Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 3:05

Earane schreef:
Even een vraagje. A. doet het erg goed sinds we rust en regelmaat goed toepassen. Als ze wakker wordt, verschoon ik haar, krijgt ze een voeding en speel ik met haar. Als ze dan tekenen van vermoeidheid vertoont, leg ik haar in bed. De laatste dagen is A. wat meer wakker overdag en ze is dan ruim voor de voeding al wakker. Hoe doen jullie dit dan? Dan eerst met haar spelen etc. tot er min. 3 uur voorbij is sinds de laatste voeding? A. is dan vaak al wat moe als ik dan ga voeden. Een meid van de zwangerschapscursus zei dat ik A. gewoon moet voeden als ze wakker wordt, ook al is het na 2 uur al. A. hoeft dan volgens mij echt nog niet te eten.

Hier zat ik ook een beetje mee. Want als je eerst met haar gaat 'spelen' heb je kans dat ze moe is tegen de tijd dat ze gaat drinken.
Maar wordt ze dan bijv. na 2 uur wakker? En ze krijgt om de 3 uur voeding?
Ik zou het dan in ieder geval wel een half uur proberen te 'rekken'."
Heeft ze wel honger?

Ik blijf dat moeilijk vinden hoor. Gelukkig kunnen ze nu iets langer wakker blijven, dus ze spelen eerst nog even een half uurtje dan. Ondertussen kijk ik of ze niet moe worden, anders geef ik de voeding wel meteen.
Mijn dochter moet ook meestal wachten tot haar broer klaar is met drinken, gelukkig houdt ze dit nu wel goed vol. Ze zijn natuurlijk steeds langer wakker.

Maar goed, als iemand dé tip heeft? Wink
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Lana_ do 7 jun 2012 - 3:06

Oja en voor de rest kom ik snel weer hoor Very Happy .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow do 7 jun 2012 - 22:18

Pffff.. Het UWV belde vanmorgen.
Ze wilden weten waarom ik ziek gemeld sta, en nu moeten ze beoordelen of mijn 'ziekte' echt een nasleep van de bevalling is.
Ik moest dus weer mijn verhaal doen. Jeetje dat viel me echt zwaar, bij de tweede zin begon ik al te huilen Rolling Eyes ....
Wat een kut begin van de dag!
Nu is het afwachten, ik word of later weer terug gebeld, of opgeroepen om langs te komen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sanne do 7 jun 2012 - 23:11

Hè Lejow, dat is niet leuk. Het is wel vrij logisch dat je moet huilen als je het verhaal vertelt. Het UWV weet er natuurlijk niets vanaf, dus dan moet je tegen een vreemde het verhaal ineens gaan vertellen. Hoe reageerde het UWV trouwens? Ze maken geen probleem van de ziekmelding, hoop ik? Een dikke knuffel voor jou..

Edit: ik lees niet goed, je moet nog afwachten dus. Ik kan me alleen haast niet voorstellen dat het UWV jou niet ziek vindt. Lichamelijk is er misschien niet zoveel aan de hand, maar psychisch heb je een hele hoop te verwerken gehad. Ik hoop maar dat ze niet al te moeilijk doen. In dat opzicht is het trouwens wel goed dat je gelijk moest huilen. Voor het UWV is het natuurlijk wel een beetje gek als je helemaal opgewekt het verhaal zou doen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sanne do 7 jun 2012 - 23:16

Even spammen met onze laatste aankoop. Gisteravond een andere auto gekocht en ja... dat is toch maar vast een echte gezinsauto geworden (met het oog op de toekomst haha).

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 Auto

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Clapperdie vr 8 jun 2012 - 0:13

Forumster
Naam kind
Geboorte datum
Geboortegewicht
Geboorte lengte
Huidig gewicht
Huidige lengte
Bij aantal weken
_Lana_

29-01-20122200/1700 gram42cm/44cm
5900/4900 gram
59,5 cm/58 cm
18 wk 2 dg
Lejow
B.
30-01-20121525 gram42 cm
5280 56 cm
18wk
LindaK
J.ulia
07-02-2012
3995 gram-
5210gram
58 cm
8 wk
Starbutnostar
S.
10-02-2012
4125 gram52 cm
5070 gram
56.3 cm
6 wk 3 dg
Tiramisu
T.
12-02-2012
3495 gram
53 cm
6675 gram
64 cm
3 mnd, 3 wk, 2 dg
Clapperdie
T.12-03-20124310 gram
53 cm
6450 gram
61 cm12 wk 4 dg
Papillio
B.
20-03-20123085 gram
52 cm4360 gram54 cm6 wk 1 dg
SanneH.
20-03-20123460 gram52 cm6180 gram62 cm

9 wk 3 dg
Earane
A.
25-03-2012
3015 gram
51 cm
4696 gram
57 cm8 wk 4 dg
Jazzlyn
A.
29-03-2012
2120 gram
44 cm
3650 gram
50.5 cm
9 wk 1dg
Arden
T.
23-04-2012
4400 gram
onbekend
5080 gram
onbekend3 wk 2 dg
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Lejow vr 8 jun 2012 - 0:16

Clapperdie, hij groeit lekker he!

Sanne, wat een super gave auto! Wanneer krijgen jullie hem?
Ik had gelukkig een aardige, begripvolle mevrouw aan de telefoon. Dus nu maar even afwachten.
Snap ook wel dat ze bellen, want er zijn er zat die er misbruik van maken, maar daardoor wordt bij het bij de situaties dat er echt wel is wel lastiger natuurlijk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne vr 8 jun 2012 - 1:47

We kunnen de auto volgende week zaterdag ophalen, Lejow. Ik heb er zin in. Onze huidige auto is een driedeurs en dat is toch iedere keer passen en meten. Verder moet de bijrijdersstoel in zijn geheel naar voren, anders past de maxicosi er niet achter en dat zit toch behoorlijk krap met mijn lange benen.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 8 jun 2012 - 1:51

Wij hebben vorig jaar een Seat Ibiza ST gekocht, ook aardig ruim!
Nog een weekje wachten dus, en dan heerlijk rondrijden!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne vr 8 jun 2012 - 2:34

Daar hebben wij ook naar gekeken, naar de Seat. Dat is inderdaad ook een erg mooie auto. Hebben jullie die auto nieuw gekocht of tweedehands?

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 8 jun 2012 - 2:41

Nieuw.
Na 6 maanden op droog brood en water geleefd te hebben laughcry
Kan nog wel janken als ik bedenk wat ik allemaal nog meer van dat geld had kunnen doen whaha Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne vr 8 jun 2012 - 2:57

Haha, ja, auto's zijn duur. Ik vind het geen leuke uitgave om te doen, maar we kunnen nou eenmaal niet zonder auto. Maar van dat geld kun je een hele hoop andere leuke dingen doen inderdaad.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 8 jun 2012 - 3:02

Wij ook niet, naar mijn werk alleen al is enkele reis 25 km.
Mijn (schoon)ouders wonen op behoorlijke afstand.

We hadden een citroen Xantia, maar die is in dec 2010 van de weg af gereden door een boerenpummel die niet uitkeek. Ding total loss.. Toen hadden we twee keuzes, of een auto kopen van het geld dat we hadden. Dat was niet bijster veel. Of door sparen voor een ander. Mijn vriend vond dit een prachtige auto, dus hebben we naar deze gezocht. Tweedehands waren ze er niet veel en als ze er waren maar een een/twee duizend euro goedkoper. Dus hebben we ervoor gekozen om door te sparen voor een hele nieuwe.
Was wel echt rete trots toen we hem op konden halen op 28 juli! (en ik op 1 aug positief testte en dus achteraf we met zijn drietjes de auto opgehaald hebben).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:39

Hoe gaat het met jullie?
Hier loopt alles wel lekker. T heeft een nieuw spelletje: zoveel mogelijk speeksel in haar mond verzamelen en vervolgens blazen, en dat víndt ze toch grappig, haha. Het is lekker druk hier op het moment. Morgen trouwen goede vrienden en daar hebben we het erg druk en gezellig mee gehad afgelopen week. Voor T is het ook een drukke week gehad, maar ik merk dat ze dat steeds beter kan hebben. Ze slaapt wel minder als er drukte om haar heen is die ze niet kent (ze vindt alles dan veel te interessant en wil alles zien) maar slaapt vervolgens wel een lange nacht om daarna weer vrolijk wakker te worden. Ook super leuk is het om te zien hoe leuk iedereen haar vindt. Het is een multiculturele bruiloft en er zijn dus veel vrienden en familie uit het buitenland, en we krijgen zo vaak te horen dat we "such a nice baby" hebben en "very happy baby!", oh en deze nog: "She doesn't cries, does she?" Voel me op dat soort momenten weer even extra trots smile

Morgen wordt dan ook de eerste dag dat we T écht uit handen geven. Tot nu toe is ze altijd overal naar mee gegaan of ik of mijn man was thuis bij haar. Morgen komen mijn moeder en zus oppassen, en ik moet zeggen dat ik dat best spannend vind! We hebben nu wel één soort flesje waar ze goed uit drinkt, dus daar maak ik me geen zorgen om. Ik ben alleen stiekem een beetje bang dat ze ons heel erg gaat missen, hoewel dat vast mee zal vallen. Waarschijnlijk zal ik haar meer missen dan zij ons laughcry

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 11 jun 2012 - 0:02

Wat fijn dat ze het zo goed doet Tiramisu!
Raar is dat he, dat er voor het eerst iemand anders bij haar is dan papa of mama. Ik had dat vorige week, toen mijn beugel er uit ging. Mijn vriend was werken, dus opa en oma hebben opgepast.
Moet wel zeggen dat dat iets 'positiefs' is wat ik over heb gehouden uit het ziekenhuis. Omdat ik haar 7 weken lang elke avond achter moest laten, heb ik daar nu niet echt veel moeite mee.

Hier is B de laatste dagen in slaapmodus. Gister is ze rond 22.15 in slaap gevallen, tot 7 uur vanmorgen. Toen heb ik haar haar flesje gegeven en halverwege viel ze eigenlijk alweer in slaap. Om 11 uur heb ik haar maar eens wakker gemaakt. En nu is ze om half 1 weer in slaap gevallen en ligt ze lekker in haar bedje te slapen.
Om 2 uur weer de fles, en daarna gaan we lekker even boodschapjes doen.

Voel me zelf alleen iets minder. Sinds de mevrouw van het UWV gebeld heeft om te vragen waarom ik nou eigenlijk ziek gemeld ben en ik mijn hele verhaal moest doen, zit ik weer wat meer in de dipmodus....
Vandaag is ze 19 weken. De nacht dat het zo mis ging en we 12 uur later ineens ouders waren is 19 weken geleden. Het raakt steeds verder weg, en nog steeds vind ik dat raar.
En als ik dan naar ons meisje kijk, ben ik zo trots, ze doet het zo goed! Ze is zo lief, tevreden en vrolijk I love you.
Dat maakt het dan weer een beetje goed.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ ma 11 jun 2012 - 0:07

Wat spannend Tiramisu! Inderdaad, jullie zullen haar vast meer missen, dan zij jullie, haha, volgens mij gaat ze hartstikke verwend worden Very Happy .
Wat leuk dat het zo goed met je gaat en met je mooie dochter.
Hier hebben ze ook ontdekt dat ze belletjes kunnen blazen, haha.
En sinds kort lachen ze ook met geluid en dan echt hard, haha, zo leuk!

Super trouwens dat ze nu wel uit een flesje wil drinken.

Hier gaat het ook heel erg goed. Ze zijn hier ook altijd zo vrolijk.
Jouw verhaal is heel herkenbaar. Ze slapen ook niet meer zo makkelijk als we weg gaan. Dat is af en toe wel lastig, vind ik, omdat ze meestal wel moe zijn. Maarja, als ze echt heel moe zijn, zullen ze vast wel in slaap vallen.
Wij hebben de kindjeszaterdag voor het eerst weggebracht naar mijn zus. Die heeft 2 campingbedjes. dus dat ging prima.
Ik vond het heel erg spannend, omdat ze nog nooit echt ergens anders geslapen hebben, maar het is echt heel erg goed gegaan.
Hier ben ik zoooo blij mee! We hebben ze om 16.00 weggebracht en om 21.00 weer opgehaald.
Ik had ze bijna wel voor een nachtje kunnen laten slapen, ze lagen zo lekker.
Maar dat kon ik dan toch weer niet, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 11 jun 2012 - 0:14

@ Lejow: Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 699888 Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 699888 Wel heel herkenbaar. Ik voel me verder heel erg goed en heb er niet zoveel last van als jou. Maar ik draai het filmpje tegenwoordig steeds vaker af. En als ik de kindjes dan zie, dan kan ik zo emotioneel worden ( van geluk ), want het had ook wel eens anders af kunnen lopen.
Zoals vanmiddag moeten we weer naar de KA en dan gaan we even langs verloskunde en neonatologie en dan krijg ik helemaal een raar gevoel. Ook een soort gevoel van 'heimwee'. Heel moeilijk uit te leggen, omdat ik natuurlijk absoluut niet naar die tijd terug wil. Maar er heeft zich daar zo'n enorm belangrijke, heftige en ook hele mooie periode in ons leven afgespeeld ( en als ik er nu aan denk, krijg ik ook een brok in mijn keel ). Nou ja, ik wilde je niet met mijn verhaal vermoeien, maar misschien is gedeelde smart halve smart, of zoiets Wink .

Is het misschien iets om met maatschappelijk werk van het ziekenhuis te gaan praten?
Bij ons kwam die langs, om te vragen of er behoefte aan hadden, maar wij hadden er geen behoefte aan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 11 jun 2012 - 0:16

Oja en doe rustig aan hè en neem de tijd om het goed te verwerken.
Het is een heftige periode in je leven geweest.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 0:38

Het is ook een heftige periode geweest, Lejow. Naar dat je er nu weer zo'n last van hebt. Ik denk dat het tijd nodig heeft om het te verwerken. Af en toe wordt ik ook nog overvallen door dat nare gevoel, en dan is T uiteindelijk niet eens te vroeg geboren. Het heeft toch best wel wat impact gehad. Neem je tijd hug

Lana, T begint ook te schaterlachen! Zo leuk, haha. Dan doe je iets met haar, en dan komt er inderdaad een echte, harde lach uit. Genieten is dat smile Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat! Het flesje waar ze nu uit drinkt is wel een geval apart hoor laughcry Ipv een speen zit er een soort lepeltje op. Door in het flesje te knijpen komt er melk op dat lepeltje en dat kan ze er dan afzuigen. Eigenlijk is het bedoeld voor prakjes, maar goed. Het werkt in ieder geval, en daar zijn we blij om smile

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 11 jun 2012 - 0:45

Tnx Ladies,
Ik heb nog contact met de maatschappelijk werker van het ziekenhuis, dus dat lijntje is erg kort. Wel fijn!

Ik vind het ook raar om weer terug te gaan naar het ziekenhuis. Was er maandag weer en de laatste keer was een maand ervoor, kreeg echt even een raar gevoel.
Donderdag avond hebben we een nazorg avond van de Neo, ben erg benieuwd.
Ik probeer ook altijd wel even langs de neo te gaan als ik er ben. Even langs de zusters, en pronken met B haha Very Happy
En ik kijk dan altijd even naar 'onze' plekjes.

En je vermoeid me niet hoor Lana!!! Absoluut niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Earane ma 11 jun 2012 - 1:56

Aaahh, ik deed weer iets waardoor mijn reactie weg is Mad even opnieuw...

@ Lana: A. wordt wel eens na 2 uur al wakker en de laatste dagen ga ik ook met haar 'spelen' en als ik merk dat ze moe wordt ga ik haar voeden. Na het voeden gaat ze wel vrij direct haar bedje weer in. Wel fijn dat het herkenbaar is. En als ze wel net voor voeding wakker wordt, ga ik na de voeding met haar 'spelen'. Zou niet weten hoe ik dit anders moet doen... Fijn dat de kinderen het zo goed deden bij je zus! Aahh, lachen met geluid, dat lijkt me zo leuk!

@ Lejow: Kan me voorstellen dat het confronterend was, dat je je verhaal moest uitleggen aan het UWV. Lijkt me erg logisch en begrijpelijk dat je ziekgemeld staat, dat zullen zij vast ook wel inzien. Wat rot dat je nu in een dipje zit Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 699888Het is wel super dat B. het zo goed doet!

@ Sanne: Mooie auto, hoor!

@ Clapperdie: T. is goed gegroeid, zeg!

@ Tiramisu: Leuk spelletje heeft T. ontdekt! A. doet ook zoiets sinds een paar dagen, haha. Fijn dat T. beter tegen drukte kan. Super dat jullie toch een fles hebben gevonden waar T. wel uit/mee drinkt. Leuk is dat he, om complimentjes te krijgen Very Happy Wat spannend morgen! Zie je er erg tegenop? T. is vast in goede handen bij je zus en moeder!

@ All: Hier gaat het erg goed! A. slaapt 's nachts zelfs nog iets langer de laatste 2 nachten! Eergisteren sliep ze van 23.30 tot 7.30 en vannacht van 22.30 tot 6.45 Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 3920004554. Ik heb haar gisteren maar 5 keer gevoed! Dat lijkt me toch iets te weinig... vandaag zal ze wel weer op 6 voedingen zitten.

Ik vind het zo leuk worden nu ze wat ouder wordt en we echt goed contact met haar kunnen maken. Ze doet ons ook na, zo leuk om te zien. Als ik mijn tong uitsteek doet zij het ook I love you . En wat geweldig blijft het als ze na het wakker worden begint te lachen als ze mij/ons ziet. Overdag is zij dus meer wakker en vooral 's avonds. De laatste avonden is zij rond 21.00/21.30 een uur wakker, zo gezellig! Al is het wel handig als ze gewoon zou slapen, haha.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Jazzlyn ma 11 jun 2012 - 21:49

Hoi meiden,

Ik wil graag even uitleggen waarom ik hier zo weinig kom. Dit heeft er niets mee te maken dat ik het niet gezellig vind of geen behoefte heb om te praten, maar meer omdat het hier gewoon niet zo lekker loopt.

Soms ben ik wel eens jaloers als ik al jullie verhalen lees, over dat jullie kleintjes lekker in de box aan het spelen zijn of zo lekker doorslapen of weinig huilen en vrolijk zijn. Ik gun het jullie echt van harte, maar ik zou het zelf ook zo graag willen. Het is nu eenmaal echt mijn laatste kind Cry

A. die heeft hele erge last van zijn reflux, hij huilt daarom vanaf dat zijn flesje op is tot het naar bed gaan vrij veel. Hij slaapt wel in zijn bed met tussendoor wat huilen door het omhoogkomen van de voeding. zon 1,5 uur per voeding ben ik dus bezig om hem te plezieren en te zorgen dat hij zich niet te rot voelt. Hem wegleggen is iets wat ik helaas nog nooit heb kunnen doen.

Helaas reageert hij erg slecht op johannesbroodpitmeel dus hoop ik op een alternatief om in te dikken. Hij kreeg de maximale dosis Nexium 10 mg en krijgt nu sowieso voor 2weken 20 mg (dubbele van de max dus Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 1371890812) om te kijken of we het zo onder de knie kunnen krijgen. Lukt het niet zal er een slikfoto gaan plaatsvinden, omdat ik op volwassen leeftijd ook nog erge reflux heb en L. het ook heeft (2 jaar nu).

Er is natuurlijk ook gedacht aan de koemelkallergie, maar hier staan wij niet achter. Hij vertoont verder absoluut geen klachten, zoals buikpijn, exzeem of extreem huilen (hij huilt veel, maar slaapt ook). Bij L. hebben we het traject wel bewandeld en die is nooit meer gaan drinken (met 3 maanden al).

Hij ontwikkeld zich in de paar minuten per voeding dat hij geen last heeft wel goed. Houdt zijn hoofd al goed recht omhoog, ook vanuit buikligging zo en minuut of 2 a 3, lacht gericht (al een paar weken maar steeds meer en meer vooral als je wat grappigs zegt volgens A.)en begint wat geluidjes te maken. I love you Hij loopt met zijn ontwikkeling dus gelijk met de 11 weken ipv de gecorrigeerde 4 weken Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 281626781

Ik zou wel graag mee willen blijven kletsen, maar dat zal per week verschillen hoe vaak ik hier ben. En hopelijk nemen jullie het mij niet kwalijk dat ik niet overal op reageer, maar voor de tweede keer een baby die veel huilt is best zwaar Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 1270000679
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 22:04

Lieve Jazzlynn, wat verdrietig om te lezen. Ik begrijp wel een beetje hoe je je voelt. Ik schreef hier in het begin ook steeds dat het allemaal zo goed ging en zo ontzettend leuk was. Terwijl het langzamerhand steeds een beetje slechter ging. Uiteindelijk heb ik dat ook maar opgeschreven en dat voelde goed om te doen. Het is helaas niet de hele tijd rozegeur en maneschijn, zeker niet als er iets aan de hand is (hier was dat spruw, niet willen slapen, moeilijk drinken).

Ik hoop oprecht dat je een alternatief vindt om de voeding in te dikken. Het lijkt me erg moeilijk om dagelijks lang bezig te zijn met de voeding (of meer het huilen na die tijd). Ik ben soms ook dagen alleen maar het H. bezig, omdat het weer moeilijk gaat, maar heb ook dagen dat het wel goed gaat en dat heb jij natuurlijk minder door de reflux. Ik zou het toch leuk vinden als je mee blijft schrijven, maar snap wel dat je daar niet altijd zin in hebt. Ik hoop voor jou dat het snel beter gaat (mocht dat mogelijk zijn) zodat je wat meer tijd hebt om echt te genieten en ook vooral omdat dat voor je zoontje fijner is. En als je zin hebt om gewoon van je af te schrijven, doe je dat. Je hoeft niet altijd te reageren op de verhalen van de anderen. Een hele dikke knuffel voor je, kom op meis!

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 11 jun 2012 - 22:17

Ik ben het helemaal eens met Sanne.
Ik vind het juist heel erg goed dat je erover praat en dat je aangeeft dat het voor jou ( en voor vele andere moeders ) helemaal niet altijd een roze wolk is en dat moeder zijn soms best wel heel pittig kan zijn.
Misschien is het juist goed om dit eerlijk tegen mensen te zeggen, dan zul je zien dat er veel herkenning is van andere moeders.
Mensen praten namelijk vaak heel positief over hun kindjes, het negatieve rust toch een beetje een taboe op.
Hier loopt het gewoon heel erg goed en we hebben goede slapertjes gelukkig. Ik besef me dat ik hier heel gezegend mee mag zijn.
Dit is niet te vergelijken met jouw situatie, maar het is niet altijd een roze wolk. Ondanks dat wij helemaal niet te klagen hebben, heb ik ook wel eens een momentje van pff, kunnen jullie nu stoppen met mopperen/huilen? Vooral tijdens de huiluurtjes. Het enige verschil is wel, dat het hier over gaat en dat het bij jou doorgaat. Dus ik ben het snel weer vergeten.
Ik wil je in ieder geval een hele dikke Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 699888 geven en ik hoop dat jou kleintje zich snel eens beter gaat voelen, dit moet slopend voor je zijn.
En weet dat je hier juist alles kan bespreken.
Oja en moeder zijn is behalve dat het fantastisch is, ook heel erg overweldigend!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn ma 11 jun 2012 - 22:40

Wat een lieve reacties Voorjaar 2012 mama's - Pagina 21 561177

Het is hier helemaal geen roze wolk. Ja soms als hij naar je lacht, of heerlijk ligt te slapen. Maar verder is hij zeer onrustig en af en toe ben je dat gewoon helemaal zat. Jij bent zelf ook nog mens en vergeet niet ik heb er hier nog 1 rondlopen die wil ook zijn aandacht.

Op dit moment ben ik meer de weken aan het aftellen, was hij maar wat ouder, kreeg hij maar al bijvoeding. Want dat gaat het beter. Dat is zo, maar dat moment is voor je gevoel nog jaren weg!

Ons oudste zoontje was echt een huilbaby, wilde niet drinken en huilde 24 uur per dag. A. slaapt in ieder geval nog regelmatig (na elke fles) ook al heeft hij zijn goede en slechte dagen hierin. Maar vanaf zijn geboorte ben ik dus ook streng geweest. Niemand pakt hem op, ik geef hem alleen af en toe aan de opa en oma's. Hij gaat 1,5 uur tot 2 uur max na zijn voeding op bed. Hij mag dan best even 5minuutjes huilen, daarna krijgt hij speen en ik ga weer weg. Ik haal hem nooit voor de voedingstijd uit bed, omdat hij die rust nodig heeft. Zo gaan we nu ook niet met hem naar verjaardagen, wel dagjes uit want er is dan geen getrek (aaaa mag ik hem even). Hij slaapt op zijn buik etc. Zo heb ik dus het verschil tussen A en L gecreëerd(24 uur per dag huilen of 4 voedingen per dag 1,5 uur en af en toe in bed).

Ervaring leert het zo. Maar het is niet leuk, echt niet. Gelukkig blijft A. goed drinken, L. dronk als baby 30 cc per keer en de overige 40 deden we nog 1 uur over.. Maar toch, af en toe kan ik wel huilen, bang dat het mijn schuld is en bang dat ik dit niet volhou tot hij ouder is. Puntje bij paaltje moet je wel. Maar toch.

Sanne, ik begreep dat het bij jou ook niet zo lekker loopt. Echt vervelend. Het maakt je zo onzeker he?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud