Ik voel me een beetje zielig en jij?
+11
TwistedAngel
ExpressoB
Ibbeltje
loura
SnowWhite
Zonnetje
Jasmine
Marin
girli
TukTuk
Stuiterbal
15 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ik voel me een beetje zielig en jij?
Princess schreef:Ahw wat balen Chance!
Ik voel me niet zozeer zielig, meer gewoon ronduit kut.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
AN is het openbaar vervoer geen optie dan?
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Mees schreef:AN is het openbaar vervoer geen optie dan?
Die verbindingen zijn enorm slecht, dus dat is inderdaad ook geen optie. (Plus dat je dan ook nog eerst op het station moet komen, en hier in V.eghel dan vanaf het station ook nog verder moet, dus dan zou er een fiets neer gezet moeten worden, nou die wordt na 2 dagen gejat hier..)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
In V op het station kun je je fiets gewoon binnen stallen in een bewaakte stalling. Dat scheelt misschien. Nou ben ik wel heel benieuwd waar je vriend werkt..want ik vind de verbindingen juist niet zo slecht eigenlijk.
Mees- Prater
Mees schreef:In V op het station kun je je fiets gewoon binnen stallen in een bewaakte stalling. Dat scheelt misschien. Nou ben ik wel heel benieuwd waar je vriend werkt..want ik vind de verbindingen juist niet zo slecht eigenlijk.
Ik bedoel voornamelijk de verbinding, als je eerst vanaf ergens in DB of E naar het station in DB of E moet, dan op een bus wachten die 1x in het half uur komt, die er vervolgens 40 minuten (DB) of 25 min (E) over doet, en dan vanaf het station hier nog verder naar het industrieterrein hier.
TukTuk- Ratel
Ja die verbindingen zijn ook echt enorm slecht daar, weet er alles van
Gast- Gast
Als ik daar nu, in jouw situatie, een huis/appartement kon vinden, deed ik daar niet zo moeilijk over. Dan ging ik mooi (ook) kijken in DB en E en dan van daaruit verder zoeken.
Mees- Prater
Mees schreef:Als ik daar nu, in jouw situatie, een huis/appartement kon vinden, deed ik daar niet zo moeilijk over. Dan ging ik mooi (ook) kijken in DB en E en dan van daaruit verder zoeken.
Was het maar zo simpel zoals jij het stelde. Als mijn vriend niet niet op tijd op zijn werk kan komen, en iedere dag daardoor te laat komt op zijn werk, dan is hij gewoon zijn baan kwijt. Hij werkt via het uitzendbureau, dus voor hem 20 anderen, zeker hier met al die Polen. Als je ergens een vaste baan hebt dan kan je zo iets nog bespreken met je leidinggevende, dat je iedere dag een uur later begint, als uitzendkracht gewoon niet. Daar beginnen ze niet aan. En als het inkomen van mijn vriend wegvalt, dan kunnen we net zo goed gelijk onder een brug gaan slapen
Dit zijn opties die we echt wel overwogen hebben, maar die gewoon écht niet kunnen.
Daarbij, is particulier huren dus voor ons écht ook geen optie omdat we dat niet kunnen betalen, omdat je daar dan een jaar of 6 maanden aan vast zit, dat lukt gewoon niet. 2 maandjes zou wel gaan, maar dan houdt het echt op gewoon.
We hebben alle opties al zo'n beetje bekeken, maar omdat we met zijn werk zitten moet het óf op fietsafstand zijn (In het allerergste geval zou Uden dus een optie zijn), of goed te doen met de bus, als in, iedere dag gewoon om 8 uur op zijn werk aanwezig kunnen zijn.
Daarbij kost de bus ook nog eens behoorlijk veel, 3 euro enkele rit, 6 euro dus per dag, 180 euro per maand, hij krijgt geen reiskosten vergoeding.
TukTuk- Ratel
We hebben toch maar op de enige woning gereageerd die op de site stond, wel erg duur, maar heb net gebeld met de woningbouw, en schijnbaar worden bij alle woningen die vrij komen de huur flink opgeschroeft :S Dus de kans dat we op korte termijn iets veel goedkopers gaan vinden is enorm klein, en als je het al vind, zit je voor 100 euro minder misschien in een veel slechtere wijk en veel slechter geïsoleerd. En de vraag is of je die gok wilt nemen, om het risico te lopen op straat te komen.. Als we tijdelijk particulier moeten huren dan zijn we dat geld ook al kwijt, of op een camping staan oid.
Deze woning is energieklasse B, geen idee of dat beetje goed is? En er worden nog energiezuinige maatregelen toegepast, maarja.. We kijken nu iig hoe hoog te eindigen, we eerste worden en mogen kijken, dan kunnen we altijd nog beslissen of we het doen. (Als het huis bijv instapklaar is, er bijna niks aan hoeft gedaan te worden, scheelt dat ook weer enorm in de kosten)
Deze kost dan 610 per maand, het stomme is dat we met een woning van 530 evenveel huurtoeslag krijgen :S Maarja
De huur komt nu 200 euro netto hoger uit dan wat we nu betalen, maarja moeten maar zorgen dat het gaat lukken.
Deze woning is energieklasse B, geen idee of dat beetje goed is? En er worden nog energiezuinige maatregelen toegepast, maarja.. We kijken nu iig hoe hoog te eindigen, we eerste worden en mogen kijken, dan kunnen we altijd nog beslissen of we het doen. (Als het huis bijv instapklaar is, er bijna niks aan hoeft gedaan te worden, scheelt dat ook weer enorm in de kosten)
Deze kost dan 610 per maand, het stomme is dat we met een woning van 530 evenveel huurtoeslag krijgen :S Maarja
De huur komt nu 200 euro netto hoger uit dan wat we nu betalen, maarja moeten maar zorgen dat het gaat lukken.
TukTuk- Ratel
Energieklasse B is hartstikke prima, A is het beste (dan heb je ook nog A++ enzo), dat zijn de nieuwbouwwoningen ongeveer. B zou ik zeker doen, bij C zou ik gaan twijfelen, D niet doen. Ik heb ooit uitgerekend toen we in R. woonden wat voor energieklasse we hadden. Die kwam zo ongeveer op F uit, met zijn enkele beglazing, kartonnen wandjes en maar 1 kachel.
Ik klaag even omdat mijn kies afgebroken is. Het doet geen pijn, maar is wel vervelend.
Ik klaag even omdat mijn kies afgebroken is. Het doet geen pijn, maar is wel vervelend.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
AngelNyn schreef:
Het is al heel fijn dat je met zo'n hoge huur überhaupt nog huurtoeslag krijgt. Toen ik nog particulier huurde (huur was toen 613 euro per maand, dus vergelijkbaar) kreeg je boven een bepaald bedrag gewoon helemaal niks. Dus niet 'net zoveel als bij een lagere huur' maar gewoon geen cent.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:AngelNyn schreef:
Het is al heel fijn dat je met zo'n hoge huur überhaupt nog huurtoeslag krijgt. Toen ik nog particulier huurde (huur was toen 613 euro per maand, dus vergelijkbaar) kreeg je boven een bepaald bedrag gewoon helemaal niks. Dus niet 'net zoveel als bij een lagere huur' maar gewoon geen cent.
Ja dit gaat al richting de max, die ligt op 664 euro.. Dus de huur moet niet heel veel hoger worden.
Maar het kromme is dat er gewoon zoveel veranderd is dit jaar, vorig jaar zouden we met zo'n huur en inkomen 250 euro aan huurtoeslag krijgen, nu nog maar 180. Dat in combinatie met het omhoog schroeven van de huurprijzen, maakt dat het verschil echt enorm groot is geworden nu
TukTuk- Ratel
Het is wel balen, 200 euro is veel geld, maar het is toch te hopen dat jullie de woning krijgen. Geen woning hebben levert nog veel meer stress op.
Susan- Lady Post-a-lot
Oh, en Charlie: wat een rotsituatie. Ik hoop dat je baas nog steeds achter jou staat en door haar gedrag heen kan prikken.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Het is wel balen, 200 euro is veel geld, maar het is toch te hopen dat jullie de woning krijgen. Geen woning hebben levert nog veel meer stress op.
Ja dat zeker! Dus daarom reageren we toch maar, er van uit gaande dat we maximaal een woning kunnen vinden die 100 euro per maand goedkoper is, dan denken we ook "nouja voor die 100 euro per maand, gaan we nu geen risico lopen op straat te komen staan". We gaan hoe dan ook meer betalen dan nu (netto 240 euro)
Als er al een vloer in ligt etc, dan scheelt dat ook alweer, het is in een goede wijk, anders zouden we toch in een (veel) slechtere wijk terecht komen, deze woningen liggen weer tegen een weiland aan, tuin op zuidwesten als ik het goed gezien heb, het is wel een woning waar we langere tijd in zouden kunnen blijven etc. Dat is ook veel waard.
Als ik dan minder stress heb voor mijn examens straks, scheelt dat ook weer, want ik weet dat die stress mijn volledige examenperiode kan verpesten, kost ook weer geld en noem maar op.
Maar het blijft wel eng hoor, want we moeten geen gekke dingen gebeuren, zoals dat mijn vriend zijn baan kwijt raakt etc.
TukTuk- Ratel
.
Laatst aangepast door Jolee op ma 2 apr 2012 - 21:04; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik ben ook zielig, want; ongesteld. Waardoor mijn PDS ook nog eens extra opspeelt. En morgen moet ik werken en voor een hele moeilijke groep waar ik dus helemaal geen energie voor heb. BLuh.
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Nu voel ik me toch wel erg zielig
» Ik voel me een beetje in de kou staan
» Ik voel me een beetje schuldig/bezwaard
» Wat zielig :(
» zo zielig :(
» Ik voel me een beetje in de kou staan
» Ik voel me een beetje schuldig/bezwaard
» Wat zielig :(
» zo zielig :(