Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  CCC di 10 jul 2012 - 11:49

Lejow: vaaag idee eigenlijk, dat het alweer een jaar terug is! Maar ook wel weer mooi! smile Zolang ze maar goed plast is er volgens mij niks aan de hand, misschien weer een groeispurtje ofzo dat ze wat meer slaap nodig heeft ookw eer... En die vrolijkheid I love you Echt genieten lijkt mij! smile

Monnie: jeetje wat een narigheid zeg. Hoop dat de medicijnen inderdaad snel aanslaan want dit is niks om je kindje zo te moeten zien. Ben benieuwd of de osteopaat wat kan doen voor jullie morgen!

Ik ben vanavond heerlijk uit eten geweest met oud collega's was echt weer even gezellig. Wel heel gek, we gingen naar hetzelfde restaurant waar ik ze vorig jaar oktober had verteld dat ik zwanger was. Tijd gaat echt te snel dus! Tegenwoordig als we N. rond 9 uur uit haar bedje halen wanneer ze wakker word, worden we begroet met een enorme glimlach! I love you Vast onbewust, maar who cares... het ziet er zo lief uit! smile

Morgen zouden we eigenlijk even naar mijn ouders in Overrijsel gaan, ze hebben daar een huisje gehuurd maar laat het nou net zo zijn dat dat park niks leuks te bieden heeft... Behalve boswandelingen, dus we hebben net besloten lekker thuis te blijven. Is bijna 2 uur rijden, dus vind dat nou net niet de moeite waard. Vrijdag zijn mijn ouders alweer terug dus dan komen z ehier even langs.

We krijgen ook een beetje ritme met N. lijkt het wel. Rond 23 uur is ze gewoon moe en slaperig en dan gaat ze lekker naar bedje, dan huilt ze even een paar minuten en doe ik haar speentje er meestal nog even een keer in en een doekje tegen haar gezicht en dan is ze rond 23.15 uur wel vertrokken. Daarna komt ze meestal rond 4.30 uur om te eten. Vnv heeft ze fv gehad omdat ik uit eten was en dat ik weinig had kunnen kolven vandaag (of het loopt terug of een dipje ofzo, snap er niks van in elk geval) dus ben benieuwd of ze dan langer doorslaapt. Ben er voormezelf nog niet uit of ik echt wil afbouwen dus tot die tijd geven we haar 1x per dag fv en ook een keer afgekolft in een flesje. Kan ze een beetje wennen in elk geval, maar gaat prima tot nu toe. Zo maar eens gaan slapen! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Earane wo 11 jul 2012 - 7:18

Wat erg zeg, voor mijn gevoel had ik pas nog gereageerd!

@ Ccc: Ja, het heeft mij een stuk meer rust gegeven nu ik besloten heb om de borstvoeding af te bouwen. Ook nu ik zie dat A. een stuk beter groeit sinds ze bijvoeding krijgt... Denk echt dat ze niet genoeg had. Toen ze 1 maand oud was wilde ik ook stoppen omdat het allemaal moeizaam liep, maar stond ik er totaal niet achter om haar flesvoeding te geven. Ben ook blij dat ik het toen doorgezet had, want daarna liep het echt goed, tot een paar weken terug dan. Nu sta ik er wel achter om te stoppen en voelt het goed. Jij twijfelt ook dus? Ze groeit wel erg goed op jouw voeding in ieder geval. Er zijn genoeg vrouwen die veel minder kunnen kolven dan hun kindje zelf drinkt. Daar hoef je je in principe niet onzeker over te voelen, vooral niet omdat ze goed aankomt. Fijn dat je goed hebt kunnen praten met je vriend. Huiluurtjes zijn ook erg moeilijk. Fijn dat je al een beetje een ritme krijgt! Als N. flesvoeding krijgt, kolf je dan? Anders loopt de productie sowieso terug waarschijnlijk. Met kolven krijg je er waarschijnlijk al minder uit dan N. daadwerkelijk drinkt, dus misschien dat daardoor de productie ook kan teruglopen?

@ Jazzlyn: Wat vervelend dat de nachten nog zo moeilijk gaan

@ Monnie: Wat naar dat het niet zo lekker gaat bij jou. Ik kan me jouw frustraties erg goed voorstellen Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 699888. Hopelijk werken de medicijnen voor de reflux. Hoe is het bij de fysio gegaan? Oh, ik lees dat je later hoort hoe het ervoor staat.

@ Lana: Ja, ik weet dat de voeding erg kan teruglopen als ik maar 2 voedingen ga geven. Ik ga het in ieder geval proberen en anders ga ik volledig over op de fles. Denk dat het wel goed is zo. Wat fijn dat het zo goed gaat bij jou. Lekker uit eten geweest, dus! Was het fijn en gezellig? Lief van je ouders dat ze op wilden passen!

@ Sanne: Fijn dat het wat beter gaat. Erg vervelend dat de spruw zo van invloed is op de kleine. Logisch ook, het is ook niet prettig natuurlijk. Hoe is de eerste week werken gegaan? En met de kleine op de opvang?

@ Lejow: Wat fijn dat het zo goed gaat daar!

@ All: Hier gaat het goed. We hebben A. een paar dagen zonder inbakerdoek laten slapen en dat ging 's nachts eigenlijk wel goed. Alleen overdag sliep ze erg slecht in. Moest haar handen een half uur vasthouden voordat ze in slaap viel. Anders was het alleen 'praten', 'zingen' en zwaaien met haar handen en vooral sabbelen op haar handen. Nu de pacco gekocht en hopelijk helpt dat.

Ze krijgt nu 2 flesvoedingen per dag, dus ben het langzaam aan het afbouwen. Gaat erg goed! Ze heeft helemaal geen last van krampjes gelukkig.

Even een vraagje: spugen jullie kinderen veel na de voeding? Ik vind dat A. nog best veel spuugt na de voeding en als ze flesvoeding heeft gehad nog meer dan borstvoeding heb ik het idee.

Oh, ze is wakker, ik ga haar voeden Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 561177
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC wo 11 jul 2012 - 10:52

Earane: wat fijn dat je er nu achter staat. Als N. fv krijgt of afgekolvde melk in de fles dan kolf ik ook. Ik leg haar sowieso nog heel vaak/ regelmatig aan omdat ze vaak dat soort momenten heeft. Vandaag was het wel weer om te janken vond ik zelf, vorige week kon ik met gemak twee keer per dag 120 ml kolven en nu 2x 40 ml gekolfd. Ga zo nog even proberen, hoop dat ik er dan weer wat meer uit krijg.

Probleem is dat ik er ook nog niet helemaal achter sta de bv af te bouwen en haar volledige FV te geven... Zo stom, eerst twijfelde ik ga ik wel of niet BV geven... neigde meer naar niet dna wel, nu eenmaal begonnen en doorgezet en wil ik niet zo snel meer stoppen. Maar wil dan wel weer een middenweg in alles vinden. Ergens denk ik nu ook, ze is pas 4 weken oud nu, en ik wil al zoveel en word soms wat zenuwachtig van een huilend kind. Maar moet zeggen de ze de afgelopen dagen weer zo tevreden is.

Ohja... had jij dat ook met jou dochter dat ze enorme uitslag/ pukkeltjes heeft? Vorige week bij het CB gaven ze aan babyacne, en dat gaat uiteraard vanzelf weg. Maar ze heeft echt dagen dat haar huid zo van slag is, ook heel rood en duidelijke bultjes/ pukkeltjes/ uitslag... Nu eet ik serieus echt niet bijzonder... ben niet zo van de scherpe dingen en kruiden enzo... Maar zit me nu dus even af te vragen of het geen allergische reactie kan zijn...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne wo 11 jul 2012 - 19:36

Monnie, ben je alweer een keer opnieuw naar de osteopaat geweest? Hoe gaat het nu? Wat jammer dat je meisje zo'n last heeft van de reflux. Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan. Hier heeft H. ook een afplatting van haar hoofdje. Uit de afdruk bleek dat het een ernstige afplatting was. Over 2 maanden wordt H. opnieuw gemeten. Inmiddels heeft ze niet meer zo'n sterke voorkeurshouding als voorheen. Overdag slaapt ze vrijwel altijd met haar hoofdje de goede kant op en 's nachts valt ze ook zo in slaap. Helaas draait ze in de loop van de nacht haar hoofdje naar de afgeplatte kant en dan krijg ik haar ook met geen mogelijkheid terug. Ik hoop dat dit allemaal voldoende is om de afplatting te doen afnemen.

Lejow, wat vliegt de tijd hè? Fijn dat het allemaal goed gaat met B. Zolang ze voldoende plast, zou ik me ook niet zo druk maken om de hoeveelheid flessen. Ze geeft het blijkbaar zelf goed aan hoeveel ze nodig heeft.

Earane, over het spugen, misschien kun je een kleinere speen proberen? Jij had niet zo heel veel voeding, dus A. moest waarschijnlijk best wat moeite doen om de voeding uit jouw borsten te halen. Misschien dat jouw melkstroom niet zo snel ging. Als ze dan nu uit de fles moet drinken, gaat het misschien te snel en spuugt ze daarom veel weer terug. Hier is het namelijk andersom. Mijn melkstroom is heel snel. In het begin kon H. er niet tegen drinken, maar inmiddels gaat het prima. Gisteren op het KDV heeft ze voor het eerst de fles geaccepteerd met een iets grotere speen. Ze dronk 90 cc in 2 minuten op! En daar hoefde ze helemaal niet van te spugen, ze kan die snelheid prima aan.

CCC, wie weet kun je nog wat productieverhogende middeltjes proberen? Misschien dat je dan weer wat meer voeding hebt, zodat je meer kunt afkolven. Ik begrijp wel dat je af en toe zenuwachtig wordt van een huilend kind. H. begon ook vanaf een week of 4 meer te huilen dan ze in de eerste weken had gedaan (met een piek rond de 6 tot 10 weken). Dat vond ik soms best zwaar. Die pukkeltjes/roodheid wat je beschrijft, heeft H. ook. Bij het CB gaven ze aan dat het te maken heeft met de hormonen die H. van mij (door borstvoeding) binnen krijgt. Het is de ene keer wat meer dan de andere keer en het trekt ook wel mooi weg. In de eerste weken was het veel meer dan nu het geval is trouwens. Nu is het nog maar een klein beetje.

All, mijn eerste werkdagen zitten er weer op. Vandaag ben ik vrij, morgen weer werken en dan weekend! Ik vind het echt heerlijk om te werken en heb er totaal geen moeite mee om H. achter te laten op het KDV. Enige waar ik mee zat, was het weigeren van de flessen wat ze doet. Maandag dronk ze niet en heb ik haar uiteindelijk om 3 uur live gevoed. Dinsdag heeft mijn vriend haar thuis gevoerd met een spuitje Embarassed, ze had toen 90 cc op over 12 uur verspreid, niet al te best dus. Gisteren zou ik weer naar het KDV gaan om te voeden, zodat H. ten minste 1 goede voeding krijgt op een dag. Toen ik aankwam, bleek ze net een klein beetje (50 cc) uit de fles te hebben gedronken en was ze in slaap gevallen in het hangmatje in de box I love you . Ik heb haar toen laten slapen. En 's middags kreeg ik het goede bericht dat ze 150 cc had gedronken en twee uur later nog eens 90! Wat een opluchting zeg! Ik hoop dat ze het zo volhoudt, we gaan het zien morgen. Ik heb in ieder geval goede hoop dat het goedkomt, ook als ze morgen toch weer even weigert. Ze kan het namelijk best. De leidster vertelde nog dat ze H. in de hangmat had gelegd. Toen bedacht ze dat ik H. een doekje had meegeven in haar bakje. Met dat doekje had ik een nacht geslapen, zodat mijn geur eraan zit. De leidster had dat doekje vervolgens aan H. gegeven, H. begon het doekje echt te besnuffelen en te beknuffelen en viel toen binnen 2 minuten in slaap I love you Dat vond ik zo leuk om te horen!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Earane do 12 jul 2012 - 0:00

@ Ccc: Wat balen dat je weer minder hebt kunnen kolven. Ging het gisteravond beter? Als je op dit moment twijfelt om te stoppen, zou ik zeker proberen om door te zetten. Toen A. 1 maand oud was, was ik ook van plan om te stoppen, terwijl ik er eigenlijk helemaal niet achter stond. Maar ik kon niet meer, was op. Nadat ik een paar flesvoedingen heb gegeven, ging het ineens veel beter. Vanaf toen vond ik het echt fijn om haar te voeden en ook veel makkelijker dan eerst de fles te moeten klaarmaken, af te wassen etc. Ik voelde me ontzettend rot toen mijn man haar die paar keer de fles gaf en stond er dus niet achter om te stoppen met borstvoeding. Nu sta ik er wel echt achter en geeft me dat veel rust. Daarom mijn tip om door te zetten en er volledig voor te gaan. Of stoppen en daar ook voor gaan. In ieder geval niet stressen, want dat is niet goed voor de productie Wink. Is het een idee om de komende weken niet te kolven en je vooral op het voeden te richten? Dat scheelt wat stress m.b.t. kolven en zorgt er misschien ook voor dat je wat rust krijgt en je productie omhoog gaat. Lastig hè... Wel fijn dat ze meer tevreden is de laatste dagen.

In de eerste maand had A. ook veel last van pukkeltjes en roodheid, voornamelijk op haar wangetjes. Nu is het veel minder geworden en zit het eigenlijk alleen een beetje in haar nekje. Wat Sanne zegt, het komt inderdaad door je hormonen. Ook kan het komen door de warmte, volgens het CB hier. Van die warmtepukkeltjes.

@ Sanne: Grappig dat je over een kleinere speen begint. Ben juist gisteren met een grotere speen begonnen, haha. We gebruikten nog een speen die bedoeld is voor baby's tot 2 maanden en nu een speen voor baby's vanaf 3 maanden. Eigenlijk wilde ik dat niet vanwege het spugen, maar warempel, ze heeft de 2 voedingen met grotere speen alleen een klein beetje teruggegeven. Ik snap de logica daar niet van Wink. Ze drinkt de fles nu een stuk sneller leeg.

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk en dat je er geen moeite mee hebt om H. achter te laten op het kdv. Je was natuurlijk erg beperkt in je doen en laten omdat je weinig met H. naar buiten kon. Kan me wel goed voorstellen dat het dan vooral fijn is om even weg te zijn. Wat super dat ze drinkt uit een flesje! Dat geeft je vast meer rust. Wat lief dat ze zo reageerde op dat doekje Very Happy. Ik wil ook nog met een knuffeldoekje slapen en dat meegeven, maar ik vergeet het steeds, haha.

@ All: A. slaapt nu weer een stuk beter in nu we haar ingebakerd hebben in de pacco. Ze heeft het blijkbaar echt nog nodig.

Afgelopen weekend was ik trouwens ook uit eten geweest met mijn man, terwijl mijn vader oppaste. Was erg fijn en gezellig! Is toch wel belangrijk om zulke dingen nog te blijven doen.

A. heeft een paar keer gelachen met geluid, maar ze doet het maar heel soms. Vind het zo leuk om te horen! Hopelijk doet ze het snel vaker. Wanneer lachten jullie kindjes veel met geluid? Ben ook benieuwd wanneer ze begint met rollen.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 12 jul 2012 - 0:04

@ all, hele drukke weken hier. Bijv. deze week: maandag,woensdag, vrijdag ziekenhuis en net 2 uur osteopaat (beiden kids) A. huilt erg veel dus moeilijk.

@ Eareane, hij lacht A. sinds zaterdag ook met geluid. Zo af en toe haha. ECht te schattig Laughing
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Monnie do 12 jul 2012 - 2:04

@ccc: wat knap dat N. al zo lang slaapt 's nachts! Die pukkeltjes heeft S. ook gehad hoor, gaat vanzelf weer weg.

@earane: heb je A. 's nachts ook weer ingebakerd? Als ze zo beter slaapt, prima toch.

@sanne: balen dat jou meisje ook een voorkeurshouding heeft. Ik hoop ook dat het goed gaat komen, zo'n helmpje lijkt me eerlijk gezegd vreselijk. Maar als het echt moet, dan doen we het maar. Fijn dat het drinken uit een flesje steeds beter gaat, ze leert het wel, haha.

@all: het gaat nog niet veel beter hier, het leek er wel even op maar nu slaapt ze sinds 11u al niet meer. Het laatste uur alleen maar weer huilen. Ik kan het ook niet meer opbrengen om steeds naar haar toe te gaan, heel naar eigenlijk. Dus huilt ze maar. Ze is nu ook nog eens hartstikke hees van het hoesten en huilen, zo sneu voor haar Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 1371890812 Ben blij als het 17.30u is, dan is mijn man weer thuis. En zo leef ik elke dag naar dat tijdstip toe... Bah.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Jazzlyn do 12 jul 2012 - 2:07

Monnie, wat krijgt ze nu voor reflux? Hier ook 2 hele erge refluxkindjes, wellicht dat ik je nog tips kan geven? Ik heb het op volwassen leeftijd ook nog steeds erg Cry
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Monnie do 12 jul 2012 - 2:09

Jazzlyn schreef:Monnie, wat krijgt ze nu voor reflux? Hier ook 2 hele erge refluxkindjes, wellicht dat ik je nog tips kan geven? Ik heb het op volwassen leeftijd ook nog steeds erg Cry

Ze krijgt nu sinds 3 dagen Nexium, dus heb nog hoop dat het aan gaat slaan. Verder dik ik haar voeding in, bedje staat schuin, rechtop houden na de voeding, dat is het geloof ik zo'n beetje wel. Als het maandag nog zo is ga ik weer naar de huisarts hoor, osteopaat dacht dat het misschien ook een kma kan zijn, omdat ze zo hoest en verkouden is.

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Earane do 12 jul 2012 - 2:10

@ Monnie: Wat ontzettend naar, zeg Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 699888Ik hoop dat het snel wel beter gaat met de kleine meid. A. heeft ook veel gehuild en ik kan me goed voorstellen hoe je je moet voelen. Kan je wel eens alleen weg, terwijl iemand anders bij S. blijft?

@ Jazzlyn: Hoop ook dat het snel beter gaat met A. Moeilijk, hoor!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 12 jul 2012 - 2:12

Monnie schreef:
Jazzlyn schreef:Monnie, wat krijgt ze nu voor reflux? Hier ook 2 hele erge refluxkindjes, wellicht dat ik je nog tips kan geven? Ik heb het op volwassen leeftijd ook nog steeds erg Cry

Ze krijgt nu sinds 3 dagen Nexium, dus heb nog hoop dat het aan gaat slaan. Verder dik ik haar voeding in, bedje staat schuin, rechtop houden na de voeding, dat is het geloof ik zo'n beetje wel. Als het maandag nog zo is ga ik weer naar de huisarts hoor, osteopaat dacht dat het misschien ook een kma kan zijn, omdat ze zo hoest en verkouden is.

Nexium werkte hier gelijk. Beiden keren. Kan wel later beter gaan werken, maar het remt de aanmaak van maagzuur gelijk. Hoe veel voeding krijgt ze? Hier gingen ze beiden juist zoveel huilen door het indikken, dat is ook mogelijk he? Beiden kindjes hoesten altijd en vaak verkouden, geen KMA.. Ik zou mij daar niet blind op staren, ook al kan het wel hoor! Ik weet wat je meemaakt. Dus wellicht dat ik in sommige situaties tips kan geven.

Slapen in Maxi? Lukt dat wel?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 12 jul 2012 - 2:13

Earane schreef:@ Monnie: Wat ontzettend naar, zeg Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 699888Ik hoop dat het snel wel beter gaat met de kleine meid. A. heeft ook veel gehuild en ik kan me goed voorstellen hoe je je moet voelen. Kan je wel eens alleen weg, terwijl iemand anders bij S. blijft?

Net bij de osteopaat vond hij heel veel dingen, schoudertje vast, heup vast. Overbelast zenuwstelsel en onbalans. Geblokkeerde nek, keel en problemen met de alvleesklier en galblaas (vertering en verwerking voeding) en problemen met de borstkas (maag, hart, longen).. Slik.... Rolling Eyes
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Earane do 12 jul 2012 - 2:17

Jazzlyn schreef:
Earane schreef:@ Monnie: Wat ontzettend naar, zeg Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 699888Ik hoop dat het snel wel beter gaat met de kleine meid. A. heeft ook veel gehuild en ik kan me goed voorstellen hoe je je moet voelen. Kan je wel eens alleen weg, terwijl iemand anders bij S. blijft?

Net bij de osteopaat vond hij heel veel dingen, schoudertje vast, heup vast. Overbelast zenuwstelsel en onbalans. Geblokkeerde nek, keel en problemen met de alvleesklier en galblaas (vertering en verwerking voeding) en problemen met de borstkas (maag, hart, longen).. Slik.... Rolling Eyes

Wow, dat zijn wel veel dingen inderdaad. Dat verklaart zijn vele huilen dan wel. Krijg A. nu een aantal behandelingen bij de osteopaat? Hopelijk gaat het helpen!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  CCC do 12 jul 2012 - 2:22

He Monnie wat vervelend voor jullie allemaal zeg! Heb je al een draagdoek geprobeerd? Miss. wel hoor, maar soms helpt het hier weleens dat ze lekker tegen me aanligt... Kan me voorstellen dat je het niet kunt opbrengen om elke keer naar haar toe te gaan, kun je misschien iemand vragen een keer een paar uurtjes of een middag van je over te nemenz odat je zelf even iets ontspannends kunt doen? Vind het echt heel erg naar voor je... Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 699888

Earane: ik leg haar nu vaker aan, en kolf gewoon zo min mogelijk omdat ik daar eerder om kan janken dan lachen. Hoort er vrees ik een beetje bij. En idd... dat met die fles herken ik zo goed, vind er drie keer niks aan eigenlijk, het is zo'n speciaal momentje van ons tweetjes. Kortom, voorlopig zet ik gewoon door en zo nu en dan een flesje fv als het niet anders kan voor mijn eigen rust. Aaah wat heerlijk dat jullie er ook even uit zijn geweest met z'n tweetjes! Was het eten lekker? En wat leuk dat ze al gaat lachen met geluid! Very Happy Kan niet wachten tot N. dat hier gaat doen! En idd het inbakeren heeft hier ook heel positief effect.

Sanne: wat zijn productieverhoogende middeltjes, bedoel je daar bv thee mee enzo? Wat fijn dat het werken weer zo goed bevalt! smile Lijkt me echt heerlijk als je je kindje zo makkelijk achter kunt laten hoor! En wat goed dat ze nu al beetjes begint te drinken op het kdv. Zo te horen klinken de pm-ers daar erg betrokken en geduldig! Top hoor! Zie en hoor je niet vaak meer in de kinderopvang.

N. heeft vannacht van 23.00 tot 6 uur geslapen en daarna van 7 uur tot 10.15 uur weer. Echt fijn dat ze nu al zolang doorhaalt. Vandaag zijn we ook even naar het CB geweest om te wegen, ze weegt nu 3980 dus bijna 4 kilo alweer! smile Ben zo trots op haar! En we zijn nu druk aan het oefenen met haar hoofdje/ nekje. Dit deed ze al veel zelf maar het CB gaf aan dat we dat mogen stimuleren. Zal zo eens even spammen met mijn kleine meisje. Niet quoten ajb. haal ze weer weg nl.

Wbt die pukkeltjes had ik net ook even nagevraagd, inderdaad hormonen, ze heeft wel een wat onrustig huidje. Heeft ze helaas neit van vreemden dus... Ga zo even de HA assistente bellen voor zo'n tube vaseline creme... Kijken of dat iets doet...

Plaats straks ff een foto, ze begint net wakker te worden! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Monnie do 12 jul 2012 - 2:22

Jazzlyn schreef:

Jeetje wat een lijst zeg! En kan de osteopaat daar allemaal wat mee? Bij S. was het eigenlijk alleen haar darmen en haar nek ivm voorkeurshouding.

Zonder indikken ging het eigenlijk net zo als nu. In de maxi cosi slaapt ze wel, dus als we ergens op visite zijn slaapt ze daarin, anders ben ik steeds met haar bezig. Ik hoop gewoon nog steeds zo dat het huilen minder gaat worden, maar ik weet het niet hoor. Daarom hou ik me nog zo vast aan evt de kma, dat het na andere voeding dan misschien toch nog beter gaat.

@earane: als mijn man thuis is, ga ik vaak wel even alleen weg of met mijn zoontje.

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Sanne do 12 jul 2012 - 2:22

Ah Monnie, wat vervelend dat ze zo huilt. Ik krijg er gewoon flasbacks van als ik lees wat je schrijft over het haast niet meer opbrengen om naar haar toe te gaan. Het is voor velen wel herkenbaar denk ik, als een kindje veel huilt, is dat gewoon erg zwaar. Hier gaat het sinds een paar weken ineens weer goed. Ik leg haar wakker in bed, ze is stil en slaapt meestal zonder problemen in. Het komt wel goed, meid, maar het is echt rot om hierdoor heen te moeten. Op den duur is je meisje denk ik zo oververmoeid dat het inslapen alleen maar moeilijker wordt en dat is zwaar voor jou, dat was hier wel zo.

Een dikke knuffel voor jou. Is er niemand die even kan bijspringen overdag?

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn do 12 jul 2012 - 2:27

Schouder, heup, zenuwstelsel etc is behandeld. En dat komt veel voor natuurlijk. De overige dingen zijn af te leiden aan zijn prematuriteit (longen, hart, andere organen) dit gaat hij allemaal nogmaals behandelen. Wel fijn om bevestigd te krijgen dat hij echt erge reflux heeft. En tja de longen en hart vond ik best 'eng' om te horen. Maarja zijn organen waren ook gewoon nog niet rijp. Hij doet het wel uitzonderlijk goed qua ontwikkeling. Hij verdoet (raar om te zeggen) zijn energie eigenlijk met ontwikkelen.. Dus hij doet alles wat een andere baby van 3 maanden ook doet (volgen, lachen met geluid, handjes open, alles volgen, praten etc) en hij zou juist meer energie moeten stoppen in de rijping van zijn organen. Dus nu krijgt hij daar zo wat hulp bij! Hij loopt cru gezegd eigenlijk 7 weken voor Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 394967 (7 weken te vroeg)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 12 jul 2012 - 2:30

Monnie schreef:
Jazzlyn schreef:

Jeetje wat een lijst zeg! En kan de osteopaat daar allemaal wat mee? Bij S. was het eigenlijk alleen haar darmen en haar nek ivm voorkeurshouding.

Zonder indikken ging het eigenlijk net zo als nu. In de maxi cosi slaapt ze wel, dus als we ergens op visite zijn slaapt ze daarin, anders ben ik steeds met haar bezig. Ik hoop gewoon nog steeds zo dat het huilen minder gaat worden, maar ik weet het niet hoor. Daarom hou ik me nog zo vast aan evt de kma, dat het na andere voeding dan misschien toch nog beter gaat.

@earane: als mijn man thuis is, ga ik vaak wel even alleen weg of met mijn zoontje.

Ik weet nogmaals wat je meemaakt, moeilijk is het wel. Plus je komt snel in het cirkeltje dat je teveel met haar bezig bent, waardoor ze dat blijft verwachten. Dit is hier ook bij beiden. Ik ben continue met ze bezig. Lastig idd.

Huilt ze tijdens het drinken al of kort daarna?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Monnie do 12 jul 2012 - 2:32

@ccc: ik heb wel een draagzak, maar daar kan ik haar ook de hele dag niet in hebben. En dan is ze ook soms nog zo onrustig. Als mijn man thuis is, ga ik vaak wel even weg. Ben benieuwd naar je meisje!

@sanne: ik hoop dat het net als bij jou, hier ook beter zal gaan. Ik wil haar zelf ook liever niet wegbrengen overdag, scheelt dat mijn man ook bijna vakantie heeft, kunnen we elkaar afwisselen.

Meiden, jullie zijn echt lief! Maar volgens mij is S. nu toch in slaap gevallen, durf gewoon bijna niet te kijken omdat ik dan bang ben dat ze wakker wordt. Ze hoest nu ook zo ontzettend, dat ze zich daar weer mee wakker maakt Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 1371890812

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 12 jul 2012 - 2:34

monnie, wat je wel kunt vragen aan de huisarts. A. bleef ook maar hoesten en hoesten. kregen we van de kinderarts ventolin (papa, mama, broer astma) en nu hoest hij zelden meer. Want idd dat wakker hoesten Rolling Eyes Wij hebben voor beiden kids beeldbabyfoon, hoef dus niet boven te kijken Laughing

owja: inbakeren/buikslapen?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Earane do 12 jul 2012 - 2:38

@ Ccc: Ik denk dat het wel goed is inderdaad om minder te kolven als dat je zo frustreert. Vaker aanleggen is in ieder geval goed voor de productie. Drink je al venkelthee? Veel rust pakken en 's middags ook even slapen schijnt ook goed te zijn. Verder natuurlijk gezond eten en drinken. Ik denk dat het goed is om door te zetten en anders kom je vast wel een tijd waarop je er echt achter kunt staan om te stoppen. Toen ik er echt achter stond, voelde het niet meer zo naar dat mijn man haar een flesje gaf. Heb haar nu zelf ook een fles gegeven om te ervaren hoe dat is en eigenlijk voelt dat ook wel fijn en vertrouwd. Dan kijkt ze me ook aan en maak ik ook contact met haar. Al denk ik (weet ik eigenlijk wel zeker) dat ik het erg moeilijk ga krijgen als ik voor de laatste keer borstvoeding ga geven. Gelukkig duurt dat zeker nog een paar weken omdat ik langzaam afbouw. Hopelijk duurt het langer als ik wel de ochtend- en avondvoeding kan blijven geven, maar ik denk dat mijn productie dan teveel gekelderd is.

Ja, het eten was erg lekker! Lacht N. al bewust? Wat slaapt ze goed, zeg! En ook al goed aangekomen!

@ Monnie: Fijn dat je wel vaak even alleen weg kan. En inderdaad, zou iemand overdag eens kunnen bijspringen? Dan sta je er in ieder geval niet alleen voor.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Monnie do 12 jul 2012 - 2:40

jazz: ze begint een halfuurtje na de fles meestal met huilen, alleen met een speentje is ze rustig. Maar vandaag leek ze juist wat rustiger te zijn na de fles, dus ik heb nog steeds hoop, haha. Ze ligt trouwens al in een puckababy, wat eigenlijk niet mag ivm zijliggingskussen. Buikslapen kan ik nog proberen, maar meestal begint ze al snel te huilen als ze bijv. in de box op haar buik ligt.

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 12 jul 2012 - 2:47

Monnie schreef:jazz: ze begint een halfuurtje na de fles meestal met huilen, alleen met een speentje is ze rustig. Maar vandaag leek ze juist wat rustiger te zijn na de fles, dus ik heb nog steeds hoop, haha. Ze ligt trouwens al in een puckababy, wat eigenlijk niet mag ivm zijliggingskussen. Buikslapen kan ik nog proberen, maar meestal begint ze al snel te huilen als ze bijv. in de box op haar buik ligt.

A. wil ook niet op de bank op zijn buik, tenzij hij moe is. Maar slaapt echt alleen op zijn buik. Bijna alle refluxkindjes willen niet op de rug (aldus kinderarts, huisarts, osteopaat) Herkenbaar. Hier ook even na de fles..
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Monnie do 12 jul 2012 - 2:55

Nog wel even heel trots showen hoor, ze kan haar hoofdje al zo goed optillen!
*weg*
Ben natuurlijk ook benieuwd naar nieuwe foto's van jullie kindjes Voorjaar 2012 mama's - Pagina 30 561177

Laatst aangepast door Monnie op do 12 jul 2012 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Sanne do 12 jul 2012 - 3:04

Zo, maar even achter de computer gekropen, want het ging zo snel ineens met de reacties. Dat was niet bij te houden op m'n telefoon.

Earane, wat grappig dat ze juist met een grotere speen beter drinkt. De logica ontgaat me wel, maar dat maakt niets uit natuurlijk Laughing.

CCC, met productieverhogende middeltjes bedoel ik inderdaag bv-thee, één of andere neusspray is er ook geloof ik, Domperidon. Ik heb me er zelf niet in verdiept, omdat ik juist melk genoeg heb, maar ik lees hier op het forum wel vaker over dit soort middelen en dat het soms wel wil helpen. Als je niet achter het stoppen staat, zou ik toch nog even doorgaan totdat je de keus met een gerust hart kunt nemen. De pm-ers bij het KDV zijn echt hartstikke lief. Zelfs de vestigingsmanager heeft H. de fles gegeven om het ook eens te proberen. Gisteren haalde ik H. iets eerder op (om haar live te voeden), maar toen had ze net gedronken. Omdat mijn vriend en ik samen rijden, moest ik dus wachten op het KDV tot hij er was. Heerlijk met de leidsters zitten kletsen, kopje thee erbij, met de kindjes babbelen. Was echt leuk.

Jazzlynn, dat is ook een hele lijst zeg! Kan me voorstellen dat je daar even van schrok. Ik hoop dat het voor je zoontje snel weer wat beter voelt van binnen. Hij doet het hartstikke goed voor een prematuur kindje, maar ondervindt daar dus ook nadelen van. Ook voor jou een dikke knuffel!

Monnie, wat een lieve foto! Een schatje, zo te zien. Daar doe je het allemaal voor, hè? Kom op, het wordt echt beter. Fijn dat je man straks vakantie heeft, dat scheelt een hoop.

Ik ga zo even de foto plaatsen die ik gister op het KDV heb gemaakt. Momentje...

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende