Voorjaar 2012 mama's
+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers
Pagina 39 van 40
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Re: Voorjaar 2012 mama's
Zo begon het bij B ook, en ineens ging ze door net!!
Kijk, dan heeft ze in ieder geval voldoende vocht binnen voor vandaag!! En fijn dat ze niet meer gespuugd heeft.
Kijk, dan heeft ze in ieder geval voldoende vocht binnen voor vandaag!! En fijn dat ze niet meer gespuugd heeft.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Dames! Schaam jullie!
Earane, hoe is het nu?
All, B had hier vandaag echt een off day, ze heeft heel weinig geslapen en bleef maar huilen. Niets was goed. Ik krijg steeds meer het idee dat er een tandje aan komt. Ze kwijlt echt werkelijk bij het leven, haar tshirt (en romper) zijn iedere keer zeikesnat, ze stopt alles in har mond, ze had vandaag 's morgens binnen het uur 3 dunne poepluiers, en ze heeft uitslag op der kont ..
Je schijnt het te kunnen zien/voelen, maar ik heb geen idee hoe...
Earane, hoe is het nu?
All, B had hier vandaag echt een off day, ze heeft heel weinig geslapen en bleef maar huilen. Niets was goed. Ik krijg steeds meer het idee dat er een tandje aan komt. Ze kwijlt echt werkelijk bij het leven, haar tshirt (en romper) zijn iedere keer zeikesnat, ze stopt alles in har mond, ze had vandaag 's morgens binnen het uur 3 dunne poepluiers, en ze heeft uitslag op der kont ..
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Dames! Schaam jullie!
Earane, hoe is het nu?
Dit heb ik een paar weken ook gehad met Z. Hij heeft ook hele kleine witte punten onderin zijn mond. Maar het komt maar niet door.
Nu twijfel ik of hij zo huilde omdat hij last had van zijn mondje of dat het een sprong is geweest. En ik maar smeren met tandenspul, haha.
Hij is wel de hele dag aan het kauwen op zijn speelgoed.
Maar goed, we zullen het zien .
Maar volgens mij kan het heel lang duren voordat het echt doorkomt.
Vervelend hè, want je kunt er zo weinig aan doen.
Bij Z kun je ze trouwens ook voelen als je er met je nagel over heen gaat, dus dat zou je ook nog kunnen doen en anders zie je witte puntjes zitten.
Succes!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Balen zeg als dat het is en ze heeft er zo´n last van!
L. heeft nergens last van gehad, de cb arts zei dat er tandjes al bijna door waren *oeps*.. Maar verandering in ontlasting heb ik al helemaal niet gezien! Gelukkig
L. heeft nergens last van gehad, de cb arts zei dat er tandjes al bijna door waren *oeps*.. Maar verandering in ontlasting heb ik al helemaal niet gezien! Gelukkig
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Is niet oeps toch? Is alleen maar fijn, voor haar, maar ook voor jou!
Ze heeft vannacht gewoon weer heerlijk geslapen dus we zullen zien wat ze er vandaag van maakt!!
Ze heeft vannacht gewoon weer heerlijk geslapen dus we zullen zien wat ze er vandaag van maakt!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Geen idee of ik t al gezegd heb trouwens, maar sinds woensdag rolt ze ook van rug naar buik!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Haha Lejow dat heb je al verteld ja Maar je mag het best nog een keer zeggen hoor!
T.ies rolt ook van rug naar buik en gister rolde hij ook weer terug. Maar dat heeft hij niet weer gedaan.
T.ies gaat nu echt heel zn bed en box door. Gister lag hij ineens op zijn buik met beide beentje uit de box bungelend haha.
Super leuk dit maar soms wel vermoeiend! vorige week ging het zo:
T rolt van rug naar buik en begint te huilen
ik rol hem weer terug naar zijn rug
binnen 10 seconden ligt T weer op zijn buik en begint te huilen
En dit ongeveer 20 a 30 minuten lang. Daarna heb ik hem in zijn wipper gezet haha
T.ies rolt ook van rug naar buik en gister rolde hij ook weer terug. Maar dat heeft hij niet weer gedaan.
T.ies gaat nu echt heel zn bed en box door. Gister lag hij ineens op zijn buik met beide beentje uit de box bungelend haha.
Super leuk dit maar soms wel vermoeiend! vorige week ging het zo:
T rolt van rug naar buik en begint te huilen
ik rol hem weer terug naar zijn rug
binnen 10 seconden ligt T weer op zijn buik en begint te huilen
En dit ongeveer 20 a 30 minuten lang. Daarna heb ik hem in zijn wipper gezet haha
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Whahaha, volhoudend
Grappig is dat eigenlijk he, dat ze zich nog zo onbewust zijn van hun eigen lichaam.
Zo van, wow, dat is knap dat ik dit gedaan heb en dan een paar seconden later, ehmm ok crap en nu?!?!?!
Grappig is dat eigenlijk he, dat ze zich nog zo onbewust zijn van hun eigen lichaam.
Zo van, wow, dat is knap dat ik dit gedaan heb en dan een paar seconden later, ehmm ok crap en nu?!?!?!
Lejow- Lady Post-a-lot
Wat knap dat jullie kindjes al omdraaien enzo. Als ik Z. in de box leg dan blijft ie liggen zoals hij ligt. Af en toe trapt hij wat met z'n benen maar dat was het dan ook wel.
Gast- Gast
Haha Clapperdie, heel herkenbaar, dat was hier ook zo. En ook in bedje. Ik kon er wel naast gaan zitten met een stoel ;-). Gelukkig gaat dat ook weer voorbij. Hier gingen ze op een gegeven moment op hun buikjes slapen.
Hopen dat hij het terugdraaien ook snel weer doet.
Hopen dat hij het terugdraaien ook snel weer doet.
_Lana_- Ratel
Jeetje, tijd vliegt! Voor mijn gevoel had ik pas nog gereageerd i.p.v. bijna een week geleden.
@ Lejow: Het drinken gaat nog steeds moeizaam hier, ze krijgt max. 650 ml binnen op een dag, eerder ongeveer 600 ml. Al is dat wel meer dan 500 ml, maar toch. Vind het wel wat weinig. Ze heeft wel goede luiers verder dus ik maak me er niet echt zorgen om. Heb de jbpm wel gehaald, maar nog niet gebruikt. Het is toch een soort bijvoeding en ik wil daar graag mee wachten tot 6 maanden. Ze spuugt nu gelukkig een stuk minder.
Wat vervelend dat B. een offday had! Gaat het nu weer beter? Dat van het rollen had je inderdaad al gezegd, haha. Hier heeft A. alleen 1 keer van buik naar rug gerold en verder nog helemaal niks. Ben benieuwd wanneer ze gaat rollen. Het blijft bij draaien naar haar zij.
@ Clapperdie: Wat leuk dat T. zijn hele bed doorgaat! Had je er wel een foto van gemaakt toen hij met zijn benen buiten zijn bed bungelde? Wat goed dat hij zo goed kan rollen.
@ All: Hier niet veel nieuws eigenlijk .
@ Lejow: Het drinken gaat nog steeds moeizaam hier, ze krijgt max. 650 ml binnen op een dag, eerder ongeveer 600 ml. Al is dat wel meer dan 500 ml, maar toch. Vind het wel wat weinig. Ze heeft wel goede luiers verder dus ik maak me er niet echt zorgen om. Heb de jbpm wel gehaald, maar nog niet gebruikt. Het is toch een soort bijvoeding en ik wil daar graag mee wachten tot 6 maanden. Ze spuugt nu gelukkig een stuk minder.
Wat vervelend dat B. een offday had! Gaat het nu weer beter? Dat van het rollen had je inderdaad al gezegd, haha. Hier heeft A. alleen 1 keer van buik naar rug gerold en verder nog helemaal niks. Ben benieuwd wanneer ze gaat rollen. Het blijft bij draaien naar haar zij.
@ Clapperdie: Wat leuk dat T. zijn hele bed doorgaat! Had je er wel een foto van gemaakt toen hij met zijn benen buiten zijn bed bungelde? Wat goed dat hij zo goed kan rollen.
@ All: Hier niet veel nieuws eigenlijk .
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
Lejow, je had het inderdaad al een keer gezegd! Goed hoor van B. Leuk ook om te zien, dat rollen. H. rolt ook heel wat af. Als je haar neerlegt, rolt ze binnen één seconde op haar buik. Drie weken terug kostte het nog een halve minuut haha. Terugrollen lukt hier ook nog niet, dus ik loop ook continue heen en weer (of ga er naast zitten inderdaad).
Earane, als je dochter goed plast, zou ik me niet al te veel zorgen maken over het drinken. Ze krijgt haar minimale hoeveelheid binnen, plast goed en groeit. Misschien niet heel hard, maar ze groeit wel toch? Ik denk dat baby's heel goed kunnen aangeven hoeveel ze nodig hebben om zich happy te voelen, iets wat we als volwassenen niet altijd meer goed kunnen. Jouw meisje heeft waarschijnlijk gewoon wat minder nodig om goed in haar vel te zitten. Het gemiddelde komt ook alleen maar tot stand door baby's die onder de lijn zitten, zoals A., of boven de lijn, zoals mijn H.
Earane, als je dochter goed plast, zou ik me niet al te veel zorgen maken over het drinken. Ze krijgt haar minimale hoeveelheid binnen, plast goed en groeit. Misschien niet heel hard, maar ze groeit wel toch? Ik denk dat baby's heel goed kunnen aangeven hoeveel ze nodig hebben om zich happy te voelen, iets wat we als volwassenen niet altijd meer goed kunnen. Jouw meisje heeft waarschijnlijk gewoon wat minder nodig om goed in haar vel te zitten. Het gemiddelde komt ook alleen maar tot stand door baby's die onder de lijn zitten, zoals A., of boven de lijn, zoals mijn H.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
En de graadmeter van gemiddeldes die het cb hanteert zijn gebaseerd op flesvoeding hè!
Parel- Ratel
Hier slaat de voeding niet echt aan. Van de ene kant maar goed ook, anders had ze een koemelkallergie. Het gaat wel iets beter met deze voeding, ze kan beter poepen en het is gewoon zacht nu. Wel heeft ze nog steeds die vreselijke krampen, wel wat minder geworden maar slapen overdag gaat nog steeds slecht. En nog maar 1 weekje voor ik weer aan het werk moet Ik had toch zó gehoopt dat het dan beter zou gaan...
Vandaag heeft ze ook weer prikjes gehad en ze heeft er echt veel last van dit keer. Echt enorme huilbuien vanmiddag en vanavond en pijn aan haar beentjes, zo sneu!
Morgen gaat ze een paar uur wennen op het kdv, ik hoop maar dat het een beetje gaat. Zie er echt tegenop, bah.
Vandaag heeft ze ook weer prikjes gehad en ze heeft er echt veel last van dit keer. Echt enorme huilbuien vanmiddag en vanavond en pijn aan haar beentjes, zo sneu!
Morgen gaat ze een paar uur wennen op het kdv, ik hoop maar dat het een beetje gaat. Zie er echt tegenop, bah.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Pff Monnie Aan de ene kant fijn dat het dus waarschijnlijk geen KMA is, aan de andere kant mooi klote, want nu ben je er nog niet veel mee op geschoten.
Hoe lang ben je nu met die voeding bezig?
Earane, B heeft ook een poosje gehad dat ze zo'n 600 dronk. Was nadat ze verkouden had geweest. Ze duwde de speen er uit met haar tong en hoefde gewoon echt niet meer. Ze kwam niet eerder voor de volgende fles, en sliep 's nachts ook gewon door, dus dit was op dat moment kennelijk genoeg voor haar!
De plasluiers zijn in orde, dus niets aan de hand!
Vanmiddag was B weer erg verdrietig, ik denk dat de erwtjes niet zo lekker gevallen zijn in haar buikje. Het is ook wennen natuurlijk allemaal!
Hoe lang ben je nu met die voeding bezig?
Earane, B heeft ook een poosje gehad dat ze zo'n 600 dronk. Was nadat ze verkouden had geweest. Ze duwde de speen er uit met haar tong en hoefde gewoon echt niet meer. Ze kwam niet eerder voor de volgende fles, en sliep 's nachts ook gewon door, dus dit was op dat moment kennelijk genoeg voor haar!
De plasluiers zijn in orde, dus niets aan de hand!
Vanmiddag was B weer erg verdrietig, ik denk dat de erwtjes niet zo lekker gevallen zijn in haar buikje. Het is ook wennen natuurlijk allemaal!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik denk dat een kindje inderdaad zelf heel goed aan kan geven wanneer hij/zij genoeg heeft.
Mijn dochter is ook gewoon geen grote eter/drinker. Tuurlijk doe ik wel mijn best om haar goed te laten drinken, maar genoeg is genoeg. En ik weet eigenlijk niet eens hoeveel ze 'moet' drinken op een dag. Daar zou ik alleen naar kijken als het echt een probleem is of als hij/zij ziek is ofzo.
Bovenstaande geldt natuurlijk niet als je kindje echt drinkproblemen heeft hè, dan is het een heel ander verhaal.
Mijn dochter is ook gewoon geen grote eter/drinker. Tuurlijk doe ik wel mijn best om haar goed te laten drinken, maar genoeg is genoeg. En ik weet eigenlijk niet eens hoeveel ze 'moet' drinken op een dag. Daar zou ik alleen naar kijken als het echt een probleem is of als hij/zij ziek is ofzo.
Bovenstaande geldt natuurlijk niet als je kindje echt drinkproblemen heeft hè, dan is het een heel ander verhaal.
_Lana_- Ratel
Oja hier dronken ze trouwens ook een tijd heel erg slecht. En wat bleek, ze kregen gewoon teveel aangeboden. Toen ben ik overgegaan op 4 flessen en dat gaat heel erg goed. Mijn dochtertje drinkt nu ook veeeeel beter. Dus misschien een tip voor de mama's met kindjes die ook in zo'n overgangsperiode zitten.
Ik dacht, ze laten op een gegeven moment de laatste fles vallen, maar dat was dus niet zo. Die dronken ze wel gewoon op.
Nu krijgen ze 4 flessen en de laatste om half 7.
Ik dacht, ze laten op een gegeven moment de laatste fles vallen, maar dat was dus niet zo. Die dronken ze wel gewoon op.
Nu krijgen ze 4 flessen en de laatste om half 7.
_Lana_- Ratel
Oja en ik kom snel weer 'kletsen' hoor, maar we hebben het zo druk. Dus tot snel ;-).
Morgen weer wegen, ik ben heel erg benieuwd.
Morgen weer wegen, ik ben heel erg benieuwd.
_Lana_- Ratel
Bedankt voor de geruststellende woorden m.b.t. het weinig drinken, meiden! Ik maak me er ook nog niet echt zorgen om zolang ze goede luiers blijft hebben. Blijkbaar heeft ze hier inderdaad genoeg aan.
@ Lana: A. heeft ook meer gedronken op de dagen dat ze 4 voedingen kreeg. Slapen jouw kinderen dan nog zoveel tussen de voedingen door? A. wordt dan vaak 2 uur voor de voeding weer wakker en slaapt dan niet meer voor ze heeft gedronken. Daarom de laatste dagen weer over op 5 voedingen, maar dan laat ze dus vaak wat staan. Ze krijgt dan ongeveer elke 3 uur een voeding. Ben dus een beetje in dubio wat ik moet doen...
@ Monnie: Wat ontzettend vervelend dat S. nog steeds zo'n last heeft van krampen en ook van de inentingen. Lijkt me erg frustrerend Als het toch iets is waar ze overheen moet groeien, dan hoop ik dat het snel gebeurt. Kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet dat ze gaat wennen bij de opvang.
@ Lejow: Ja, A. duwt de speen ook uit haar mond als ze niet meer wil. Wat sneu dat B. weer verdrietig was. Hopelijk gaat het vandaag weer beter!
@ Lana: A. heeft ook meer gedronken op de dagen dat ze 4 voedingen kreeg. Slapen jouw kinderen dan nog zoveel tussen de voedingen door? A. wordt dan vaak 2 uur voor de voeding weer wakker en slaapt dan niet meer voor ze heeft gedronken. Daarom de laatste dagen weer over op 5 voedingen, maar dan laat ze dus vaak wat staan. Ze krijgt dan ongeveer elke 3 uur een voeding. Ben dus een beetje in dubio wat ik moet doen...
@ Monnie: Wat ontzettend vervelend dat S. nog steeds zo'n last heeft van krampen en ook van de inentingen. Lijkt me erg frustrerend Als het toch iets is waar ze overheen moet groeien, dan hoop ik dat het snel gebeurt. Kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet dat ze gaat wennen bij de opvang.
@ Lejow: Ja, A. duwt de speen ook uit haar mond als ze niet meer wil. Wat sneu dat B. weer verdrietig was. Hopelijk gaat het vandaag weer beter!
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
Earane schreef:
Mijn kindjes slapen nog wel veel tussendoor. Ongeveer van 07.30 ( na de eerste fles )-10.00/10.30, van 12.15-14.00/14.30 en daarna nog 2x een half uur ongeveer. Ze zijn nu natuurlijk steeds langer wakker, zodat ze minder tijd hoeven te 'overbruggen' naar de volgende voeding toe. En als ze 14.00 wakker worden, dan kan ik ze rustig pas om 14.30 geven, anders kom ik 's avonds ook niet uit. Maar ze worden ook niet wakker van de honger.
Maar af en toe vind ik het ook wel lastig hoor. Zoals net wordt Z steeds wakker en begint te huilen. Ik weet dat hij nog heel moe is, dus ik ga erheen en troost hem, dan begint hij te lachen en leg ik hem weer terug, dan slaapt hij weer een half uur en dan huilt hij weer. Alsof hij wakker schrikt ergens van. Als ik weet dat ze moe zijn, laat ik ze wel liggen en anders ga ik een rondje wandelen.
Het blijft een beetje zoeken, maar het is wel heeeeerlijk dat ze nu wat langer kunnen wachten en langer wakker zijn en we niet meer hoeven te 'rekken'.
@ All: Vanochtend weer bij de arts van het CB geweest. D is 5900 gram en Z is 7100 gram. Allebei 300 gram ongeveer gegroeid de afgelopen maand. Ze groeien heel goed volgens hun eigen lijntje. Soms maak ik me wat ( onterechte ) zorgen over mijn zoontje, vanwege zijn slechte start, maar dat was nergens voor nodig.
Afgezien van dat ze kleiner zijn, doen ze het helemaal hetzelfde als een 'normale' 6 maanden oude baby. En mijn dochter is zelfs heel snel in haar ontwikkeling. Toen zei ze, je moet niet té snel gaan hè meisje? Achteraf dacht ik 'huh'? Waarom zei ze dat?
Het is geen wonderbaby, haha, ze doet het gewoon volgens het boekje, maar is gewoon erg actief en pittig.
Ik wilde lekker een rondje gaan lopen, maar ineens begint het te onweren?! Wat een raar weer zeg.
Nog een week en ik moet weer werken, brrr, spannend weer!
_Lana_- Ratel
Forumster | Naam kind | Geboorte datum | Geboortegewicht | Geboorte lengte | Huidig gewicht | Huidige lengte | Bij aantal weken |
_Lana_ | 29-01-2012 | 1700/ 2200 gram | 44cm/ 42cm | 5900/ 7100 gram | 63,1 cm/ 65,5 cm | 28 wk 2 dg/ 6 mnd,2 wk,2 dg. | |
Lejow | B. | 30-01-2012 | 1525 gram | 42 cm | 6720 | 64,2 cm | 25wk3d |
LindaK | J.ulia | 07-02-2012 | 3995 gram | - | 5210gram | 58 cm | 8 wk |
Starbutnostar | S. | 10-02-2012 | 4125 gram | 52 cm | 5070 gram | 56.3 cm | 6 wk 3 dg |
Tiramisu | T. | 12-02-2012 | 3495 gram | 53 cm | 6675 gram | 64 cm | 3 mnd, 3 wk, 2 dg |
Clapperdie | T. | 12-03-2012 | 4310 gram | 53 cm | 7240 gram | 63 cm | 16 wk 4 dg |
Papillio | B. | 20-03-2012 | 3085 gram | 52 cm | 5570 gram | 61,5 cm | 12 wk 2 dg |
Sanne | H. | 20-03-2012 | 3460 gram | 52 cm | 7310 gram | 65,5 cm | 4 mnd, 6 dg |
Earane | A. | 25-03-2012 | 3015 gram | 51 cm | 6102 gram | 62,5 cm | 17 wk 3 dg |
Jazzlyn | A. | 29-03-2012 | 2120 gram | 44 cm | 4265 gram | 52.5 cm | 11 wk 1dg |
Arden | T. | 23-04-2012 | 4400 gram | onbekend | 6110 gram | 59.9 cm | 7 wk 1 dg |
Monnie | S. | 08-05-2012 | 3750 gram | 50 cm | 4720 | 56,5 cm | 5 weken |
_Lana_- Ratel
Probeer vandaag echt nog even te reageren! Heb het zo druk de laatste tijd...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Goed, toch even snel nu een reactie... Ons dametje heeft besloten vandaag toch overdag in de wipstoel te gaan slapen. Ben er best blij mee dat ze even slaapt, minder dat dit in de wipstoel is... Maar goed, moet toch even het huishouden en wat dingen tussendoor doen.
Earane: zolang ze goed plast zou ik me niet druk maken hoor. Wel lastig he, ik heb met die fv 's avonds ook zoiets van miss. zou ze meer moeten krijgen. Heb nu een aantal keren 150 ml en 5 schepjes aangemaakt maar ze laat dan echt 40 ml staan dus dat is niet handig nu nog. Ergens denk ik, ze plast goed en ze krijgt genoeg bv binnen dus vind het wel prima. Anders zou ze 's nachts wel weer komen als ze honger heeft.
Monnie: jeetje wat dubbel he... aan de ene kant fijn dat ze geen KMA heeft, maar ergens ben je er ook niet mee opgeschoten. Vervelend dat je volgende week alweer aan het werk moet en dat er nog niets in de situatie is veranderd. Maar miss. vind ze het op het kdv wel heel erg fijn.
Lana: dat wakkerschrikken na een halfuurtje is herkenbaar. N. schrikt zo vaak wakker, daarom baker ik haar 's avonds in. Maar overdag wil ik dit niet elke keer doen, ben bang dat ze er dan aan went en op een gegeven moment zal ze toch zonder moeten slapen.
All: N. is vaak overdag zo moe en ze weigert dan op te geven en dan zit ik echt met een vermoeid huilerig kind. Ben wel weer gestart met gewoon in de wieg leggen, maar dit is nog geen succes. We houden gewoon netjes vol. Uiteindelijk na een uur (en dan loop ik 20x heen en weer om gerust te stellen, te wiebelen met de wieg, haar wangetjes te aaien, speentje te geven als ze die accepteert enz. enz.) heb ik haar mee naar beneden genomen en in de wipstoel gedaan, ik wilde even rustig eten en mijn vriend was aan het werk. Ze leek rustiger te zijn zolang ze een beetje bij me in de buurt is.
Vandaag een aparte dag, vanmorgen rond 11 uur weer in de wieg gelegd, geen succes. Weer een uur geprobeerd en uiteindelijk mee naar beneden... Gespeelt, geknuffeld, gegeten, schone luier, even in de box en uiteindelijk in de wipstoel en ze heeft 2 x ruim een halfuur geslapen, maar dus wel in de wipstoel. Naja ach... is dan maar even zo. Als ze slaapt kan ik haar niet overleggen helaas, want dan word ze dus weer wakker. Nu is ze wel lekker vrolijk en minder huilerig. Wel fijn dus
Verder eigenlijk weinig nieuws, gaat verder lekker hier
Ohja... toch wel... Ik werd gebeld door een kdv waar ik in febr. had gesolliciteerd en nu gaan ze de hoofdvestiging openen. Ze hadden gisteren al gebeld maar ze gaan 3 september open dus eigenlijk willen ze iemand vanaf de start van de opening. Maar ik heb vakantie tot 24 sept. Ik heb ook nog een contract ergens anders lopen, maarheb wel nog 4 weken vakantie daar. Bij het bedrijf waar ik nu werk krijg ik in okt. waarschijnlijk weer een jaarcontract maar wel met 10 uur op contract, maar werk altijd iets meer. Vanaf mijn terugkomst zal dit 17 uur per week zijn. Nu geeft het nieuwe bedrijf een contract van 36 uur voor de peutergroep. Opzich wel fijn, meer geld maar ook meer weg bij N. Ook vond ik het eigenlijk lastig omdat ze een beetje moeilijk deed over mijn vakantie, vandaag belde ze me wel terug en wil ze me wel op gesprek en vroeg ze of ik 2 avonden en 1 zaterdag aanwezig kan zijn in aug. omdat er dan ouderavonden, info avonden en een open dag is gepland. Geen probleem voor mij, maar ik twijfel nog ontzettend. Net met mijn vriend erover gehad en hij zei al ga het gesprek aan en kijk wat ze bieden en stel eisen zoals een jaarcontract. Kans is nl. groot ze me die uren op langertermijn niet meer kunnen bieden omdat de kinderopvang nu gewoon vervelend loopt qua financieen. Ik ga vrijdag gewoon naar het gesprek (ze moet me nog bellen voor de tijd)... maar ik denk dat ik er niet voor ga. Eventueel kan ik het wel weer gebruiken in een gesprek met de nieuwe directeur van mijn huidige bedrijf/ organisatie om te kijken wat ze me bieden en of ze me willen houden. Vind het allemaal wel spannend eigenlijk... wil nl. wel mijn uren op contract en miss. doorgroeimogelijkheden voor in de toekomst. Naja hoop nadenkwerk maar ben ergens ook wel blij dat mensen me toch wel benaderen voor zo'n contract...
Earane: zolang ze goed plast zou ik me niet druk maken hoor. Wel lastig he, ik heb met die fv 's avonds ook zoiets van miss. zou ze meer moeten krijgen. Heb nu een aantal keren 150 ml en 5 schepjes aangemaakt maar ze laat dan echt 40 ml staan dus dat is niet handig nu nog. Ergens denk ik, ze plast goed en ze krijgt genoeg bv binnen dus vind het wel prima. Anders zou ze 's nachts wel weer komen als ze honger heeft.
Monnie: jeetje wat dubbel he... aan de ene kant fijn dat ze geen KMA heeft, maar ergens ben je er ook niet mee opgeschoten. Vervelend dat je volgende week alweer aan het werk moet en dat er nog niets in de situatie is veranderd. Maar miss. vind ze het op het kdv wel heel erg fijn.
Lana: dat wakkerschrikken na een halfuurtje is herkenbaar. N. schrikt zo vaak wakker, daarom baker ik haar 's avonds in. Maar overdag wil ik dit niet elke keer doen, ben bang dat ze er dan aan went en op een gegeven moment zal ze toch zonder moeten slapen.
All: N. is vaak overdag zo moe en ze weigert dan op te geven en dan zit ik echt met een vermoeid huilerig kind. Ben wel weer gestart met gewoon in de wieg leggen, maar dit is nog geen succes. We houden gewoon netjes vol. Uiteindelijk na een uur (en dan loop ik 20x heen en weer om gerust te stellen, te wiebelen met de wieg, haar wangetjes te aaien, speentje te geven als ze die accepteert enz. enz.) heb ik haar mee naar beneden genomen en in de wipstoel gedaan, ik wilde even rustig eten en mijn vriend was aan het werk. Ze leek rustiger te zijn zolang ze een beetje bij me in de buurt is.
Vandaag een aparte dag, vanmorgen rond 11 uur weer in de wieg gelegd, geen succes. Weer een uur geprobeerd en uiteindelijk mee naar beneden... Gespeelt, geknuffeld, gegeten, schone luier, even in de box en uiteindelijk in de wipstoel en ze heeft 2 x ruim een halfuur geslapen, maar dus wel in de wipstoel. Naja ach... is dan maar even zo. Als ze slaapt kan ik haar niet overleggen helaas, want dan word ze dus weer wakker. Nu is ze wel lekker vrolijk en minder huilerig. Wel fijn dus
Verder eigenlijk weinig nieuws, gaat verder lekker hier
Ohja... toch wel... Ik werd gebeld door een kdv waar ik in febr. had gesolliciteerd en nu gaan ze de hoofdvestiging openen. Ze hadden gisteren al gebeld maar ze gaan 3 september open dus eigenlijk willen ze iemand vanaf de start van de opening. Maar ik heb vakantie tot 24 sept. Ik heb ook nog een contract ergens anders lopen, maarheb wel nog 4 weken vakantie daar. Bij het bedrijf waar ik nu werk krijg ik in okt. waarschijnlijk weer een jaarcontract maar wel met 10 uur op contract, maar werk altijd iets meer. Vanaf mijn terugkomst zal dit 17 uur per week zijn. Nu geeft het nieuwe bedrijf een contract van 36 uur voor de peutergroep. Opzich wel fijn, meer geld maar ook meer weg bij N. Ook vond ik het eigenlijk lastig omdat ze een beetje moeilijk deed over mijn vakantie, vandaag belde ze me wel terug en wil ze me wel op gesprek en vroeg ze of ik 2 avonden en 1 zaterdag aanwezig kan zijn in aug. omdat er dan ouderavonden, info avonden en een open dag is gepland. Geen probleem voor mij, maar ik twijfel nog ontzettend. Net met mijn vriend erover gehad en hij zei al ga het gesprek aan en kijk wat ze bieden en stel eisen zoals een jaarcontract. Kans is nl. groot ze me die uren op langertermijn niet meer kunnen bieden omdat de kinderopvang nu gewoon vervelend loopt qua financieen. Ik ga vrijdag gewoon naar het gesprek (ze moet me nog bellen voor de tijd)... maar ik denk dat ik er niet voor ga. Eventueel kan ik het wel weer gebruiken in een gesprek met de nieuwe directeur van mijn huidige bedrijf/ organisatie om te kijken wat ze me bieden en of ze me willen houden. Vind het allemaal wel spannend eigenlijk... wil nl. wel mijn uren op contract en miss. doorgroeimogelijkheden voor in de toekomst. Naja hoop nadenkwerk maar ben ergens ook wel blij dat mensen me toch wel benaderen voor zo'n contract...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Oeh, das lastig CCC, misschien kun je alle plus en minpunten tegen elkaar afwegen?
Lana, fijn dat ze het zo goed doen!
Earane, B is ongeveer net zo oud als jou dochter (gecorrigeerd natuurlijk). Zij krijgt nu 4 flessen, 8.00/12.00/16.00/tussen 19.00 en 20.00 afhankelijk van hoe moe ze is.
Tussen de flessen slaapt ze de ene keer 3 uur, de andere keer maar een half uurtje.
Na de 8u fles is ze over het algemeen wakker, dan krijgt ze om 10u haar fruit en dan gaat ze naar bed. Tot 12.00u, vaak moet ik haar dan wakker maken. Dan de fles. De ene keer is ze om 13.00 al weer moe, en de andere keer blijft ze wakker.
Na de 4u fles slaapt ze meestal niet heel veel meer. Dus vandaar dat ze vaak om 19u al moe is, dan krijgt ze lekker de fles en gaat ze haar bed in.
Het inslapen in de avond gaat overigens nog steeds lastig, snap echt gewoon niet waarom/
All, ik denk dat het huilerige kwam door de erwtjes, kennelijk vond haar buikje dat niet zo leuk.
Ik was vroeger zelf ook overgevoelig voor groente groente, en mocht het maar 1 keer per week. En nu had ik eerst sperziebonen en daarna erwtjes, en dat natuurlijk een paar keer achter elkaar, om te wennen aan de smaak. Dat gaan we dus maar even niet meer doen.
Vandaag is ze gelukkig weer haar vrolijke zelf.
Vanavond staan er worteltjes op het menu.
Ik probeer trouwens te filmen als ze draait, maar ik ben iedere keer OF te laat, of als ik er boven hang doet ze niks haha
*edit* Jaaaaaaaaaaaaaaa ik heb het op film
Ze zit trouwens onder de muggenbulten Wat doen jullie daar tegen voor die kleintjes? Is er iets wat ik in haar kamertje kan hangen?
Lana, fijn dat ze het zo goed doen!
Earane, B is ongeveer net zo oud als jou dochter (gecorrigeerd natuurlijk). Zij krijgt nu 4 flessen, 8.00/12.00/16.00/tussen 19.00 en 20.00 afhankelijk van hoe moe ze is.
Tussen de flessen slaapt ze de ene keer 3 uur, de andere keer maar een half uurtje.
Na de 8u fles is ze over het algemeen wakker, dan krijgt ze om 10u haar fruit en dan gaat ze naar bed. Tot 12.00u, vaak moet ik haar dan wakker maken. Dan de fles. De ene keer is ze om 13.00 al weer moe, en de andere keer blijft ze wakker.
Na de 4u fles slaapt ze meestal niet heel veel meer. Dus vandaar dat ze vaak om 19u al moe is, dan krijgt ze lekker de fles en gaat ze haar bed in.
Het inslapen in de avond gaat overigens nog steeds lastig, snap echt gewoon niet waarom/
All, ik denk dat het huilerige kwam door de erwtjes, kennelijk vond haar buikje dat niet zo leuk.
Ik was vroeger zelf ook overgevoelig voor groente groente, en mocht het maar 1 keer per week. En nu had ik eerst sperziebonen en daarna erwtjes, en dat natuurlijk een paar keer achter elkaar, om te wennen aan de smaak. Dat gaan we dus maar even niet meer doen.
Vandaag is ze gelukkig weer haar vrolijke zelf.
Vanavond staan er worteltjes op het menu.
Ik probeer trouwens te filmen als ze draait, maar ik ben iedere keer OF te laat, of als ik er boven hang doet ze niks haha
*edit* Jaaaaaaaaaaaaaaa ik heb het op film
Ze zit trouwens onder de muggenbulten Wat doen jullie daar tegen voor die kleintjes? Is er iets wat ik in haar kamertje kan hangen?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow gewoon de klamboe dicht? Of zo'n muggenstekkertje halen en in het stopcontact hangen..
Parel- Ratel
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Voorjaar trends 2013
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Voorjaar trends 2013
» *Voorjaar 2013 mama's*
Pagina 39 van 40
Permissies van dit forum: