Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012
+23
Atelier Madame
Sorrento
Summerlovin
SoGood
litllejoy
Rebecca
Tiana
Rush
Muurvlindertje
VanillaRose
lyke
Siem
Lilypie
lief-boefje
Arwyn
MissD
applestar
Niki
Curious
nina
Blond
Sweet Sylvana
ekiaam87
27 plaatsers
Pagina 7 van 17
Pagina 7 van 17 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 17
Re: Gezonder eten & meer bewegen - vanaf 01-04-2012
Curious schreef:Wat voor BMI houden jullie eigenlijk aan als fijn/goed/gezond gewicht voor jezelf? Dus het BMI waar je jezelf het prettigs bij voelt en wat ook haalbaar is?
Daar kijk ik eigenlijk niet na. Ik heb gewoon voor mezelf bekeken dat ik 60 kilo wel een mooi gewicht vind bij mijn lengte (1.61)
Het is vandaag bij mij ook goed gegaan trouwens, dit heb ik gegeten/gedronken :
s'morgens 2 crackers met 30+ kaas en komkommer
lunch 2 boterhammen met tuinkruiden kipfilet, komkommer en sla en nog een cracker met 30+ kaas
tussendoortje een kiwi en een rijstwafel
avondeten spinazie a la creme, gebakken aardappelen, vissticks en ik had nog een rode ui en champignons over die ik heb gebakken
en om half 9 heb ik nog een appel op
En qua drinken zo'n anderhalve liter thee en cola light
Ik bak trouwens het avondeten altijd in Becel dieetolie. Scheelt ook veel !
Gast- Gast
Naam: | Startdatum: | Hoeveel afvallen: | Hoeveel kilo afgevallen: |
Razz_ | 2 april 2012 | 1e doel -10, 2e doel -15 | 0 kg |
Pippa | 17 maart 2012 | -15 kg | -4,2 kg |
Arwyn | 5 maart 2012 | 1e doel -5, 2e doel -10, 3e doel -15 | -3 kg |
Curious | 1 april 2012 | op gewicht blijven | - |
Chance | 2 april 2012 | 1e doel -5, 2e doel -10 | 0 kg |
_Liv | 1 maart 2012 | -15 kg | -6 kg |
Sweet Sylvana | 2 april 2012 | -8 kg | 0 kg |
Lief boefje | 1 april 2012 | -5 kg | 0 kg |
Applestar | 2 april 2012 | 1e doel -5, 2e doel -10 | 0 kg |
Rups83 | 2 april 2012 | 1e doel -10, 2e doel -20 | 0 kg |
Lyke | 2 april 2012 | -5 kg | 0 kg |
Amazzonia | 1 april 2012 | -8 kg | - 0,7 kg |
VanillaRose | 2 april 2012 | -5 kg | 0 kg |
Muurvlindertje | 2 april 2012 | 1e doel -4, 2e doel -7 | 0 kg |
Chipp | 2 april 2012 | -5 kg | 0 kg |
Dolcis | 2 april 2012 | -5 kg | 0 kg |
MissD | 3 april 2012 | 1e doel -10, 2e doel -15 | 0 kg |
Rebecca | 31 december 2011 | -15 kg | - 7,3 kg |
Zoey | 3 april 2012 | -10 kg | 0 kg |
Belle | 1 april 2012 | 1e doel -2,5, 2e doel -5 | 0 kg |
Little Joy | 3 april 2012 | -3 kg | 0 kg |
Rush | |||
Bloempie | |||
Laatst aangepast door Rebecca op di 3 apr 2012 - 8:40; in totaal 2 keer bewerkt
-
Laatst aangepast door Chipp op di 3 apr 2012 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Klaar
Wel even een gedoe om alles over te nemen, hoop dat ik geen foutjes heb gemaakt, maar verbeter 't anders gerust!
Chipp, je was me voor, ik heb een paar keer tussendoor op verzenden gedrukt omdat ik bang was de tabel weg te klikken (gebeurd me nogal regelmatig namelijk )
Wel even een gedoe om alles over te nemen, hoop dat ik geen foutjes heb gemaakt, maar verbeter 't anders gerust!
Chipp, je was me voor, ik heb een paar keer tussendoor op verzenden gedrukt omdat ik bang was de tabel weg te klikken (gebeurd me nogal regelmatig namelijk )
Curious schreef:Wat voor BMI houden jullie eigenlijk aan als fijn/goed/gezond gewicht voor jezelf? Dus het BMI waar je jezelf het prettigs bij voelt en wat ook haalbaar is?
Ik wil sowieso onder de 25 komen, ik zit nu op 27,1 ongeveer.
Net heerlijk gezwommen! Nu wel doodmoe haha, zit met rode wangen op de bank. Ik had wel reuze honger dus heb 2 volkoren crackers met beleg genomen, en nog wat water, zit dan op 2.5 liter water vandaag, verder geen drinken gehad.
Gast- Gast
Rebecca schreef:Klaar
Haha, ik zie het Goed bezig geweest!
Gast- Gast
Ik wil weer rond de 23 komen, het liefste daaronder maar met een BMI van 23 zit ik goed in mijn vel. Nu zit ik op 25 ongeveer.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb nu een BMI van 23.5, al bijna 4 punten gezakt! Ik wil nog twee punten zakken, naar 21.5.
Gast- Gast
Ik wil mijn bmi ook naar de 21-22 krijgen, zit nu op 23 en nog iets. Ik wil graag tussen de 60-62 kilo wegen. Ben minder geweest maar moest daar veel moeite voor doen om zo te blijven. Dus bij 60 kilo voel ik mij het beste.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb de wii fit er weer bij gepakt! En heb me voorgenomen om mij hier weer dagelijks op te wegen. Erg fijn dat hij ook meteen je BMI aangeeft en dat je een doel in kan stellen
Zo kan ik het makkelijker bij houden.
Zo kan ik het makkelijker bij houden.
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Ik voel me het prettigst bij een BMI rond de 25 (lager mag natuurlijk ook). Nu zit ik er iets boven. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik ben nu 6,9 kilo afgevallen. Ik heb m'n draai gevonden. Ik eet gezonder, sport meer, drink veel water en snoep niet meer.
Gast- Gast
@_Liv: wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!
Mijn weegschaal was ook lief vanochtend, ik ben al 700 gram kwijt in 2 dagen. Was helemaal verbaasd. Hoop dat er nog meer af gaat deze week. Ben wel bang voor het weekend, dan ga ik gourmetten, hoop dat ik niet heel veel aankom dan. Iemand tips om de schade zoveel mogelijk te beperken met zulke dagen?
Fijne dag iedereen!
Mijn weegschaal was ook lief vanochtend, ik ben al 700 gram kwijt in 2 dagen. Was helemaal verbaasd. Hoop dat er nog meer af gaat deze week. Ben wel bang voor het weekend, dan ga ik gourmetten, hoop dat ik niet heel veel aankom dan. Iemand tips om de schade zoveel mogelijk te beperken met zulke dagen?
Fijne dag iedereen!
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
VanillaRose schreef:@_Liv: wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!
Fijne dag iedereen!
Vooral kip en groenten bakken/eten. Zo min mogelijk sausjes en brood, dan valt de schade meestal wel mee Ow, en natuurlijk opletten met alcohol!
Gast- Gast
Op dinsdag hou ik altijd m'n 'ongezonde' dagje, omdat we dan op het werk tussen de middag altijd iets bestellen bij de snackbar. Dus van gister heb ik niet zo'n heel gezond lijstje:
O: 2 creamcrackers met leverpate en 1 creamcracker met slankie
L: 2 donker volkoren boterhammen met 6 bitterballen
D: Erwtensoep
T: Restje van de dag er voor, zoetzure kip met gele en rode paprika
Heb eigenlijk overdag wel te weinig gegeten en doordat ik s'avonds naar een condoleance moest en gelijk moest sporten daarna heb ik eigenlijk ook wel te laat m'n 'tussendoortje' gegeten.
Wel weer wat meer gedronken (nog niet genoeg) en geen rood wijntje genomen.
Vandaag maar weer eens wat gezonder.
O: 2 creamcrackers met leverpate en 1 creamcracker met slankie
L: 2 donker volkoren boterhammen met 6 bitterballen
D: Erwtensoep
T: Restje van de dag er voor, zoetzure kip met gele en rode paprika
Heb eigenlijk overdag wel te weinig gegeten en doordat ik s'avonds naar een condoleance moest en gelijk moest sporten daarna heb ik eigenlijk ook wel te laat m'n 'tussendoortje' gegeten.
Wel weer wat meer gedronken (nog niet genoeg) en geen rood wijntje genomen.
Vandaag maar weer eens wat gezonder.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Wauw wat schrijven jullie veel dames! Ik heb het niet helemaal teruggelezen maar zal vanaf nu actiever lezen en meeschrijven.
Ik heb gister helaas niet heel netjes gegeten, ik ging bij mijn ouders eten en mijn moeder had speciaal voor mij kwarktaart als dessert gemaakt. Ik vond het een beetje onaardig om het af te slaan dus ik heb toch maar een stukje genomen. Daarna wel de hele avond alleen maar water gedronken om het te compenseren, maar kwarktaart is volgens mij wel zo'n beetje het slechtste wat je naar binnen kunt werken.. Daarnaast ben ik er niet aan toe gekomen om te sporten, dus ik hoop dat dat vrijdag wel gaat lukken!
Vandaag gaat het tot nu toe goed, dit is mijn 'eetplanning' voor vandaag:
07.00 uur - Bakje kelloggs Special K met magere yoghurt, kop thee
09.00 uur - Thee met een plakje ontbijtkoek
12.30 uur - lunch, 2 bruine boterhammen met margarine en kipfilet, een glas melk en twee kiwi's
15.00 uur - Thee en een volkorencracker met kaas en komkommer
18.00 uur - Rode bietjes, gekookte aardappels en een tartaartje
20.00 uur - Thee met een speculaasje
Tussendoor neem ik nog wel gewoon water en als ik echt honger heb kan ik nog een stuk fruit pakken.
Wat vinden jullie van dit schema?
Ik heb gister helaas niet heel netjes gegeten, ik ging bij mijn ouders eten en mijn moeder had speciaal voor mij kwarktaart als dessert gemaakt. Ik vond het een beetje onaardig om het af te slaan dus ik heb toch maar een stukje genomen. Daarna wel de hele avond alleen maar water gedronken om het te compenseren, maar kwarktaart is volgens mij wel zo'n beetje het slechtste wat je naar binnen kunt werken.. Daarnaast ben ik er niet aan toe gekomen om te sporten, dus ik hoop dat dat vrijdag wel gaat lukken!
Vandaag gaat het tot nu toe goed, dit is mijn 'eetplanning' voor vandaag:
07.00 uur - Bakje kelloggs Special K met magere yoghurt, kop thee
09.00 uur - Thee met een plakje ontbijtkoek
12.30 uur - lunch, 2 bruine boterhammen met margarine en kipfilet, een glas melk en twee kiwi's
15.00 uur - Thee en een volkorencracker met kaas en komkommer
18.00 uur - Rode bietjes, gekookte aardappels en een tartaartje
20.00 uur - Thee met een speculaasje
Tussendoor neem ik nog wel gewoon water en als ik echt honger heb kan ik nog een stuk fruit pakken.
Wat vinden jullie van dit schema?
Gast- Gast
Punk'd schreef:MissD schreef:rups83 schreef:Ah dus toch verschillende verhalen over Sonja bakker.
Ik ga het ieder geval gewoon proberen(moet de boeken nog binnen krijgen).
Ik denk idd als je daarna weer gaat snoepen zit het er zo weer aan, maar goed dat is ook nniet de bedoeling he haha!
Nee dat is zeker niet de bedoeling, maar ik ging niet overdreven veel snoepen en toch zat het er zo weer aan.
En weet even niet meer wie het vroeg maar ik vond het echt enorm veel eten op een dag. Zeker als ik bijv. precies mijn avondmaaltijd afwoog... dan zat ik echt na de helft al vol en met "tegenzin" toch nog maar door te eten.
Ik zit te denken om mijn oude dieet terug op te pakken (werkte super en daarna ook niet veel meer aangekomen, ja.... toen ik zwanger werd). Dag zou er dan zo uit zien;
Ontbijt; Brinta (liefst met water)
Tussen; 3 rijstewafels met kipfilet
Lunch; 50gr. rijst met witvis of kipfilet
Tussen; 2 appels
Avond; 50 gr. rijst met witvis of kipfilet en 200 gram groente. (evt. in plaats van de rijst een aardappel)
Tussen; bakje yoghurt of een stuk fruit
Zo'n 'dieet' volg ik ook met mijn krachttraining. (nu pas sinds een week weer).
Ik ga morgen voor de eerste keer met havermout ontbijten. Ben zo benieuwd hoe dat is haha (meng het trouwens met geitenmelk en gebroken lijnzaad).
Tussendoor: zonnetura rijstwafel met ei en een appel
Lunch 50 gr rijst, 100 gr kipfilet en bijv. een avocado (voor de vetten)
Tussendoor: 200 gram groente en een rundertartaar
Avond: 50 gr rijst, 100 gr kipfilet en groente
Tussendoor: 250 gr magere kwark
Is trouwens 1950 Kcal bij elkaar.
Haha was bij mij ook toen ik krachttraining deed. Nu heb ik al bijna een jaar niks gedaan. Ja in het begin van mijn zwangerschap nog even gesport. Weet ook niet of ik nog ga beginnen met sporten, denk dat ik gewoon veel ga wandelen met T. heb niet zo veel zin meer in de sportschool, al moet ik natuurlijk wel iets voor het afvallen over hebben.
Las ergens dat ik 15kg af wil vallen... maar nu ik zat te denken weeg ik dan nog maar 45 kg en dat is met mijn lengte van 1m58 denk ik ook niet echt gezond. Dus ik hou het maar op 10kg afvallen in totaal.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Hahaha. Dan hebben we nog wel een lange weg te gaan. Maar eerst -5 kilo (- buik) zou ik al blij zijn.Razz_ schreef:Ik 1.61 en weeg bijna evenveel als jou dus het kan erger
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dit is trouwens m'n lijstje voor vandaag (ben ik van plan):
O: 2 creamcrackers met leverpate, 1 creamcracker met slankie
T: Kiwi
L: 2 donker volkoren boterhammen met 2 gekookte eieren
T: Appel
D: Weet ik nog niet percies, ik ga naar de sauna met een vriendin dus waarschijnlijk zal het wel iets van een maaltijdsalade worden
Gisteravond ben ik een uur wezen sporten (Sh'Bam) en morgenavond ga ik een uurtje snellopen. Misschien het hardlopen ook maar weer eens oppakken.
O: 2 creamcrackers met leverpate, 1 creamcracker met slankie
T: Kiwi
L: 2 donker volkoren boterhammen met 2 gekookte eieren
T: Appel
D: Weet ik nog niet percies, ik ga naar de sauna met een vriendin dus waarschijnlijk zal het wel iets van een maaltijdsalade worden
Gisteravond ben ik een uur wezen sporten (Sh'Bam) en morgenavond ga ik een uurtje snellopen. Misschien het hardlopen ook maar weer eens oppakken.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik ben 5.1 kilo kwijt nu! Dus met Sonja Bakker in 9 dagen 2 kilo kwijtgeraakt.
Gast- Gast
Pippa schreef:Ik ben 5.1 kilo kwijt nu! Dus met Sonja Bakker in 9 dagen 2 kilo kwijtgeraakt.
Ah das netjes!
Als het goed is krijg ik morgen mijn sonja bakker boeken binnen dus ben benieuwd.
En dan gaan we ervoor, ik let nu ook op natuurlijk, maar dan wil ik met toch echt aan die lijst houden.
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Ik houd me niet volledig aan de lijst, vind het soms niet heel handig. Je moet dan en crackers, en cracottes, en rijstwafel, en brinta en fruitontbijt en en brood en eierkoek en en in huis hebben. En dan eet je het vervolgens 1x in de week, ik vind dat zonde. Dus ik combineer het wel op meerdere dagen en bv. cracottes zijn bijna niet mee te nemen op mijn werk, dus dan eet ik die als ontbijt en neem ik het ontbijt als lunch. Je vindt daar vanzelf je weg wel in. Welk boek heb je besteld?
Gast- Gast
Het valt mij op dat jullie zoveel ontbijtkoek eten, dat zit toch vol gepropt met suikers en andere rommel of niet?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Het valt mij op dat jullie zoveel ontbijtkoek eten, dat zit toch vol gepropt met suikers en andere rommel of niet?
Dat valt wel mee, ligt er ook aan welke je neemt. Ik eet alleen de volkoren variant, 2 plakjes per week. Er zitten 50 kcal in in ieder geval.
Gast- Gast
Pippa schreef:Ik houd me niet volledig aan de lijst, vind het soms niet heel handig. Je moet dan en crackers, en cracottes, en rijstwafel, en brinta en fruitontbijt en en brood en eierkoek en en in huis hebben. En dan eet je het vervolgens 1x in de week, ik vind dat zonde. Dus ik combineer het wel op meerdere dagen en bv. cracottes zijn bijna niet mee te nemen op mijn werk, dus dan eet ik die als ontbijt en neem ik het ontbijt als lunch. Je vindt daar vanzelf je weg wel in. Welk boek heb je besteld?
Ik krijg:
Bereik je ideale gewicht
Bereik en behoud je ideale gewicht
En gezond genieten met Sonja
en nog 6 tijdschriften.
Kon ik mooi overnemen voor 15 euro dus dat is mooi meegenomen!
Das inderdaad wel een beetje onhandig iedere dag wat anders, maar ik denk dat ik dan ook wel wat met dingen ga schuiven, maar dat zal op zich niet zo kwaad kunnen.
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Pagina 7 van 17 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 17
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf wanneer meer eten
» De dikkebillenclub! Vanaf Januari 2012! (VOL)
» Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012
» Eten vanaf 1 jaar
» Vanaf wanneer prei eten?
» De dikkebillenclub! Vanaf Januari 2012! (VOL)
» Terugbetalen studieschuld vanaf 1 januari 2012
» Eten vanaf 1 jaar
» Vanaf wanneer prei eten?
Pagina 7 van 17
Permissies van dit forum: