waarom/hoelang BV
+14
Printje
Annie24
Fenna
CCC
Aimee
Dora
Liadan
Happydobby
Teddyaapje
Linda
Jits
Susan
Smaragdje
maiadebij
18 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
waarom/hoelang BV
Ik zie hier diverse meiden die hun kinderen van 1,5/2 jaar of ouder nog borstvoeding geven. Nu ben ik benieuwd waarom jullie zolang BV geven.
Ik persoonlijk zou het er nogal gek uit vinden zien, zo`n peuter die nog aan de borst drinkt.
Ik persoonlijk zou het er nogal gek uit vinden zien, zo`n peuter die nog aan de borst drinkt.
Gast- Gast
Re: waarom/hoelang BV
Mijn dochter is nu negen maanden maar ik ben van plan voorlopig nog wel te blijven voeden. Lang voeden biedt veel voordelen mbt gezondheid. Daarnaast biedt het troost. De normale speentijd voor een mensenkind ligt tussen de 2 en 7 jaar. Belangrijkste voor mij is dat ze aangeeft er behoefte aan te hebben, en ik niet zou weten waarom ik niet aan die behoefte tegemoet zou komen.
Gast- Gast
Ik ben er eigenlijk aan begonnen met het idee, ik zie wel hoe het loopt. Zolang mijn dochter en ik ons er beide goed bij voelen blijf ik bv geven. Je groeit er ook in hoor, mijn man vond vooraf 1 jaar toch wel genoeg maar naarmate de tijd verstrijkt en je kindje groter wordt, wordt het voeden van een groter kind veel gewoner.
Gemiddeld ligt de leeftijd dat kinderen bv krijgen wereldwijd op zo'n 3 of 4 jaar. Hier in NL ligt dat veel lager en zijn wij het ook helemaal niet meer gewend.
Gemiddeld ligt de leeftijd dat kinderen bv krijgen wereldwijd op zo'n 3 of 4 jaar. Hier in NL ligt dat veel lager en zijn wij het ook helemaal niet meer gewend.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik wou 1 jaar bv geven. Mijn zoontje vond het nog zo fijn, dat ik nog niet kon stoppen. Toen heb ik besloten dat hij het zelf mocht aangeven. Ik vond het niet erg en hij vond het fij, dus waarom niet. Nu is hij sinds ruim een week zelf gestopt en dat vind ik een fijn idee. Nu komt hij gewoon met zijn beker bij mij liggen .
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Ik had ook altijd zo'n idee van waarom zou ik nu stoppen en kunstvoeding gaan halen?? Alleen omdat ze volgens de algemene norm 'te groot' wordt.
Smaragdje, liep jou melk ook terug nu je zwanger bent? Ik heb het idee dat J er met moeite nog een slok uit krijgt, maar meer ook niet.
Smaragdje, liep jou melk ook terug nu je zwanger bent? Ik heb het idee dat J er met moeite nog een slok uit krijgt, maar meer ook niet.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Omdat het kan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Waarom niet.
Jits- Fluisteraar
- Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12
Susan schreef:Omdat het kan.
Haha ja precies.
Ik wilde dochter laten drinken zolang als zij wilde. Nu is ze zelf gestopt, maar dat komt door de zwangerschap, de melk is op.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
@ Maia, voor mijn gevoel liep het niet echt terug, hij kon gewoon genoeg drinken. Als hij uitgedronken was, kon hij in principe nog steeds drinken. Denk dus meer aan smaakverandering of iets dergelijks.
Laatst aangepast door Smaragdje op wo 21 nov 2012 - 5:45; in totaal 1 keer bewerkt
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Ik heb 1jr, 8mnd en 1wk bv gegeven. Ik begon met 'ik hoop dat t lukt' toen dat eenmaal t geval was wilde ik de 6mnd volmaken ivm allergien van mn vriend. Toen verlegde ik mn grens naar 9mnd, dat werd 1jr en toen ' we zien wel wanneer ik stop'. Eigenlijk had ik gehoopt de 2jr vol te maken maar ben door omstandigheden die de meeste hier wel weten eerder gestopt. Ik kolfde trouwens dus heb helaas geen ervaring met een ouder kind aan de borst. Hoop dit met een 2e kindje wel mee te mogen maken.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Borstvoeding is altijd goed en hoe langer hoe beter
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Sowieso snap ik niet waarom het relevant is hoe het eruit ziet. Je hoeft toch niet live in De Wereld Draait Door te gaan zitten voeden of je te laten fotograferen voor de voorpagina van de Telegraaf?
Susan- Lady Post-a-lot
Waarom niet lang geven? Waarom zou je kunstvoeding gaan geven, terwijl je zelf ook melk hebt en je kind hiermee allerlei voordelen mee kunt geven.
Gast- Gast
Als ze het bij mij aan de borst hadden gedaan ipv dat ik moest kolven had ik ook doorgegaan tot ze zelf niet meer wilden.
Hopelijk krijg ik die kans over een paar jaar nog eens.
Hopelijk krijg ik die kans over een paar jaar nog eens.
Gast- Gast
Voor mij heeft borstvoeding geven bijna alleen maar voordelen. En voor mij ziet het er echt niet raar uit om mijn zoon bij mij te laten drinken, je hebt niet opeens een kind van 1,5 jaar aan de borst, daar groei je in mee. Ik wil mijn zoon sowieso 2 jaar voeden en hem daarna zelf laten bepalen wanneer hij stopt. Bij mijn dochter is het ook zo gegaan en dat voelde goed voor ons allebei.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Voor mij heeft borstvoeding geven bijna alleen maar voordelen. En voor mij ziet het er echt niet raar uit om mijn zoon bij mij te laten drinken, je hebt niet opeens een kind van 1,5 jaar aan de borst, daar groei je in mee. Ik wil mijn zoon sowieso 2 jaar voeden en hem daarna zelf laten bepalen wanneer hij stopt. Bij mijn dochter is het ook zo gegaan en dat voelde goed voor ons allebei.
Dat ben ik met je eens ja dat je er in mee groeit, mijn dochter is nu bijna acht maanden en geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt om al te stoppen, maar toen ze vier weken was kwam er hier een vriendin met haar dochter en die kreeg bv en die was tien maanden en dat vond ik al zo groot dat kon ik me niet voorstellen dat ik het dan ook nog zo zou doen, maar lekker dus wel!
Gast- Gast
Laurientje schreef:Liadan schreef:Voor mij heeft borstvoeding geven bijna alleen maar voordelen. En voor mij ziet het er echt niet raar uit om mijn zoon bij mij te laten drinken, je hebt niet opeens een kind van 1,5 jaar aan de borst, daar groei je in mee. Ik wil mijn zoon sowieso 2 jaar voeden en hem daarna zelf laten bepalen wanneer hij stopt. Bij mijn dochter is het ook zo gegaan en dat voelde goed voor ons allebei.
Dat ben ik met je eens ja dat je er in mee groeit, mijn dochter is nu bijna acht maanden en geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt om al te stoppen, maar toen ze vier weken was kwam er hier een vriendin met haar dochter en die kreeg bv en die was tien maanden en dat vond ik al zo groot dat kon ik me niet voorstellen dat ik het dan ook nog zo zou doen, maar lekker dus wel!
Wat gaat de tijd toch snel hè?
Net als vele ben ik begonnen met het idee, als het lukt en daarna steeds een grens verleggen. Nadat ze ziek en flink verkouden is geweest kreeg ze geen lucht meer tijdens het eten/drinken. Dit frustreerde haar zo dat ze niet meer wilde, ook nu d'r verkoudheid al lang en breed over is.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ik snap niet dat mensen uitspraken doen als 'een kind van een jaar aan de borst vind ik wel een gek gezicht'. Ik heb acht maanden borstvoeding gegeven en hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad of ik niet eens moest stoppen, want een grote baby aan je borst is geen gezicht blablabla. Ik zou eens tegen iemand moeten zeggen dat ik het geen gezicht vind om een kind van een paar uur oud een flesje te geven, dan heb ik meteen ruzie. Maar over bv kunnen dat soort dingen blijkbaar wel gezegd worden...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Ik snap niet dat mensen uitspraken doen als 'een kind van een jaar aan de borst vind ik wel een gek gezicht'. Ik heb acht maanden borstvoeding gegeven en hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad of ik niet eens moest stoppen, want een grote baby aan je borst is geen gezicht blablabla. Ik zou eens tegen iemand moeten zeggen dat ik het geen gezicht vind om een kind van een paar uur oud een flesje te geven, dan heb ik meteen ruzie. Maar over bv kunnen dat soort dingen blijkbaar wel gezegd worden...
Helemaal mee eens, vooral het vetgedrukte gedeelte.
Susan- Lady Post-a-lot
Eens met Aimee. Ik heb zelf twee keer iets meer dan een jaar bv gegeven en ik kreeg ook vaak de vraag wanneer ik ging stoppen. Het liefst had ik nog langer doorgegaan, als je dat zegt wordt je helemaal raar aan gekeken.
Gast- Gast
Ik snap al niet dat mensen vinden dat het ze iets aangaat, blijkbaar wordt borstvoeding geven aan een kind ouder dan zes maanden beschouwd als een soort publiek onderwerp waar iedereen iets over moet zeggen.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Aimee schreef:Ik snap niet dat mensen uitspraken doen als 'een kind van een jaar aan de borst vind ik wel een gek gezicht'. Ik heb acht maanden borstvoeding gegeven en hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad of ik niet eens moest stoppen, want een grote baby aan je borst is geen gezicht blablabla. Ik zou eens tegen iemand moeten zeggen dat ik het geen gezicht vind om een kind van een paar uur oud een flesje te geven, dan heb ik meteen ruzie. Maar over bv kunnen dat soort dingen blijkbaar wel gezegd worden...
Hier nog iemand die het hier heel erg mee eens is....
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
chococupcake schreef:Susan schreef:Aimee schreef:Ik snap niet dat mensen uitspraken doen als 'een kind van een jaar aan de borst vind ik wel een gek gezicht'. Ik heb acht maanden borstvoeding gegeven en hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad of ik niet eens moest stoppen, want een grote baby aan je borst is geen gezicht blablabla. Ik zou eens tegen iemand moeten zeggen dat ik het geen gezicht vind om een kind van een paar uur oud een flesje te geven, dan heb ik meteen ruzie. Maar over bv kunnen dat soort dingen blijkbaar wel gezegd worden...
Hier nog iemand die het hier heel erg mee eens is....
Ik ben het hier ook heel erg mee eens. Ik ben zelf met 6 maanden gestopt. Mijn productie was niet zo hoog dus ik ben erg blij dat ik het met bloed zweet en tranen (figuurlijk ) heb volgehouden. Ik hoorde trouwens veel hoe knap mensen het vonden dat ik het zo lang vol hield. Terwijl 6 maanden toch niet zo lang is. In mijn omgeving wordt eigenlijk niet zo vaak bv gegeven.
Fenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Ik vind persoonlijk tot 1 jaar ook wel de max. misschien nog wel tot 1,5 maar echt niet langer. Een kind die fv krijgt stopt zo'n beetje met die leeftijd ook met het drinken uit een fles met speen en gaat over naar een beker en krijgt naast melk ook vaste voeding waar ook veel voedingsstoffen inzitten. Waarom dan nog eens doorgaan met bv? Plus ik vind het ook een raar gezicht als een peuter aan de borst hangt.
Gast- Gast
Als je dat voor jezelf de max vindt, prima, maar je kunt dat toch niet voor een ander bepalen?
Daarbij is het natuurlijk niet zo dat kinderen die lang borstvoeding krijgen daarnaast niks anders eten en drinken.
Daarbij is het natuurlijk niet zo dat kinderen die lang borstvoeding krijgen daarnaast niks anders eten en drinken.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bv, hoelang? En waarom?
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Hoelang slapen?
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Hoelang slapen?
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: