Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik voel me een beetje schuldig/bezwaard

+11
Merai
RYW
RioolSpook
Toet
Lady4
Jeanette
Susan
Chocolate Cookie
VeryCherry
Cheesegirl
Thary
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik voel me een beetje schuldig/bezwaard  Empty Ik voel me een beetje schuldig/bezwaard

Bericht  Thary di 22 feb 2011 - 23:00

Na bijna 4 jaar in een super leuk appartementje te hebben gewoond, ben ik vorige maand verhuisd om met mijn vriend in zijn huis te gaan samenwonen.
In overleg met de woningbouw heb ik een aantal spullen in mijn appartement laten staan zodat nieuwe huurder die tegen vergoeding kon overnemen:

* Laminaatvloer met ondervloer in woonkamer, keuken en hal
* Zeil met ondervloer in de slaapkamer
* Een enkele kledingkast
* Gordijnrails in slaapkamer
* Stang voor douchegordijn
* Brede planken in de voorraadkast

Ik heb de vloer met ondervloer 3 jaar geleden voor 150 euro van iemand overgenomen en is nu 6 jaar oud maar ziet er nog goed uit.
Kast is al enkele jaren oud maar ziet er ook nog goed uit.
Gordijnrails is eigen per ongeluk blijven hangen maar hebben we ook niet meer nodig.
Stang voor douchegordijn zit nog in verpakking en heb ik 2 jaar terug met kerst samen met een oerlelijk douchegordijn van een tante gekregen maar ik heb een hekel aan douchegordijnen dus nooit gebruikt.
Brede planken heeft mijn ex destijds gekocht en geplaatst, geen idee wat dat gekost heeft clown

Toen ik mijn laatste huurdag had gehad, was er nog geen nieuwe huurder bekend dus afspraak gemaakt dat de nieuwe huurder mij zou bellen om over overname te praten.
1,5 maand heeft mijn huisje leeggestaan, hoe dat kan is mij een raadsel want het zijn leuke goedkope appartementen aan de rand van de stad maar in een park en erg gewild...

Maar goed, nu ben ik dus net gebeld door woningbouw, huisje is toegewezen aan iemand met wie ze nu in mijn appartement zijn en of ze mijn nummer aan diegene mogen geven. Dat mocht wel maar ik was ook in de buurt dus aangeboden om anders even langs te komen, dat vonden ze een nog beter plan.
Ondertussen even snel mijn vriend gebeld/overlegd over het bedrag dat ik kon vragen. Vriend stelde voor om 75 te vragen en minimaal zakken tot 50 euro als er wordt afgedongen. Nou ik daar heen en mijn huisje gaat naar een meisje van net 21 met een kindje van 9 maanden. Ze liet meteen al weten dat ze zo blij was dat het huisje er zo goed uitziet/naar haar smaak is zodat ze niet hoeft te klussen/verven want ze had maar weinig geld. Ik deed het voorstel van 75 euro voor alle spullen, zij dacht even na en bood 65 en daar ben ik mee akkoord gegaan.
Formulier ondertekend en zij betaald dit extra bedrag mee aan de 1e huur aan de woningbouw en de woningbouw stort het weer op mijn rekening.

Prima geregeld zou je zeggen, dacht ik ook maar ik werd net nog gebeld door de woningbouw om te bedanken dat ik niet de hoofdprijs vroeg en want dat meisje heeft een moeilijke tijd gehad en moet een nieuw leven beginnen met bijna niks.
Natuurlijk heb ik ook voor mijn spulletjes moeten betalen maar toch zit ik nu met het idee dat ik nu 15 euro meer heb gekregen dan ik in gedachten had en dat zij die 15 euro kennelijk ook goed voor andere dingen kan gebruiken en voel me daar dus een beetje schuldig over..... Raar of herkenbaar?

Thary
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 31
Punten : 44
Registratiedatum : 26-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me een beetje schuldig/bezwaard  Empty Re: Ik voel me een beetje schuldig/bezwaard

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:03

Ik snap dat je je bezwaard voelt, maar ik moet even zeggen dat ik het niet netjes vindt dat de woningbouw dat meisje haar privéleven even op straat gooit..

Gast
Gast

Ik voel me een beetje schuldig/bezwaard  Empty Re: Ik voel me een beetje schuldig/bezwaard

Bericht  Cheesegirl di 22 feb 2011 - 23:03

Ik snap je gevoel wel een beetje, maar het geld wat jij heb gevraagd/gekregen is echt niet teveel hoor als je kijkt wat voor spullen het allemaal zijn! Die nieuwe huurder kiest er zelf voor om daar te wonen etc. dus jij hoeft je daar (naar mijn mening) geen zorgen over te maken of het teveel is. Ze ging met het bedrag akkoord, dus zal het wel kunnen toch?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  VeryCherry di 22 feb 2011 - 23:04

_Donnaa schreef:Ik snap dat je je bezwaard voelt, maar ik moet even zeggen dat ik het niet netjes vindt dat de woningbouw dat meisje haar privéleven even op straat gooit..

+1
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Chocolate Cookie di 22 feb 2011 - 23:05

CherrieLola schreef:
_Donnaa schreef:Ik snap dat je je bezwaard voelt, maar ik moet even zeggen dat ik het niet netjes vindt dat de woningbouw dat meisje haar privéleven even op straat gooit..

+1
+1
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:15

Ik zou er ook niks aan doen denk ik, nu nog.. Het is voor haar ook niet zo leuk om te weten dat de woningbouw je dit heeft verteld.. Ik zou dat niet leuk vinden tenminste..

Gast
Gast

Bericht  Susan di 22 feb 2011 - 23:17

_Donnaa schreef:Ik zou er ook niks aan doen denk ik, nu nog.. Het is voor haar ook niet zo leuk om te weten dat de woningbouw je dit heeft verteld.. Ik zou dat niet leuk vinden tenminste..

Dat hoeft ze niet per se van de woningbouwvereniging te hebben gehoord, zij ziet zelf ook wel dat het om een jonge alleenstaande moeder van een klein kindje gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:18

Chocolate Cookie schreef:
CherrieLola schreef:

+1
+1

ook ik voeg me hierbij aan maare ik vind 65 euro niet duur voor alle spullen die je daar hebt gelaten. Wat als ze zelf nieuwe laminaat had moeten leggen, kast moeten kopen, ...

Gast
Gast

Bericht  Jeanette di 22 feb 2011 - 23:26

Lily schreef:
Chocolate Cookie schreef:
CherrieLola schreef:

+1
+1

ook ik voeg me hierbij aan maare ik vind 65 euro niet duur voor alle spullen die je daar hebt gelaten. Wat als ze zelf nieuwe laminaat had moeten leggen, kast moeten kopen, ...

Precies! Je hebt het bedrag mooi gehouden en als ze het zelf had moeten doen, had ze het voor die kosten niet voor elkaar gekregen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady4 di 22 feb 2011 - 23:31

Ik vind dat je er heeel weinig voor gevraagd hebt. Als je nagaat dat een vriendin van mij 800 euro krijgt voor de overname van vloer (prachtige dure vloer, 2 jaar oud), een wasmachine, gasfornuis, gaskachel en kasten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:36

Het lijkt me een hele redelijke prijs. Ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen.
Ze had zelf ook minder kunnen bieden als het haar te veel was.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 22 feb 2011 - 23:37

Lady4 schreef:Ik vind dat je er heeel weinig voor gevraagd hebt. Als je nagaat dat een vriendin van mij 800 euro krijgt voor de overname van vloer (prachtige dure vloer, 2 jaar oud), een wasmachine, gasfornuis, gaskachel en kasten.

Ik vind de spullen die jij noemt echt totaal niet te vergelijken met de spullen die dat meisje overneemt. Ook de vloer niet, het is een laminaatvloer van zes jaar oud die ze zelf voor 150 euro heeft overgenomen terwijl dit kennelijk een heel dure vloer is die er nog maar twee jaar ligt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Toet wo 23 feb 2011 - 0:11

Zeggen dat iemand een moeilijke tijd heeft gehad en met niks moet beginnen is een privéleven op straat gooien?

Anyway, ik vind het super lief dat je zo denkt. En als je er echt mee zit kun je het meisje bellen dat je het nog met je vriend besproken hebt en dat ze het voor 50 mag hebbe. Anders zou ik het er gewoon bij laten, het gaat niet om een mega bedrag (zelf voor iemand die het heel moeilijk heeft) en ze krijgt er wel behoorlijk wat voor terug.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:13

toetje_ schreef:

Zeggen dat iemand een moeilijke tijd heeft gehad en met niks moet beginnen is een privéleven op straat gooien?

Een woningbouw mag zoiets helemaal niet zeggen. Wat heeft de oude huurder te maken met het privé leven van de nieuwe? Helemaal niets.. Als ik die nieuwe huurder was, zou ik finaal uit m`n plaat gegaan zijn. Het gaat een ander helemaal geen zak aan dat ik geen cent om de kont te klauwen heb..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:13

Ze is toch zelf akkoord gegaan met het bedrag? Dan zit het vast wel goed. En ik vind het bedrag wat je gevraagd hebt ook heel redelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:14

Maar ik begrijp uit de openingspost van TO dat ze de nieuwe huurder zelf heeft gezien ... Of ben ik nu de enige?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:15

Alex167 schreef:Maar ik begrijp uit de openingspost van TO dat ze de nieuwe huurder zelf heeft gezien ... Of ben ik nu de enige?
Ja, dat heeft ze ook, toch?

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 23 feb 2011 - 0:15

_Donnaa schreef:
Een woningbouw mag zoiets helemaal niet zeggen. Wat heeft de oude huurder te maken met het privé leven van de nieuwe? Helemaal niets.. Als ik die nieuwe huurder was, zou ik finaal uit m`n plaat gegaan zijn. Het gaat een ander helemaal geen zak aan dat ik geen cent om de kont te klauwen heb..

Maar de woningbouw belt je ook iet voor niks om je te bedanken, misschien had dit meisje er wel om gevraagt. En ze zeggen niks privé in mijn ogen, alleen dat ze het moeilijk heeft gehad. Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  RioolSpook wo 23 feb 2011 - 0:17

Idd. niet netjes van de woningbouw. Maar nergens voor nodig om je bezwaard te voelen hoor. 65 euro is een prima prijs en helemaal niet duur voor wat je daar achter laat. Wij zijn vandaag naar een woning gaan kijken waar ze 250 euro!! vragen voor alleen de vloer. En zo netjes en duur is het niet eens.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:17

_Donnaa schreef:
Alex167 schreef:Maar ik begrijp uit de openingspost van TO dat ze de nieuwe huurder zelf heeft gezien ... Of ben ik nu de enige?

Ja, maar ze heeft dan toch zelf tegen TO gezegd dat ze niet zoveel geld heeft?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:19

Alex167 schreef:
_Donnaa schreef:

Ja, maar ze heeft dan toch zelf tegen TO gezegd dat ze niet zoveel geld heeft?
Zoals ik het begrijp uit de laatste zinnen van de openingspost heeft de woningbouw haar gebeld en dat verteld waardoor ze zich nu een beetje bezwaard voelt..

Gast
Gast

Bericht  Thary wo 23 feb 2011 - 0:23

Ik heb de nieuwe huurder zelf gezien/gesproken ja, daarom weet ik ook dat haar kindje 9 maanden is ;-)
Dat ze weinig geld had, had ik door omdat ze dus zei dat ze blij was dat het huisje er goed uitziet, ze kan er zo in want ze had geen geld voor verven/klussen. Hoe het komt dat ze alleen met kindje is weet ik niet, heeft woningbouw ook niet gezegd maar dus wel dat ze een moeilijke tijd heeft gehad maar wat/waarom weet ik niet en dat hoef ik ook niet te weten.
Hoop dat ze er net zo fijn woont als ik er gewoond heb!

Thary
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 31
Punten : 44
Registratiedatum : 26-01-11

Bericht  RYW wo 23 feb 2011 - 0:25

Ik vind het heel lief dat je er rekening mee wil houden. Ik zou het hier overigens wel bij laten. Dat meisje heeft haar situatie niet gebruikt in de onderhandelingen, dus ze zal, ondanks de situatie, ook haar trots hebben. Ik zou haar nu niet gaan bellen, hoe lief je het ook bedoelt, en laat haar haar trots, zegmaar, voor die 15 euro.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:26

RYW schreef:Ik vind het heel lief dat je er rekening mee wil houden. Ik zou het hier overigens wel bij laten. Dat meisje heeft haar situatie niet gebruikt in de onderhandelingen, dus ze zal, ondanks de situatie, ook haar trots hebben. Ik zou haar nu niet gaan bellen, hoe lief je het ook bedoelt, en laat haar haar trots, zegmaar, voor die 15 euro.

Eens.

Gast
Gast

Bericht  Merai wo 23 feb 2011 - 0:27

RYW schreef:Ik vind het heel lief dat je er rekening mee wil houden. Ik zou het hier overigens wel bij laten. Dat meisje heeft haar situatie niet gebruikt in de onderhandelingen, dus ze zal, ondanks de situatie, ook haar trots hebben. Ik zou haar nu niet gaan bellen, hoe lief je het ook bedoelt, en laat haar haar trots, zegmaar, voor die 15 euro.

+1
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: