Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang bv?

+32
xxjojootjexx
Roodkapje
Ezzer
Darius
meisje
Aagje!
_Lana_
mickey
Aimee
Lilypie
MissD
snoezel
Susan
Pandora
maiadebij
Linda
catgirl85
Fearie
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Happydobby
Teddyaapje
Novalee
Liadan
Slakje
Thunder
Smaragdje
Dora
Nana
Twellie
Printje
Tiara
36 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Pandora di 27 maa 2012 - 19:56

Tot een week of elf denk ik. Meteen vanaf het begin kreeg F. ook al kunstvoeding omdat de bv bij mij niet goed op gang wilde komen.
N 12 weken moest ik weer aan het werk en aangezien ik in een mannenwereld werk had ik geen zin om te gaan kolven op mijn werk.

Bij dit kindje wil ik ook weer bv gaan geven en hoop het nu iets langer vol te houden, zal dus ook op zoek moeten gaan naar een kolfruimte.... Maar aangezien ik een keizersnee krijg is het nog maar de vraag of de bv goed op gang komt.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Liadan di 27 maa 2012 - 20:00

Teddyaapje, ik zei bij mijn dochter ook niet meer uit mezelf dat ik haar nog voedde toen ze een jaar was geworden. Als mensen er naar vroegen zei ik het wel en mijn collega's wisten het want ik kolfde tot ze 1,5 jaar was.

Ik merk dat ik er nu makkelijker in ben geworden, als mensen verbaasd zijn dat ik onze zoon 'nog steeds' voed, vertel ik vaak dat ik onze dochter tot ruim 2 jaar borstvoeding heb gegeven. En ik merk dat de meeste mensen dat helemaal niks vinden, maar dat durven ze tegen mij niet te zeggen;) .

Wel respect voor jou dat je nog kolft, dat is niet echt mijn hobby en jij doet het gewoon al zolang elke dag!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  maiadebij di 27 maa 2012 - 20:18

Ik vertel eigenlijk aan iedereen die ernaar vraagt dat J nog bv krijgt, ook als het ter sprake komt vertel ik het. Ik weet dat de meeste het maar raar vinden, maar in dit geval kan me dit weinig schelen. Ik hoop dat er ooit een tijd komt dat het (weer) als normaal gezien wordt.

Ik voed niet heel open en bloot in het openbaar, vaak is ze net zo tevreden met een pakje appelsap :P . Maar anders zoek ik een rustig plekje op en voed ik haar.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 20:22

Tuinstoel schreef:Weet het niet precies meer, omdat ik op een gegeven moment ging combineren met kunstvoeding. Ongeveer vijf maand en ik ben gestopt wegens hyperlactatie bij de eerste.

Ik had bij mijn zoontje ook hyperlactatie! Heb jij het bij je jongste niet of minder gehad??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 20:22

Pandora schreef: Maar aangezien ik een keizersnee krijg is het nog maar de vraag of de bv goed op gang komt.



Ik heb bij de tweeling ook een keizersnee gehad, en het kwam hier echt meteen al op gang. Ik moest bijkolven omdat ze nog wat klein waren en niet aankwamen, vooral de jongste, maar er kwam meteen al best wat uit. Dus het kan heel goed gaan. Ik geef het nu nog steeds, dus een positief voorbeeld na een keizersnee, en dat zelfs met 2, ik heb meer als voldoende voor ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Susan di 27 maa 2012 - 20:26

Liadan schreef:Onze dochter heeft 2 jaar en een paar weken borstvoeding gehad, ze heeft het zelf afgebouwd.
Onze zoon krijgt nog borstvoeding en ik ben voorlopig nog niet van plan om te stoppen, ik wil de 2 jaar weer volmaken en hem zelf laten stoppen.

Hier net zoiets, Ezra heeft 27 maanden borstvoeding gekregen en Yrsa krijgt het nog steeds, nu dus al ruim 29 maanden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Susan di 27 maa 2012 - 20:27

Liadan schreef:Teddyaapje, ik zei bij mijn dochter ook niet meer uit mezelf dat ik haar nog voedde toen ze een jaar was geworden. Als mensen er naar vroegen zei ik het wel en mijn collega's wisten het want ik kolfde tot ze 1,5 jaar was.

Ik merk dat ik er nu makkelijker in ben geworden, als mensen verbaasd zijn dat ik onze zoon 'nog steeds' voed, vertel ik vaak dat ik onze dochter tot ruim 2 jaar borstvoeding heb gegeven. En ik merk dat de meeste mensen dat helemaal niks vinden, maar dat durven ze tegen mij niet te zeggen;) .

Wel respect voor jou dat je nog kolft, dat is niet echt mijn hobby en jij doet het gewoon al zolang elke dag!

Ik merk trouwens ook dat de meeste mensen het helemaal niks vinden, en vaak zeggen ze dat nog ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 20:28

Susan, ik vind dat echt stom als mensen dat gewoon in je gezicht zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  snoezel di 27 maa 2012 - 20:30

Ik heb borstvoeding gegeven tot L 1 jaar was. Vanaf 10 maanden kreeg ze wel gecombineerd fles/borstvoeding. Toen ze een werd heb ik een week later haar voor het laatst gevoed. (met borstvoeding dan :P )

Ik had die grens voor mezelf getrokken, omdat ik zelf vond dat ze al een heel kind werd, baby af.. en ik wilde voorkomen dat ik door zou gaan, puur en alleen omdat ik het zelf moeilijk zou vinden te stoppen. Ik heb ook huilend de laatste voeding gegeven, L vond het allemaal prima om kunstvoeding te krijgen.
Op dat moment voelde het voor mij het jusite om te doen. Ik had dit afgesproken met mezelf en ik ging ook steeds vaker avondjes weg. En ja, dan zat ik dus weer te kolven. Ik had dat dat op een geven moment ook wel gehad.
Maar ik krijg wel steeds meer mijn twijfels of ik het ook zo zou doen bij een tweede. Ik gaf de laatste maand alleen s ochtends en s avonds nog bv in bed, dus dat waren echt privé momenten (ik zou niet overdag in het openbaar L live voeden). Ik neig nu steeds meer naar, als het me gegund is, met een evt tweede wel gewoon door te gaan tijdens de avond en ochtend momenten... We zullen zien Very Happy
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 20:30

Voor de oudste heb ik helaas maar 2 weken gekolfd, maar met dank aan de hyperlactatie heeft ze 5 weken borstvoeding gehad. Toen was de vriezervoorraad op en kreeg ze kunstvoeding.

Bij de buikbeeb wil ik hoe dan ook borstvoeding gaan geven, mijn streven ligt bij minimaal twee jaar en na die twee jaar tot de baby zelf stopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Liadan di 27 maa 2012 - 20:31

Zeggen ze het ook ja? Bij mij zie ik wel vaak de afkeuring op de gezichten en gaan ze maar snel op een ander onderwerp over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Susan di 27 maa 2012 - 20:39

Niet allemaal gelukkig, maar er zijn er wel bij die het gewoon zeggen. Er was zelfs een tante die toen Yrsa net geboren was tijdens de kraamvisite uitgebreid ging roepen hoe raar ze het wel niet vond dat Ezra nog borstvoeding kreeg, en dan niet één keer op subtiele toon, maar minstens tien keer achter elkaar en heel overdreven geschokt en bijna verontwaardigd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Liadan di 27 maa 2012 - 20:41

Dat is sneu zeg, als je dat tijdens een kraamvisite gaat zeggen en blijft herhalen Rolling Eyes .
Ik zou denk ik geneigd zijn om ze voor haar neus tegelijk te gaan voeden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 22:00

Liadan schreef:Dat is sneu zeg, als je dat tijdens een kraamvisite gaat zeggen en blijft herhalen Rolling Eyes .
Ik zou denk ik geneigd zijn om ze voor haar neus tegelijk te gaan voeden.
Inderdaad, of haar de deur uit te zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 22:03

Vind het ook wel erg raar dat diegene het zo gezegd heeft bij jullie op kraam visite. lijkt soms wel alsof borstvoeding maar tot een bepaalde leeftijd geaccepteerd wordt.

Ik heb 18 maanden borstvoeding gegeven. Toen sloop het er langzaam uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Tiara di 27 maa 2012 - 22:05

Wat raar sommige opmerkingen.. ik krijg soms ook het gevoel dat het maar raar is dat je langer dan 6 maanden voedt.
Nog een vraagje voor de langvoeders; Geef je dan na 1 jaar alleen ochtend en avond en dan tussendoor gewoon ander vocht? Of anders? Het lijkt mij ook het fijnst dat mijn dochter het zelf aangeeft, weet nog niet wanneer ik wil stoppen. Ik geef nu 8 maanden bv.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Liadan di 27 maa 2012 - 22:08

Yara dronk na een jaar nog 4 keer (heeft ze ook zelf zo geregeld). Dat was als ze wakker werd, voor haar ochtendslaapje, voor het slapen 's middags en voor het slapen 's avonds.
Toen ze nog 1 keer sliep overdag (met 1,5 jaar) dronk ze nog 3 keer op een dag.
Later ging de ochtendvoeding eraf omdat ze liever beneden pap at en uiteindelijk dus ook de laatste voeding eraf.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 22:10

4 dagen. Toen moest ik medicijnen gaan gebruiken was dus niet goed was voor de melk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Teddyaapje di 27 maa 2012 - 23:11

@ Laiden; Het kolven doe ik terwijl aan de comp zit (nu hang ik ook weer aan t apparaat) of voor de tv. Zie t ook wel als een soort van momentje voor mezelf, maar als ik ergens naartoe wil is t wel lastig...T. en zn spullen mee, kolfapparaat mee, en dan ook nog een geschikte plaats om te kolven vinden met. evt een koelkast. Maar t is t me allemaal waard! De moedermelk die hij krijgt nemen ze m nooit meer af!

@ Susan: Dat is wel heel erg tactloos om dat op kraamvisite te zeggen, en ook nog meerdere malen! Ik kreeg vaak te horen dat ze t knap vonden maar na 6 mnd werden ze vooral verbaasd en vanaf 12mnd verklaren vele me voor gek want 't heeft toch geen zin meer'. Opzich heb ik liever dat ze t gewoon tegen mij zeggen ipv achter mijn rug om en eigenlijk vind ik hun reacties nog niet eens zo raar, 2 jaar geleden had ik waarschijnlijk t zelfde gedacht, nu weet ik wel beter.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  MissD di 27 maa 2012 - 23:13

Bijna 7 weken. Laatste week had ik een borstontsteking, mocht toen de voeding uit die borst wel kolven maar niet meer aan mijn dochter geven, en in die week is de productie dusdanig teruggelopen dat ik zo goed als niets meer had voor haar.

Bij een volgend kindje, hoop ik langer borstvoeding te mogen geven.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 23:21

Ik hoop net zo lang bv te geven als hij er behoefte aan heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Lilypie di 27 maa 2012 - 23:52

Hier 3 maanden, maar bij liep het helaas ineens erg snel terug.
Ook nog proberen te kolven maar er nog amper wat uit helaas....
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Aimee wo 28 maa 2012 - 0:04

Mijn eerste doel was 1 maand, dat heb ik gehaald. Nu is mijn tweede doel 3 maanden. Als ik dat gehaald heb, wordt mijn doel 6 maanden en dan zie ik wel weer verder.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  mickey wo 28 maa 2012 - 0:09

Mijn zoontje krijgt BV, ik wil sowieso een half jaar volmaken en dan zien we wel. Vooralsnog heb ik voor mijzelf de grens op 1 jaar liggen.
Hij heeft overigens wel bijvoeding gehad in het begin, omdat de productie niet zo vlot op gang kwam door de keizersnede, maar na 5 dagen was dat goed op gang en heeft hij geen bijvoeding gehad. Totdat hij 3 weken was, toen ben ik geopereerd en heeft hij 3 dagen flesvoeding gehad. Ik heb toen gekolfd om het op gang te houden. Na 3 dagen is hij weer bij mij gaan drinken.
Hij krijgt nu af en toe een klein flesje KV, als ik niet thuis ben en niet heb gekolfd/uit de vriezer heb gepakt. Mijn productie is er niet minder om, gelukkig.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  _Lana_ wo 28 maa 2012 - 0:39

_MamaRosa_ schreef:
Rataplan schreef:Leuke meisjes heb je MR lol!

Achja, je moet er wat voor overhebben.Hoelang bv? - Pagina 2 394967

Al zit ik echt met kromme tenen te voeden, het doet echt onwijs pijn. Ze trekt gewoon haar hoofd van mijn borst weg tijdens het drinken. Niet leuk.

Hier hetzelfde, ze rekt zich met name 's nachts wel 4 à 5 keer uitgebreid uit tijdens de voeding en trekt daarbij haar hoofd naar achteren, met tepel in haar mond Laughing. Auw!!

Ik geef nu volledige borstvoeding. Ben er wel over aan het denken om en om te gaan doen, omdat ze er heel lang over doen en ik het idee heb dat ze niet voldoende krijgen nu. Maar even goed over nadenken.
Voorlopig krijgen ze trouwens nog wel borstvoeding, ik denk tot ongeveer een jaar.

@Mamarosa: Heel erg bedankt voor je pb, ik zal snel reageren, maar heb steeds geen computer tot mijn beschikking ( typ nu vanaf mobiel ).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bv? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bv?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum