Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang wennen aan kinderdagverblijf?

+5
piertje
moepie
Sanne
Jezzie
Amber-
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoelang wennen aan kinderdagverblijf? Empty Hoelang wennen aan kinderdagverblijf?

Bericht  Amber- wo 19 dec 2012 - 7:48

Ik ben sinds drie weken weer aan het werk. L.uuk gaat de ene week 2 dagen en de andere week 1,5 dag naar het kinderdagverblijf. Nu is hij de avonden dat hij van het kinderdagverblijf komt erg onrustig. Huilen etc.
L.uuk slaapt altijd overdag al slecht en op het kinderdagverblijf dus ook. Maximaal twee keer een klein uurtje en wat hazeslaapjes. Verder doet hij daar natuurlijk veel indrukken op.

Heeft iemand van jullie kindjes dit ook gehad? En zo ja hoelang duurde het voordat hij/zij wat gewend was en het dus beter gaat?
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang wennen aan kinderdagverblijf? Empty Re: Hoelang wennen aan kinderdagverblijf?

Bericht  Amber- wo 19 dec 2012 - 9:04

Heeft niemand hier ervaring mee?
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Hoelang wennen aan kinderdagverblijf? Empty Re: Hoelang wennen aan kinderdagverblijf?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 9:07

Ik zeg tegen ouders inderdaad altijd wel dat dit kan gebeuren en dat dit waarschijnlijk nog wel even aan zal houden. Zeker als hij op het kdv nog minder slaapt dan thuis. Maar hoe lang precies durf ik niet te zeggen, ik ken alleen de kdv-kant en niet de thuiskant smile Het is in elk geval wel normaal en ik denk ook dat het niet heel vreemd is dat hij dit na 3 weken ook nog doet. Drie weken is natuurlijk relatief kort.

Hoeveel dagen gaat hij?

Laatst aangepast door Lennox op wo 19 dec 2012 - 9:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Jezzie wo 19 dec 2012 - 9:08

Ik ben ook wel benieuwd! Mijn dochter slaapt daar juist bijna niet terwijl ze thuis wel veel slaapt!
Is idd wennen, maar ben benieuwd hoe lang andere kindjes moesten wennen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 9:08

Ik weet niet meer precies hoe lang het heeft geduurd voor mijn dochter aan het KDV was gewend. Wel herken ik wat je vertelt over de onrust en weinig slapen. H. sliep in het begin niet op de slaapkamer op het KDV, dat ging niet. Ze brulde dan alle kinderen wakker. Ze heeft de eerste weken op de groep geslapen, in de hangmat of in een kinderwagenbak. Toen ik H. mijn eigen doekje gaf(waar ik al 26 jaar mee slaap) sliep ze ineens thuis veel beter. Ik heb na een tijdje dat doekje ook maar meegegeven als H. naar het KDV ging en sindsdien slaapt ze daar ook erg goed, ook op de slaapkamer.

In het begin was ze zo moe van alle indrukken op het KDV dat ze op mijn vrije dag bijna de hele dag lag te slapen. Ik geloof dat dat langzaam steeds minder werd. Ik vind het wel normaal dat het even tijd kost voor een kindje om te wennen. Het komt vanzelf wel goed. Heeft L. een knuffel/doekje o.i.d. wat je hem mee kan geven? Of doe je dat al?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  moepie wo 19 dec 2012 - 9:09

K kan aan mijn kids altijd merken als ze op het dagverblijf geweest zijn. Onze oudste sliep er slechter en onze jongste doet dit nu ook en ze doen i eerdaags veel meer nadrukken op. Een dagje kdv is gewoon inspannender dan een dag thuis. Zo weetniet dat onze oudste vaak nauwelijks eet na een dagje kdv, die is dan gewoon te moe. Dat is dan gewoon zo, we laten dat en ze gaat vroeg naar bed. De jongste gast vaak ook gelijk even slapen en die blijft dan daarna iets langer wakker bijvoorbeeld.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569

Bericht  piertje wo 19 dec 2012 - 9:11

Toen L.ynn nog iets jonger was, had ze op de dag dat ze naar het kinderdagverblijf geweest was altijd moeite met inslapen. Huilde dan voor het slapen meestal even, volgens mij door alle indrukken die ze moest verwerken. Inmiddels is dat over. Het heeft bij ons maar even geduurd, ik denk maximaal 4 weken. Maar het was bij haar ook niet zo dat ze vanaf het begin er last van had. Ik denk meer toen ze het besef kreeg dat ze in een andere omgeving was. Dat was toen ze iets ouder was, ik denk een half jaar? (lastig terugkijken, alles lijkt alweer zo lang geleden)
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416

Bericht  koNijntje wo 19 dec 2012 - 9:15

mijn zoontje heeft heel erg lang (lees maanden) moeten wennen op het kdv. bij hem uitte zich dit niet zo zeer thuis, maar op de groep moest hij veel huilen.

hij hield niet van de drukte om hem heen en vond het vooral verschrikkelijk om in de box te liggen, om zich heen hoorde hij dan vanalles maar hij kon niets zien..
het liefst zat hij de hele dag bij een van de leidsters op schoot om rond te kijken, maar dat kan natuurlijk niet (altijd)
vanaf dat hij kon zitten ging het steeds beter en nu hij zich helemaal zelf kan verplaatsen zit hij er wel echt op zijn plek.
wanneer het 's ochtends erg druk is zetten ze hem nog wel eens in de box, van daaruit kan hij op een (voor hem) veilige plek om zich heen kijken naar wat er allemaal gebeurd, de leidsters weten inmiddels ook wel wanneer hij hier behoefte aan heeft.

wij hebben in de eerste maanden veel getwijfeld of we een gastouder moesten zoeken zodat hij wat meer rust zou hebben,
maar we hebben dit nooit doorgezet. mede doordat ze er bij het kdv wel vertrouwen in hadden dat het goed zou komen als hij zich wat beter kon redden en wij zagen dat het steeds beter ging.

wat niet onbelangrijk is om te vermelden is dat ik onregelmatig werk, waardoor t. ook geen vaste dagen heeft op het kdv,
de ene week gaat hij 2-3x, de andere week niet.. daardoor heeft het wennen wel veel langer geduurd dan bij een vaste aanstelling.

Laatst aangepast door koNijntje op wo 19 dec 2012 - 9:22; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Amber- wo 19 dec 2012 - 9:16

@ lennox , hij gaat de ene week 2 dagen en de andere week 1,5 dag.

@ moepie, als hij zo vermoeid was dat hij meteen kon slapen zodra hij thuis komt zou ik helemaal niet erg vinden, maar hij is zo overstuur dat het niet lukt om in in slaap te vallen.

@ jezzie , merk je dat L ook onrustig/overstuur word door het weinige slapen en de indrukken?

@ sanne , hij krijgt inderdaad een knuffeldoekje mee.

Wel fijn om te lezen d at het herkenbaar is.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Bericht  Amber- wo 19 dec 2012 - 9:19

@ konijntje, luuk heeft wel regelmaat in dagen dat hij ernaar toegaat. Hopelijk gaat het wennen dan sneller. Fijn dat het bij jou zoontje nu ook goed gaat.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 9:28

Overigens vind ik het zelf altijd al erg druk op het KDV. De eerste week ging ik twee keer per dag naar het KDV toe om H. te voeden, omdat ze niet uit de fles dronk. Als ik daar dan 's middags binnenkwam, liepen/kropen overal kindjes die allemaal geluid produceren, de radio stond aan met Kabouter Plop-muziek, dan begon er weer eentje te huilen... Ik kan me voorstellen dat dat heel overweldigend is voor een kind. Zeker als ze thuis alle rust gewend zijn. H. is mijn eerste kind, dus het was hier overdag vrij rustig. Dan is het een hele overgang naar de herrie van een KDV.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Amber- wo 19 dec 2012 - 9:35

Ja klopt, al zijn de groepen niet zo groot, maar druk zal het vast wel zijn.
Gaat vast binnenkort wel beter, hoop ik haha!

L.uuk is nu gelukkig al ruim 1,5 uur aan het slapen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you wo 19 dec 2012 - 10:02

Het ligt er ook heel erg aan op welke leeftijd ze naar het kdv gaan. Z. Was 8 maanden toen ze voor het eerst heenging en het heeft echt wel 2 maand geduurd eer ze gewend was. Geen fles meer willen hebben, niet willen slapen en niets was goed. Heeel langzaam is heg beter geworden. In die tijd heeft ze ook heel wat flesjes laten staan en niet willen eten. Maar het is allemaal goedgekomen :-)
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Slakje wo 19 dec 2012 - 10:11

Louise was 2 maanden toen ze naar het kdv ging, ze ging 4 dagen van de week naar daar. Dus ze moest niet echt wennen. We hebben tot nu geen problemen gehad omdat ze zo vroeg en zo vaak naar het kdv ging.

Ze was en is wel heel erg moe na een hele dag kdv. Denk dat dat niet zal veranderen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Supertalentje wo 19 dec 2012 - 11:11

Zoon gaat vanaf 5 maanden naar het kdv, 1 dag per week. Hij heeft daar nooit geslapen (soms staat er 20 min in zn boekje) terwijl hij thuis hele ochtenden sliep. Als ik hem ophaal rond 18.00 dan is het gelijk in bad en naar bed, ze geven hem daar een avondeet-potje omdat ik zo laat ben. Hij is echt helemaal kapot en ook de dag erna slaapt hij meer. De eerste nacht slaapt hij onrustiger, geeft vaker een huiltje en wil bij mij slapen. Dit is hier gewoon na 6 maanden dus nog steeds zo, maar het is ook een drukke dag voor hem dus ik snap het wel.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: