Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang bv?

+32
xxjojootjexx
Roodkapje
Ezzer
Darius
meisje
Aagje!
_Lana_
mickey
Aimee
Lilypie
MissD
snoezel
Susan
Pandora
maiadebij
Linda
catgirl85
Fearie
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Happydobby
Teddyaapje
Novalee
Liadan
Slakje
Thunder
Smaragdje
Dora
Nana
Twellie
Printje
Tiara
36 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Hoelang bv?

Bericht  Tiara di 27 maa 2012 - 9:14

Hoelang heb jij borstvoeding geven en wat was de reden om te stoppen?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Printje di 27 maa 2012 - 9:15

Ik heb geen borstvoeding gegeven, mijn man was ernstig ziek toen mijn zoontje geboren is en ik kon het er niet bij hebben/opbrengen.



Een tweede krijgt trouwens ook meteen flesvoeding, beviel hier enorm goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Twellie di 27 maa 2012 - 9:15

Weet het niet precies meer, omdat ik op een gegeven moment ging combineren met kunstvoeding. Ongeveer vijf maand en ik ben gestopt wegens hyperlactatie bij de eerste.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Nana di 27 maa 2012 - 9:17

Allebei 11 maanden. Ik vond ze toen echt al kindjes worden dus het voelde voor mij niet meer zo fijn. Zo waren ze allebei erg afgeleid. Ook ging hing bijvoeding enorm goed dus ze hadden er ook steeds minder behoefte aan.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Dora di 27 maa 2012 - 9:18

De oudste heeft bijna 5 maanden volledig bv gehad, daarna is het afgebouwd (dit was bij mijn vrouw)

De jongste krijgt nogsteeds, bijna 9 maanden al. En eigenlijk hoop ik nu het vol te kunnen houden tot 1 jaar, alhoewel ik nu ook wel eens denk dat het fijn zou zijn om mijn lijf echt weer van mij zelf te hebben.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Smaragdje di 27 maa 2012 - 9:21

Bijna een jaar nu, daarna wil ik het gaan afbouwen. Dit omdat ik een jaar lang genoeg vond (al zie ik op tegen het afbouwen en dit niet meer hebben) en mijn cyclus komt maar niet goed opgang, terwijl wij een tweede zouden willen. Ik zie wel hoe het gaat lopen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Thunder di 27 maa 2012 - 9:25

De oudste 3 maanden, gestopt ivm een operatie bij mij. De jongste 7 maanden, gestopt ivm nieuwe baan met erg onregelmatige dagen en lange reistijd.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Slakje di 27 maa 2012 - 9:26

3 weken live + 2 weken afgekolfde melk.

Ik ging vrij snel terug werken en ik wilde er zeker van zijn dat ze de flesjes goed zou aannemen van verschillende mensen. En het ging veel vlotter dan ik had verwacht. Ik ben beginnen afkolven omdat ik de bv helemaal niet leuk vond, zelfs stresserend. Ook deed het pijn (tot bloedes toe) ondanks dat ze toch goed aangelegd was.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 9:28

De oudste door omstandigheden helaas maar 3 maanden.

De 2e 16 maanden, die wilde toen zelf niet meer.

En de jongste 2 nu nog, alleen heeft de oudste van de 2 er tegenwoordig een handje van om erg hard aan mijn tepels te zuigen, heb nu elke keer kloven, zeeeeer pijnlijke zaak,zit soms te schreeuwen in de kamer. En dat terwijl ze net sinds ze 9 maanden zijn zonder tepelhoedje drinken. Dat ging eigenlijk heel goed zonder. Nu wil ik ze het liefst weer gebruiken ter bescherming, zodat de kloven kunnen genezen, maar dan worden ze ontzettend boos en gaan ze er in bijten...Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Liadan di 27 maa 2012 - 9:29

Onze dochter heeft 2 jaar en een paar weken borstvoeding gehad, ze heeft het zelf afgebouwd.
Onze zoon krijgt nog borstvoeding en ik ben voorlopig nog niet van plan om te stoppen, ik wil de 2 jaar weer volmaken en hem zelf laten stoppen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Novalee di 27 maa 2012 - 9:30

N. heeft 2 weken aan de borst gedronken, daarna ben ik fulltime gaan kolven. Met 5 maanden ben ik af gaan bouwen omdat mijn productie steeds terug liep en omdat het geestelijk te belastend werd. Bij een broertje of zusje hoop ik in elk geval 6 maanden aan de borst te kunnen voeden.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Thunder di 27 maa 2012 - 9:30

Leuke meisjes heb je MR lol!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 9:46

Rataplan schreef:Leuke meisjes heb je MR lol!

Achja, je moet er wat voor overhebben.Hoelang bv? 394967

Al zit ik echt met kromme tenen te voeden, het doet echt onwijs pijn. Ze trekt gewoon haar hoofd van mijn borst weg tijdens het drinken. Niet leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Teddyaapje di 27 maa 2012 - 9:50

MR: auwtsj...pijnlijk!



ontopic: Ik kolf nog steeds...ik ga nu voor de 1,5 jaar en misschien dat ik er dan mee stop omdat we misschien voor een tweede willen gaan. Mijn cyclus is wel weer gewoon op gang maar wil nog 'wat tijd voor mezelf' voordat ik weer zwanger ben.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Happydobby di 27 maa 2012 - 9:52

Tot 7 en halve maand volledig, nu gaan afbouwen, M. dronk minder bij me en daardoor liep mijn productie terug. Nu geef ik alleen nog smorgens bv.
Ik ben blij het afgebouwd te hebben. Ik vind bv ideaal maar ben nu blij dat ik er klaar mee ben.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Flip Fluitketel di 27 maa 2012 - 11:25

Ik heb 8 maanden fulltime BV gekolft. Ben gaan afbouwen rond de 7,5mnd omdat ik het voor mezelf de tijd vond om ermee te stoppen. Ik vond het te 'belastend' worden in mijn leven qua werk en sociaal leven. Desondanks ben ik blij dat ik het fulltime kolven 8 maanden hebt volgehouden en zou het bij een 2e ook weer gaan proberen, mits de 'live' BV niet lukt.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Bruintje Beer di 27 maa 2012 - 13:01

Bij de oudste 3,5 maand bv gegeven daarna tot 6 maanden gecombineerd met 2x FV en 2x BV
Bij de jongste 4 maanden afgekolfde BV gegeven en tot 6 maanden weer gecombineerd net als bij de oudste.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 17:40

Bij de oudste 13 maanden en bij de jongste 11 maanden. Ik was zwanger toen ik stopte bij de oudste, hij was zelf aan het afbouwen maar met een voeding minder liep het zo terug, dat ik al snel weinig meer had en hij niet meer wilde. Bij de jongste ben ik gestopt na de zoveelste keer mijn tepels kapot te hebben vanwege het bijten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Fearie di 27 maa 2012 - 17:58

Ik geef nog steeds bv, maar wil gaaan afbouwen als D een jaar is. Niet zo zeer omdat ik het echt wil stoppen, maar wil mijn lijf ook terug smile
Al moet ik nog maar zien of ik daadwerkelijk stop, haha.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  catgirl85 di 27 maa 2012 - 18:38

9 maanden en toen stopte ze ineens zelf. Ging bijten en draaide steeds weg met dr hoofd. Vond het erg jammer maar ook wel fijn dat ze het zelf aangaf.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Linda di 27 maa 2012 - 18:55

Mijn dochter drinkt nog steeds bv, ik wil minimaal 2 jaar bv geven, daarna mag ze het zelf weten, uiterlijk tot 7 jaar. lol!

Ik heb trouwens helemaal niet het gevoel dat mijn lijf niet van mezelf is, ik heb dat sowieso nooit zo ervaren. Zeker niet nu ik niet meer lek en geen zoogcompressen meer hoef te gebruiken. Hoe langer ik voed, hoe makkelijker het gaat.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  maiadebij di 27 maa 2012 - 19:04

N heeft 10 maanden gehad. Toen ging ik combineren met kv en was mijn productie binnen 2 weken naar de maan.

J krijgt nog steeds (19 maanden) bv en zij mag zelf weten wanneer ze stopt.

Ook ik ervaar het niet als een 'opoffering'. Mijn lichaam is hoe het was voor de zwangerschappen en het voeden gaat makkelijk. Als ik een dag niet kan geven door werk, is dat geen probleem bijvoorbeeld.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 19:06

Ik heb 3 maanden fulltime borstvoeding gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 19:41

10 maanden en toen vond ik het wel mooi geweest smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Teddyaapje di 27 maa 2012 - 19:52

Linda schreef:Mijn dochter drinkt nog steeds bv, ik wil minimaal 2 jaar bv geven, daarna mag ze het zelf weten, uiterlijk tot 7 jaar. lol!

Ik heb trouwens helemaal niet het gevoel dat mijn lijf niet van mezelf is, ik heb dat sowieso nooit zo ervaren. Zeker niet nu ik niet meer lek en geen zoogcompressen meer hoef te gebruiken. Hoe langer ik voed, hoe makkelijker het gaat.



Wat mooi dat je de grens bij 7 jaar legt! Ik zou dat in mijn geval met ft kolven niet doen maar met live voeden lijkt me dat wel wat. Al denk ik wel dat er heeeel veel mensen zijn de commentaar gaan leveren. Ben je ook vanplan om in t openbaar te voeden als je dochter zo oud is? En zo niet, vertel je dan wel eerlijk tegen mensen dat je nog voedt of wil je t dan voor je houden?

Ik merk steeds meer dat ik niet meer vertel dat ik nog kolf. Als mensen er naar vragen zeg ik het wel, maar uit mezelf vertel ik het niet vaak meer. Wel tegen mama's die pas een kindje hebben en nog bv geven...misschien ben ik dan toch een soort van voorbeeld haha.

En ik ben t wel met je eens dat t voeden/ kolven steeds makkelijker wordt naarmate de kleine ouder wordt maar omdat ik kolf zie ik t soms wel als een beetje vrijheid wat ik inlever.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum