Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang bv?

+32
xxjojootjexx
Roodkapje
Ezzer
Darius
meisje
Aagje!
_Lana_
mickey
Aimee
Lilypie
MissD
snoezel
Susan
Pandora
maiadebij
Linda
catgirl85
Fearie
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Happydobby
Teddyaapje
Novalee
Liadan
Slakje
Thunder
Smaragdje
Dora
Nana
Twellie
Printje
Tiara
36 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Aagje! wo 28 maa 2012 - 0:40

Ik heb 2 dagen (geprobeerd) borstvoeding te geven. Toen had ik al kloven en was ik er gelijk klaar mee! En er viel gelijk een soort van druk van me schouders toen we zijn overgestapt op fles voeding.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  mickey wo 28 maa 2012 - 0:48

_MamaRosa_ schreef:
Achja, je moet er wat voor overhebben.Hoelang bv? - Pagina 3 394967

Al zit ik echt met kromme tenen te voeden, het doet echt onwijs pijn. Ze trekt gewoon haar hoofd van mijn borst weg tijdens het drinken. Niet leuk.

Dit doet F ook! Inderdaad niet leuk. En dan heeft hij nog niet eens tanden...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 2:06

Ik kolf volledig omdat ze het niet aan de borst deden. Ik denk dat ik met 9 maanden stop. Het kolven gaat me nu ook opbreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  maiadebij wo 28 maa 2012 - 6:30

MissD schreef:Bijna 7 weken. Laatste week had ik een borstontsteking, mocht toen de voeding uit die borst wel kolven maar niet meer aan mijn dochter geven, en in die week is de productie dusdanig teruggelopen dat ik zo goed als niets meer had voor haar.

Bij een volgend kindje, hoop ik langer borstvoeding te mogen geven.

Waarom mocht je dat niet geven?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 6:42

maiadebij schreef:
MissD schreef:Bijna 7 weken. Laatste week had ik een borstontsteking, mocht toen de voeding uit die borst wel kolven maar niet meer aan mijn dochter geven, en in die week is de productie dusdanig teruggelopen dat ik zo goed als niets meer had voor haar.

Bij een volgend kindje, hoop ik langer borstvoeding te mogen geven.

Waarom mocht je dat niet geven?



Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb bij alle kinderen meerdere keren borstontsteking gehad en kuurtjes gehad, maar mocht gewoon doorvoeden. Dat werd zelfs aangeraden. En de melk mochten ze dus gewoon hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 6:46

Laurientje85 schreef:
Tuinstoel schreef:Weet het niet precies meer, omdat ik op een gegeven moment ging combineren met kunstvoeding. Ongeveer vijf maand en ik ben gestopt wegens hyperlactatie bij de eerste.

Ik had bij mijn zoontje ook hyperlactatie! Heb jij het bij je jongste niet of minder gehad??

Helaas niet, de lactatiedeskundige vertelde van tevoren al dat ik er waarschijnlijk weer aan zou moeten gaan geloven en dat was dus ook zo. Ik ben nu ook weer aan het overwegen om te stoppen, ik heb nog steeds stuwingspijn en ik heb een goed doorslapende dochter, maar zelf doe ik 's nachts geen oog dicht omdat ik bang ben als ik diep / lang in slaap val wakker te worden met een borstontsteking.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 6:52

_MamaRosa_ schreef:
maiadebij schreef:
MissD schreef:Bijna 7 weken. Laatste week had ik een borstontsteking, mocht toen de voeding uit die borst wel kolven maar niet meer aan mijn dochter geven, en in die week is de productie dusdanig teruggelopen dat ik zo goed als niets meer had voor haar.

Bij een volgend kindje, hoop ik langer borstvoeding te mogen geven.

Waarom mocht je dat niet geven?



Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb bij alle kinderen meerdere keren borstontsteking gehad en kuurtjes gehad, maar mocht gewoon doorvoeden. Dat werd zelfs aangeraden. En de melk mochten ze dus gewoon hebben.

Ja ik ook, en ik heb er zelfs nog speciaal naar geinformeerd of mijn dochter er echt niks van op kon lopen. Toen legden ze uit dat de bacterien niet in de melk zelf terecht komen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 6:53

Maar jeetje, meerdere keren borstontsteking bij alle kinderen?? Hoe heb je dat gedaan met vier kinderen :shock: ? Toch niet zelf voor ze gezorgd?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 6:54

Tuinstoel schreef:
Laurientje85 schreef:
Tuinstoel schreef:Weet het niet precies meer, omdat ik op een gegeven moment ging combineren met kunstvoeding. Ongeveer vijf maand en ik ben gestopt wegens hyperlactatie bij de eerste.

Ik had bij mijn zoontje ook hyperlactatie! Heb jij het bij je jongste niet of minder gehad??

Helaas niet, de lactatiedeskundige vertelde van tevoren al dat ik er waarschijnlijk weer aan zou moeten gaan geloven en dat was dus ook zo. Ik ben nu ook weer aan het overwegen om te stoppen, ik heb nog steeds stuwingspijn en ik heb een goed doorslapende dochter, maar zelf doe ik 's nachts geen oog dicht omdat ik bang ben als ik diep / lang in slaap val wakker te worden met een borstontsteking.



Ik heb dit dus ook gehad. Ze zeiden bij de 1e 2 al dat ik voeding voor 2 had, en dat is dus wel gebleken. Zelfs nu met de tweeling kolfde ik nog met gemak een voeding erna. Ik ben nu ook sinds kort pas van de zoogcompressen af, nu ik nog maar 2x per dag geef, en ik heb nog regelmatig stuwing. Soms word je er flauw van. Daardoor heb ik ws. ook altijd die borstontstekingen gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 6:55

Tuinstoel schreef:
Laurientje85 schreef:
Tuinstoel schreef:Weet het niet precies meer, omdat ik op een gegeven moment ging combineren met kunstvoeding. Ongeveer vijf maand en ik ben gestopt wegens hyperlactatie bij de eerste.

Ik had bij mijn zoontje ook hyperlactatie! Heb jij het bij je jongste niet of minder gehad??

Helaas niet, de lactatiedeskundige vertelde van tevoren al dat ik er waarschijnlijk weer aan zou moeten gaan geloven en dat was dus ook zo. Ik ben nu ook weer aan het overwegen om te stoppen, ik heb nog steeds stuwingspijn en ik heb een goed doorslapende dochter, maar zelf doe ik 's nachts geen oog dicht omdat ik bang ben als ik diep / lang in slaap val wakker te worden met een borstontsteking.

Heb je al eens gedacht aan blokvoeden? Schijnt goed te helpen bij hyperlactatie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 6:57

_MamaRosa_ schreef:
Tuinstoel schreef:
Laurientje85 schreef:
Tuinstoel schreef:Weet het niet precies meer, omdat ik op een gegeven moment ging combineren met kunstvoeding. Ongeveer vijf maand en ik ben gestopt wegens hyperlactatie bij de eerste.

Ik had bij mijn zoontje ook hyperlactatie! Heb jij het bij je jongste niet of minder gehad??

Helaas niet, de lactatiedeskundige vertelde van tevoren al dat ik er waarschijnlijk weer aan zou moeten gaan geloven en dat was dus ook zo. Ik ben nu ook weer aan het overwegen om te stoppen, ik heb nog steeds stuwingspijn en ik heb een goed doorslapende dochter, maar zelf doe ik 's nachts geen oog dicht omdat ik bang ben als ik diep / lang in slaap val wakker te worden met een borstontsteking.



Ik heb dit dus ook gehad. Ze zeiden bij de 1e 2 al dat ik voeding voor 2 had, en dat is dus wel gebleken. Zelfs nu met de tweeling kolfde ik nog met gemak een voeding erna. Ik ben nu ook sinds kort pas van de zoogcompressen af, nu ik nog maar 2x per dag geef, en ik heb nog regelmatig stuwing. Soms word je er flauw van. Daardoor heb ik ws. ook altijd die borstontstekingen gehad.

Ja, hier precies hetzelfde, word er ook helemaal flauw van. Ik vond het al een prestatie dat je de tweeling al zolang voedt, maar nu nog meer. Kun jij 's nachts wel goed slapen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 6:58

Rejoy. schreef:
Tuinstoel schreef:
Laurientje85 schreef:
Tuinstoel schreef:Weet het niet precies meer, omdat ik op een gegeven moment ging combineren met kunstvoeding. Ongeveer vijf maand en ik ben gestopt wegens hyperlactatie bij de eerste.

Ik had bij mijn zoontje ook hyperlactatie! Heb jij het bij je jongste niet of minder gehad??

Helaas niet, de lactatiedeskundige vertelde van tevoren al dat ik er waarschijnlijk weer aan zou moeten gaan geloven en dat was dus ook zo. Ik ben nu ook weer aan het overwegen om te stoppen, ik heb nog steeds stuwingspijn en ik heb een goed doorslapende dochter, maar zelf doe ik 's nachts geen oog dicht omdat ik bang ben als ik diep / lang in slaap val wakker te worden met een borstontsteking.

Heb je al eens gedacht aan blokvoeden? Schijnt goed te helpen bij hyperlactatie!

Nooit aan gedacht, sterker nog: ik weet niet eens wat het is Very Happy . Houdt het in dat je maar een borst per voeding aanbiedt?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 6:59

Tuinstoel schreef:Maar jeetje, meerdere keren borstontsteking bij alle kinderen?? Hoe heb je dat gedaan met vier kinderen :shock: ? Toch niet zelf voor ze gezorgd?

Ja hoor. De 1e keren niet, toen lag ik vaak plat met ruim 40 graden koorts en knallende hoofdpijn, om over de pijnlijke borsten nog maar niet te spreken. Dan was mijn man dus thuis. Maar goed, je kunt niet altijd hulp vragen, dat ligt in mijn omgeving helaas niet voor het grijpen.

Als het echt erg was, was mijn man bij huis, maar als het ook maar een beetje gaat moet ik me toch echt zien te redden. Ik kan nu eenmaal niet voor elk griepje of wat dan ook aan de bel trekken. (of willen, dat kan het ook nog zijn...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  maiadebij wo 28 maa 2012 - 7:02

ik heb bij J ook 2x een BO gehad. De eerste keer lag ik echt binnen een half uur klappertandend met 40 graden koorts in bed, de tweede keer was gelukkig een stuk minder. Maar bij een BO is het drinken van je kindje juist het meest effectief, je borsten moeten namelijk goed leeg gedronken worden. Bij J lag ik die eerste keer de hele dag in bed met haar en liet haar zoveel mogelijk drinken, na 1,5 dag ging het alweer beter.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:02

Tuinstoel schreef:
Rejoy. schreef:
Tuinstoel schreef:
Laurientje85 schreef:
Tuinstoel schreef:Weet het niet precies meer, omdat ik op een gegeven moment ging combineren met kunstvoeding. Ongeveer vijf maand en ik ben gestopt wegens hyperlactatie bij de eerste.

Ik had bij mijn zoontje ook hyperlactatie! Heb jij het bij je jongste niet of minder gehad??

Helaas niet, de lactatiedeskundige vertelde van tevoren al dat ik er waarschijnlijk weer aan zou moeten gaan geloven en dat was dus ook zo. Ik ben nu ook weer aan het overwegen om te stoppen, ik heb nog steeds stuwingspijn en ik heb een goed doorslapende dochter, maar zelf doe ik 's nachts geen oog dicht omdat ik bang ben als ik diep / lang in slaap val wakker te worden met een borstontsteking.

Heb je al eens gedacht aan blokvoeden? Schijnt goed te helpen bij hyperlactatie!

Nooit aan gedacht, sterker nog: ik weet niet eens wat het is Very Happy . Houdt het in dat je maar een borst per voeding aanbiedt?

Hier staat wel iets over blokvoeden, maar als je even googled kun je nog wel meer info vinden!

http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel1.html

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:07

Tuinstoel schreef:

Ja, hier precies hetzelfde, word er ook helemaal flauw van. Ik vond het al een prestatie dat je de tweeling al zolang voedt, maar nu nog meer. Kun jij 's nachts wel goed slapen?



Nu wel weer ja. Toevallig vorige nacht wel weer stuwing aan 1 kant gehad, maar dat komt ws. doordat die kant de kloven zitten en ik daardoor wat krampachtiger aan het voeden ben. En sinds 2 weken geef ik ze de laatste voeding van 21.30 niet meer. Dus om 12.00 krijgen ze de laatste nu, en dan pas 's morgens meer.

Ik zag de bui al hangen de 1e nacht. Ik was in staat om ze wakker te maken. Maar na 3 nachten was het al over gelukkig, mijn lichaam went er gelukkig wel snel aan. Wat zag ik daar tegenop zeg! Heb echt 3 nachten met stuwing en een nat bed gelegen, en pijnlijk. Maar we zijn er weer door! Nu heb ik allen stuwing als ze niet goed hebben gedronken, maar dat is te doen gelukkig.

Bij de 2e had ik nog een borstontsteking toen hij al ruim een jaar was. Dat was ook heel vervelend. Deze keer heb ik het 2x in het begin heel heftig gehad, en een paar keer dat ik er net voor was. Dus een tweeling scheelt wel in mijn geval!Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 7:15

Bedankt voor de tip Rejoy, alleen zo voed ik al op advies van de lactatiedeskundige, het helpt helaas alleen niet (genoeg).

MamaRosa, wel fijn dat het niet meer ten koste gaat van je nachtrust!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  meisje wo 28 maa 2012 - 7:39

De oudste heb ik ruim een jaar volledig borstvoeding gegeven. Ik was met 10 maanden al zwanger van de jongste en ik merkte dat mijn productie ontzettend hard terug liep.

Mijn jongste (7mnd) krijgt nog steeds bv. Ik wil sowieso het jaar volmaken en hoogstwaarschijnlijk daarna ook nog doorgaan.
Ik zit alleen nog een beetje met het aantal keren bv. Ik kan nu naar N. toegaan om haar te voeden, maar ik denk dat als we een paar maanden verder zijn dat ik daar dan geen tijd meer voor krijg. Hopelijk kan ik het dan opvangen door te kolven in mijn pauzes..
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  maiadebij wo 28 maa 2012 - 7:57

meisje, ga je van je werk naar huis om te voeden? Ik mocht tot 9 maanden naar huis om te voeden (achteraf gezien mag je tot 10 maanden naar huis want je hebt 9 maanden kolf/voedrecht) en daarna ging ik in mijn eigen tijd. Tot 1 jaar ging ik 2x per dag, 1x in mijn pauze en 1x in mijn eigen tijd. Dit compenseerde ik door wat eerder te komen/ later weg te gaan. Na een jaar kon het toe met 1x per dag en dat is dus mijn pauze. Nu kan ik gerust een dag wegblijven en drinkt ze ander drinken. Maar toch ga ik in mijn pauze naar huis om te voeden Very Happy

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Tiara wo 28 maa 2012 - 8:11

Hoevaak drinkt ze dan nog BV per dag Maia?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Darius wo 28 maa 2012 - 8:25

L.aurens heeft 4 maanden borstvoeding gehad. Daarna ging ik werken, nieuwe baan, en had niet gezegd dat ik ging kolven, dus dat vond ik niet netjes. En ik was het gewoon zat.

P.epijn heeft 9 maanden borstvoeding gehad, daarna was het gewoon echt helemaal op ivm deze zwangerschap.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Ezzer wo 28 maa 2012 - 8:44

5 weken afgekolfd. Daarna gestopt omdat ik er erg onzeker door werd en ik het niet meer zag zitten.

Mocht er een tweede komen dan hoop ik toch wel op wat meer doorzettingsvermogen. Al was ik op dat moment ook wel echt op.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  maiadebij wo 28 maa 2012 - 8:51

aanitaa schreef:Hoevaak drinkt ze dan nog BV per dag Maia?

nog 5 voedingen per 24 uur ongeveer. Soms 1 meer soms 1 minder.

Dat is om 6:00- 10:00- 19:00- 23:00- 3:00

Maar eergister heeft ze voor het eerst doorgeslapen cheers nu met het gips om haar arm zal dat wel weer even de laatste keer ook zijn Sad

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  meisje wo 28 maa 2012 - 8:53

maiadebij schreef:meisje, ga je van je werk naar huis om te voeden? Ik mocht tot 9 maanden naar huis om te voeden (achteraf gezien mag je tot 10 maanden naar huis want je hebt 9 maanden kolf/voedrecht) en daarna ging ik in mijn eigen tijd. Tot 1 jaar ging ik 2x per dag, 1x in mijn pauze en 1x in mijn eigen tijd. Dit compenseerde ik door wat eerder te komen/ later weg te gaan. Na een jaar kon het toe met 1x per dag en dat is dus mijn pauze. Nu kan ik gerust een dag wegblijven en drinkt ze ander drinken. Maar toch ga ik in mijn pauze naar huis om te voeden Very Happy

Ik sta voor de klas, dus ik heb weinig 'eigen' tijd.
Nu heb ik natuurlijk gewoon voedrecht, dus ik kan zo naar haar toelopen (mijn kinderen zitten op het kdv bij mij op school) Dit doe ik dan rond 11.30. Op woe en vrij hebben wij echter tot 13.00 les. Dus mocht ik niet meer mogen gaan voeden, kan ik pas na 13.00 kolven. Kan op zich wel *heb ook nog een kwartier pauze tussendoor* maar dan kan ik niet meer live voeden straks.

Waarschijnlijk dat ze rond het jaar maar 1x hoeft te drinken (is nu al meestal, omdat ik al vroeg klaar ben met werken) Dus ik denk ook wel dat dat goed gaat komen.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  maiadebij wo 28 maa 2012 - 8:57

meisje, meestal vind het zijn weg wel weer tegen die tijd. Ik heb me vooraf ook druk lopen maken om van alles en nog wat, maar als het zover was had het zich al lang alweer opgelost.

Je hebt dus recht opkolven tot en met de 9 maanden van je dochter, als ze 10 maanden wordt vervalt dit recht. Hierin heb ik me dus vergist Hoelang bv? - Pagina 3 166342 scheelt toch weer een maandje.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 3 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum