Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 37 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  Monnie do 2 aug 2012 - 2:50

@lejow: heeft B. ook kma? Dat wist ik niet. En ook deze klachten gehad dus?

@lana:opname bij de huilpoli hebben ze al voorgesteld maar dat wil ik echt niet. Daarvoor vindt het nog niet té erg. Het scheelt dat mijn man nu ook vakantie heeft.
Fijn dat het bij jullie zo lekker loopt! En alweer bijna aan het werk, als jij begint ga ik ook weer aan de slag. Ik werkte 24 uur en blijf dat nu ook doen. Wat voor werk doe je?

@jazz: fijn dat het weer beter gaat met A. Pff als ik jou schema zo zie... Ik wou dat S. zo lang achtereen sliep, als ik geluk heb slaapt ze 45 minuten aan 1 stuk, maar meestal is ze elke 10 min. tot half uur wel wakker.

@clapperdie: balen dat jullie ook een relatiedipje hebben, volgens mij hebben bijna alle kersverse ouders die. Hier ook hoor, maar dat komt meer omdat het niet zo lekker loopt en slaapgebrek. Komt vast snel weer goed!

@earane: wat knap van jullie meisje! Hoe lang slaapt ze nu ongeveer na een voeding dan? Als ze snel wakker wordt, zou ik proberen om haar gewoon in bed te laten, misschien slaapt ze dan nog wel even verder.

@ccc: denk goed aan jezelf hè. Maar even goed uitzieken! Ik denk dat je meisje gewoon wat snel overprikkeld is. Heeft S. ook wel, als het echt heel druk is of ze wordt door verschillende mensen vastgehouden, kan ze daar veel last van hebben. Ze heeft ook 2 keer, na een drukke dag, flink moeten spugen. Ik weet bijna wel zeker dat het daar van kwam. Ik probeer haar in drukte zoveel mogelijk bij me te houden of in de wandelwagen.

@sanne: wat leuk dat H. al kan rollen. Rolt ze in bed nog niet op haar buik? Wat fijn dat het goed bij jullie gaat. Ik herken je gevoel wel hoor. Ik moet over 2 weken ook alweer aan het werk, ik hoop dat het dan wat beter gaat met S. Maar echt genieten die eerste weken was het niet. Hoe is het eigenlijk met H. haar afplatting?

@all: ik heb telefonisch overleg met de kinderarts vandaag, ze heeft nog niet gebeld. S. heeft nu net vandaag een aardig goede dag. Zul je altijd zien. Ik overleg straks wel even wat wijs is. Fysio is hier net al wel geweest, S. heeft nu een milde afplatting, maar volgens de fysio zag ze nu al verbetering! Ben ik wel heel blij mee.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Monnie do 2 aug 2012 - 3:02

Ze heeft net gebeld, moet morgen eerst weer langskomen om haar te laten onderzoeken.

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Sanne do 2 aug 2012 - 4:16

Wat fijn dat de afplatting afneemt, Monnie. De afplatting van H. was destijds bij de meting ernstig (helmpjesniveau zegmaar). Begin september, als H. vijf maanden is, wordt het opnieuw gemeten. Als de afplatting verminderd is, dan zal het waarschijnlijk helemaal wegtrekken. Als het niet of onvoldoende verminderd is, kunnen we nadenken over een helmpje. H. heeft totaal geen voorkeurshouding meer. Ik verwacht dat de afplatting in ieder geval niet erger wordt, maar of het voldoende is afgenomen kan ik zelf niet zien.

Ik hoop dat je bezoek aan de arts jullie wat oplevert. Zou fijn zijn als je dochter zich lichamelijk helemaal happy voelt. Heb je de arts al wel verteld dat je koemelkvrije voeding wil proberen?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow do 2 aug 2012 - 4:23

Nou vermoedelijk wel ja.
Ze had hele erge krampjes, de hele avond was het krijsen. Ze had hele onregelmatige ontlasting en uitslag in haar gezicht.
Aangezien ik ook KMA heb gehad, wilde de KA de proef op de som nemen en zijn we gestart met nutramigen (KM en lactose vrij).
De klachten verdwenen vrij snel!

Hoogstwaarschijnlijk is ze er dus gevoelig/allergisch voor...

Succes morgen! Hoe/wat gaan ze testen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Monnie do 2 aug 2012 - 8:36

@sanne: wat goed dat H. geen voorkeurshouding meer heeft. Die heeft S. nog wel hoor, ze slaapt in een zijligkussen en we stimuleren haar de hele dag om naar de andere kant te kijken.

Ik heb al wel gezegd dat ik andere voeding wil gaan uitproberen, daarom wilde ze S. ook eerst onderzoeken. Ze heeft in de afgelopen 2 weken al veel verandering gehad in medicijnen, vandaar. Ik denk dat ze gewoon lichamelijk onderzocht wordt.

Lejow, de klachten die jij noemt zijn wel herkenbaar, vooral die krampen en onregelmatige ontlasting. De ene dag is het keihard en de volgende weer waterdun, heel sneu. Maar we zullen zien morgen, moet er al om 11u zijn.

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 2 aug 2012 - 8:36

Sterkte!!

B wordt later Kapiteineres laughcry
Voorjaar 2012 mama's - Pagina 37 559313_266727173441481_1203108273_n
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Puggle do 2 aug 2012 - 8:51

Wat lief lejow I love you
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  _Lana_ do 2 aug 2012 - 9:06

Haha Lejow, wat een schatje! En dat buikje op de eerste foto, heerlijk! Haha. Waar zijn jullie geweest?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Sanne do 2 aug 2012 - 9:10

Haha, Lejow, wat maak je altijd schattige foto's van B. Deze serie is ook weer zo vrolijk. Ik zie dat B. een knipje in haar haren heeft, moet ik misschien ook bij H. gaan doen, haar haren hangen ook al haast voor haar ogen. Zo te zien zijn jullie een dagje op het water geweest? Leuke dag gehad?

Monnie, succes morgen bij de arts. S. heeft toch ook een tijd spruw gehad? Is dat al wel helemaal weg? Bij H. heeft dat namelijk een hele hoop onrust veroorzaakt. Pas sinds het weg is, slaapt en drinkt ze echt goed.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Clapperdie do 2 aug 2012 - 9:14

Sanne ik ben zo benieuwd hoe jouw dochtertje heet. Mag ik dat weten? Zit al van alles te bedenken met een H. Very Happy
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Sanne do 2 aug 2012 - 9:23

Clapperdie schreef:Sanne ik ben zo benieuwd hoe jouw dochtertje heet. Mag ik dat weten? Zit al van alles te bedenken met een H. Very Happy

Haha, ik stuur je wel even een PM.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow do 2 aug 2012 - 9:44

Mijn schoonouders hebben een boot en die lagen in de haven. Helaas waaide het te hard om even te gaan varen, en trok het pas later in de middag weg. Dus nu gaan we het hopelijk snel nog een keer proberen, want wil nu ook wel een keer varen met dat ding Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ do 2 aug 2012 - 9:47

Clapperdie schreef:Sanne ik ben zo benieuwd hoe jouw dochtertje heet. Mag ik dat weten? Zit al van alles te bedenken met een H. Very Happy

Haha dit had ik dus ook. En ik vind het een heeele mooie naam :-).

Goh ik wil dat mijn dochtertjes haar eens voor haar ogen gaat hangen, haha.
Ze had een bos bij haar geboorte, maar er is weinig van over, haha.
Zonder speldje is ze trouwens ook een beauty hoor I love you ;-).
Maar ik heb zulke leuke speldjes klaarliggen, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Parel do 2 aug 2012 - 9:59

Lana aan jouw prachtige bos haar te zien komt dat wel goed hoor!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  _Lana_ do 2 aug 2012 - 10:06

Parel schreef:Lana aan jouw prachtige bos haar te zien komt dat wel goed hoor!

Ah wat lief van je! Dank je wel.
Ik heb toevallig een foto bij mijn ouders gevonden van mij als baby, is nu zo leuk om te vergelijken, als je zelf kindjes hebt.
Maar dat is toch wel andere koek, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  CCC do 2 aug 2012 - 10:07

Monnie succes en sterkte morgen!

Sanne: ik ben ook heeel benieuwd naar de naam van jullie dochter! smile

Lejow: had het al gezegd, supercute de foto's weer! smile En dat lieve Noppies pakje! I love you

Lana: komt vast vanzelf smile Maar haarclipjes zijn idd zo leuk! Ik durf ze nog niet vast te klikken op haar hoofd... voet nog allemaal zo zacht aan.. dus wij maken elke dag maar een kuif smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ do 2 aug 2012 - 10:08

Ik zal 'm voor de gein eens naar je appen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne do 2 aug 2012 - 22:55

_Lana_ schreef:

Haha dit had ik dus ook. En ik vind het een heeele mooie naam :-).

Goh ik wil dat mijn dochtertjes haar eens voor haar ogen gaat hangen, haha.
Ze had een bos bij haar geboorte, maar er is weinig van over, haha.
Zonder speldje is ze trouwens ook een beauty hoor I love you ;-).
Maar ik heb zulke leuke speldjes klaarliggen, haha.

Bij H. zijn haar haren nooit uitgevallen dus inmiddels is het best lang. Ik durf alleen niet zo goed een knipje in te doen. H. stopt alles in haar mond. Laatst trok ze zelfs mijn haarknipje eruit, dus ik ben bang dat ze dat bij zichzelf ook doet en dat zo'n klein knipje dus zo in haar mond verdwijnt.

Ccc, ik stuur je wel even een PM met de naam. Nog meer nieuwsgierigen hier?

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 1:15

Mag ik hier stilletjes weer even om het hoekje komen kijken? Het was een tijdje geleden zó druk hier dat ik het niet meer bij kon houden, na een tijdje heb ik het er maar bij laten zitten. Maar... af en toe lees ik nog mee en vind het toch ook wel fijn om zo af en toe wat met jullie te delen. Voor nu eventjes uit mijn hoofd:

Lejow, wat een héérlijke foto's heb je weer geplaatst van B! Word daar altijd vrolijk van. En super dat ze haar eerste hapje heeft gehad smile

Lana, bij jullie loopt het ook goed he? Fijn om te lezen is dat. Het schemert in alles wat je schrijft door hoe zeer je geniet.

@Haren; T heeft vrijwel al haar 'nesthaar' nu verloren. Zo hier en daar piekt er nog een lange haar tussendoor, en in haar nek heeft ze een 'matje' Laughing Ach, op haar leeftijd is het nog schattig. Er komt nu wel een hele nieuwe bos haar hoor. De donkere dunne lange haren maken plaats voor veel stuggere blonde haartjes. Ze vallen alleen nog helemaal niet op, en daardoor lijkt ze nu af en toe kaal te zijn.

@Relatiedips; hier is het ook niet altijd even gemakkelijk geweest. Na veel gesprekken is hij meer initiatief gaan nemen en ben ik meer van hem gaan vragen; nu loopt het wel weer. Ik had vaak het idee alles in mijn eentje te 'moeten' doen, en ik vind het heerlijk om voor T te zorgen, maar wilde me niet binnen onze relatie een alleenstaande moeder voelen waarbij ik altijd als laatste kon gaan slapen om als eerste weer op te moeten en terwijl hij af en in mijn eentje alle luiers te doen om maar wat voorbeelden te noemen. We hebben samen voor een kindje gekozen, dan wil ik ook samen de zorg dragen. Hopelijk gaat het bij de meiden waar het nu even niet lekker loopt binnenkort ook weer beter. Er zijn zoveel veranderingen. Volgens mij schreef iemand anders het ook al, maar ik heb het idee dat (sommige) mannen gewoon niet zíen wat er allemaal moet gebeuren.

@All; Het gaat hier wel lekker. T is een heerlijk vrolijk meisje, de borstvoeding gaat nog steeds goed. Ze doet inmiddels alsof het zich omrollen de normáálste zaak van de wereld is (terwijl ik nog steeds geneigd ben te gaan juichen) en volgens mij duurt het niet heel lang meer tot ze kruipt: wanneer ze op haar buik ligt duwt ze die omhoog, in kruiphouding zeg maar. Dat houdt ze trouwens niet heel lang vol hoor, maar knap vind ik het wel van haar (en daar wilde ik hier ook stiekem even over juichen :cheering: ). Over 1.5 week beginnen we hier met bijvoeding. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

Met mij gaat het lichamelijk niet zo super het moment. Ik ben in korte tijd veel afgevallen (wat absoluut niet nodig en eerder ongewenst is) terwijl ik eet als een bouwvakker. dus de medische mallemolen is maar weer in werking gezet. Vanochtend ben ik bij de huisarts geweest en volgende week mag ik gaan bloedprikken (absoluut niet mijn hobby). Dan wordt er meteen op ijzer en vit. B12 geprikt omdat ik toch nog steeds wel erg moe ben. Waarschijnlijk is dat laatste gewoon nog gevolg van 9 maanden ziek zijn, maar ik vind het wel fijn om die twee even uit te sluiten - in het verleden heb ik ook een vitamine B12 tekort gehad en dat gaf eenzelfde soort klachen.

Zo, dat was weer een update. Ik ga mijn best doen het hier een beetje bij te blijven lezen!

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn vr 3 aug 2012 - 1:22

@ monnie, wij maken a op vaste tijden wakker of hij wordt het zelf.. Hij slaapt echt goed, maar is ook al wat ouder he! Hij slaapt van 8 tot half 10. Van half 11 tot 12 , va. Half 2 tot 3 en van half 5 tot kwart over 5 . Dan om 7 uur de nacht in! 9 uur nog fles en half 7 in de ochtend wakker. Soms moeten we hem 10 keer speen geven en soms geen 1 keer.

@ all, welke maat hebben jullie kindjes nu? A van broekje 50 of 56 en shirts 56. Nog steeds.. Haha echt nog baby maat!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Monnie vr 3 aug 2012 - 2:20

Oh echt, ik kan die arts wel wat aan doen zeg! En het is nog een arts-assistent ook Voorjaar 2012 mama's - Pagina 37 394967 Maar goed, kreeg dus weer hetzelfde riedeltje, darmen moeten nog rijpen, blablabla. Ik begin gewoon aan mezelf te twijfelen. Ik heb nu zelf de voeding maar gekocht, wel ontzettend duur, maar ik wil het gewoon uitsluiten. Heb dit ook genoemd naar de arts, volgens mij was ze het er niet mee eens maar goed.

@jazz: S. zit nu net tussen maat 56 en 62 in.

@tiramisu: leuk om wat van je te horen en fijn dat het met je meisje goed gaat. En wat kun je je trots voelen als ze wat nieuws kunnen hè, haha.
Wat vervelend dat je zo bent afgevallen. Denk goed aan jezelf hoor! Zit je momenteel ook in de ziektewet?

@sanne: oh volgens mij heb je me al eens verteld hoe je dochter heet, maar ben het kwijt. Pm? Soruw is trouwens wel weg hoor, heb er uiteindelijk wat anders voor gekregen.

@lejow: leuke foto's weer!

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Sanne vr 3 aug 2012 - 2:24

Jazzlynn, H.draagt maat 62 en soms 68. Vooral broekjes zitten in 68 beter vanwege de lengte.sommige truitjes past ze in 68 wel, maar 62 zit mooier.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne vr 3 aug 2012 - 2:37

Monnie, ik stuur je wel even een PM. Wat rot trouwens dat de arts je zo afscheept. Niet gaan twijfelen hoor. Als ik jou was, had ik de speciale voeding ook zelf gekocht.toch maar even proberen lijkt me. gefeliciteerd met je oudste trouwens, gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?

Tiramisu, wat leuk om weer wat van je te lezen. Dat afvallen klinkt niet goed, gelukkig dat je er onderzoek naar laat doen, lijkt me verstandig.En T. ontwikkelt zich ook goed zo te lezen, leuk is dat hè? Zorg goed voor jezelf hoor!

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 3 aug 2012 - 4:59

Verdorie Monnie, wat een gezeur.. Waarom proberen ze het nou niet gewoon!!
Welke voeding heb je gehaald? Hou er wel rekening mee dan het langer dan 1 pot voeding kan duren voor je verschil merkt he!

Jazzlyn, B past nog een hele hoop 56, maar ook al aardig wat 62.

Tiramisu, fijn dat jullie gepraat hebben en dat het nu beter gaat!! Dat is zo belangrijk, om goed te blijven communiceren met elkaar. En er niet maar van uit gaan dat de ander wel weet wat jij denkt en wilt, zo werkt het helaas niet Sad
Sterkte met de medische molen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Monnie vr 3 aug 2012 - 9:18

@sanne: ik moet mijn ticker aanpassen zie ik, mijn zoon is 3 weken geleden al jarig geweest.

@lejow: nutrilon pepti heb ik gehaald, gebruik jij deze ook?

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende