Hoelang bv?
+32
xxjojootjexx
Roodkapje
Ezzer
Darius
meisje
Aagje!
_Lana_
mickey
Aimee
Lilypie
MissD
snoezel
Susan
Pandora
maiadebij
Linda
catgirl85
Fearie
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Happydobby
Teddyaapje
Novalee
Liadan
Slakje
Thunder
Smaragdje
Dora
Nana
Twellie
Printje
Tiara
36 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hoelang bv?
Van mijn directeur kan ik dit jaar gewoon afmaken (schooljaar) en ik denk dat er misschien nog wel wat te regelen valt straks. Maar daar ga ik me nog maar niet druk over maken haha.
Bedankt voor je antwoorden!
Bedankt voor je antwoorden!
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
M. na 6 weken gestopt. M. zat vol allergieën ( Pinda/ noten en lactose) waarop ik mijn dieet niet kon aanpassen omdat ik zelf zo weinig lust en ook 2 voedselallergieën heb)
I. 13 mnd bv gegeven. Ik wilde tot 3mnd, toen ik dat had bereikt, 6 mnd, toen 9 mnd etc;) uiteindelijk zijn het 13 mnd geworden. Na het jaar ben ik gaan afbouwen.
O. heb ik tot 15 mnd gegeven. Ik werd zwanger van de 4e en mijn productie liep sterk terug. O. is daardoor noodgedwongen overgegaan een bekertje melk omdat hij aan mij niet meer genoeg had.
I. 13 mnd bv gegeven. Ik wilde tot 3mnd, toen ik dat had bereikt, 6 mnd, toen 9 mnd etc;) uiteindelijk zijn het 13 mnd geworden. Na het jaar ben ik gaan afbouwen.
O. heb ik tot 15 mnd gegeven. Ik werd zwanger van de 4e en mijn productie liep sterk terug. O. is daardoor noodgedwongen overgegaan een bekertje melk omdat hij aan mij niet meer genoeg had.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
ik dacht ook tot 9 maanden, maar je hebt gelijk. Dus ga ik een maand langer voeden denk ik.maiadebij schreef:meisje, meestal vind het zijn weg wel weer tegen die tijd. Ik heb me vooraf ook druk lopen maken om van alles en nog wat, maar als het zover was had het zich al lang alweer opgelost.
Je hebt dus recht opkolven tot en met de 9 maanden van je dochter, als ze 10 maanden wordt vervalt dit recht. Hierin heb ik me dus vergist scheelt toch weer een maandje.
Gast- Gast
Volgens mij is het echt tot 9 maanden hoor. Je hebt 9 maanden kolfrecht en dat is tot 9 maanden, maar ik ga even nazoeken of dit veranderd is de afgelopen tijd.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Als je op 9 maanden recht hebt, is het dus tot en met, want dan heb je 9 maanden gehad. Ik geb het verder niet nagekeken, maar ik heb bij de 2e tot 10 mnd gekolft op het werk.Liadan schreef:Volgens mij is het echt tot 9 maanden hoor. Je hebt 9 maanden kolfrecht en dat is tot 9 maanden, maar ik ga even nazoeken of dit veranderd is de afgelopen tijd.
Heb het even nagekeken, je hebt 9 maanden kolfrecht. Dat is dus TOT de 10 maanden. Dus sat klopt gewoon.
Gast- Gast
Nee toch, want als je tot 10 maanden hebt, heb je toch 10 maanden gehad._MamaRosa_ schreef:Als je op 9 maanden recht hebt, is het dus tot en met, want dan heb je 9 maanden gehad. Ik geb het verder niet nagekeken, maar ik heb bij de 2e tot 10 mnd gekolft op het werk.Liadan schreef:Volgens mij is het echt tot 9 maanden hoor. Je hebt 9 maanden kolfrecht en dat is tot 9 maanden, maar ik ga even nazoeken of dit veranderd is de afgelopen tijd.
Heb het even nagekeken, je hebt 9 maanden kolfrecht. Dat is dus TOT de 10 maanden. Dus sat klopt gewoon.
Van nul tot 1 maand is al 1 maand, dan is van nul tot 9 maanden toch negen maanden.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Nee toch, want als je tot 10 maanden hebt, heb je toch 10 maanden gehad._MamaRosa_ schreef:Als je op 9 maanden recht hebt, is het dus tot en met, want dan heb je 9 maanden gehad. Ik geb het verder niet nagekeken, maar ik heb bij de 2e tot 10 mnd gekolft op het werk.Liadan schreef:Volgens mij is het echt tot 9 maanden hoor. Je hebt 9 maanden kolfrecht en dat is tot 9 maanden, maar ik ga even nazoeken of dit veranderd is de afgelopen tijd.
Van nul tot 1 maand is al 1 maand, dan is van nul tot 9 maanden toch negen maanden.
Verwarring alom. Maar volgens mij is het echt 9 maanden lang . Dus tot de laatste dag van de 9e maand. Iemand??
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Liadan schreef:Nee toch, want als je tot 10 maanden hebt, heb je toch 10 maanden gehad._MamaRosa_ schreef:Als je op 9 maanden recht hebt, is het dus tot en met, want dan heb je 9 maanden gehad. Ik geb het verder niet nagekeken, maar ik heb bij de 2e tot 10 mnd gekolft op het werk.Liadan schreef:Volgens mij is het echt tot 9 maanden hoor. Je hebt 9 maanden kolfrecht en dat is tot 9 maanden, maar ik ga even nazoeken of dit veranderd is de afgelopen tijd.
Verwarring alom. Maar volgens mij is het echt 9 maanden lang . Dus tot de laatste dag van de 9e maand. Iemand??
Liadan- Ratel
Ik vind overal op internet tot 9 maanden *heb ik gelijk? *.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Ik vind overal op internet tot 9 maanden *heb ik gelijk? *.
Misschien wel hoor. Maar ik vond net op bv.com dat je 9 maanden kolfrecht hebt. Ik zie dat dan als 9 volle maanden. Grappig dit!
Ben benieuwd wie het antwoord weet.
Gast- Gast
Liadan schreef:Ik vind overal op internet tot 9 maanden *heb ik gelijk? *.
Volgens mij is het zoals jij nu zegt.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Teddyaapje schreef:Linda schreef:Mijn dochter drinkt nog steeds bv, ik wil minimaal 2 jaar bv geven, daarna mag ze het zelf weten, uiterlijk tot 7 jaar.
Ik heb trouwens helemaal niet het gevoel dat mijn lijf niet van mezelf is, ik heb dat sowieso nooit zo ervaren. Zeker niet nu ik niet meer lek en geen zoogcompressen meer hoef te gebruiken. Hoe langer ik voed, hoe makkelijker het gaat.
Wat mooi dat je de grens bij 7 jaar legt! Ik zou dat in mijn geval met ft kolven niet doen maar met live voeden lijkt me dat wel wat. Al denk ik wel dat er heeeel veel mensen zijn de commentaar gaan leveren. Ben je ook vanplan om in t openbaar te voeden als je dochter zo oud is? En zo niet, vertel je dan wel eerlijk tegen mensen dat je nog voedt of wil je t dan voor je houden?
Ik merk steeds meer dat ik niet meer vertel dat ik nog kolf. Als mensen er naar vragen zeg ik het wel, maar uit mezelf vertel ik het niet vaak meer. Wel tegen mama's die pas een kindje hebben en nog bv geven...misschien ben ik dan toch een soort van voorbeeld haha.
En ik ben t wel met je eens dat t voeden/ kolven steeds makkelijker wordt naarmate de kleine ouder wordt maar omdat ik kolf zie ik t soms wel als een beetje vrijheid wat ik inlever.
Ik lees dit bericht nu pas. Ik leg zelf de grens niet bij 7 jaar hoor, maar ik heb begrepen dat het de uiterste speenleeftijd is, haha, vandaar.
Voeden in het openbaar heb ik sowieso bijna nooit gedaan. Hooguit in het begin, maar daarna niet meer. Mijn dochter was erg snel afgeleid en ik vond het zelf ook prettiger om op een rustig plekje te voeden. Ik zag het al een rustmomentje voor ons tweeen.
Mensen in mijn omgeving weten wel dat ik nog steeds bv geef. Mijn dochter heeft KMA en ik volg al ruim een jaar een koemelk, ei en sojavrij dieet. Dus zolang ik dat dieet volg weten mensen dat ik nog bv geef. Maar dat geeft niet, ik schaam me er niet voor. Ik begin er overigens niet uit mezelf over, dat hoeft voor mij niet, ik zie het als iets vanzelfsprekends en daar hoef ik niet zo nodig over te praten. Mijn man doet dat trouwens wel.
Ik heb maar een paar keer rare opmerkingen gehoord, maar daar kan ik niet van wakker liggen. Ik merk dat het vooral mensen zijn die dat uit onwetendheid doen, dus daar kunnen ze zelf ook niets aan doen. Soms zijn mensen geïnteresseerd omdat ze er zelf geen verstand van hebben en dan vind ik het wel leuk om hun vragen te beantwoorden.
Ik kan me ook goed voorstellen dat het voor jou anders voelt, omdat je kolft. Voeden kost mij geen moeite, maar kolven wel. Dus ik heb sowieso veel respect voor vrouwen die fulltime kolven, ik weet niet of ik dat vol zou kunnen houden. Ik krijg altijd een naar gevoel als ik moet kolven, vooral als de TSR net komt.
Linda- Ratel
Hier krijgt T.ristan ook nog bv. Hij is nu 19 maanden.
Ik wil iig door gaan tot 2 jaar en daarna zien we wel.
Ik wil iig door gaan tot 2 jaar en daarna zien we wel.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik geef vanaf 1 jaar alleen nog de ochtend voeding. Ik wilde eerst beginnen met bv en zag het niet zitten om te kolven, dus wilde stoppen als ik moest gaan werken, maar na 3 dagen moest ik al kolven doordat ik enorme kloven had en ik heb dus uiteindelijk 9 maanden gekolfd op en na mijn werk. Ik ben wel blij dat ik nu al een maand niet meer heb hoeven te kolven. Ik heb nu geen eind datum in mijn hoofd, ik zie wel wanneer we met de ochtendvoeding stoppen.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
tot 8 maanden, 1 week en 5 dagen is het geworden.Stofzuiger schreef:Ik kolf volledig omdat ze het niet aan de borst deden. Ik denk dat ik met 9 maanden stop. Het kolven gaat me nu ook opbreken.
Gast- Gast
K heeft ongeveer 5 weken live bv gekregen, daarna ben ik volledig gaan afkolfen, ik wil doorgaan tot de 6 maanden, en misschien daarna nog wel langer. Ook al kijk ik uit naar het niet constant rekening houdrn met de kolftijden , denk dat ik er spijt van ga krijgen als ik stop met 6 maanden.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
joyce0606 schreef:K heeft ongeveer 5 weken live bv gekregen, daarna ben ik volledig gaan afkolfen, ik wil doorgaan tot de 6 maanden, en misschien daarna nog wel langer. Ook al kijk ik uit naar het niet constant rekening houdrn met de kolftijden , denk dat ik er spijt van ga krijgen als ik stop met 6 maanden.
Dit wordt vanzelf minder doordat je kindje steeds minder voedingen nodig heeft
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Linda schreef:
Ik lees dit bericht nu pas. Ik leg zelf de grens niet bij 7 jaar hoor, maar ik heb begrepen dat het de uiterste speenleeftijd is, haha, vandaar.
Ben even benieuwd: hoe komt het dat dit de laatste speenleeftijd is?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel schreef:Linda schreef:
Ze hebben daar we eens onderzoek naar gedaan. Maar het is moeilijk om precies te onderzoeken aangezien culturele normen ook een belangrijke rol spelen. Als die er niet zouden zijn en iemand haar kind dus volledig zijn gang zou laten gaan, dan is 7 de leeftijd waarop een kind dan "klaar" zou zijn, volledig afgespeend dus. Er zijn meerdere theorieen over, zo zou een kind op een gegeven moment de techniek die ze nodig hebben om aan een borst te kunnen drinken verleren. Ook denken ze dat een kind rond die leeftijd de basis heeft gelegd voor z'n immuunsysteem en dat borstvoeding daar een belangrijke rol in speelt. Op internet is er best het één en ander over te lezen. Ik heb ook een boek liggen waar hier meer over in staat, maar dan zou ik diep moeten graven, die ligt ergens in een verhuisdoos.
Linda- Ratel
Linda schreef:Tuinstoel schreef:Linda schreef:
Ze hebben daar we eens onderzoek naar gedaan. Maar het is moeilijk om precies te onderzoeken aangezien culturele normen ook een belangrijke rol spelen. Als die er niet zouden zijn en iemand haar kind dus volledig zijn gang zou laten gaan, dan is 7 de leeftijd waarop een kind dan "klaar" zou zijn, volledig afgespeend dus. Er zijn meerdere theorieen over, zo zou een kind op een gegeven moment de techniek die ze nodig hebben om aan een borst te kunnen drinken verleren. Ook denken ze dat een kind rond die leeftijd de basis heeft gelegd voor z'n immuunsysteem en dat borstvoeding daar een belangrijke rol in speelt. Op internet is er best het één en ander over te lezen. Ik heb ook een boek liggen waar hier meer over in staat, maar dan zou ik diep moeten graven, die ligt ergens in een verhuisdoos.
Volgens mij is het ook zo dat ze rond die tijd hun tanden gaan wisselen en het daarom dus verleren.
Mijn dochter is nu 10 maanden en ik ga iig geval door tot een jaar. Waarschijnlijk ook wel langer, heb op dit moment ook weinig andere keus, ze eet en drinkt nog bijna niets anders.
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Het lijkt mij heel mooi om lang te kunnen voeden. Ik zou het ook wel willen als het lukt, maar of het lukt is dus nog maar de vraag. Bij zoon is dat niet gelukt. Maar dit keer sta ik er positiever in.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Het lijkt mij heel mooi om lang te kunnen voeden. Ik zou het ook wel willen als het lukt, maar of het lukt is dus nog maar de vraag. Bij zoon is dat niet gelukt. Maar dit keer sta ik er positiever in.
Gewoon zorgen dat je op tijd aan de bel trekt als het niet goed gaat. Zorg bijv. dat je een telefoonnummer van een gecertificeerde LK bij de hand hebt. Heel veel beginnersproblemen kunnen heel simpel met behulp van een goede LK opgelost worden.
Linda- Ratel
Voor de meiden die lang borstvoeding geven...vinden jullie het niet een gek gezicht om echt een kind/peuter aan je borst te hebben? En als je kindje bijv. al 2 of 3 is in wat voor houding voeden jullie dan?
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik vond het helemaal niet gek om mijn dochter met 2 jaar nog te voeden. Maar je groeit er ook in mee hè, het is het niet zo dat je opeens een peuter aan de borst hebt.
Ik voedde mijn dochter meestal nog gewoon in de madonnahouding.
Ik voedde mijn dochter meestal nog gewoon in de madonnahouding.
Liadan- Ratel
tweeling schreef:Voor de meiden die lang borstvoeding geven...vinden jullie het niet een gek gezicht om echt een kind/peuter aan je borst te hebben? En als je kindje bijv. al 2 of 3 is in wat voor houding voeden jullie dan?
Nee, dat vind ik geen gek gezicht. Sowieso heb je niet van de ene op de andere dag een peuter aan de borst, daar groei je langzaam naartoe, maar als ik andere mensen een peuter zie voeden vind ik het ook geen gek gezicht.
Ik voed op dezelfde manier als Liadan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoelang?
» Hoelang...
» waarom/hoelang BV
» hoelang na een voeding in bad?
» Hoelang in een kledingmaat?