Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 38 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  Lejow vr 3 aug 2012 - 9:54

Nee, wij hebben nutramigen, deze is ook lactose vrij (omdat ik nu zelf nog een lichte lactose intolerantie heb wilde ze voor deze voeding gaan).

Heb je verder al eens gekeken naar orthiflor? Dat is een soort baby yakult, met pro biotica! Dit hielp bij ons ook wel (infacol voor geen meter).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Earane di 7 aug 2012 - 2:46

Hey meiden, hoe gaat het met jullie?

@ Monnie: Krijgt S. nu de andere voeding en hoe gaat dat? A. wordt vaak 2 uur voor de voeding al wakker als ik haar elke 4 uur de fles geef. Komt dan toch beter uit om 5 voedingen te geven. Als ik haar in bed laat liggen, gaat ze niet slapen helaas. Fijn dat de afplatting is afgenomen!

@ Tiramisu: Leuk weer wat van je te horen! Het is nu niet meer zo druk hier, haha. Fijn dat het zo goed gaat met T. Wat goed dat ze zo kan rollen! Vervelend dat het lichamelijk niet zo goed gaat met je, hopelijk gaat het snel beter.

@ Jazzlyn: A. draagt van shirtjes en jurkjes maat 62 en broekjes maat 68 vanwege de lengte. Bij de buik zitten ze nog erg los.

@ Lejow: Leuke foto's weer van B.!

@ Ccc: Voel je je weer wat beter? A. was ook vaak huilerig als er bezoek was geweest of als wij ergens heen gingen. Een manier om de prikkels te verwerken, denk ik. Nu gaat het een stuk beter en is ze niet meer zo snel overstuur. Hopelijk heeft N. er ook steeds minder last van!

@ Sanne: Wat goed dat H. al zo goed kan staan. Fijn dat het daar ook zo goed gaat en dat je ook de deur weer uit kunt. Dat scheelt enorm, hè. Kan me goed voorstellen dat je het jammer vindt dat je wat minder tijd hebt om ervan te genieten dat het zo goed gaat. Dat had ik ook toen ik weer begon met stage. Haha, ik ben vaak ook lang bezig om een reactie te typen.

@ All: Hier gaat het goed. A. huilt nog maar heel weinig, alleen als ze echt heel moe is. Wat een verschil met de eerste maanden. Vind het alleen nog wel lastig om over te gaan op 4 voedingen omdat ze dan vaak 2 uur voor de fles wakker is en niet meer wil slapen. Daarom gisteren en vandaag over op 5 voedingen, wat eigenlijk beter gaat. Moeten baby's op een gegeven moment perse over op 4 voedingen?

Hebben jullie ook zo'n last (gehad) van haaruitval? Ik had hier ontzettend last van in het begin van de zwangerschap en sinds ik ben gestopt met de borstvoeding is het weer raak... echt niet leuk, vind mijn haar echt dun worden.

Aan de dames die gestopt zijn met de borstvoeding: zijn jullie ook aangekomen? Sinds ik ben gestopt met de borstvoeding (3 weken geleden) ben ik 2 kilo aangekomen, terwijl ik juist minder eet. Heb minder snel honger. Voordeel van het stoppen is dat ik weer bezig kan gaan met afvallen, zodat de laatste zwangerschapskilo's eraf gaan.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 3:30

Earane schreef:
@ Tiramisu: Leuk weer wat van je te horen! Het is nu niet meer zo druk hier, haha. Fijn dat het zo goed gaat met T. Wat goed dat ze zo kan rollen! Vervelend dat het lichamelijk niet zo goed gaat met je, hopelijk gaat het snel beter.

Volgens mij gaat het hier nogal in uitersten he? laughcry

Fijn dat het zo goed gaat met A. Overgaan op 4 voedingen hoeft niet perse. Ook kunstvoeding kun je in die zin geven op verzoek. Hoe het dan precies werkt weet ik niet, maar ik denk dat je dan vaker (bijv inderdaad 5 keer) wat kleinere beetjes aan zou kunnen bieden.

@Kledingmaat; T zit nu tussen 68 en 74 in.

@All; ik had ook al wat foto's in het fototopic geplaatst, maar hier nog maar wat. We zijn begonnen met bijvoeden! Die paar dagen tot ze daadwerkelijk zes maanden is leken me er niet zoveel toe te doen en ze vindt eten al zo'n tijd zo ontzettend leuk! Dat bleek ook toen ze er eindelijk daadwerkelijk aan mocht zitten en er niet meer alleen naar mocht kijken. Alles gaat linea recta naar haar mond om er op te zuigen of te 'kauwen'.

*weg*

Laatst aangepast door Tiramisu op di 7 aug 2012 - 23:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 3:58

Hi meiden, het is hier inderdaad of heel druk, of heel rustig, haha.

Kledingmaat: Z zit nu in maat 62 en D zit in maat 56/62. Maat 56 zit nu precies pas, maar ik hou er wel van als het ietsjes ruimer zit, dus doe haar nu vaak maat 62 aan. Z gaat binnenkort denk ik wel wat van 68 aankrijgen, maar nu is het nog wel te groot.

@ Earane: Ja ik ben ook aangekomen na het stoppen van de BV Voorjaar 2012 mama's - Pagina 38 1371890812. Toen ik BV gaf, kon ik eten wat ik wilde en na de bevalling was ik veel afgevallen. Nu zit er helaas weer een aantal kilo's aan. Ik baal als een stekker, maarja, ik heb het deels toch zelf gedaan.

Over de voedingen.
Heeft ze die 2 uur voor de volgende voeding echt honger?
Want om de hoeveel uur geef je een voeding?
Na het laatste slaapje werden ze hier namelijk een paar uur voor de voeding wakker en ik dacht steeds dat ze honger hadden. Dus ik ging een rondje lopen om te rekken enz. Wat bleek nu, ze hadden geen honger, maar ze hebben dan echt hun wakkere uurtjes en willen er gewoon bij zijn.
Dus na de voeding van 15.00 uur, slapen ze nog maar 45 minuten en soms voor de volgende voeding nog eens een half uurtje. Soms ook niet.
En ik al die tijd maar denken dat ze honger hebben, haha.
En 5 voedingen is helemaal niet erg hoor. Dat is prima. Hoeveel drinkt ze per voeding? En ze is ook nog best klein toch? Op het pak staat hoeveel ze mogen hebben. Ik zou dan wel 5x wat minder geven, denk ik.
En ze regelen het wat dat betreft helemaal zelf. Hier zijn ze ook nog maar 3 weken ongeveer over op 4 flessen.
Fijn om te horen dat het zo goed gaat. En dat ze minder huilt. En het is steeds weer meer genieten hè. Zo leuk!!

@ Tiramisu: Wat een leuke foto's!! Helemaal geweldig, haha, met dat sperzieboontje in haar mond. Het gaat dus goed met de Rapley? En hoe gaat het voor de rest met je?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  CCC di 7 aug 2012 - 3:59

Monnie: hoe gaat het met de voeding? Heb je het idee dat het iets helpt? Vervelend zeg dat de KA het niet wilde proberen om het uit te sluiten.

Earane: voel me gelukkig weer fit! Heb de laatste week wel wat keelpijn en ben wat snotterig. Maar dat zal wel komen door het weer, weet van gekkigheid ook elke keer niet wat ik aan moet doen. Wbt je voedingen, ik zou gewoon doen wat het beste werkt hoor. Ik weet ook nog niet helemaal wat het inhoud fulltime fv geven, maar als het nog niet bij je kindje werkt/ past waarom zou je het dan lastiger maken dan het al is? Ik denk trouwens dat als je van bv overgaat naar fv dat de kindjes sowieso een soort van wenperiode hebben hoor. Naar mijn idee is het nl. echt wel wat anders. En is het niet zo als je minder fv voedingen geeft, je dan wel meer ml. zeg maar in 1x geeft? Zolang ze dat binnen krijgt zou ik me niet druk maken hoor. Heeft het CB geen advies voor je?

Wat betreft het aankomen, misschien moet je wat meer eten. Wel lastig als je geen honger gevoel hebt, maar het kan zijn dat je lichaam minder binnen krijgt en dan gaat hamsteren en het dus opslaat... Kleine beetjes eten miss. en dan vaker tussendoor? Haaruitval schijnt er helaas bij te horen, er zijn ook van die multivitamines en dr. vogel tabletjes.. miss. kun je die nemen?

All: vrijdag heeft N. haar eerste inentingen gekregen. Ze vond het drie x niks, en daarna was ze flink hangerig, huilerig (tot krijsen toe soms uit het niets) en heeft ze 3x behoorlijk overgeven. Echt met golven... We hebben haar bij ons op bed gehouden die avond tot een uurtje of 12 en daarna was ze redelijk in slaap om haar weer in haar wiegje te leggen. Volgende dag was ze gelukkig weer zichzelf. Vond het zelf erg spannend en eng eigenlijk. Wil haar nl. nog geen paracetamol geven ivm bijwerkingen van benauwdheid die dan op langer termijn astma kunnen stimuleren. Mijn vriend is behoorlijk astmatisch en hoewel het nog niet volop bewezen is, wil ik hier toch voorzichtig mee zijn. Weet even niet meer uit mijn hoofd wat ze woog maar zat rond de 4500 gram en ze is 56.5 cm lang nu.

Wat was jullie 'ritme' met een kindje van twee maanden oud? Ik heb hier dus nog neit echt een ritme ritme kunnen krijgen maar heb wel grote lijnen in het slapen enzo gekregen in elk geval voor de avond. Nu ziet hete r ongeveer zo uit.

6.00 uur eerste voeding

6.30 uur naar bed

9.00/ 9.30 uur voeding

10.00 - 12.00 uur wakker

12.00-13.00 uur slapen als het lukt

13.00 - 19.00 uur wakker (krijg haar niet in slaap als we thuis zijn, onderweg slaapt ze wel veel als we wandelen, in de auto maar er zijn natuurlijk dagen dat je dat niet doet). Tussendoor eet ze dan 13.00 en 16.00 uur ongeveer.

19.00 voeding

19.30 slapen

21.00 uur laatste voeding (fv) en dan gaat ze naar bed.

Ik krijg haar dus in de middag amper in slaap. Wat daarna resulteert in een oververmoeid kind in de namiddag/ avond. Gisteren was ze zo moe dat ze om 20 uur geen fles meer wilde en in 1 x in slaap viel na een hoop gekrijs. W hebben haar op bed gelegd in de veronderstelling dat ze tussendoor zou komen, maar niet dus. Vandaag slaapt ze opeens wel overdag, dus hoe krijg ik hier een beetje regelmaat in...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 4:09

@ Tiramisu: Is er nog iets uitgekomen? Wat vervelend zeg, dat je zo blijft afvallen.
Heb je al uitslagen gehad inmiddels?

Relatiedips:
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die net een kindje hebben gehad een relatiedip hebben.
Wij hebben er gelukkig geen last van, maar ik denk dat dat ook komt, omdat wij 2 kindjes hebben en mijn man automatisch mee helpt. Als je 1 kindje hebt, doe je als vrouw toch automatisch dingen zelf.
En bepaalde dingen zien mannen inderdaad gewoon niet.
Als ik zie wat ik allemaal tussendoor 'even snel' doe, volgens mij weet hij niet eens dat dat gebeurt, haha.

En bepaalde dingen vind ik ook leuker om zelf te doen, zoals kleertjes strijken / wassen / huishouden en badderen / aankleden enzo.
Mijn man draait zijn hand nergens voor om, maar sommige dingen doe ik gewoon.

Ik denk dat praten het belangrijkste is in een dip. Geef aan wat er in je hoofd omgaat, hij kan het niet altijd weten.
En geef dingen uit handen. Laat hem zelf 'aanmodderen' en ontdekken met je kindje, het is ook vaak onzekerheid, denk ik.
Doordat mijn man heel veel helpt, is hij ook heel zeker en laat ik hem lekker zijn eigen gang gaan.

Wat wij aan het begin wel hadden, is dat we geen goede balans tussen gezin en eigen dingen hadden. Mijn man moest natuurlijk aan het werk en als hij thuiskwam, dan ging het werk weer verder. 's Avonds was hij dan te moe om nog weg te gaan en in het weekend wil je toch wel samen zijn. Maarja het is ook wel prettig als je je eigen hobby's / sporten weer een beetje op kan pakken.
Maar ik was zo blij dat hij thuis was en ik de zorg weer kon delen, dat ik het weer niet leuk vond dat hij de deur uitwilde.

Maar goed, nu is het zoooooveel makkelijker, dat we daar onze draai helemaal in gevonden hebben.

Ik lees bovenstaande terug en ik zie dat ik wel heel wijs overkom, terwijl ik er verder geen kaas van gegeten heb, haha. Maar het zijn goedbedoelde tips als buitenstaander Voorjaar 2012 mama's - Pagina 38 1578173417.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 4:16

CCC: Ah wat sneu dat ze er zoveel last van gehad heeft Voorjaar 2012 mama's - Pagina 38 1371890812.
Hier hebben ze er helemaal geen last van gehad, zo gek.

Jeetje jouw meisje slaapt ook niet veel dan. Hier slapen ze helaas niet meer in de kinderwagenbak.
Maar ik zou haar gewoon wel in bed leggen bij de eerste vermoeidheidssignalen. En als ze in bed wat gaat huilen, of even bij haar gaan zitten, of even op de overloop 'hangen' en na 10 minuten weer naar haar toegaan en even een aai over haar bolletje en haar geruststellen.
Soms werkt dat.
En dan heb ik het niet over overstuur huilen hè.
Maar soms zijn ze zo moe, dat ze zichzelf echt even in slaap moeten jengelen / huilen.
Van 13.00 tot 19.00 is wel heel lang anders.
Lastig hè. Zulke dingen blijft echt zoeken.

Wij hadden hetzelfde ritme als nu, alleen waren ze korter wakker. Mijn schema staat in mijn topic over 6 maanden schema's Wink.

Mijn man is de deur uit met de kids, dus ik ga nu even heeeeeel snel en grondig schoonmaken boven en bedjes verschonen.
Dat vind ik nog wel eens lastig, om daar een gaatje voor te vinden, omdat ze nog zoveel in bed liggen en als ze er niet in liggen, ik dan met ze bezig ben.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 4:20

Oh en ik wil wel even zeggen, dat het net lijkt alsof het bij ons perfect verloopt, maar dit is natuurlijk niet zo hè. Ieder 'nieuw' gezin heeft zo zijn dingetjes.
Je bent gewoon druk met andere dingen.
En je relatie veranderd sowieso heel erg met de komst van kinderen.
Voorheen genoten we de hele week van leuke dingen doen / uiteten enz en ja nu genieten we van andere dingen. En als we dan eens in de zoveel tijd samen weggaan, dan genieten we daar extra van en dat hebben we ook wel nodig af en toe hoor.
Heerlijk!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  piene1983 di 7 aug 2012 - 4:40

De reden dat ik niet vaak reageer is eigenlijk omdat ik het lastig vind om tijdens het schrijven op iedereen te reageren, soms vind ik het ook een beetje stom staan om alleen op iemand te reageren als zijnde gelezen.... Ik heb dus nu alles gelezen maar ga niet op iedereen reageren. Wel wil ik ook een reactie geven...

Relatiedips... Hier ook! Veel ruzie, vaker ruzie. Waarom? Om niks... Ik verwacht en hij doet niet, oneerlijk maar waar. We kunnen het er gelukkig wel heel goed over hebben en we maken het ook altijd weer goed. Ik moet meer vragen, hij moet minder vragen en uiteindelijk willen we hetzelfde namelijk een tevreden mannetje. Daar zijn we het altijd over eens en dat leidt altijd tot fijne gesprekken waarin we weer even kunnen afstemmen. Nu hebben we bijvoorbeeld afgesproken dat we zodra mijn vriend thuis is even bespreken hoe en wat van die avond. Wie doet de flessen, wie gaat met hem douchen etc. Dat helpt heel goed, verwachtingen uitspreken. Toch klinkt het stom!

Ritme @ CCC Onze kindjes zijn volgens mij even oud, alleen krijgt B.oaz flesvoeding. Wat jij omschrijft heb ik hier ook ongeveer:

06.00 fles
06.15 slapen
09.30 fles
11.00 slapen
13.00 fles
Daarna gaat hij soms wel slapen, soms niet. Als ik wegga met de auto of de wagen vaak wel, thuis in bed is het wat lastiger of maximaal een half uur.
16.00 fles
Slapen zie boven.
20.00 fles
20.30 slapen
23.00 fles ( deze drinkt hij slapend, luier verschonen en terug naar bed tot de volgende ochtend.)

Soms is hij wakker vanaf een uur of 13 tot 20 uur, soms gaat hij tussendoor wel slapen. Vanmiddag heeft hij weer heel veel geslapen en heb ik hem net slapend uit de auto gehaald en ligt hij nog in zijn maxi-cosi. We gaan dus ook gauw eten, dan kunnen we wellicht even rustig eten! Hij is namelijk niet altijd even gezellig als hij zo weinig slaapt, dan wil hij graag bij je zitten/hangen. Maar ja, dwingen tot slapen lukt ook niet... B. slaapt trouwens alleen in bed of rijdend in de wagen/auto slapen in de kinderwagenbak als we niet onderweg zijn doet hij niet.
B. heeft donderdag zijn prikjes gehad en ook even goed last gehad van zijn beentjes, met name bij trappelen. Ik heb vallen en stoten zalf gesmeerd, eerst over de pleister en daarna gewoon op zijn beentje. Volgens mij heeft dit wel geholpen. Echter, ik heb ook een zetpil gegeven wat misschien ook heeft geholpen. Hij kreeg namelijk koorts en ik vond hem echt heel zielig!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Earane di 7 aug 2012 - 4:53

@ Tiramisu: Als A. 5 keer de fles krijgt, doe ik inderdaad wel minder in de fles. Op verzoek vind ik lastig omdat ze eigenlijk niet echt aangeeft dat ze honger heeft... Of ik zou gewoon de fles moeten geven als ze wakker wordt. Aah, dat lijkt me zo leuk he, bijvoeding geven! Wat een leuke foto's van de kleine meid!

@ Lana: Nee, ik geef A. dan geen drinken omdat ze dan geen honger heeft. Sowieso merk ik niet snel dat ze honger heeft. Alleen haar wakker houden lukt niet omdat ze na een uur ontzettend moe wordt. Haar dan in bed leggen hebben we geprobeerd, maar ze kan/wil dan niet slapen. Ze raakt dan oververmoeid. Als we haar eerder de fles geven, dus bijv. een uur na het wakker zijn, gaat ze wel slapen na de fles. Als ze 4 voedingen krijgt, drinkt ze 180+6 en bij 5 voedingen 150+5. Alleen ze drinkt niet alle flessen leeg. Vandaag al helemaal niet. Ze heeft 3 keer 60ml laten staan en in totaal nu 450ml gedronken met nog 1 fles te gaan. Met 4 flessen lijkt ze alles wel beter op te drinken, eigenlijk net zoals jouw zoontje zoals ik het heb gelezen. Wat balen dat jij ook bent aangekomen! Inderdaad, ik kon ook eten wat ik wilde toen ik borstvoeding gaf, daarom let ik ook op sinds ik ben gestopt, maar toch aangekomen.

@ Ccc: Bedankt voor je tips! Fijn dat je je beter voelt. Wat ontzettend rot dat N. zo'n last heeft gehad van haar inentingen! Erg sneu is dat. Dat van de paracetamol wist ik niet, joh. Ik heb A. wel een zetpil gegeven na de inentingen en heb zelf bronchitis. Toch wel iets om voorzichtig mee te zijn inderdaad. Wat betreft ritme met 2 maanden. Ik heb bijgehouden wanneer ik haar voedde, dus ik zal straks even kijken. Ga nu koken, vandaar Wink.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  CCC di 7 aug 2012 - 10:57

Relatiedips: opzich gaat het hier wel beter hoor, maar het is meer dat het werk van mijn vriend altijd een hele grote rol speelt. En ik moet zeggen dat ik dat nu niet altijd meer even leuk vind. Voor de bevalling had hij een soort van gezegd/ beloofd dat hij na de bevalling minder zou gaan overwerken. Maar in de praktijk is dit vaak toch anders. Ik weet ook wel dat het voor een goed doel is, en hij brengt het meeste geld hier binnen en een eigen restaurant is gewoon een enorme verantwoordelijkheid. Kortom, ik hoop gewoon dat hij iets kan minderen in de overuren die hij maakt zodat hij ook gewoon wat fitter is en minder gespannen. Komt wel goed, we praten al een stuk meer en proberen nu ook echt tijd voor elkaar vrij te maken.

Ik denk trouwens ook dat de zorg steeds wat makkelijker word, merk nu ook dat mijn vriend veel makkelijker met N. omgaat en veel meer doet uitzichzelf. Soms ziet hij niet alle signalen die ze geeft, maar goed... als je fulltime thuis bent met je kindje zie je dat natuurlijk sneller.

Lana: klopt, ze slaapt overdag echt weinig vinden wij ook zelf. Ben trouwens vergeten op het CB hier vragen over te stellen vorige week. Ga even kijken of er inloopspreekuur is van de week (ze hebben nu zomerrooster). Vandaag had ze een redelijke slaapdag, omdat ik op pad was. Ook thuis is ze even in de box in slaap gevallen en laat haar dan liggen omdat ik dan al blij ben dat ze slaapt. Maar nu kon ze vanavond dan weer lastig in slaap komen. Ik denk dat ik haar wat vaker in haar wiegje ga leggen overdag en dan idd even kort naar haar toe om gerust te stellen. Is inderdaad gewoon elke keer zoeken hoe of wat. Sinds een aantal weken houd ik de ochtenden ook echt vrij zodat ze die wel slaapt in elk geval, en dat doet ze prima. Leg haar na de voeding ook gewoon wakker in bed en dan slaapt ze zo weer in. Hoelaat doe jij bijv. het badje/ wassen en aankleden met ze? Ik doe dat nu rond 11 uur 's morgens altijd. Ik kan N. sowieso maar 2x per week in badje doen vanwege haar eczeem.

Best lastig, ik dacht serieus dat het erbij hoorde het meer wakker zijn. Maar B. van Lejow (wat ik dan hoor smile) slaapt echt veel vergeleken met N. en in combi met de gezellige uurtjes hier van N. op een gegeven moment zijn we gaan nadenken en kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat ze weinig slaapt. In de middag heb ik ook amper tijd om even iets voor mezelf te doen of het huishouden bijv. Dus zo herkenbaar hoor! Ik doe ook alles snel snel tussendoor! smile Gisteren heb ik N. trouwens pedagogisch verantwoord voor de tv gezet met een dvd van Lotte & Max (babygebarentaal). Eigenlijk vind ik dat dit niet te vaak kan/ mag... maar is wel even lekker om een halfuurtje te hebben zodat je snel door je huis kan razen om alles aan kant te maken. Voorlopig heeft z dus even genoeg gezien! smile

Piene: onze kindjes zijn idd even oud smile Herkenbaar toch wel idd wbt relatiedip he? Hier ook, als ik iets vraag net zoals vanavond van wil jij even checken bij N. over 5 min. denk ik redelijk duidelijk te zijn. Maar helaas moet ik na 10 min. dan toch weer vragen, en aandringen en uiteindelijk gebeurd er niks en dan zeg ik weer ik ga wel hoor als het teveel moeite is. Ik raak enorm snel geirriteerd als het gewoon niet gaat zoals ik wil op dat moment. Ik weet dondersgoed dat ik zelf ook een probleem ben hierin. Maar ik vind het gewoon prettig als iemand zich aan de afspraken houd en actie onderneemt. We praten er dus nu ook veel meer over, maar soms is hij blijkbaar te moe voor dingen of hij kan geen mate houden met bijv. spelletjes op de ps3... Hier maken we nu ook duidelijke afspraken over het plan van aanpak en moet eigenlijk zeggen nu ik er zo over nadenk dat hij nu veel meer oppakt. Van de week had hij alles klaargezet in de auto zodat we optijd naar vrienden konden gaan, hij had alles al geregeld. Merk nu dat hij steeds meer inzicht krijgt.

Grappig dat onz ekindjes redelijk hetzelfde ritme hebben. Ook veel wakker dus! Naja ik ga gewoon een beetje dingen proberen de aankomende dagen. Gewoon wat meer volhouden en wat vaker in bed leggen. Wij eten dus ook redelijk laat of snel tussendoor als er even een momentje is dat ze rustig is. Heb haar ook vaak in de draagdoek tijdens het eten, dan is ze ook redelijk rustig. Maar ideaal is het niet natuurlijk.

Goede tip van de vallen en stoten gel! Ga ik ook meteen even in huis halen! Arme B. wat koorts gekregen dus! Hoorde van een andere moeder bij het cb dat het eerste prikje het meeste meeviel bij haar, maar hier dus niet. Moet wel toegeven dat ik een beetje opzie tegen de volgende prikjes. Vind het zo sneu... en de momenten dat ze niet lekker zijn vind ik het lastig eigenlijk. Wil alles zo goed doen, er voor haar zijn en dat ben ik ook wel. Maar wil gewoon dat ze er geen last van heeft. Dit soort momenten ontkomen we helaas niet aan vrees ik, straks zitten we ook met zieke kindjes...

Earane: ben benieuwd naar het ritme van jullie meisje rond de 2 maanden. En idd. ik zou er toch even mee uitkijken, al is het voor de zekerheid. Het schijnt tot een jaar meer kans te geven op benauwdheid. Mijn vriend heeft een longinhoud van 87% en dat is echt aan het randje zoals de longarts hem heeft uitgelegd. Hij heeft ook kans dat hij op latere leeftijd zuurstof moet krijgen als het verslechterd. We doen er dus alles aan om N. dit te besparen. Mijn vriend moet nu heel veel sporten om zijn longinhoud stabiel te houden en zijn medicijnen 3x per dag te gerbuiken. Niet heel erg chill dus...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow di 7 aug 2012 - 22:00

Niezen met je mond vol bietjes is niet grappig...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne di 7 aug 2012 - 22:08

Haha, Lejow, wil jij wel even uitkijken wat je post hier? Ik laat bijna mijn kolf apparaat (vol) uit mijn handen vallen van het lachen. krijgen we hier ook een foto van? Very Happy Very Happy

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jazzlyn di 7 aug 2012 - 22:28

hhahaha lejow! Leuk leuk!!

Hier ook een nieuwe fase.. Ik wil nog meer wakker zijn en ik kruip en worstel mijzelf door het hele bed heen.. Slaapzak of niet (die heeft hij snachts aan...) en dan mama roepen voor hulp he...

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 38 Foto-SIWBRGKC-D
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Lejow di 7 aug 2012 - 22:50

Sanne schreef:Haha, Lejow, wil jij wel even uitkijken wat je post hier? Ik laat bijna mijn kolf apparaat (vol) uit mijn handen vallen van het lachen. krijgen we hier ook een foto van? Very Happy Very Happy

Van het niezen niet sorry, hehe.
Maar ik was net een gespikkelde beer...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Papillio di 7 aug 2012 - 22:51

Hahaha, Jazzlyn, wat een gewéldige foto!

Lejow, krijgt B. alleen groente of ook al fruit? Onze B. krijgt sinds zaterdag fruit. Hij heeft nu peer, banaan en appel gehad (in die volgorde ook). Hij vindt het heerlijk! Hij eet alsof ie het al jaren krijgt I love you
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 2:05

Alleen nog groente, volgende week als ze een stuk of 5/6 smaken geprobeerd heeft, wil ik er ook fruit bij gaan doen!
Hoelang duurde het voordat jullie kindjes het lepeltje door hadden?
B doet haar mond nog niet echt open, dus als ze lacht bijv schuif ik er soms een hap in, en smeer ik het een beetje af aan haar gehemelte, maar echt sabbelen ofzo doet ze nog niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Earane wo 8 aug 2012 - 2:32

@ Ccc: Ik heb even gekeken en toen A. twee maanden was, kreeg ze 6 borstvoedingen op een dag. Ongeveer om 6.00 uur, 10,00 uur, 13.00 uur, 16.30 uur, 20.00 uur en 23.00 uur. Kan per voeding een half uur verschillen per dag. Ze kwam niet meer 's nachts voor een voeding. Na de eerste voeding sliep ze meestal wel tot de voeding van rond 10.00 uur. De rest van de dag was erg verschillend. Eerst was ze ook veel wakker overdag en veel overstuur als ik haar naar bed bracht. Toen kwam ik erachter dat ze het nodig heeft om even te huilen om de prikkels te verwerken en daarna viel ze dan in slaap. Ik bleef dan naast haar bedje zitten. 's Avonds na de voeding van rond 20.00 sliep ze bijna niet, behalve op de arm. Dat is pas sinds een paar weken dat ze dan wel slaapt. Rust en regelmaat hebben erg geholpen om haar ook overdag te laten slapen. Als ze wakker werd, voedde ik haar en na de voeding even met haar 'spelen'. Eventueel speelde ze ook even alleen in de box, maar als ze begon te jengelen, te gapen of in haar ogen te wrijven bracht ik haar meteen naar bed. Sindsdien sliep ze een stuk beter en langer overdag. Nu pas kan ik meer dingen ondernemen en kan ze tegen de drukte. Eerder resulteerde dit in een overstuur meisje dat niet kon/wilde slapen. Ik denk dat N. gevoelig is voor prikkels en dat rust en regelmaat erg belangrijk is. Inbakeren deed je al, toch? Ik doe A. trouwens 's avonds voor de laatste voeding in bad. Ook 2 keer per week i.v.m. haar huid. Rond 19.30 uur.
Fijn dat het iets beter gaat met de relatie. Kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat hij zoveel overwerkt. Sommige dingen zijn wel herkenbaar trouwens. Ik moet mijn man ook vaker dingen aangeven omdat hij het weer vergeet. Dit levert ook irritaties op. En hij zit vooral veel op zijn computer, van alles te doen, en daar word ik soms ook gek van. Gelukkig houdt hij er nu wat meer rekening mee. Hopelijk wordt het bij jullie ook wat beter.
Vervelend dat je vriend zo'n last heeft van benauwdheid en medicatie moet slikken. Heeft hij er de laatste dagen ook meer last van? Ik ben de laatste dagen benauwd door de schommelingen in het weer.

@ Piene: Als ik op meerdere mensen reageer, open ik een tweede scherm ernaast. Anders is het ook niet te doen, zeker niet sinds mijn geheugen een zeef is door de zwangerschap Wink. Wat vervelend dat jullie veel ruzie hebben. Gelukkig kunnen jullie er goed over praten, dat scheelt weer. En inderdaad, het is erg belangrijk om verwachtingen uit te spreken.

@ Lejow: Wat lief van B. om te niezen met een mond vol bieten Very Happy

@ All: Vannacht werd A. voor het eerst in een paar maanden tijd wakker. Ik heb haar de fles gegeven omdat ze overdag veel heeft laten staan. Toen mijn man haar rechtop hield om haar te laten boeren gaf ze ontzettend veel melk over... zo veel dat mijn man moest gaan douchen en we de vloer moesten dweilen. Vanochtend bij de eerste voeding weer. Sindsdien gelukkig niet meer, maar maakte me toch een beetje zorgen. Ze laat sinds gister ook aardig wat ml staan. Minder drinken in combinatie met veel spugen lijkt me niet zo'n goede combinatie.

Waar is johannesbroodpitmeel te koop? Heb hier al bij etos, kruidvat en da gekeken, maar niks. Ik ga nu ook even googelen, hoor Wink.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Earane wo 8 aug 2012 - 2:33

Wat een leuke foto trouwens, Jazzlyn Very Happy
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 2:33

Earane, je moet zoeken naar nutriton, van nutrilon. Dat is JBPM
Blauw kartonnen doosje. Is bij de supermarkt te koop en bij de drogist ook (maar bij ons is het bij de etos 20 cent duurder dan bij de c1000!).

Misschien voelt ze zich niet zo lekker Earane, probeer in de gaten te houden dat ze toch wel 400/500 ml drinkt, en let vooral op haar plasluiers en fontanel (niet 2 droge luiers achter elkaar, en haar fontanel mag niet 'indeuken'). Daaraan kun je zien of ze vocht tekort heeft of niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Earane wo 8 aug 2012 - 2:43

Oohh, heb ik dat nodig? Ik heb dat wel gezien namelijk, maar dacht dat de nutriton alleen voor nutrilonvoeding was. Ga ik dat gewoon halen! Moet ik dan ook een grotere speen kopen of valt het wel mee met de dikte van de voeding als er jbpm bijzit?

Bedankt voor de tip, ik ga gelijk kijken naar haar fontanel als ze wakker is. Ze heeft gisteren wel de 500 ml gehaald nog, maar de dagen daarvoor dronk ze 750 ml ongeveer. Ze heeft nu vandaag nog maar 320 ml gedronken ongeveer na 3 voedingen...
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 3:24

Er komen toch nog wel 2/3 voedingen aan?
Dan zit ze weer prima aan het minimale!

Het is verschillend per voeding hoe het indikt. De kruidvat ging als een tierelier, dat werd binnen een paar tellen zowat beton haha. De nutramigen die we nu hebben gaat een stuk langzamer.
En ik heb met een vork gewoon het gaatje wat groter gemaakt, toen het haar niet snel genoeg ging laughcry.
Nu hebben we de 1-2-3 speen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 5:22

Lana, lief dat je het vraagt! Ik heb gisteren bloed laten prikken. De uitslag zou er als het goed is vrijdag moeten zijn. Even kijken of het dan lukt om te bellen, die tijden zijn nogal beperkt, anders wordt het maandag dat ik meer weet. Rapley gaat inderdaad erg goed.

CCC, het is ook vooral belangrijk om naar je eigen kindje te kijken. Als jij denkt dat ze moe is en meer slaap nodig heeft lijkt het me inderdaad verstandig te kijken naar hoe ze mee slaap zou kunnen pakken, maar sommige kindjes slapen ook gewoon heel weinig. Van mijn broer weet ik dat toen hij een maand of twee was hij wakker was van 9 tot 21, maar dat is dan wel weer heel uitzonderlijk hoor.

En oe, Lejow, ik zie het helemaal voor me haha. Wij eten ook bietjes deze week, maar dan krijgt T dus wel mooi even wat anders Razz Leuk he, bijvoeding? T was vanmiddag zo enthousiast bezig met haar appel-schraapsel dat er een stukje zo ongeveer in haar neus belandde. En in haar haar. En op haar oor. Oh, en toch ook nog wat in haar mond laughcry

@All; T heeft iets nieuws de laatste dagen. Ze steekt telkens haar tong uit! Dat heeft ze alles mini-beebje ook een tijdje gedaan, als ze onze gezichten spiegelde, maar nu doet ze het helemaal uit zichzelf, en als we het dan terugdoen dat heeft ze me toch een lol!

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 6:10

Wat grappig Tiramisu!

#juichmoment aan# B ROLDE NET HELEMAAL ZELF VAN HAAR RUG NAAR HAAR BUIKKKKK!!! #juichmoment uit#

(ondertussen hang ik er al een half uur met de cam boven, en doet ze het niet nog eens natuurlijk.... Neutral )
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Earane wo 8 aug 2012 - 6:17

@ Lejow: Ja, er komen nog 2 voedingen inderdaad, waarvan ze er nu een heeft gehad en helemaal opgedronken gelukkig! Zonder spugen ook nog. Wat goed dat B. heeft gerold! Voorjaar 2012 mama's - Pagina 38 281626781Ik zit te wachten tot A. dat doet. De laatste dagen rolt ze steeds op haar zij, maar doorrollen ho maar Wink

@ Tiramisu: Aahh, wat leuk dat T. dat doet Very Happy
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud