Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE vr 29 jun 2012 - 6:28

@ Bebbel Ik heb die verloskundige nog niet gehad. Maar ga als ik de volgende keer haar niet heb echt een afspraak op haar dag vragen. Ik laat het er niet bij.
Wat naar dat je op zo'n manier je verlof in bent gegaan Sad Zijn je collega's niet zo betrokken??
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes vr 29 jun 2012 - 22:58

Bebbel, jammer dat je zo je verlof in ging. Zijn normaal gesproken je collega's wel aardig?

Jezzie, Is het 's morgens nog gelukt het met grof vuil?

Maddie, fijn dat je nu wel de aardige vk had. Ga je het met die vorige nog bespreken of niet?


Hier alweer 35+5!!! Whaaaa wie had dat gedacht. Iedere dag erbij is voor mijn gevoel ook iedere dag een dag minder in het ziekenhuis mocht de kleine nu geboren worden.
Bij de gyn was alles goed. De groeiecho ook, het is wel een flinkerd! Waarschijnlijk doordat ik gewoon helemaal niks doe.
nu ik met de weeenremmers gestopt ben voelt mijn buik goed aan en ben ik langzaamaan weer wat lichte huishoudelijke dingen gaan doen en stukjes zorg van onze zoon over te nemen. Ik doe het wel met mate, maar het voelt zo heerlijk om zelf weer wat te kunnen/mogen doen!
En als ik de 37 weken weet te behalen mag ik gewoon weer thuis bevallen. De gyn zei nog, deze zwangerschap is echt een kopie van de eerste.
Er begint wel meer spanning te komen dat ik denk, oeeeeh wanneer gaat het gebeuren *stuiter,stuiter* bounce
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 23:06

@ Maddie; Nee echt betrokken zijn ze er niet bij geweest. Mijn baas vroeg af en toe hoe het ging maar leek meer alsof ie het "moest" zo kwam het over.

@ Wennes; Voordat ik zwanger werd had ik goed contact met alle collega`s (klein bedrijfje, zijn op kantoor 5 collega`s) Maar sinds ik halve dagen ben gaan werken praten ze amper e.d.
Is een landelijk bedrijf van 11 vestigingen. Ik zat op de planning bij ons op kantoor en is een fulltime functie, daar kan ik dus niet op terug als ik na mijn verlof terug kom. Maar partime jobs hebben ze over het algemeen bij ons niet.
Misschien zit dat ze dwars o.i.d. Zelfs de directie heeft uitgesproken tegen mijn baas dat ze "not amused" zijn met de zwangerschap en een extra fulltimer op mijn plaats moeten neerzetten.
Maarja, ze weten toch dat er vrouwen zijn die ooit wel zwanger worden neem ik aan, daarom snap ik de reacties niet zo goed.
Ga na mijn verlof terug 3 dagen per week (takenpakket hoor ik dan ook pas) en bevalt het me dan niet dan ga ik ander werk zoeken.

Wat fijn dat je al lichte huishoudelijke dingen kan doen! Zal wel een fijn gevoel zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE za 30 jun 2012 - 1:25

@ Wennes, fijn dat het zo goed gaat!! op naar de 37 weken... Hopen dat je die gewoon kunt halen!!
Wat betreft die verloskundige, daar ga ik als het even kan wel mee in gesprek. De komende keer is 20 juli en dan weet ik niet wie ik krijg. Als zij het niet is, dan vraag ik om een afspraak met haar.

@ Bebbel: Nou ja zeg!! Dat is wel een slechte reden om je opeens anders te gaan gedragen!! Natuurlijk kan het lastig zijn voor het werk dat jij zwanger bent en ook als je dan halve dagen gaat werken, omdat het helaas niet anders kan. Maar kom op nou... ze weten toch dat die kans erin zit :s
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie za 30 jun 2012 - 3:10

Bebbel, wat vervelend dat je op zo'n rare manier bent weggegaan van je werk. Ze kunnen dat toch verwachten dat er vrouwen binnen een bedrijf zwanger worden! Wel lekker dat je nu verlof hebt. Komt nu allemaal wel dichtbij ook voor jou!

Maddie, fijn dat je nu de aardige vk had. Maar wel goed dat je alsnog die andere er op aan wilt spreken. Anders blijf je er zo'n naar gevoel bij houden als ze je straks bij de bevalling moet begeleiden.

Wennes, wat fijn zeg, al bijna 36 weken! Fijn dat het ook goed gaat met je buik nu en je langzaam aan weer wat dingen kan gaan doen. Ik kan me voorstellen dat je dat ook wel graag wilt na zo lang niks doen.

All, Met het grofvuil is het nog goed gekomen! Mijn vriend heeft het er om 23.30 nog ingedaan. En de coniferen zijn weg, we hebben nu een hele grote tuin, samen met de buurman! haha! Maar de buurman is op vakantie...dus die heeft er niet zo veel last van. Maandag komen ze het terras in de tuin bestraten en dan gaan mijn vriend en mijn schoonvader volgende week zaterdag een nieuwe schutting plaatsen!
Dan kan ik eindelijk lekker in de tuin zitten! Ben blij dat dat klaar is voor mijn verlof ingaat!
Nog 2 weken werken, maar sta niet zo veel ingepland. Dus hoef nog maar 5 dagen te werken verdeeld over 2 weken.

Vandaag ben ik even bij mijn schoonmoeder langs geweest, ze is bijna klaar met de wieg! Hij wordt echt zo mooi, ben helemaal blij! Volgend weekend komt ze hem brengen. Van de stof die over is gaat ze nog lakentjes en een dekentje maken!
Ze heeft zelfs een nieuw matrasje op maat laten maken...ze wil er niks voor hebben.
Wil haar graag bedanken door haar iets leuks te geven namens de baby, maar ik weet niet zo goed wat ik kan geven. Iemand een idee?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 30 jun 2012 - 7:04

Bebbel, je zou toch denken dat als een bedrijf jonge meiden aan neemt dat ze een kinderwens kunnen hebben? Hopelijk is het na je verlof anders en kun je weer met plezier aan het werk. Ik zou ook even afwachten hoe ze reageren als je bevallen bent.

Maddie, dat is dus afwachten wie je hebt. Hebben ze de praktijk met zn 2en?

Jezzie, fijn dat het met de tuin steeds verder komt. Dat wordt straks wel foto's plaatsen hoor.
Lief dat je schoonmoeder de wieg allemaal in orde maakt. Wat je zou kunnen geven? ehhh, ik heb niet echt een idee. Ik zou zoiezo een mooie foto maken als de kleine erin ligt te slapen en die geven. Of anders zou je iets kunnen geven wat je schoonmoeder heel leuk vindt zoals een badpakket, een tuinierspakket, een boekenbon etc.
Mijn schoonmoeder heeft bij ons de verf en het matrasje van de wieg betaald, maar wij geven haar eigenlijk niks bijzonders. Het is namelijk meer voor haar dat wij de wieg gaan gebruiken dan dat het voor onszelf is. Oma heeft wel heel erg haar best gedaan om de bekleding opnieuw te maken en een bijpassend lakentje. Ik denk dat ik voor beiden een bon van een tuincentrum geef omdat ze dat allebei erg leuk vinden.


Vanmiddag is mijn schoonvader nog geweest om weer een deel in de tuin af te maken. het gaat er nu goed uit zien! Er moeten nog een paar kleine dingen gedaan worden en dan is het af. Gelukkig kunnen we er nu goed in zitten en B kan gewoon spelen.
Ik ga vanavond vroeg naar bed, want ik ben zo moe Sleep Sleep
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE za 30 jun 2012 - 21:27

@ Jezzie, wat leuk dat de wieg bijna klaar is en je schoonmoeder zo haar best heeft gedaan!! Super leuk!! En wat heerlijk dat jij over twee weken gezien nog maar vijf dagen hoeft te werken!! Ik moet over drie weken gezien nog 11 dagen werken. Best wel veel dus. Lekker dat de tuin goed vordert. Wel grappig, want hier wordt nu ook een schutting geplaatst en volgende week nog gras smile

@ Wennes, Wat lekker dat je schoonvader komt helpen in de tuin. Fijn dat het ook bijna af is. De praktijk waar ik zit draait met drie verloskundigen. Waarvan ik er dus twee heel fijn vindt en die ene niet zo. Maar goed, ik ga dat gesprek wel aan en dan zie ik wel hoe ze reageert.

@ All, ik krijg de laatste week steeds klachten die een beetje lijken op ischias klachten. Dus ik moet het even in de gaten houden. Kan ook echt niet veel achter elkaar gaan doen, want dat gaat gewoon niet,. Dan zit ik daarna dus met gigantische pijn in mijn onderrug en dat straalt door tot onder mijn bil. Ach ja... ben nu ruim 33 weken!! Dus nog even volhouden!
Mijn schoonmoeder kwam gister langs en die heeft meteen het hele huis stofgezogen. Vind het zo lief van haar. Ben zelf niet echt het type die hulp kan vragen. Wil eigenlijk liever alles zelf doen. dus ben nu bezig met accepteren dat dat nu dus gewoon niet meer gaat!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes zo 1 jul 2012 - 7:25

Maddie balen dat je last hebt van je rug wat doortrekt naar je bil. Ik zou het wel even in de gaten houden want je zou nog naar de fysio kunnen. Maar wat je zegt, je raakt ook steeds verder en dan gaat het gewoon niet meer zo soepel helaas.


Ik heb de laatste dagen zo'n last van mijn maag. De baby zit echt zo tegen mijn maag en ribben te trappen. Het is zelfs zo dat ik ik niet eens meer een gewone maaltijd kan nemen omdat ik dan zo misselijk ben. Al een paar avonden heb ik na het eten over moeten geven, pfff echt niet fijn.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 1 jul 2012 - 19:12

Wennes, vervelend dat je zo misselijk bent!

Maddie, wat balen dat je zo''n last hebt van je rug. Wel lief van je schoonmoeder dat ze het hele huis voor je heeft stofgezogen! Dat zie ik die van mij nog niet doen!

Vanmiddag naar de vk, ben benieuwd of de baby al is gedraaid, voor mijn gevoel wel.
En vanavond weer zwangerschapscursus. We gaan met alle dikke buiken op de foto vanavond!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes zo 1 jul 2012 - 19:19

Jezzie, succes bij de vk vandaag! Ik hoop ook voor je dat de kleine al gedraaid is.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 1 jul 2012 - 19:25

Ja ik hoop het ook, eerst kon ik het hoofdje nog voelen boven, maar nu niet meer.
En heb het idee dat de baby bovenin wat harder begint te schoppen nu, net onder mijn ribben.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 1 jul 2012 - 21:57

Jezzie: Jeetje jij bent van de week dus nog even flink actief geweest `s avonds!
Kan me voorstellen dat je het fijn vindt als straks de tuin klaar is. Ik begin een beetje nesteldrang te krijgen en wil ook steeds alles netjes hebben. Stel dat het mooi weer is, kunnen we lekker in de tuin zitten. Probeer de tuin nu dus ook steeds netjes te houdenZomer 2012 mama's! - Pagina 22 561177

Ik ga vanmiddag ook weer naar de vk, ben benieuwd!


Bebbel: De kweek was schoon en de urine die ik die dag ingeleverd had ook, geen blaasontsteking meer dus. Het waren hoogstwaarschijnlijk indaling weeën. Die dag bij de vk was de kleine namelijk ook ingedaald! Ik lag eigenlijk nooit op mijn buik, maar nu zou een 4e optie op te kunnen liggen wel fijn zijn.
Raar hoor dat je collega`s zo tegen je deden… Ben benieuwd of je een beetje normaal werk terug krijgt straks. Nou ja nu maar even niet meer over na proberen te denken, lekker genieten van je verlof en straks van de kleine en daarna verder kijken!
Wassen ben ik ook pas gaan doen in mijn verlof, anders hangt het alweer zolang in de kast als de kleine geboren wordt.


Wennes: 36 weken, nog 1tje te gaan! Vervelend die misselijkheid, misschien een idee om meer gespreid te eten?

Maddie: Balen dat je rugklachten erger worden, inderdaad proberen om jezelf een beetje te ontzien.
Stofzuigen(net als dweilen) lijkt een simpel karweitje, maar is echt funest voor je rug.
Fysio zou je ook nog kunnen proberen, ik ben er eigenlijk ook veel te laat naar toegegaan, maar ze heeft me toch nog veel goed tips meegegeven.


All: Ik heb alweer een paar dagen niet gereageerd. Heb lekker genoten van het mooie weer.
Gisteren nog even wezen varen, was wel weer lekker tot het begon te regenen en waaien… Dochter was helemaal verdrietig, zo sneu.
Vanmorgen alweer druk geweest, begin een beetje last van nesteldrang te krijgen, alles moet klaar en schoon! Dochter naar kdv, was opgehangen en opgevouwen, vaatwasser, cake gebakken.

Heb 1 cake voor onszelf gebakken en 1 voor de juffen straks. Deze heb ik in een ronde vorm gedaan en doe ik nu in de vriezer. Straks wat glazuur erop, muisjes en een rondje van marsepein met de naam. Dat van marsepein ga ik vandaag of morgen ook vast klaarmaken. Simpel, maar toch leuk denk ik. Voor de kindjes ga ik denk ik bumbacakejes met de punten dippen in glazuur+muisjes.
Oja, het is frambozencake met stukjes (die ik nooit kan terugvinden) witte chocolade. Zo maar eens een warme plak afsnijden Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 253468018

Zo de volgende was ophangen, hoor net dat de wasmachine klaar is, stofzuigen (is man gisteravond vergeten) en een poging doen om de auto een beetje netjes te maken van binnen, daar heeft mijn man ook steeds maar geen zin in… Verder is zijn lijstje ook bijna afgewerkt (had een to-do-list gemaakt voor ons beiden Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 2474380249
).

Vanmiddag weer naar de vk en dan gaat ze ook kijken of ik al ontsluiting heb. Bij 2-3 cm mag ik het ziekenhuis bellen en gaan we kijken wanneer ik ingeleid wordt, wel spannend dus! Bij de 2e heb je meestal al wel wat ontsluiting van te voren en hopelijk hebben de voorweeën al wat werk gedaan!

Zag het gisteren trouwens al helemaal voor me dat de weeën op het water zouden beginnen :O
Dan zouden we eerst naar de kant moeten, dan naar huis en dan nog naar het ziekenhuis. Maar wou nog zo graag een keer varen, dat kwam er steeds niet van. Gelukkig is het goed gegaan!


Fijne dag nog!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 1 jul 2012 - 22:32

Wat spannend pip, dat de baby nu elk moment kan komen!
Zo te lezen ben je er nu helemaal klaar voor.
Lekker dat jullie nog even gevaren hebben gisteren, gelukkig dat de weeen niet op de boot zijn begonnen.
Wij hebben gisteren ook gevaren, maar het was wel koud met die harde wind erbij.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie ma 2 jul 2012 - 0:01

Hoi meiden,

Ben ik ook weer even!
Poeh, ik had wel last van die benauwde dagen vorige week hoor. Gelijk weer extra vocht vast houden en ik hield al zoveel vast Sad Nou ja, weinig aan te doen.
Verder is de kleine nog steeds op zijn/haar momenten behoorlijk druk in m'n buik. Mijn buik schommelt alle kanten op, dat geeft wel een rustig gevoel. Als kan het soms ook wel even pijnlijk zijn, haha. Jullie ook last van?

Jezzie; wat fijn dat je schoonmoeder zo druk is met de wieg en er zelfs nog lakentjes bij maakt. ben benieuwd naar het eindresultaat.

Bebbel; wat een nare situatie op je werk zeg! Gelukkig heb je nu lekker verlof en hoef je even niet aan werken te denken, lekker genieten van de rust en wachten op jullie kleintje. Hopelijk is de nare sfeer dan straks gewoon weg als je weer moet gaan werken.

Wennes; lekker joh dat de tuin nu op schiet! Kun je daar straks mooi de visite ontvangen smile Wat vervelend dat de baby je zo 'kliert' en dat je zo'n last hebt van je maag! Ik kan wel gewoon voldoende eten maar ik merk wel dat het meer in de weg zit, vooral met opstaan en gaan verzitten dan kan het soms even pijnlijk zijn.

Maddie; wat vervelend dat je steeds meer last krijgt klachten. Werk je door tot 36 weken? Wel goed aan jezelf denken hoor!

Pip; wat een lekker weertje was het he?! Wij hebben ook genoten. Maar hebben jullie zelf een bootje? Heerlijk zeg!
Spannend bezoekje dus voor jou bij de vk, ik hoop dat je al wat ontsluiting hebt! Hou je ons goed op de hoogte??

all; vanmorgen heeft mijn broer de laatste dingetjes opgehangen in de babykamer. Hij is nu helemaal klaar! Wil ik natuurlijk wel even met jullie delen:

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 DSC05803

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 DSC05798

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 DSC05796

En nog een buikfoto van gisteren, 36 weken:
Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 36weken
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP ma 2 jul 2012 - 0:22

Jezzie: Met de zon erbij was het heerlijk, maar zonder toch wel frisjes. Bijna de hele tijd met een vest aangezeten dus, maar toch was het wel weer even lekker!

Moepie: J heeft op de zaterdagen bij een watersportbedrijf gewerkt. Deze is er mee gestopt, maar zijn nog wel vrienden van ons. Als we willen en hun niet gaan mogen wij de boot ook pakken. Gisteren zijn we samen met ze geweest, ze hebben 2 kinderen van 3 en 6(dacht ik). Ook leuk voor F dus!
Ziet er weer erg leuk uit het kamertje!!
Op het moment doet de kleine mij flink pijn:shock: Net denk ik (weet ik wel heel zeker) teveel gedaan. Auto was toch wel pittig om schoon te maken, maar had het in mijn hoofd om te doen.... Nu flink aan het trappelen en af en toe flinke steken van onderen. Zal wel aan het draaien zijn met zijn koppie ofzo. Maar ik moet zeggen over het algemeen is hij sinds vorige weekend (toen hij ingedaald is) aardig rustiger geworden en kan ik de bewegingen weer goed hebben, daarvoor was het soms niet bepaald een pretje.
Ik zal jullie op de hoogte houden, maar mocht er ontsluiting zijn en er een datum komen ga ik deze niet openbaar zetten. Denk sowiezo wel pas aan het einde van week.
De gyn gaf aan dat de vk vanaf 39 weken moest kijken, maar ben nu 38+5. En dan in de loop van die week zouden we een afspraak kunnen maken zei hij.
Ben zo benieuwd! Mijn moeder smste net ook al, ben je al geweest of hoelaat moet je??Laughing

All: Was is weer opgehangen, auto is schoon van binnen en heb mijn broodje inmiddels ook op. Stofzuigen in huis ga ik toch mijn man maar laten doen vanavond.
Zo maar eens plat liggen en vanmiddag naar de vk en de auto door de wasstraat halen. Wat is die vies van de regen geworden zeg, vieze stofbende!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes ma 2 jul 2012 - 0:34

Moepie, wat een leuk kamertje zeg! En je hebt een mooie buik.
Ik vind het wel grappig, want jouw kamertje heeft dezelfde indeling als ons kamertje betreft raam en deur. Alleen ik heb de meubeltjes op een andere plek gezet.

Pip, lekker dat je nog even kon varen. Spannend wat de vk gaat zeggen. Ik hoop voor je dat je al iets ontsluiting hebt.
En een leuk idee om te laten trakteren op het kdv. (krijg er gelijk lekkere trek van)



Volgens mij heb ik vanmorgen iets teveel gedaan: weer de hele dag de zorg voor onze zoon, een was gedraaid en opgehangen, beneden alles gepoetst en toilet gepoetst. Nu is mijn buik een beetje onrustig. B ligt lekker op bed en ik ga zo met mijn beentjes omhoog in de tuin liggen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP ma 2 jul 2012 - 3:28

Helaas alleen een vingertopje.... Volgende week dus maar gewoon naar de afspraak met de gyn voor controle.

Zit nu gezellig in de wasstraat smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine ma 2 jul 2012 - 3:52

Ik kan merken dat ik hier amper meer kijk (stiekem toch beetje confronterend). Val van de ene verbazing in de andere.

Pip: jij bent gewoon al klaar om te bevallen! Bij J. lag ik met 38+5 te bevallen.
Wennes: de 36 weken gehaald!
Moepie: een kant en klare babykamer en ook al 36 weken!

:O :O :O

Maar goed, even rekenen leert dat ik ook al 35 weken zwanger zou zijn. Hoop echt dat het deze ronde weer raak is, dan sta ik 7 augustus tenminste niet helemaal met lege handen (en buik).
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 2 jul 2012 - 5:35

Zo... er is hier weer heel wat gereageerd zie ik!!
@ Pip, wat spannend dat het nu zo dichtbij komt he!! Ik zou het ook niet openbaar maken wanneer je wordt ingeleid hoor!! Dat merken mensen vanzelf wel!!

@ Jezzie, ben benieuwd hoe het bij de VK was.

@ Wennes, Ja.. nu moet je ook rustig aan blijven doen he!! Hoe moeilijk dat ook is.


@ Moepie, wat een leuk kamertje ook zeg!!

@ All, nu zit de pijn weer meer in mijn heup. zo lang ik maar niet te veel beweeg gaat het nog redelijk. Maar ik bekijk het per dag. Als het niet meer gaat gaat het niet en ga ik eerder stoppen met werken. Hoe jammer dat ook is.
Ik moet even kijken of ik naar de fysio wil gaan en zo ja wanneer ik dan kan. Ik ben ook wel een eigenwijsje smile
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes ma 2 jul 2012 - 7:36

Maddie, ik zou wel een afspraak gaan maken bij de fysio. Als je te lang doorloopt heb je kans dat je na je zwangerschap nog steeds last hebt.

Jasmine, meis toch ik had graag dat jij hier nog mee kon kletsen. Hopelijk is het snel raak, ik duim voor je!

Pip, balen dat het nog niet genoeg was.


Hier alles goed, wel weer de hele dag misselijk en na het avond eten kotsmisselijk. Hopelijk blijft het binnen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie ma 2 jul 2012 - 22:06

Moepie, wat een leuk kamertje! En mooie buik heb je.

Wennes, hoe gaat het met je nu, ben je nog steeds zo misselijk? Hopen dat de kleine snel indaalt, dan heb je er misschien wat minder last van.

Pip, jammer dat er nog niks is. Nog even geduld hebben dus.

Maddie, ik zou ook de fysio bellen. Je kan er beter nu wat aan doen, dan dat het straks alleen maar erger wordt.

Jasmine, Kan me voorstellen dat het gek is nu. Ik hoop voor je dat je snel zwanger zult zijn!

Gisteren bij de vk geweest, alles gaat goed. Baby ligt netjes met het hoofd beneden nu!
Ik moet vanmiddag werken, heb besloten dat ik voor die tijd niks doe thuis. Vorige week vrijdag had ik 's ochtend de slaapkamer helemaal schoongemaakt, maar dat merkte ik toen wel tijdens het werken.
Dus vandaag maar even rustig aan voor de tijd.
Het terras is aangelegd in de tuin. Zaterdag gaan mijn vriend en de buurman er een nieuwe schutting tussen zitten. En dan kan ik eindelijk in de tuin zitten! Nu nog hopen dat het mooi weer blijft!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE di 3 jul 2012 - 5:01

@ Wennes, ja... ik moet misschien naar de fysio gaan, maar zoals vandaag heb ik opeens weer nergens last van. Maar dit is mijn vrije dag. Ga morgen even kijken hoe het dan gaat ook. En anders bel ik een fysio. Hoe gaat het bij jou? Nog rustig in je buik? Is je misselijkheid al wat minder?

@ Jezzie, wat fijn dat het goed ging bij de verloskundige!! Altijd fijn om te horen dat het kind ook in de goede positie ligt. Hopelijk blijft dat ook zo!! Lekker joh dat je dit weekend de schutting hebt. Mijn vriend heeft hem er afgelopen maandag in gemaakt en nu dit weekend nog even de afwerking. Echt heerlijk, lekker veel privacy!!

@ All Vandaag eigenlijk helemaal geen rug, heup klachten gehad. Heb toch wel een hele tijd staan strijken en boodschappen gedaan. dus vind het wel een goed teken. Ik kijk het morgen op mijn werk even aan en als ik dan toch meer last krijg ga ik een afspraak bij de fysio maken.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie wo 4 jul 2012 - 0:58

Zojuist bij de verloskundige geweest.
Mijn bloeddruk was iets hoger dan normaal, had nu 85 om 130 (geloof ik) niet zorgelijk maar ivm het vocht vast houden wou ze voor de zekerheid toch even mijn urine checken. Dus dit gelijk gedaan. Er zat heel iets eiwit in, maar dit kan ook komen van afscheiding want dat zit daar ook altijd in. De aantallen van het eiwit zijn ook niet zorgelijk. Wel wil ze het voor de zekerheid even goed in de gaten houden dus vrijdag even weer opnieuw bloeddruk meten en urine checken op eiwit. Het kan best zo zijn dat het dan weer normaal is.
Ik hoefde me er in elk geval nu niet druk om te maken. Dit doe ik ook niet, vind het wel fijn dat ze het even goed in de gaten houden.
Hartje klonk goed! Maar toen ze vroeg of ik het vandaag goed gevoeld had kon ik daar eigenlijk geen antwoord op geven. Stom he?! Soms is het al zo normaal dat gevoel. Dus moet het vanmiddag even in de gaten houden. maar ik denk dat ik het wel gevoeld heb hoor.


Hoe is het met jullie? Houden jullie het nog een beetje uit met deze hitte?
Ik heb af en toe het gevoel of m'n handen/vingers eraf vallen, zo'n pijn of geheel gevoelloos, gek hoor!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Darius wo 4 jul 2012 - 2:52

@moepie: ik kreeg ook wel watjes met water mee om even goed te vegen in het toilet, en daarna te plassen voor de urinecontrole. Wel fijn dat ze het even goed in de gaten houden! Balen dat je zowel last van je handen en vingers hebt, heel erg naar.

Wat betreft voelen van de baby: hier beweegt ze genoeg, maar ik moet mezelf ook dwingen om er bij stil te staan. Voor je het weet is het weer voorbij....Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 1371890812
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes wo 4 jul 2012 - 7:35

Jezzie, ik ben helaas nog veel misselijk. Al helpt het wel dat ik nu geen sinaasappelsap meer neem bij het ontbijt, meer verspreid eet en 's avonds gewoon brood. Ik weet het niet super gezond, maar beter dat dan iedere keer over moeten geven.
Fijn dat de tuin bijna af is.

Maddie, fijn dat je vandaag minder last hebt van je rug en heupen.
Zie bij Jezzie over mijn misselijkheid.

Moepie, spannend nu je bloeddruk omhoog gaat. Kan ook een teken zijn dat de bevalling begint he. Ik ben benieuwd hoe je urine van de week zal zijn.



Vandaag naar de gyn geweest. Aangezien het allemaal weer goed gaat mag
ik weer terug naar de vk. Hier heb ik vrijdag een afspraak staan.
Vanaf maandag mag ik thuis bevallen, tot die tijd moet ik naar het
ziekenhuis en moet ik ook nog steeds de antibiotica voor de
gbs-bacterie. Vanaf maandag is dat niet meer nodig.
Hij heeft nog heel snel naar de kleine gekeken en hij ligt nog steeds
netjes met hoofd naar beneden, rug links en beentjes bovenin naar
rechts. Hij keek ook naar de placenta en dit moeten we nog wel even in
de gaten houden, want er waren al wat gaten te zien. Dit betekent dat de
placenta al ouder wordt. Ik moet goed in de gaten blijven houden of de
kleine goed blijft bewegen en dat ik me goed blijf voelen, anders gelijk
bellen. Liever 10x teveel dan 1x te weinig. Nu voel ik de kleine al
iets minder, maar dat is normaal met dit termijn omdat hij minder ruimte
heeft. Ongeveer 3 maanden na de bevalling moet ik nog wel terug naar hem omdat
hij de eerste keer had gezien dat er poliepen op mijn baarmoederhals
zaten. Dit kan van de zwangerschap komen maar hoeft niet dus dat wil hij
graag later nog eens controleren. Hij vond dat wel erg leuk, want hij
is erg benieuwd hoe het afloopt.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 22 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum