Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  Lejow ma 4 jun 2012 - 18:29

Dit moet ik gewoon even delen met jullie..
Ik zit op het forum voor ouders van couveusekinderen en daar is een topic met meest kwetsende opmerkingen die je naar je hoofd kunt krijgen wanneer je een couveusekindje hebt..
Nu stond er gisteren 1, nou ik ben er gewoon nog boos van.
Ik kopieer even het hele stukje:

'Ik had vorige week ook weer even een mond vol tanden. F. gaat nog 1x per week naar het revalidatiecentrum voor haar fysiotherapie. Ik wacht dan in de centrale hal tot ze klaar is en sprak daar een van de juffen bij wie F. op het therapeutisch kinderdagverblijf heeft gezeten. Ze vertelde me dat het zoveel drukker is dan toen ze 25 jaar geleden begon. Ik ben zelf een oudere moeder (40 jaar, kindjes van 4,5 en 1,5) en ik zocht de verklaring daarin. "Tja", zegt ze, "dat speelt natuurlijk mee, maar vooral het feit dat er zoveel meer premature kindjes in leven worden gehouden. Je zou toch moeten denken dat als de natuur iets niet wil, wij mensen dat eens zouden moeten gaan respecteren in plaats van alles maar in leven te willen blijven houden, met alle gevolgen van dien".'

----
Ik word er gewoon weer misselijk, boos en verdrietig van als ik het lees.. Heeft dat mens een gaatje in haar kop ofzo? En dan nog wel uit de mond van iemand die op een MKDV werkt.. Gatver..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Flower_L ma 4 jun 2012 - 18:35

Kan me voorstellen dat het hard overkomt, vooral ivm b.,maar kan me wel indenken dat sommige mensen (ik niet overigens) er zo over denken.
Net als zelfdoding, abortus, euthenasie.....soortgelijke onderwerpen.

zo'n opmerking had ze iig niet kunnen maken, vooral niet in die setting.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Lejow ma 4 jun 2012 - 18:38

Nee, zeker niet omdat ze het tegen een moeder maakte van een kindje dat ook veel te vroeg kwam.
En dat je dat denkt prima, maar in bepaalde situaties moet je gewoon je waffel houden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L ma 4 jun 2012 - 18:40

Lejow schreef:Nee, zeker niet omdat ze het tegen een moeder maakte van een kindje dat ook veel te vroeg kwam.
En dat je dat denkt prima, maar in bepaalde situaties moet je gewoon je waffel houden.

waarom dan ( eerste zin )?

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow ma 4 jun 2012 - 18:41

Flower_L schreef:
Lejow schreef:Nee, zeker niet omdat ze het tegen een moeder maakte van een kindje dat ook veel te vroeg kwam.

waarom dan ( eerste zin )?

Heh?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L ma 4 jun 2012 - 18:43

Owww ik vatte verkeerd op....die eerste zin. Laat maar smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 21:13

Ja lejow, sommige mensen zou je soms echt wat zeep in hun mond moeten stoppen..Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 394967 Wat een verstand om zoiets te zeggen.

Hier gaat het allemaal wel redelijk. Vanmorgen met Z. naar het cb geweest. Hij weegt nu 5450 en is 59 cm. In 2 weken gewoon 450 gram gegroeit. Snap niet waar die arts zich iedere keer zo druk om maakt.scratch Ze keek me vanmorgen wel ff gemeen aan toen ze voorbij liep. Die had vast met de cardioloog gesproken.Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 3920004554 We hebben de prikjes 2 weken uitgesteld omdat Z iedere keer zo verkouden is. Nu moeten we over 2 weken nog ff terug.
Verder kreeg ik nog op mijn kop dat ik vorige week niet met N op de afspraak was verschenen. Ik wist helemaal niet dat er een afspraak stond..Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 394967

@ Lana: hoe moet ik me dat voorstellen die 3 R's? Hoe pas je dat toe?
Ik ben hier af en toe echt ff de weg kwijt en vraag me soms af waar ik mee bezig ben. Ik heb geen strutuur of ritme voor de kinderen en als ik dat er in probeer te krijgen dan loopt er altijd wel weer iets fout.Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 1270000679

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ di 5 jun 2012 - 20:07

Goedemorgen,

@ Yvonne: Maak je niet te druk hoor, ik denk dat er veel mensen zijn, waarbij er een beetje structuur mist Wink , vooral met nog een peuter erbij natuurlijk.
Bij ons gaat het standaard zo: Wakker worden - voeden - knuffelen / spelen en zodra ze moe worden --> naar bed. En echt al bij de eerste signalen. En ze slapen bijna altijd in hun eigen bedje. Nooit in de box of de wipper. Ja wel in de kinderwagen natuurlijk als we een rondje gaan lopen. Helaas slapen ze hier niet meer zo goed in.
Hoe lang laat jouw zoontje nu tussen de voedingen?

@ Lejow: OMG!! Wat een opmerking zeg! Echt te belachelijk voor woorden. Daar kan ik ook heel pissig om worden. Klinkt goed zeg, hoe de tuin gaat worden. En heel kidsproof Very Happy .

@ Flower_L: Ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk. Wil je serieus een vroeggeboorte vergelijken met een zelfdoding / abortus enz? Want dan vind ik eerlijk gezegd jouw opmerking net zo kwalijk als die van die mevrouw in Lejow haar post. Of ik begrijp je verkeerd hoor.

@ Monnie: Dank je wel. Hij heeft geen witte plekjes in zijn mond, dus ik gok dat het dan geen spruw is. Misschien last van zijn keeltje? Het blijft gissen helaas. Gisteren ging het trouwens gelukkig wel beter. En bij jou?
Pff, wat vervelend dat ze zo slecht drinkt. En dan 's nachts om de 2 a 3 uur? Pittig hoor!
Ik hoop dat ze ook snel weer beter gaat drinken.
Onze kindjes kregen de eerste tijd ook om de 3 uur drinken, we moesten de wekker er helemaal voor zetten. Nu dat jij dit schrijft, komt het weer boven, haha. Toen vonden we het prima en heerlijk 's nachts met z'n allen op het grote bed. Maar nu achteraf denk ik PFFFF, wat was dat heftig Wink .

@ All: Hoe is het met iedereen?
Hier gaat alles erg goed. Gisteren hebben ze weer prikjes gehad en het is weer helemaal goed gegaan. Ik heb mijn tranen weer net kunnen bedwingen tijdens het prikken Laughing .
Verder hebben ze nog geen last gehad, ze waren hartstikke vrolijk gisteren.
Vannacht was voor het eerst wel mijn dochter wakker en heel erg huilen. Dus ik dacht misschien heeft ze er toch last van. Maar ze bleek honger te hebben.
Dus 60 cc gegeven en toen is ze weer gaan slapen.
Oja en mijn zoontje is 5900 gram en 59,5 cm en mijn dochter 4900 gram en 58 cm.
Zoontje dus een klein, stevig mannetje en dochter een lang en smal meisje Very Happy .
Maar ze zijn heel goed gegroeid en volgen mooi hun eigen lijntje.

Verder was het wel okee bij het CB. We hadden een andere verpleegkundige en ik had wat vragen, maar eigenlijk heb ik helemaal niets aan haar antwoorden gehad.
Maar goed, dat maakt eigenlijk ook niet uit.

Is het bij jullie ook zulk rotweer? Soms vind ik het wel lekker, maar je kan geen kant op zo.
Of lopen jullie evengoed een rondje, met de regenkap erop?

Fijne dag allemaal.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ di 5 jun 2012 - 20:12

Forumster
Naam kind
Geboorte datum
Geboortegewicht
Geboorte lengte
Huidig gewicht
Huidige lengte
Bij aantal weken
_Lana_

29-01-20122200/1700 gram42cm/44cm
5900/4900 gram
59,5 cm/58 cm
18 wk 2 dg
Lejow
B.
30-01-20121525 gram42 cm
5280 56 cm
18wk
LindaK
J.ulia
07-02-2012
3995 gram-
5210gram
58 cm
8 wk
Starbutnostar
S.
10-02-2012
4125 gram52 cm
5070 gram
56.3 cm
6 wk 3 dg
Tiramisu
T.
12-02-2012
3495 gram
53 cm
6675 gram
64 cm
3 mnd, 3 wk, 2 dg
Clapperdie
T.12-03-20124310 gram
53 cm
5250 gram
56 cm14 wk 2 dg
Papillio
B.
20-03-20123085 gram
52 cm4360 gram54 cm6 wk 1 dg
SanneH.
20-03-20123460 gram52 cm6180 gram62 cm

9 wk 3 dg
Earane
A.
25-03-2012
3015 gram
51 cm
4696 gram
57 cm8 wk 4 dg
Jazzlyn
A.
29-03-2012
2120 gram
44 cm
3650 gram
50.5 cm
9 wk 1dg
Arden
T.
23-04-2012
4400 gram
onbekend
5080 gram
onbekend3 wk 2 dg
[/quote]
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Sanne di 5 jun 2012 - 20:29

Lana, ik loop ook buiten als het regent. Niet als het keihard regent, maar bij wat gemiezer doe ik de regenhoes over de kinderwagen heen. Of H. in de draagdoek en dan een paraplu mee, maar dat is voor jou geen optie met twee kindjes denk ik. Heb wel eens een foto gezien van een baby voor in de doek en een baby achter in de doek, maar ik denk dat je daarvoor een heeeeeel ervaren draagdoekdraagster moet zijn haha!

Yvonne, dat wat Lana doet met de R'en, doe ik sinds kort ook. Het is inderdaad meer een systeem van alles op dezelfde volgorde (hier: slapen, voeden, verschonen, samen spelen, alleen spelen in de box) en dan bij de eerste moeheidssignalen weer naar bed. Het werkt hier erg goed. Ik ben er een dikke week geleden mee begonnen en sindsdien slaapt H. weer overdag. Ze slaapt nu ook altijd op haar eigen slaapkamer, voorheen ook nog wel eens op ons bed. Dan was ze tegen mij aan in slaap gevallen en dan liet ik haar liggen. Nu doe ik dat niet meer; slapen = altijd op haar eigen plekje. Ze slaapt inmiddels ook veel gemakkelijker in. Al kan ik me goed voorstellen dat het makkelijker is om dit systeem te volgen als je nog maar één kindje hebt. Bij meerdere kinderen is het moeilijker denk ik, maar je hebt er vast baat bij als je het probeert.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jazzlyn di 5 jun 2012 - 20:34

@ sanne, ik probeer het ook hoor de 3 r en en het gaat best goed. Maar inderdaad als het de tweede is, tja dan is het niet altijd zo makkelijk.. A. laat zich niet wegleggen, continue in je arm en kletsen of gek doen. Maar alleen zo op zijn kleedje dan is het al snel brullen. Beetje de leeftijd nog. Maar hij moet wel eens weg gelegd worden en dan huilt hij wel eens, tja dan valt hij ook wel eens in slaap.. Dan gaat hij wel gewoon in zijn bedje, maar hij valt er niet altijd in slaap Embarassed Tja de oudste is hier net 2 en die moet ook omgekleed worden, in bad, schone luier, eten etc. Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 3079029344

Ik probeer hem altijd eerst zonder speen, dan mag hij ook best 5 minuutjes wat zeuren. Lukt het slapen dan nog niet dan krijgt hij zijn speen. Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 281626781
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Sanne di 5 jun 2012 - 20:42

Dat lijkt me best lastig, Jazzlynn, om voor twee kindjes te zorgen. Mijn vriend en ik willen dolgraag een tweede, maar het lijkt me ook best zwaar, zeker als je ook nog werkt. Wij werken (straks) beide vier dagen en hebben drie dagen kinderopvang nodig. Ik vraag me nu al af hoe dat 's ochtends zal gaan, aankleden, douchen, kind aankleden, voeden, spullen in de auto laden, brood smeren... Sinds H. is geboren, merk ik al dat ik altijd te laat kom haha. Ik reken al extra tijd voor het weggaan, maar toch duurt het altijd langer dan verwacht. Gisteren had ik alles ook prima uitgekiend, wil ik weggaan, heeft H. een gigantische poepluier. Ze zat er weer helemaal onder. Tja, toen was ik weer te laat...

Het lukt me trouwens niet altijd om de R'en na te streven hoor. Zodra we weg moeten met H. dan loopt alles weer in de soep. Morgenavond gaan we een proefrit maken in een andere auto, H. gaat dan even naar mijn ouders. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn di 5 jun 2012 - 20:48

Nou ik kan je 1 ding vertellen, dat weggaan is een ramp... Dat heb ik wel onderschat. Ik begin vaak met de oudste, schone luier, aankleden, schoenen en vestje aan. Dan geef ik hem een boterham in de hand. Dan baby de fles, verschonen, omkleden en in de maxi. Dan de spullen pakken kinderen in de auto, spullen in de auto en dan ben je dus zo 1,5 uur verder Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 394967 en ik ben echt een persoon die alles op goede volgorde probeert te doen, maar die kinderen werken nooit mee..

Vorige week alles klaar in de auto en zegt mijn zoontje mama ikke bah Rolling Eyes en toen kon ik weer opnieuw beginnen of de kleine spuugt etc. Plus de stress dat de een of de ander huilt Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 3079029344

Wij wilden ook dolgraag een tweede maar ben blij dat mijn zoontje bijna 2 was toen hij werd geboren. Hij kan nu veel zelf en dat scheelt. Is het wel zo dat ik regelmatig rondloop met in iedere arm een kind, geloof me arme rug Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 281626781

verder is het ook heel leuk hoor, de liefde de reactie die de broertjes hier op elkaar hebben. Als A. eens huilt dat L. naar mijn toe komt.. Mama kom maar.. Baby huilen! I love you
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Sanne di 5 jun 2012 - 20:56

Jazzlyn schreef:

verder is het ook heel leuk hoor, de liefde de reactie die de broertjes hier op elkaar hebben. Als A. eens huilt dat L. naar mijn toe komt.. Mama kom maar.. Baby huilen! I love you

Aaah, lief! Dat lijkt me zo mooi!

Dat is trouwens niet een heel opbeurend verhaal, Jazzlynn, over het 'weggaan' met twee kinderen Wink
Ik las gisteren in het informatiefoldertje van het KDV dat de kinderen thuis moeten ontbijten, dat gebeurt niet op het KDV. Zolang ik borstvoeding geef, is dat niet zo'n probleem. Maar als er straks 's ochtends brood gegeten moet worden... We moeten om 10 voor 7 's ochtends al in de auto zitten; dat wordt een vroeg ontbijt in de toekomst (of een krentenbol in de auto...)

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn di 5 jun 2012 - 21:07

Sanne schreef:
Jazzlyn schreef:

Aaah, lief! Dat lijkt me zo mooi!

Dat is trouwens niet een heel opbeurend verhaal, Jazzlynn, over het 'weggaan' met twee kinderen Wink
Ik las gisteren in het informatiefoldertje van het KDV dat de kinderen thuis moeten ontbijten, dat gebeurt niet op het KDV. Zolang ik borstvoeding geef, is dat niet zo'n probleem. Maar als er straks 's ochtends brood gegeten moet worden... We moeten om 10 voor 7 's ochtends al in de auto zitten; dat wordt een vroeg ontbijt in de toekomst (of een krentenbol in de auto...)

Op maandag past straks mijn moeder weer op, daar kan ik ze lekker zo naar binnen schuiven in hun slaapoutfit Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 281626781 Mijn moeder doet ze dan in bad, kleed ze aan en geeft ze eten. Op dinsdag kdv inderdaad, altijd een moeilijke dag!en op donderdagmorgen is het mijn schoonmoeder, maar dan heeft ukje fles gehad en de oudste kan daar eten. Ik kleed ze dan al wel aan. Maar ik doe ook wel eens (wellicht een tip) de avond van tevoren aankleden, maar dan lekkere kleding, bijvoorbeeld een joggingbroekje met een lekker shirtje (meisje bijvoorbeeld maillot en dan smorgens rokje aandoen) zo kon ik mijn zoontje smorgens zo uit bed halen, schone luier, eten en weg!Als je al om 7 uur moet vertrekken tja dan moet je wat.

Verder is het gewoon niet zo makkelijk, maar dat vind ik de eerste maanden met een baby toch nooit. Je bent steeds alles aan het doen met een baby in je armen en het is altijd maar de vraag of ze willen slapen. Maar tussen de 3 en 4 maanden wordt het al zoveel makkelijker en rustiger. De onrust gaat dan een beetje weg inclusief de darmprobleempjes.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 23:21

Wat fijn dat je kindjes het zo goed doen Lana! Jammer dat je geen antwoord hebt gekregen op je vragen. Kun je er bij iemand anders mee terecht?

Wij gaan wel gewoon naar buiten, maar met dit weer ga ik niet 'lekker wandelen'. Met mooi weer loop ik wel de nodige km's door de bossen hier, maar nu gaan we alleen naar buiten voor bijvoorbeeld een boodschapje. T in de draagdoek, paraplu open, en gaan smile

Qua de drie r'en.. ik denk dat het voor een kindje ook wel belangrijk is enige structuur te hebben. In enige maten hebben we hier ook regelmaat in de dagen, maar T slaapt overdag bijvoorbeeld niet in haar eigen bedje. Bij ons is het zo dat als ze wakker wordt ze vrijwel altijd honger heeft, dus dan wordt ze gevoed, daarna een schone luier, even knuffelen en spelen, en dan gaat ze vaak nog even in de box waar ze inmiddels steeds meer kunstjes uithaalt Wink Als ze moe wordt neem ik haar weer bij me in de draagdoek en brabbelt ze nog even, maar binnen een minuut of vijf slaapt ze dan, tot de volgende voeding. Tja, ik kan me niet helemaal vinden in het beeld dat ik voor me heb bij de 3 r'en, maar ik denk dat we het in bepaalde mate wel toepassen. M.i. moet je naar je kindje kijken, en ik kan me goed voorstellen dat die rust en regelmaat voor veel kindjes werkt.

Vanochtend ben ik even met mijn man mee naar zijn werk geweest. Een collega van hem is afgelopen weekend vader geworden, wilde hem even feliciteren. Helaas is zijn vrouw gisteren opgenomen i.v.m. een baarmoederontsteking en was hij er dus ook niet vandaag. Ben nog even lekker de stad ingegaan. Volgende week ga ik naar een bruiloft waarvoor ik nog wat dingen nodig had, die heb ik even gehaald. In de trein terug naar huis voelde ik me net een wandelende attractie met T. in de doek, lang geleden dat ik dat gevoel had, haha. Veel mensen moesten even naar haar kijken, wel leuk.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 6 jun 2012 - 3:51

CHECK ME CHECK ME!
Woehoehoehoehoe Very Happy
WEEEG BEEUUGEELL!!!

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 547909_242095665904632_1390684475_n
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 3:54

Jeeej!! :cheering: Fijn Lejow!!

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 6 jun 2012 - 3:59

SPARERIBS!!!
:cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :dance: :dance:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 4:13

Haha, oh ja! Dat was zo'n drama met beugel. Volgens mij heb ik al mijn beugeltrauma's héél diep weggestopt, maar ik weet nog wel hoe blij ik was toen 'ie er eindelijk uit mocht!

Gast
Gast

Bericht  Sanne wo 6 jun 2012 - 6:46

Mooi hoor Lejow! Ziet er harstikke recht uit, ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Hoe lang heb je een beugel gehad? En heb je al spareribs gehad vandaag? Ik heb nooit een beugel gehad, dus kan me moeilijk voorstellen hoe dat is dat je bepaalde etenswaren niet makkelijk kunt eten, lijkt me niet fijn.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Clapperdie wo 6 jun 2012 - 6:48

Volgens mij is er iets misgegaan met de tabel? Ties is nog geen eens 14 weken haha.. Vrijdag gaan we weer naar het CB en dan vul ik hem even goed in.

Reageer later even op de rest!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Monnie wo 6 jun 2012 - 8:56

@lana: ze drinkt nu wel meer, maar ze is nog zo onrustig tijdens het drinken. Toch de spruw nog denk ik. Zo, een kilo verschil tussen beiden. Meisjes zijn vaak wel wat fijner gebouwd, klopt bij jou dus Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 561177 Fijn dat ze zo goed gegroeid zijn! Jammer dat je een andere verpleegkundige had. Je hoopt toch weer wat nuttige tips te kunnen krijgen.
Als het niet hoeft, ga ik niet door de regen. Maar ik heb een hond die uit moet, dus soms is het niet anders.

@jazz: haha, zo herkenbaar, dat weggaan is nu echt een heel ritueel. Ik had me vanmorgen bijna verslapen, heb in een uur snel alles gedaan, behalve zelf ontbijten, vraag me niet hoe Wink En dan wil je net weggaan, is er weer een poepbroek, kom je alsnog te laat Voorjaar 2012 mama's - Pagina 20 394967

@tiramisu: ik moet zeggen dat ik hier ook bijna nooit moeders zie met een draagdoek/ draagzak. Ik heb nu zelf ook een draagzak, maar als ik S. daarin heb word ik soms zó raar aangekeken, het is zo'n vreemd iets hier.

@lejow: jeej! Mooi hoor!

@all: vandaag was echt een huildag voor S, pff. Ze wilde maar niet slapen en was heel onrustig, dus heb haar veel bij me gehad. Ze vindt het sowieso maar niks als ik haar even wegleg, dan huilt ze vrijwel direct. Ook wel logisch misschien, omdat ze nog niet veel ziet natuurlijk. Hadden jullie kindjes dit ook de eerste weken? Vond het wel sneu voor mijn zoon, die heb ik zo weinig aandacht kunnen geven vandaag. Ik hoop dat ze vannacht een beetje slaapt.
Morgen moet ik naar de tandarts, bleh, moest nog 4 gaatjes boren. Heb er altijd zo'n hekel aan.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Earane do 7 jun 2012 - 2:10

Hey meiden! Er is zoveel geschreven, dus ik ga het vanaf nu weer proberen bij te houden Wink. Zag wel een paar mooie foto's voorbij komen van de kinderen en wat zijn sommige kinderen weer goed gegroeid! En Lejow, wat fijn dat je beugel eruit is, het ziet er goed uit!

@ Monnie: Wat vervelend dat S. een huildag had. Gaat het vandaag wat beter?

Vanochtend is A. wezen wennen op het KDV. Het voelde toch wel raar, hoor... Ze is ook nog zo klein. Maar het is goed gegaan! Was blij dat ik haar weer kon ophalen, haha. Ze heeft wel even gehuild voor het slapen gaan, maar verder ging het prima. Volgende week weer een paar uur wennen en over 2 weken zal ze er echt naar toe gaan. Kijk er ook wel naar uit om weer met stage te beginnen en weer lekker onder de mensen te zijn, al zal het erg wennen zijn, denk ik.

Met A. gaat het verder hartstikke goed en ik geniet volop van haar! Ze is nu ook haar handjes en voetjes aan het ontdekken, zo leuk! Ze is erg vrolijk als ze goed wakker is I love you. Ook brabbelt ze erop los en het wordt echt steeds leuker. Maar wat gaat het allemaal snel...

Even een vraagje. A. doet het erg goed sinds we rust en regelmaat goed toepassen. Als ze wakker wordt, verschoon ik haar, krijgt ze een voeding en speel ik met haar. Als ze dan tekenen van vermoeidheid vertoont, leg ik haar in bed. De laatste dagen is A. wat meer wakker overdag en ze is dan ruim voor de voeding al wakker. Hoe doen jullie dit dan? Dan eerst met haar spelen etc. tot er min. 3 uur voorbij is sinds de laatste voeding? A. is dan vaak al wat moe als ik dan ga voeden. Een meid van de zwangerschapscursus zei dat ik A. gewoon moet voeden als ze wakker wordt, ook al is het na 2 uur al. A. hoeft dan volgens mij echt nog niet te eten.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Monnie do 7 jun 2012 - 2:36

@earane: fijn dat het wennen goed ging. Toch wel moeilijk hè om je kindje voor het eerst zo achter te laten. Leuk dat ze zo lekker vrolijk is! S. slaapt vandaag juist weer heel veel, vast schade inhalen van gister Wink

@all: ik ben nog half verdoofd van de tandarts, maar heb het gelukkig gehad. S. slaapt vandaag weer heel erg veel, net na de voeding was ze zo weer weg. Zo N. even van het kdv halen en dan is er alweer een dag bijna om, tijd vliegt!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende