Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang zit er fabrieksgarantie op..

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hoelang zit er fabrieksgarantie op.. Empty Hoelang zit er fabrieksgarantie op..

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 0:33

een wasmachine?

Sinds een week of 2 ratelt mijn 1 jaar oude AEG wasmachine, de laatste dagen is het ook een stuk erger geworden.
Ik vrees dus dat er een lager kapot is. Wat ik nogal snel vind, maar goed. Ik had van een AEG wasmachine wel verwacht dat hij langer mee ging.

Weet iemand hoe lang je fabrieksgarantie hebt en of lagers vervangen daar ook onder valt?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang zit er fabrieksgarantie op.. Empty Re: Hoelang zit er fabrieksgarantie op..

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 1:56

Als ik me niet vergis is dat 2 jaar. Ik zou dus als ik jou was naar de winkel bellen waar je 'm hebt gekocht en je verhaal uitleggen. Dikke kans dat ze hem voor niks voor je maken

Gast
Gast

Hoelang zit er fabrieksgarantie op.. Empty Re: Hoelang zit er fabrieksgarantie op..

Bericht  Lejow zo 10 apr 2011 - 3:33

Twee jaar zegt mijn vriend!

Hoeveel was je in de week, vraagt hij ook?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 3:52

Volgens mij ook 2 jaar op dit soort merken!

Op onze low budget vaatwasser maar 1 jaar dus wij hebben toen zelf moeten dokken.
Maar ik meen inderdaad dat merken als AEG, Philips, Tefal etc etc 2 jaar geven.
Volgens mij 1 jaar via de winkel en het 2e jaar via de fabrikant zelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 5:49

Lejow schreef:Twee jaar zegt mijn vriend!

Hoeveel was je in de week, vraagt hij ook?

Elke dag, vandaar dat we voor een AEG hebben
gekozen. Hiervoor hadden we een Indesit, maar die was na 2 jr kapot. Was niet gemaakt om zo vaak te wassen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 10 apr 2011 - 6:29

Vriendlief zegt dat AEG ook ongeveer 2 jaar meegaat als je elke dag wast. Geen beste keuze wanneer er veel gewassen wordt.
Miele's zijn hier wel op gebouwd.
Niet dat je hier nu wat aan hebt smile smile

Maar er zit in ieder geval 2 jaar garantie op! (hoor net dat als er elke dag mee gewassen wordt dat AEG ook kan zeggen dat het pure slijtage is)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:39

AEG is 1 van de betere merken, dat is ons zelfs aangeraden met een gezin. Het lijkt me persoonlijk dan sterk dat die maar een jaar of 2 mee gaat? Miele is te duur, maar ik ben sowieso niet van plan om een nieuwe te kopen. Ik heb niet voor niks een AEG gekocht, dus ga er ook vanuit dat hij dan ook langer meegaat dan de goedkope merken.. Mijn vader heeft dezelfde en doet er al een jaar of 5 mee. En zij zijn met z'n 4en..
Werkt je vriend met wasmachines Lejow?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:41

Tegen ons zeiden ze dat je er vanuit moet gaan dat voor elke 100.- die je eraan besteed de wasmachine een jaar meegaat...
Nu is dat volgens mij een fabeltje want onze eerste, een electrolux, was volgens mij maar 200.- en heeft het uiteindelijk 7 jaar volgehouden :P

Een AEG moet volgens mij ook echt wel meer aan kunnen hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:49

Nou, dan zou deze dus 5 jaar aan moeten kunnen. Dat haalt ie dan bij lange niet, haha. Sjemig, zo blijven we bezig. Elk jaar een nieuwe wasmachine kopen. Daar gaat je geld. Het maakt dan ook geen drol meer uit of je een AEG, Bosch of Indesit koopt dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:57

Nee, inderdaad!
Wij hebben nu een Whirlpool. Vind het echt een fijn ding!
Was volgens mij iets van 300.- en we hebben `m nu bijna 3 jaar.
(Dus ik hoop niet dat ie het gaat begeven binnenkort!)

Ik zou morgen gewoon even met AEG bellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:07

Hazeltje schreef:Nee, inderdaad!
Wij hebben nu een Whirlpool. Vind het echt een fijn ding!
Was volgens mij iets van 300.- en we hebben `m nu bijna 3 jaar.
(Dus ik hoop niet dat ie het gaat begeven binnenkort!)

Ik zou morgen gewoon even met AEG bellen.

Hoe vaak was jij nu dan gemiddeld?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:35

Normaal gesproken ook wle elke dag.
Soms een dag niet maar daar heb ik mezelf mee en kan ik de volgende dag 2 keer een was aanzetten :P

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 10 apr 2011 - 7:54

Hmmm, ik heb een indesit, al een jaar of 8, en dat ding is niet kapot te krijgen. Ook hier wordt veel gewassen (2 kleine kinderen), maar dat ding lijkt wel onverwoestbaar.

Volgens mij heb je inderdaad 2 jaar fabrieksgarantie, maar zelfs als dat niet zo is is dit een veel te korte levensduur van een wasmachine. En aangezien je mag verwachten dat hij langer meegaat dan een jaar moet je leverancier dit oplossen. Lees anders even dit (en vooral het laatste stukje):
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/Verschillende_soorten_garantie
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 8:04

Bedankt RYW! Ik ga morgen meteen even bellen met de winkel waar ik 'm gekocht heb!

Ding staat waterpas, en ik gebruik 'm gewoon op de normale manier, dus hij mag echt niet zomaar kapot gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: