, stuk lichter natuurlijk. Die avond ook in appartement (was op vakantie). Denk dat tip van blokjes wel goed idee is.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Tania wo 14 dec 2011 - 8:00

Bedankt allemaal voor de tips. Ik ga het is uitproberen en verder maar gewoon afwachten (en hopen dat hij loopt voordat de baby er is smile ).

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat wo 14 dec 2011 - 9:19

Dat zou inderdaad wel lekker zijn dat hij kan lopen voor je andere kindje geboren is...
Maar ja geen idee of stimuleren nou zoveel zin heeft. Iemand uit mijn omgeving heeft een dochtertje ook 1 jaar en 9 maanden en ze stimuleert haar heel veel, maar los lopen is daar ook nog niet gelukt.

Verder geen tips sorry Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  loesje wo 14 dec 2011 - 22:54

mijn ervaring is dat stimuleren helemaal niet werkt ze doen toch alles in hun eigen tempo.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Parisienne wo 14 dec 2011 - 23:43

Toen N. haar eerste stapjes los zette was dat achter een bal aan. Ik rolde de bal voor haar uit, zij wilde hem pakken en waggelde erheen. Het werd een spelletje waarbij ze ongemerkt achter de bal aan liep. Hier hielp het ook als ze bijvoorbeeld een balletje (of iets anders) in haar handen had.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  L!ND@ za 17 dec 2011 - 7:10

Even een upje, want.... D.emi loopt!!!! Ik ben helemaal trots Very Happy Ze kruipt ook nog hoor, maar gaat steeds grotere stukken lopen. Hilarisch zoals ze haar handjes omhoog houdt en haar beentjes zo lekker stijfjes nog.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: