Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewust niet reageren op topics?

+6
Sugarfall
Susan
Rush
Marin
Muis
SparklingEyes
10 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? - Pagina 2 Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:31

Susan schreef:Ik vind het vervelend voor mensen die hun mening niet durven te geven omdat ze bang zijn om de rest over zich heen te krijgen, maar ik zou het zelf erg jammer vinden als er niet meer stevig gediscussieerd zou worden op het forum. Dan krijg je van die opsomtopics, waar iedereen een losstaand antwoord geeft en niemand meer op elkaar reageert, hooguit instemmend.

Dat inderdaad. Gewoon jammer, want dan is een topic actueel totdat de eerste reageert met een andere mening, dan houdt het weer op.

Laatst was er een topic over kinderen die te makkelijk met anderen meegaan. Ik reageerde daarop, met een andere mening dan de rest. En dat was volgens mij een mooi punt voor discussie. Het ging erom dat een aantal moeders waren die reageerden met dat ze blij waren dat hun kind heel verlegen was en bang voor andere mensen, omdat ze zich dan geen zorgen hoefden te maken dat hun kind met iemand mee liep, ik vond dat nogal wat, blij zijn dat je kind verlegen is in plaats van je kind stimuleren de wereld te ontdekken, maar er kwam geen reactie meer, TO heeft dus ook volgens mij niets aan dit topic gehad, want haar kind deed dat wel en de enige reacties waren 'ben blij dat mijn kind dat niet doet' en toen was het einde topic. Zo zonde.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? - Pagina 2 Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:32

Dolcis_ schreef:
Eucalypta schreef:Dat heb ik dan weer niet. Ik vind het wel jammer dat dat gebeurd. Ik schrijf zelf ook weleens dingen waarop ik dan een bérg kritiek verwacht omdat het nou eenmaal dingen zijn die door de meeste mensen sterk afgekeurd worden. Maar meer dan 1 reactie ofzo krijg ik eigenlijk niet echt dan. Dat verbaasd me, want ik zie wél dat het dan vaak gelezen is en kennelijk durft niemand er iets op te zeggen.

Ik zet nogal eens wat op het forum om gewoon te peilen wat andere gezichtpunten zijn en dan is het jammer dat je geen reactie krijgt (nou ja, aan dom gescheld en loze kritiek heeft geen mens iets, maar aan goed onderbouwde kritiek en kritische blikken heb je wél iets en daar doe ik het voor, helaas blijven die ook vaak uit).

Ik heb het ook andersom, dat ik in een topic reageer met een afwijkende mening (bijvoorbeeld laatst over iets op de mama pijler) en dan komt er daarna géén reactie meer. Net alsof het koste wat kost géén discussie mag worden en zodra iemand met een andere mening reageert haakt de rest af.

Zonde. Je kunt toch op een goede en nette manier je mening brengen zonder ruzie te maken?

well duhh, jij bent natuurlijk ook Euc. Jij hebt fans Bewust niet reageren op topics? - Pagina 2 394967

Dat valt volgens mij reuze mee. Ik vermoed dat er achter de schermen héél veel meningen uitgewisseld worden over mij smile maar ik merk er hier nooit iets van. Jammer, want ik bijt niet en ik vind het juist wel goed om meerdere standpunten te horen. Ik heb de waarheid namelijk ook niet in pacht en ik weet het soms óók niet meer smile

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 1 apr 2012 - 21:39

Eucalypta schreef:

Dat inderdaad. Gewoon jammer, want dan is een topic actueel totdat de eerste reageert met een andere mening, dan houdt het weer op.

Laatst was er een topic over kinderen die te makkelijk met anderen meegaan. Ik reageerde daarop, met een andere mening dan de rest. En dat was volgens mij een mooi punt voor discussie. Het ging erom dat een aantal moeders waren die reageerden met dat ze blij waren dat hun kind heel verlegen was en bang voor andere mensen, omdat ze zich dan geen zorgen hoefden te maken dat hun kind met iemand mee liep, ik vond dat nogal wat, blij zijn dat je kind verlegen is in plaats van je kind stimuleren de wereld te ontdekken, maar er kwam geen reactie meer, TO heeft dus ook volgens mij niets aan dit topic gehad, want haar kind deed dat wel en de enige reacties waren 'ben blij dat mijn kind dat niet doet' en toen was het einde topic. Zo zonde.

Inderdaad, dat is jammer.

Er zijn ook wel dingen die bij mij gevoelig liggen of dingen die me erg raken of momenten waarop ik me verkeerd begrepen voel, maar in het algemeen vind ik het toch wel leuk als er gewoon lekker gediscussieerd kan worden en ik vind het ook leuk als mensen wel eens ergens tegenin gaan. Het is niet zo dat je met brandende hooivorken achterna wordt gezeten als je een afwijkende mening hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:44

Ik schrijf tegenwoordig af en toe mee op het Viva forum, omdat ik die discussies hier wel eens mis. Nou, dat is wel het andere uiterste daar hoor haha. Mijn hemel, daar zijn mensen niet bang om hun mening te geven.. :shock:

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 1 apr 2012 - 21:46

Jolicious schreef:Ik schrijf tegenwoordig af en toe mee op het Viva forum, omdat ik die discussies hier wel eens mis. Nou, dat is wel het andere uiterste daar hoor haha. Mijn hemel, daar zijn mensen niet bang om hun mening te geven.. :shock:

Dat heb ik ook. De meeste vrouwen daar vind ik weliswaar pittig, maar wel heel inhoudelijk, intelligent en interessant. Er zitten er maar een paar bij die bewust lopen te rellen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:46

SparklingEyes schreef:Ik doe veel in mijn leven vanuit mijn gevoel, dat is voor veel mensen geen juiste onderbouwing helaas!

+1 maar ik typ wel gewoon wat ik wil.

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 1 apr 2012 - 21:50

Susan schreef:
Jolicious schreef:Ik schrijf tegenwoordig af en toe mee op het Viva forum, omdat ik die discussies hier wel eens mis. Nou, dat is wel het andere uiterste daar hoor haha. Mijn hemel, daar zijn mensen niet bang om hun mening te geven.. :shock:

Dat heb ik ook. De meeste vrouwen daar vind ik weliswaar pittig, maar wel heel inhoudelijk, intelligent en interessant. Er zitten er maar een paar bij die bewust lopen te rellen.
Klopt! Ik zit ook op het Viva forum omdat vrijwel niemand elkaar daar kent, of in ieder geval mij niet. Hier denkt iedereen elkaar/de situatie te kennen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Susan zo 1 apr 2012 - 21:51

Er zijn daar ook wel mensen die close zijn met elkaar, er zijn heel veel vaste kletsgroepjes en er is ook wel een soort inside humor, maar het is wel veel massaler, alles bij elkaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:53

Viva is wel leuk, maar vergis je niet in het achter de schermen gebeuren daar. Zolang je daar uit blijft is er niets aan de hand.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:54

Oh, daar verdiep ik me niet in Euc. Ik vind het wel leuk daar, omdat het ten eerste sneller gaat, ten tweede meer onderwerpen zijn die mij aanspreken en ten derde meer discussies zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:56

Dat heb ik ook hoor. Hier gaat het heel traag en er is teveel 'ons ken ons' inderdaad. Waardoor ook zaken van járen geleden er nog bijgehaald worden smile

Toch denk ik dat het hier ook wel kan werken, maar dan moeten er nieuwe mensen bij komen. En mensen die bang zijn om te reageren moeten het gewoon tóch doen. De doelgroep is gewoon wel iets anders dan op viva geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:59

Ik type wel eens wat en klik het weer weg omdat ik mijn mening niet goed onderbouwd krijg. Dan laat ik het maar even zitten.

Soms klik ik weer weg omdat ik te geirriteerd ben en geen zin heb in een onaardige discussie + dan ga ik me opwinden en dat is eigenlijk gewoon een beetje stom.

En er zijn ook wel eens topics waar ik bewust niet op reageer omdat bekenden/vriendinnen van TO al hebben gereageerd en ik zoiets heb van; nouja ik zal de situatie niet goed kennen en als ik nu reageer met mijn mening krijg ik de vriendinnengroep over me heen dat ik er niks van af weet. Dan denk ik, laat maar. Bewust niet reageren op topics? - Pagina 2 394967 (is wel eens voorgekomen, dus uit voorzorg denk ik nu laat maar)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:02

Eucalypta schreef:Dat heb ik ook hoor. Hier gaat het heel traag en er is teveel 'ons ken ons' inderdaad. Waardoor ook zaken van járen geleden er nog bijgehaald worden smile

Toch denk ik dat het hier ook wel kan werken, maar dan moeten er nieuwe mensen bij komen. En mensen die bang zijn om te reageren moeten het gewoon tóch doen. De doelgroep is gewoon wel iets anders dan op viva geloof ik.

Precies. Daarom vind ik het ook zo jammer om te lezen dat zoveel mensen zich inhouden. Want ze zijn dan bang dat ze het halve forum over zich heen krijgen. Dan denk ik, hier gebeurt al zo weinig, zo erg kan je reactie toch niet zijn?

Het enige wat ik wel echt mis hier op het forum is dat er zo weinig goed inhoudelijke topics worden geplaatst. Dat was in het verleden veel meer. Nu gaat het van 'welke speen gebruik jij?' tot 'wat heb jij vandaag aan?'. Ik vind het wel leuk hier, omdat er veel ''bekenden'' zitten, maar als die er niet waren was ik hier wel allang weg geweest.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:03

Jolee schreef:Ik type wel eens wat en klik het weer weg omdat ik mijn mening niet goed onderbouwd krijg. Dan laat ik het maar even zitten.

Soms klik ik weer weg omdat ik te geirriteerd ben en geen zin heb in een onaardige discussie + dan ga ik me opwinden en dat is eigenlijk gewoon een beetje stom.

En er zijn ook wel eens topics waar ik bewust niet op reageer omdat bekenden/vriendinnen van TO al hebben gereageerd en ik zoiets heb van; nouja ik zal de situatie niet goed kennen en als ik nu reageer met mijn mening krijg ik de vriendinnengroep over me heen dat ik er niks van af weet. Dan denk ik, laat maar. Bewust niet reageren op topics? - Pagina 2 394967 (is wel eens voorgekomen, dus uit voorzorg denk ik nu laat maar)

Over welke vriendinnengroep heb je het dan bijvoorbeeld?

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 1 apr 2012 - 22:06

Jolicious schreef:

Het enige wat ik wel echt mis hier op het forum is dat er zo weinig goed inhoudelijke topics worden geplaatst. Dat was in het verleden veel meer. Nu gaat het van 'welke speen gebruik jij?' tot 'wat heb jij vandaag aan?'. Ik vind het wel leuk hier, omdat er veel ''bekenden'' zitten, maar als die er niet waren was ik hier wel allang weg geweest.

Dat vind ik ook inderdaad, maar ik ben zelf op de een of andere manier nooit zo goed in topics openen. Ik zou het ook wel leuk vinden als er weer wat meer leuke discussieonderwerpen kwamen, ook op de mamapijler.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:07

Nou, groep noem ik het om even samen te vatten. Maar ik ga daar nu dus ook niet op in, ik wil niet een persoonlijk gerichte rel oprakelen (en nee, ik ben niet bang, maar ik vind dat gewoon niet nodig). Ik heb voor mezelf besloten gewoon niet te reageren, scheelt mij irritatie.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:14

Ah jammer, het is wel weer tijd voor een rel :P

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 1 apr 2012 - 22:15

Ik vind Viva nog net te massaal om zelf een topic te openen, dat heb ik nog nooit gedaan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  SparklingEyes zo 1 apr 2012 - 22:16

Ik heb niet zo'n behoefte om neer te zette. Om welke topics het gaat, daar doet het ook niet toe..

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan zo 1 apr 2012 - 22:16

Nee, want dan snappen we ook wel direct wat jouw standpunt dan is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:22

Jolicious schreef:Ah jammer, het is wel weer tijd voor een rel :P

Zie, ik wist het. Laughing

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes zo 1 apr 2012 - 22:28

Juustem en daar heb ik juist geen behoefte aan...

Mar daar gaat dit topic ook niet over... Ik vroeg me af of ik hierin alleen ben.. En als dat zo is prima... Ik ga me geen stortvloed aan kritiek op mijn hals halen omdat ik anders naar dingen kijk.... Geen behoefte aan.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:38

nee maar om je maar stil te houden terwijl je wel graag wilt reageren is ook zo wat. Ik vind dat als je wat wilt posten je dat gewoon moet doen. Bewust niet reageren op topics? - Pagina 2 827601 Misschien dat anderen ook niet durven en juist met jouw reactie zich ook beter durven te uiten

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje zo 1 apr 2012 - 22:51

Mee eens Dolcis. Ik krijg ook wel eens wat over mij heen wat ik niet zo leuk vind, maar ik blijf wel posten. Snap dat het niet altijd fijn is als je mensen over je heen krijgt. Maar probeer er boven te staan en laat je je er niet van weerhouden om te reageren.

Al heb ik het nu wel trouwens met het plaatsen van foto's van mijzelf dat ik daar 3x over nadenk en dan nog niet vaak doe. Ik krijg weiinig positiefs daar over en zie dan het leuke er niet meer van in om ze te plaatsen als ik zie dat velen wel leuke reacties krijgen. En ik snap dat er niet alleen maar positiefs geplaatst hoeft te worden. Nee eerlijkheid waardeer ik ook. Maar het iis het gevoel.

Laatst aangepast door Ibbeltje op zo 1 apr 2012 - 22:53; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 22:51

Jolee schreef:
Jolicious schreef:Ah jammer, het is wel weer tijd voor een rel :P

Zie, ik wist het. Laughing

Nou laat me raden.

Fysiek straffen en bewust alleenstaande moeder.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: