Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE do 15 maa 2012 - 8:35

@ wennes, ik zal mijn corsa sowieso wel gaan missen. maar dat is natuurlijk niet echt een praktisch autootje voor een gezin!

@ Pip en rejoy, ik heb dat soms ook hoor, dat ik gewoon eventjes geen puf heb om te reageren.

@ all, gister bij de verloskundige geweest en weer even het hartje geluisterd. Dat was wel weer even fijn.

MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 8:35

PiP schreef:
Rejoy. schreef:ik ben hier :P Lees wel mee, maar het is al zo lang geleden dat ik gereageerd heb dat ik er niet toe kan komen om alles terug te lezen en op iedereen te reageren.

hetzelfde probleem dusZomer 2012 mama's! - Pagina 5 166342


haha, zal het aan de zwangerschap liggen lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 15 maa 2012 - 8:40

Volgens mij zijn we hier allemaal zwanger!
De zwangere mama`s reageren meestal veel minder dan de mama`s to be.
Dat was toen ik zwanger van F was ook.

Nou dames, ik ga maar eens de strijkbout aanslingeren....
Kan ik morgen nog tegen mijn man zeggen dat ik deze week iets gedaan heb Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 166342
Nu nog wat leuks zoeken op de tv dat ik ondertussen kan kijken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes do 15 maa 2012 - 9:46

Pip is het strijken nog gelukt?


Vandaag had ik toch iets stoms: ik moest een kaart op de post doen kom ik erachter dat ik er geen postzegel op had gedaan. Ik dacht gelijk: tja zwanger he dan krijg je dat hahahah.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 15 maa 2012 - 9:57

Jup! heb alleen 2 dingen laten liggen, mijn water was of en ik had geen zin meer.
En heb ook nog even wat speelgoed opgeruimd, morgenochtend even stofzuigen en de was ophangen die ik straks aan ga zetten.
Dan heb ik mijn best weer gedaan.
Het is trouwens niet zo dat ik de hele week niks gedaan heb hoorZomer 2012 mama's! - Pagina 5 166342
Maar ik heb het strijkgoed altijd in het zicht liggen, anders doe ik het helemaal niet, haha.

Ik heb een keer een sollicitatiebrief zonder postzegel in de bus gedaan.
Het was toen net voor 5en en zag de postbode er al aankomen.
Heb hem toen maar even gevraagd of ik alsnog een postzegel op mijn brief mocht doen Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 394967

Hopelijk wordt het morgen lekker weer, lekker genieten van het zonnetje Cool
Mijn man komt rond de middag weer thuis, dat is dan weer een voordeel als hij in de kost zit.
Hij gaat dan maandagmorgen weg en rijdt op vrijdagmorgen weer terug naar huis, nog 3 weekjes te gaan!
Volgend weekend blijft hij wel omdat hij standby moet staan voor evt storingen.
Maar ik mag dan ook met F komen en de baas betaald een onkostenvergoeding + het (uit)eten:cheers:
Hij werkt op het moment op de Vossemeren(Centerparcs).

Zo weer eens een heel verhaal, ik ga zo lekker mijn bedje in.

Weltrusten allemaal!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie do 15 maa 2012 - 10:00

Ik lees ook nog steeds mee. Maar heb nog geen internet op mijn laptop. En op mijn telefoon is internet heel traag hier. Als het goed is heb ik maandag weer internet, dan zal ik weer op iedereen reageren!

@wennes, ik vergeet ook steeds van dat soort dingen! Of ik maak een boodschappenlijstje, maar vergeet dan dingen te kopen die ik er wel op had geschreven! Wat leuk dat jullie een jongen krijgen!

@al, voelen jullie je baby al? Ik dacht vandaag voor het eerst iets te voelen in mijn buik. Gekriebel, heel zachtjes het kwam een paar keer terug op de zelfde plek!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 15 maa 2012 - 10:03

jaja, ik heb de pc nog niet uit...

Maar ik dacht bij onze dochter iets te voelen met 15 weken en wist het zeker met 18 weken.
Nu dacht ik het met 13 weken en wist ik het eigenlijk wel zeker met 14 weken.
De vk bevestigde met 15 weken dat het inderdaad wel zo vroeg kan.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje do 15 maa 2012 - 11:46

Ook ik leef nog hoor! Ik lees wel mee maar heb het deze week erg druk. Man is 8 dagen achter elkaar aan het werk en alles komt op mij neer... dus druk druk druk!

Ik ben nu zelf ook aan het werk, nachtdienst dus kan hopelijk een beetje bijkomen Wink Handig zo'n kantoorfunctie.

Hier voel ik ons kindje al sinds 12.6 wk. Eerst heel licht en hooguit 1x per 2-3 dagen wat gekriebel. Nu voel ik hem/haar wel elke dag op verschillende tijden. Het is nog niet echt trappen maar het voelt al wel als duidelijker gekriebel Wink. Het is denk ik wel een rustig kindje als ik het zo voel, maar wellicht verandert dat nog of heeft het alle energie voor zichzelf nodig door die ene slagader in de navelstreng ( geen idee of dat invloed heeft hoor).

Vandaag druk geweest in de tuin en in huis. Beneden alles schoon, gedweild, trappen gedaan, wassen gedraaid en gevouwen en in de tuin alles aangeveegd ( bij ons is het nog 1 lege ruimte vol klei en aarde (nieuwbouwhuis)). We willen volgende week beginnen met de aanleg van de tuin.

4 april heb ik de 20 wkn echo! Ik tel stiekem al af! Hoewel ik bang ben voor evt. afwijkingen oid maar er is ook een kans ( die groter is) dat we goed nieuws krijgen.. Daar hoop ik natuurlijk op.

We kunnen niet kiezen voor de meisjesnaam.... ! Drama!. 2 namen, we vinden de ene mooier, maar de ander leuker. De leukere naam heeft een zelfde beginletter als 1 van onze andere kindjes, dat is dan weer een negatief punt want eigenlijk wilden we dat niet. De mooiere naam ben ik al jaren weg van maar is ook populairder als de leukere naam.. Ik wil eigenlijk geen populaire naam geven al kennen wij niemand (oh ja 1) die zo heet... Echt lastig... ik hoop maar dat we eruit komen of dat het een jongen wordt:P Misschien pas besluiten als het geboren is?

Hebben jullie al een keuze kunnen maken of zijn jullie er nog mee bezig?
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie do 15 maa 2012 - 20:55

Hoi meiden,

Ik ben er ook nog steeds, maar komt ook weinig van reageren.
Ik zal eerst nog even reageren op de vragen na aanleiding van de klompvoetjes. Het is erfelijk. Vandaar dat we ook voor een uitgebreide 20 weken echo moesten in het ziekenhuis, ergens hielden we er dus rekening mee maar ergens ook weer niet. Onze dochter heeft het niet en ik had er eigenlijk al helemaal niet meer zo aan gedacht.
Vandaag kan ik het ziekenhuis bellen voor een afspraak met de orthopeed, hij zal ons vertellen hoe de behandeling er precies uit ziet en we mogen een kijkje nemen op de gipskamer en krijgen daar dan ook uitleg. Op internet heb ik wel het een en ander gevonden over de behandeling, als ik het goed heb voeren ze die methode ook uit in het ziekenhuis waar wij heen gaan. Binnen 24 uur na de geboorte worden de beentjes richting de juiste stand gemasseerd en gegipst. Dan moeten we elke week terug om opnieuw te laten gipsen, dit moet 6 weken lang. Na 6 weken gaan ze de achillespees doorprikken, dan moeten de voetjes/beentjes voor 3 weken in het gips. Daarna is als het goed is het gipsen klaar. Wel moeten de voetjes dan 3 maanden dag en nacht in de beugeltjes en na die 3 maanden alleen nog in de nachten. Gisteren vertelde de gipskamer mij dat het er dan met een jaar al heel goed uit ziet, de voetjes staan helemaal recht en je ziet eigenlijk geen verschil. Omdat de voeten terug kunnen gaan naar de verkeerde stand moeten de beugeltjes wel tot het vierde jaar s'nachts gedragen blijven worden.
Het lijkt ons dus allemaal heel erg mee te vallen!
We staan er positief in. Vorige week en het weekend was ik er nog best verdrietig om en vond ik het ook best moeilijk om het te vertellen maar dit gaat nu veel beter.
Dinsdag hebben we opnieuw dezelfde echo, dit is standaard als er een afwijking gevonden is.

Wennes; zo een longontsteking! Hoe is het nu met het vele hoesten?
Wat fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was! En weer een jongetje, leuk!!!

Maddie; leuk dat je buikje zichtbaar wordt!! foto?

Darius; dat is waar ook, jullie waren lekker weg!! Heerlijk dat zwemmen!! Vond L. het wel geweldig?? Soms is het ook wel koud voor die kleintjes he. Tja hoe ga je dat volgend jaar doen... dat wordt een hele onderneming Wink

Pip; is het gelukt met het strijken?? Doe jij op het moment ook zo weinig in huis?? Ik heb er gewoon geen zin in haha!! Vooral gisteren met dat mooie weer, ik had echt een hoop te doen maar ben in de tuin bezig geweest haha! Veel te lekker weer!
Dus volgend weekend zit je weer lekker in Centerparcs? Bofkont!! smile

Jezzie; leuk he dat gebkriebel in je buik! Ik voel dat sinds 2 weken ofzo, van die plopjes. Eergisteravond voelde ik voor het eerst echt een schopje toen ik mijn hand op m'n buik legde. Gisteravond heel vaak! Mijn man kon het toen ook voelen! Dat vind ik toch wel zo bijzonder!

Roodkapje; lastig he die namen.. hier zijn we er voor een jongen uit maar voor een meisje heb ik werkelijk geen idee! Ik heb wel een heel lijstje maar dé naam staat er niet tussen... Ergens zegt mijn gevoel dat we toch een jongen krijgen dus denk ik laat ik het dinsdag maar vragen dan hoeven we niet verder te denken over de naam maar ik vind het toch ook leuk om het niet te weten...dus we denken nog even na.

all; eergisteren dus voor het eerst een schopje gevoeld van de kleine toen ik mijn hand op mijn buik legde. Ik 'schrok' toch weer eventjes, zo bijzonder!! Gisteravond was hij/zij echt duidelijk aanwezig, mijn man heeft het toen ook gevoeld!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 15 maa 2012 - 22:51

Zo het stofzuigen heb ik gedaan en mijn dochter is nu nog even aan het nastofzuigen Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 561177
Als het goed is komt mijn man binnen een half uurtje weer, wat zal ze dan blij zijn!

Roodkapje: Moeilijk he die namen! Wij hebben wel een lijstje met namen die we wel mooi vinden, maar nog niet dat we zeggen: JA die naam is het!
Ach we hebben nog tijd genoeg.
Hier een drukke baby in de buik, F was dat ook en dat is nu best een pittig meisje.
Ben benieuwd!
Doe je niet te gek in huis? Wel aan jezelf denken!

Moepie:Geweldig hè die trapjes, onze kleine uk beweegt al flink en meerdere malen per dag een poos.
Ik kan er `s avonds ook echt voor gaan liggen en dan voelen. Af en toe zie ik mijn buik ook al flink heen en weer gaan, kleine druktemaker!
Welke dagen ben jij eigenlijk vrij? Zie steeds op dinsdag dat je werkt of niet? Dan ben ik vrij, haha.
Op vrijdag ben ik ook vrij. Eerdaags maar een een bakkie bij je komen doen, ben zo benieuwd wat de meiden van elkaar vinden!
Enne dat huishouden, het is de meeste momenten wel netjes, maar achter de schermen:oops:
Moet nodig de koelkast, oven en badkamer doen... Oja en dweilen niet te vergeten...


Maar eens kijken wat we van het weekend gaan doen, ik had eigenlijk gehoopt dat het vandaag weer zulk lekker weer zou zijn als gisteren.
Had eigenlijk wel uitgekeken naar die 20 graden in het weekend Sad
Vanavond heeft mijn man iig verjaardag, ik ga er niet heen omdat er als een gek gerookt wordt.
Denk dat ik dan langs mijn moeder ga met F. Ook wil ik nog langs mijn oma dit weekend en willen we met de meubeltjes aan de gang voor de babykamer.
Deze zijn iets beschadigd.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie vr 16 maa 2012 - 0:27

Pip; dat zijn heel wat plannen voor het weekend! Maar wel leuk en gezellig.
Hier is het achter de schermen soms ook een zooitje haha!! Ik ben morgen jarig en vier het zo'n beetje het hele weekend, dus moet vandaag echt nog even hard aan de slag, ach als het voor het oog maar weer netjes is Wink En helaas zal m'n mannetje ook wat moeten doen, heb last van m'n bekken en kan het echt merken als ik 'te veel' doe.

ja we moeten even een datumpje prikken, lijkt me gezellig! Ik werk op dinsdag en woensdag. Dus we zouden op vrijdag af kunnen spreken?
Moeten we maar even via Facebook doen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes vr 16 maa 2012 - 9:27

Pip, netjes dat de baas van je man de onkosten vergoedt als jij daar naartoe zou gaan. kun je lekker gaan zwemmen!

Jezzy, ik voel de kleine al een paar weken, dat is echt zo geweldig! Leuk dat jij het ook gaat voelen.

Roodkapje, Dat lijkt me zeker druk, 8 dagen voor 3 kids en het huishouden zorgen.
Ik hoop ook dat jullie 20 weken echo goed is en jullie meer duidelijkheid gaan krijgen over de slagader in de navelstreng die mist.
Lastig he een naam zoeken. Wij hadden echt een leuke naam voor een meisje, hier waren we zo uit. Maar nu het een jongen blijkt te zijn gaat het lastig worden. Wij kunnen niks leuks vinden of er niet over uit komen. Pff, drama!!

Moepie, wat fijn dat er een goede behandeling is en wat mij betreft klinkt dat super positief!! En als ze zo klein zijn hebben ze er het minst last van. Jullie kindje gaat straks nog mooiere/betere voeten krijgen dan dat we zelf hebben.
Leuk dat je de kleine gevoeld hebt. Het blijft toch erg bijzonder he.


Vandaag weer naar de gynaecoloog geweest voor de meting van de bmh. Het zag er goed uit dus dat is erg positief! Ik heb alleen veel harde buiken en soms ook pijnlijk dus ik moet echt rust gaan nemen! Dus vanaf volgende week maar halve dagen gaan werken. Ben benieuwd wat mijn werkgever gaat zeggen en hoe ik de uren in moet gaan delen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 10:49

Hoi meiden,

Ook ik ben er nog en lees ook nog steeds mee (voor zover mogelijk) hou het ook niet allemaal meer bij.
Geen fut om te reageren en ben blij als ik een moment even op de bank kan zitten.

Alles gaat nog helemaal goed.. Voel sinds woensdag avond de kleine in mijn buik, zo bijzonder!!

A.s. dinsdag controle bij de vk en woensdag de 20 weken echo, ben heel erg benieuwd en kijk er al helemaal naar uit.

Fijn om te lezen dat het bij jullie ook goed gaat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 8:37

@ PiP: nog leuke dingen gedaan samen vandaag? Wel super dat jullie onkosten vergoedt worden als jullie in het weekend naar je man gaan. Wordt hij dan veel opgeroepen, of hebben jullie dan wel een soort van minivakantie samen?

@ Jezzie: ik voel de baby sinds ik 15 weken ben, bij de oudste was dat iets later, met 16 weken, dus het kan zeker dat je de baby voelt!

@ Roodkapje: hebben jullie al wel een jongensnaam dan? Schijnt toch heel vaak te zijn dat het kindje het geslacht heeft waarvoor jullie als eerste de naam hebben? In dat geval moet het hier dan een meisje worden, voor een jongetje zijn we er nog niet helemaal uit. Beslissen als het kindje er is vind ik een beetje gevaarlijk, stel dat je het dan nog niet weet? :P

@ Moepie: moet je nu ook verplicht in het ziekenhuis bevallen of zou je met klompvoetjes eventueel ook thuis mogen bevallen? Lijkt me wel een hoop gedoe, al dat spalken, maar relatief eenvoudig op te lossen gelukkig. Wel fijn dat het jullie mee lijkt te vallen. Leuk dat je de baby zo duidelijk hebt gevoeld. Ik kon de baby net aan de buitenkant voelen schuiven, ook wel weer grappig om te voelen.

@ Wennes: super dat je bmh er goed uitzag! Vielen die harde buiken van afgelopen week toch mee! Wel balen dat je nu alweer terug moet in uren, maar het is voor het goede doel, het kost je werkgever niets, dus hij moet er gewoon niet over zeuren! Wat voor werk doe je? Is het makkelijk om jouw werk onder collega's te verdelen?

@ Bebbel: leuk dat ook jij de baby kunt voelen! Gaan jullie woensdag naar het geslacht vragen?


@ All: hier gaat het ook z'n gangetje, ben wel veel moe, dat herken ik eigenlijk niet zo uit de zwangerschap van onze dochter. Merk nu ook dat ik meer last heb van mijn bekken, maar weer minder last van harde buiken.
Wij hebben aankomende maandag de 20-weken echo. Echt raar, voor mijn gevoel gaat het allemaal zó snel. Bij onze dochter had ik het idee dat ik al heel ver was in de zwangerschap, nu heb ik echt het idee dat ik nog maar net zwanger ben en heb helemaal niet het idee dat het kindje in aanleg gewoon al compleet is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP za 17 maa 2012 - 9:33

Wennes: Wat fijn dat de gyn positief is! Ik zou inderdaad goed naar je lichaam luisteren.
Harde buiken hoeven niet veel te zeggen, maar zeker met jouw verleden zou ik er wel gehoor aan geven.
Wanneer ga je een gesprek aan met je leidinggevende?

Bebbel: Wat een druktemakertjes ineens! Alle beebs beginnen te bewegen I love you
Willen jullie het geslacht ook weten?

Rejoy: Hier is de vermoeidheid juist iets minder, bij F ben ik rond deze periode 75% gaan werken ivm vermoeidheid en harde buiken.
Bekken heb ik bij F de laatste 10 weken ook heel erg last van gehad en dat begint nu ook weer op te spelen, samen met een spier in mijn bil (iets met ischias?? moet het nog opzoeken wat het precies is).
Ik had precies hetzelfde gevoel met de 20 weken, man ik was toen AL 20 weken! Nu voelt het alsof ik net zwanger ben...
Ik vond het eerst ook maar stom dat mijn man al aan de babykamer wou beginnen, nu begint het bij mij ook wel te kriebelen.
Begin nu toch wel de neiging te krijgen om spulletjes te kopen (kleertjes heb ik inmiddels genoeg Embarassed ) en wil dat lekker kunnen inruimen en neerzetten.



Rejoy/All: Als het goed is wordt mijn man niet opgeroepen, maar ze zijn daar nu 4 weken lang bezig en CP is als de dood dat de boel uitvalt.
Als ze dan eerst 2,5 uur moeten wachten voor er uberhaupt iemand aanwezig is, kan je je wel voorstellen hoe dat is voor zo`n zwembad (en de rest van het centrum).Als er wel wat is, is er eerder kans dat er een storing is van een paar uurtjes dan een fikse storing, maar op beide is de kans heel klein. Maargoed het KAN!
Wij gaan dus gewoon voor de minivakantie smile Anders was ik ook niet die kant op gegaan of ik had iemand meegevraagd.

De regelingen voor in de kost en overwerk zijn bij mijn man best goed, dat verzacht het wel wat dat hij zo vaak van huis is.
Al heb ik nu wel gezegd dat dit de laatste weken zijn. Een keer een nacht of 2 prima, maar geen weken meer.
En vanaf 37 weken sowiezo niet meer zo ver weg, maar als het goed is staat hij dan wekenlang (toevallig) dan ingepland op max 30 min afstand!

Vandaag niet zo heel veel gedaan, er kwam een collega van mijn man planten halen die wij over hadden uit de tuin. Gisteren hebben we nog wat nieuwe potten gehaald en is mijn man dus druk bezig in de tuin. Morgen gaat hij als het goed is met de meubeltjes aan de gang, of het moet ineens supermooi weer zijn...
Boodschappen gedaan en vanmiddag weer eens heerlijk liggen slapen. Meestal kom ik niet in slaap, maar heb nu echt 2x een uur achterelkaar geslapen, was er echt aan toe.

Ik kruip zo maar eens op bank, chipje en chocorozijnen erbij smile

Fijne avond nog!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 10:59

Nee wij willen het geslacht niet weten, wordt dus een verrassing!

Hebben voor zowel een jongen als een meisje al een naam in ons hoofd.. Zitten gelukkig op een lijn daarmee.

Vandaag de verf voor de babykamer gehaald en rolgordijn uit de Lief! serie besteld.. I love you
In de week van 14 mei wordt de babykamer geleverd.

Laten jullie ook een 3D/4D pretecho maken? Die van mij staat op 16 april gepland, lijkt me ook erg mooi om te zien en toch weer anders dan een echo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje za 17 maa 2012 - 11:37

Goh ik had net een heel verhaal neergetypt valt mijn laptop uit... Nou een kort resumé dan maar smile

@Bebbel: Oh leuk jullie willen het dus ook niet weten. Hier in de omgeving vindt iedereen dat zooo raar! Hier weet altijd iedereen het.. sommige noemen soms voor de geboorte al de naam.. daar kan ik niet aan wennen en vind ik helemaal niet leuk! De spanning is er dan wel weer een beetje af.
Fijn dat jullie al uit de namen zijn! Wij zitten ook best op 1 lijn moet ik zeggen dit keer. Voorheen was dat nog wel eens een drama Wink Kwam mijn man met Lydia voor een meisjes of Damian voor een jongen... Namen die ik echt nooit zou kiezen! Hij kent mijn smaak inmiddels goed en vindt zelf die stijl ook leuk.. Alleen nu ben ik een beetje van mijn pad afgeweken ( ik hou van klassieke namen) en hebben we dus 2 meisjesnamenopties... 1 klassiekere versie en 1 (volgens vriend) hippe naam. Met beide voor en nadelen.. Daar kunnen we niet echt uitkomen, eigenlijk omdat mijn man zoiets heeft van beslis jij maar, ik vind beide goed. Maar zo makkelijk moet het niet gaan, ik wil dat hij er goed over nadenkt, het heeft nl ook consequeties voor de vervolgnamen ( die ik eigenlijk al klaar had voor bij de klassiekere naam).
Wat voor kleur verf je de babykamer? Leuk zo'n rolgordijn van Lief! Die met de vogeltjes?

Oh trouwens over de 3d/4d echo, hoever ben je dan? Ik heb er ooit 1 gemaakt met net 25 weken en dat was echt een afknapper 1e klas... zeker in vergelijking met die van mijn andere kinderen maar het was gewoon eng om te zien.. Ik kon gelukkig gratis omdat hier een Toshiba bedrijf in de stad zit die de nieuwste producten af en toe op zwangere vrouwen test.. dus lag een uur lang met 3 Japanners te kijken naar onze dochter maar ze was nog zooo dun.. brr..!

Bij nr 2 was ik 27 weken geloof ik en bij nr 3 28 weken. Of ik er nu weer 1 laat maken weet ik eigenlijk niet. Ik wil eigenlijk niet weten wat het is en ben bang dat ik zie of het een jongen of meisje is. Hoewel ik dat eigenlijk nooit kan zien in zo'n echo aan het gezichtje maar goed, misschien vergelijk je automatisch met je andere kinderen ofzo.. maar ik vind het ook weer zielig als deze dat niet krijgt en alle anderen kinderen dat wel hebben gehad. Als ik er 1 laat doen is dat weer met een week of 28. Dan hebben ze een beetje vetjes en zijn het echt baby'tjes.

@wennes: was het helemaal niet korter geworden? Tuurlijk het is altijd fijn als je werkgever een beetje meeleeft ook al kost het hem niets. Mijn leidinggevende heeft mij nog niet eens gefeliciteerd.. denk ook niet dat dat nog gaat komen haha..! Hij is gelukkig niet mijn direct leidinggevende maar wel degene die over de contracten gaat. Mijn contract loopt begin mei af en hoop maar dat het verlengt wordt... Ik had wel een ++ beoordeling eind 2011, maar toen was nog niet bekend dat ik zwanger was. Als het wordt verlengd , krijg ik een half jaar contract. Van dat half jaar ben ik van begin juli tot november weg, dus eigenlijk zowat de hele contractsduur. Ik ben benieuwd of ze daarmee instemmen. Zo niet, heb ik lang verlof maar ga ik natuurlijk wel ontzettend balen want mijn baan is ideaal combineerbaar met mijn mans werk en heb toffe collega's.

@rejoy: hier vind ik ook dat de tijd vliegt, gewoon al bijna op de helft! Ik heb ook niet het idee dat ons kindje nu al zo ver ontwikkeld en zo groot is. Voor mijn gevoel ben ik net zwanger. Ik moet echt af en toe bewust gaan genieten want dit is echt mijn laatste. Heb jij de 20 weken echo met 18 weken? Lekker op tijd:) Hier met 19wkn 5 dgn geloof ik... op 4 april!
Een jongensnaam weten we gelukkig wel! En wachten tot de baby er is, is een laatste mogelijkheid voor als we er echt niet uitkomen.. Is het een jongen is het probleem opgelost... een meisje ... tja.. dan nog keuze uit 2 Wink. Maar echt handig is het niet.. Ik wil graag op voorhand weten wat het gaat worden. Een kennis van mij heeft pas een zoontje gekregen, pas op dag 3 maakte ze de naam bekend want ze kwam er gewoon niet uit... Nou dan lees je op fb... bevallen van een zoon. Iedereen vraagt hoe het heet maar je kan daar geen antwoord op geven. Gewoon niet zo leuk!

@moepie: is het niet zo dat je veel meer kans op een jongen hebt bij een kindje met 2 klompvoetjes? Zoiets meen ik me te herinneren uit mijn opleiding. Ik weet niet of jouw kindje het 2-zijdig heeft? De behandeling klinkt intensief hoor! ik vind het knap dat jullie er zo positief instaan. Hoewel jullie er enigszins op voorbereid waren dat zoiets kon, lijkt het me toch schrikken. Gelukkig is het allemaal goed te genezen en zal jullie kindje er later niets aan overhouden maar het echt onbezorgde gaat er toch even af he..
Bij O. moesten we steeds scans maken met contrastvloeistof wat in zijn plasbuisje werd gespoten via een katheter.. Hoewel dit natuurlijk ook helemaal niet levensbedreigend is oid vond ik het vreselijk. Ik zag mijn kindje pijn hebben en het kostte gewoon heel veel energie om steeds naar het ziekenhuis te gaan.

@Jezzie ik voel de baby sinds de 12e week nu, achterliggende placenta. Maar nu een week of 5 verder voel ik de baby nog steeds niet heeeeeeeel duidelijk, geen trappen ofzo. Nog steeds veel gekriebel enzo. Ik vind dit echt een heel rustig kindje. Ik voel meestal elke dag wel iets, maar heel kort of soms een dag niet.


Wij gaan in de meivakantie de meiden hun kamer maken op zolder, moet nog een wand worden geplaatst en afgewerkt, deur erin etc. Dan gaan we beginnen aan de babykamer! Ben benieuwd! Het wordt een heel neutraal kamertje, heb er al helemaal zin in!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 18 maa 2012 - 9:57

Bebbel: Leuk Lief! Onze dochter heeft nu ook een Lief! kamer, met de Lovebirds en Snoezepoes.
Ze is er zelf ook helemaal blij mee.
4d echo gaan wij niet laten doen, wij krijgen opzich al genoeg echo`s en ik vind die 4d echo`s helemaal niet zo supermooi om te zien!

Roodkapje: Een verkorte versie ?? Laughing

All: Even een kopie vanaf Facebook (mama`s van 2009)
De avond liep toch niet zo als ik dacht met mijn chips en chocorozijnen Mad

Even van me afschrijven...
Gisteravond dacht ik even ons kindje kwijt te raken zo'n pijn had ik....
Begon met het gevoel dat mijn bh te strak zat. Die had ik losser gedaan en kreeg ik later pijn boven in mijn buik over de breedte, wat weer later doorstraalde naar mijn rug. Het werd snel erger en erger. Toen de vk maar gebeld, ik hield het niet meer, het was constant en leek daarbij als (flinke) weeen steeds op te komen. Alleen dan dus op de verkeerde plek.
Gelukkig was alles "goed" urine, bloeddruk en hartslag. Het was de bovenkant van mijn baarmoeder die een groeispurt maakte. Mocht 1000mcg pcm nemen en een warme kruik. Gelukkig werkte dit vrij snel en is het nu over! Maar bah wat was ik bang....


Eerst dacht ik aan zwangerschapsvergiftiging door het band gevoel boven in mijn buik, later werd de pijn zo erg dat ik dacht dat mijn placenta losliet of weet ik veel wat.....
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

Vandaag nog even naar Amersfoort geweest, even snel voor een nieuwe kast gekeken voor onze dochter en bij de nieuwe Prenatal naar binnen gelopen.
En natuurlijk nog wat kleertjes geshoptZomer 2012 mama's! - Pagina 5 166342

Ik ga maar weer eens richting mijn bed, morgen weer aan de bak!

Truste!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine zo 18 maa 2012 - 10:09

Pff, heftig Pip. Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 699888

En de nieuwe Prenatal open? Dat hebben ze nog snel gedaan dan. Kwam er pas nog langs en toen leek het er nog niet echt op dat ze snel open zouden gaan.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 19 maa 2012 - 8:58

Jeetje Pip!! Denk je even een lekker rustig avondje te hebben zeg!! Hoe voel je je nu?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 9:17

@ PiP: bij de oudste heb ik ook last gehad van een zwangerschapsischias. Toen ik met 20 weken rust moest houden en hele dag op bed of de bank lag werd dat weer beter. Dat van die kleertjes herken ik, ik heb ook alweer zo ongeveer de hele garderobe in maat 50/56 compleet en al 3 keer herschikt in de kast zeg maar :P
En je hebt een vervelende avond gehad laatst. Wel fijn dat er niks aan de hand bleek te zijn, maar dat zijn inderdaad even angstige momenten. Nu weet je waar het vandaan kwam, stelt denk ik wel weer wat gerust.

@ Bebbel: ik weet nog niet of wij weer een 3D echo laten maken. Bij onze dochter wel gedaan en dat was wel leuk, de pretecho wordt ook vergoedt vanuit de verzekering. Aan de andere kant hoeft het nu niet zo per se van mij. Moet nog even overleggen wat mijn man wil. En inderdaad: dezelfde vraag als roodkapje, weet je zeker dat je de pretecho dan al wilt? Wij hebben vandaag ook weer een stukje 3d gezien, maar dat is echt niet mooi, het kindje lijkt nog helemaal niet op een kindje, meer op een aapje. Heeft nog heel weinig vet in z'n gezicht. Van onze dochter hebben we de pretecho gehad met 27 weken en haar gezichtje was toen heel mooi gevuld. Ik heb wel twee foto's:

*edit: onze naam staat erop, ik zal 'm wel even PM-en

@ Roodkapje: wij hebben de 20 weken echo inderdaad erg vroeg, met onze dochter ook gehad met 18 weken en nogwat dagen. Hebben we dat ook weer lekker achter de rug. En leuk dat jullie over een paar weken gaan beginnen met de babykamer. Wij maken geen kamertje voor de baby. Wij gaan als het goed is in het najaar verhuizen, dus de baby komt gewoon eerst in een co-sleeper bij ons.


@ All: wij hebben vandaag ook de 20-weken echo gehad. Alles zag er gelukkig goed uit. De baby liet het hartje een beetje moeilijk controleren, maar uiteindelijk heeft de echoscopist alles kunnen zien en alles zag er goed uit. Alle metingen waren conform zwangerschapsduur en ik kwam precies op de uitgerekende datum uit, ook altijd fijn als je kind zo lekker gemiddeld is. Mijn schoonmoeder vond dat het kindje echt een jongensgezichtje had :P (echofoto's gezien). Ben benieuwd of ze gelijk heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje ma 19 maa 2012 - 13:30

@rejoy: heb je de foto's zelf ook vergeleken met die van je dochter? Mijn zoontje had een heel rond hoofdje terwijl beide dochters dat op de echo wat minder hadden.

O. heeft toen hij werd geboren ook nooit een babykamer gehad, ons huis werd al gebouwd en zou dat zou 3mnd na zijn geboorte af zijn en daar dan de kamer worden gemaakt. Helaas waren er veel vertragingen en zijn we er pas gaan wonen toen O. al 14 mnd was. Hier heeft hij nu wel een mooi kamertje gekregen.

Bij ons gaan de meiden naar zolder en de baby krijgt hun grote kamer en O. blijft in het kleinste kamertje voorlopig anders moeten we die kamer ook weer aanpassen en het zit er net 3mnd op;).

Fijn dat je 20 weken echo helemaal goed was. Ik mocht bij het maken van de afspraak inderdaad kiezen tussen de 18-22 weken voor een afspraak. Liever niet heel laat zei ze ivm afwijkingen die gevonden kunnen worden, maar als ik met 18 weken had gewild was het ook geen probleem. Ik moet 23 april weer bij de gyn zijn dus ik heb voor een datum precies tussen 2 afspraken in gekozen.. scheelt wachttijd:) Nu nog 2.5 wk wachten op de 20 wkn echo! Ik hoop op een goed resultaat ( uiteraard:))

Een co-sleeper zou ik ook wel willen maar wij hebben een boxspring, volgens mij kan dat niet dan toch?

@pip hoe gaat het nu met je ? Beetje van de schrik bekomen? Je bent alweer bijna 24 weken, de tijd vliegt! Qua kleertjes heb ik nog niet echt wat gekocht. Eerst binnenkort even de kleertjes van de meiden en O. nakijken wat ik nog heb. Ik ga volgende week naar Londen en daar hoop ik sowieso 1 meisjes en 1 jongenssetje te scoren.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE di 20 maa 2012 - 8:27

Hallo meiden,

Hoe gaat het bij jullie? Mijn zus is nu ook zwanger, dus die moest vandaag naar de verloskundige voor de intake. Dus heb ik gezellig op mijn neefje en nichtje gepast. Was wel erg leuk ook.
Ik mag 27 maart op de 20 weken echo en zijn op 31 maart voor de 12 weken echo. Best grappig.

Vandaag hebben we een wiegje gekocht. We wilden eerst misschien geen wiegje doen, omdat het natuurlijk allemaal al genoeg kost, maar deze aanbieding was wel leuk en het wordt dan een verjaardagscadeautje van mijn ouders alvast. Dus dat is altijd mooi meegenomen.

Hebben jullie ook een wiegje? of gaan jullie er één aanschaffen?

MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 8:34

@ Maddie: wat leuk dat je zus ook zwanger is. Altijd leuk om lief en leed te delen! Wij hebben geen wiegje, maar een co-sleeper waar de baby in komt. Dit is het gewone ledikantje van de babykamer.

@ Roodkapje: de foto's lijken wel een beetje op elkaar, allebei van die magere gezichtjes waar nog geen vet op zit! Wat dat betreft kan ik niet echt zeggen dat dit een echt jongensgezichtje zou zijn.
Wij hebben ook een boxpring, dus dat kan prima Wink Wij hebben gewoon de zijkant uit het ledikantje gehaald en een latje op de plek van de zijkant vast gezet. Het bedje staat vast met een spanband, die zit om de onderste matras, dus het bedje kan niet schuiven. Wij hebben een topper en die ligt wat meer mijn kant op, zodat deze tegen het matrasje van het bedje aan ligt. Ik vind het echt ideaal hoor, zou ook niet anders willen, helemaal met het oog op de nachtvoedingen straks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie di 20 maa 2012 - 9:12

Ik heb eindelijk internet in het nieuwe huis! Dus ik kan weer wat actiever meepraten.

@moepie, Wat leuk dat je je kindje hebt voelen schoppen!

@Pip, wat schrikken zeg! Hoe gaat het nu?

@Rejoy, fijn dat alles goed was bij de 20weken echo!

@Maddie, wat leuk dat je zus ook zwanger is!
Wij gaan mijn familie-wieg eerst gebruiken. Daar hebben mijn neven, nichtje, broertje en ik in gelegen. Dus vind het wel bijzonder dat mijn kindje nu de eerste van de ‘volgende generatie’ is die daar in ligt! Die komt eerst bij ons op de slaapkamer. Voor de babykamer hebben we een ledikantje gekocht.

@All, De verhuizing is achter de rug, dat geeft wel rust, niet meer heen en weer rijden en dozen inpakken! De woonkamer is helemaal klaar. Vandaag is de vaatwassen geleverd! Dus we hoeven niet meer af te wassen.
Ik heb van de week een heel lief babyjasje gekocht . En heb een boxkleed van nijntje gekocht(nu nog een box, haha) we hebben met inrichten van de woonkamer al wel een lege plaats overgehouden waar de box kan staan straks.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 5 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum