'het domme vragen topic'
+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers
Pagina 30 van 38
Pagina 30 van 38 • 1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 34 ... 38
Re: 'het domme vragen topic'
Frummeltje schreef:Ik had het geluk dat ik op een grote badhanddoek met daaronder een vuilniszak op de bank zat, want bij mij braken mijn vliezen ook zomaar zonder voorteken. Anderhalf uur later begonnen de weeën.
Oh jee
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Mijn vliezen braken ook zonder voorteken. Ik had alleen het geluk dat ik op het toilet zat toen ze braken. Ik voelde wel een knapje eerst.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Bij 5% begint de bevalling met het breken van de vliezen, bij de rest met weeën.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Fiwen schreef:Bij 5% begint de bevalling met het breken van de vliezen, bij de rest met weeën.
Oké dat is goed om te weten. Bedankt!
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Volgens mij moet ze tussen de 500 en 1000 cc vocht binnen krijgen op een dag.lente schreef:Hoeveel drinken/vocht 'moet' een kindje per dag binnen krijgen?
We zijn hier een beetje aan schuiven met het schema, en denk dat we naar 3 flessen (180+6) gaan.
Daarnaast krijgt ze 's ochtends fruit en eind van de middag groente.
Moet ik nog extra vocht aanbieden? Water? Thee? In wat voor beker? Of in het flesje?
En als ik toch bezig ben haha, wanneer gaven jullie ook vlees/vis en rijst/pasta?
M. krijgt nu 1 soort groente, en vaak wat aardappel. Maar is dat voldoende als maaltijd?
Oja, en wanneer zijn jullie begonnen met brood? Gewoon een korstje om op te sabbelen? Hoelang duurde
het voordat je kindje goed brood at?
Dus 3 flessen van 200 is voldoende. En fruit is ook vocht. Ik bied altijd bij het avond eten water of diksap aan in een tuitbeker. en sinsd deze week soms in een gewone beker, maar dan krijgt ze niet zo veel binnen.
De tuitbeker gaat soms zo goed als leeg en soms drinkt ze maar een paas slojes.
Ik ben met 6/7 maanden begonnen met vlees/vis en rijst en vorige week heeft ze voor het eerst pasta gehad.
Ook doe ik nu vaker 2 soorten groente bij elkaar.
Brood ben ik met 6 maanden mee begonnen maar daar moest L niks van hebben. Sinds ze 8 maanden is eet ze een hele boterham. Eerst nog alleen met boter en nu soms met smeerkaas of appelstroop.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Domme vraag: kun je een pak luiers als ze ongeveer 3 jaar geleden geopend zijn nog gebruiken of zullen ze dan niet meer goed zijn?
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou niet weten wat in drie jaar in kwaliteit achteruit zou kunnen gaan bij een luier. Heb zelf ook de luiers bewaard die we teveel hadden toen dochter toch maar een maatje groter nodig had. Volgens mij kun je dat prima gebruiken.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb zoon net in zijn wipstoel gezet omdat ik even wat drinken wilde pakken. Toen ik terugkwam bleek hij in slaap gevallen. Kan het kwaad dat hij een keertje daar in slaapt?
Hij ligt wel echt, hij zit niet:
Hij ligt wel echt, hij zit niet:
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Je wilde gewoon spammen met je knappe vent!!!
Welnee, voor een keer kan dat geen kwaad. Kun je hem overleggen? Of wordt het dan wakker?
Welnee, voor een keer kan dat geen kwaad. Kun je hem overleggen? Of wordt het dan wakker?
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Haha dan had ik wel een foto met zijn mooie oogjes open geplaatst hoor
Ik kan hem wel overleggen, maar hij raakt nogal van de leg als hij ergens anders wakker wordt dan waar hij is gaan slapen.
Ik kan hem wel overleggen, maar hij raakt nogal van de leg als hij ergens anders wakker wordt dan waar hij is gaan slapen.
Caroow- Lady Post-a-lot
Lekker laten liggen dan!
Dora- Kletskop
Ik zou hem gewoon laten liggen, ziet er comfortabel uit
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Hij heeft heerlijk geslapen maar ik kan nu wel een spuitluier uit het wipstoel-kussen wassen
Caroow- Lady Post-a-lot
hmm das wel minder maar ach als hij maar lekker heeft geslapen toch
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Hahahaha!
Dora- Kletskop
Wat vragen (of vroegen ) jullie bij de eerste keer als je naar de verloskundige gaat?
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Het was vlak voor mijn vakantie naar Turkije, dus ik heb gevraagd waar ik daar op moest letten. Ik heb ook gevraagd wanneer ik moest bellen. Volgens mij meer niet.
Caroow- Lady Post-a-lot
De vragen werden hier juist door de verloskundige gesteld.
En er werd info gegeven. Als je dan nog vragen had kon je die stellen.
Maar je kunt nu eventuele vragen alvast opschrijven zodat je ze dan niet vergeet te stellen.
Maar je kunt nu eventuele vragen alvast opschrijven zodat je ze dan niet vergeet te stellen.
Dora- Kletskop
Hier ook, ik had zelf ook nog geen vragen. Ik voelde me ook prima.Dora schreef:De vragen werden hier juist door de verloskundige gesteld.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Hoe maak je eigenlijk de oren van een baby schoon?
Wanneer mag je rijstebloem toevoegen aan de fles en kies je dan voor naturel of vanille?
Hoe weet je of je baby klaar is voor haar eerste groente-of fruithapje?
Wanneer mag je rijstebloem toevoegen aan de fles en kies je dan voor naturel of vanille?
Hoe weet je of je baby klaar is voor haar eerste groente-of fruithapje?
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
De oorschelp maak ik schoon met een puntje van een hydrofiel washandje. De oorgang (heet dat zo?) maak ik niet schoon, dat lijkt me niet de bedoeling. Soms zie ik echt een klontje oorsmeer zitten, dat valt er dan vanzelf uit, of ik pak het er uit.
Caroow- Lady Post-a-lot
Voor het schoonmaken van de oortjes gebruik ik van die speciale wattenstaafjes voor baby's. Die kun je ook niet te diep steken, dus dan maak je eigenlijk alleen het randje schoon van de gehoorgang. En verder onder de douche gewoon met m'n vingers erlangs.
Rijstebloem weet ik niet. Ik gaf alleen borstvoeding en heb dus nooit iets met rijstebloem gedaan.
Beginnen met fruit en groente is ook een beetje afhankelijk van wat je zelf wil. Sommige ouders beginnen met 4 maanden, sommigen liever met 6 maanden. Ik ben met 6 maanden begonnen en heb ook niet eerder het idee gehad dat mijn dochter tekort had. Vanaf 6 maanden smulde ze wel vrijwel gelijk goed mee (om er vervolgens rond 10 maanden mee op te houden ).
Rijstebloem weet ik niet. Ik gaf alleen borstvoeding en heb dus nooit iets met rijstebloem gedaan.
Beginnen met fruit en groente is ook een beetje afhankelijk van wat je zelf wil. Sommige ouders beginnen met 4 maanden, sommigen liever met 6 maanden. Ik ben met 6 maanden begonnen en heb ook niet eerder het idee gehad dat mijn dochter tekort had. Vanaf 6 maanden smulde ze wel vrijwel gelijk goed mee (om er vervolgens rond 10 maanden mee op te houden ).
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Als Louise in bad gaat, kruipt het water overal, dus ook in haar oor. Is zelden erg vuil...
Rijstebloem is toch gewoon om in te dikken, toch? Voor als de voeding te snel door het gaatje van de fles gaat en je baby zich erin verslikt, er sprake is van reflux, ... Later kan je er papjes van maken.
Het beste is dat je tot 6 maanden wacht met bijvoeding ivm de darmen. Hier kan je meer info vinden: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/88792-hoe-en-wanneer-geef-ik-mijn-baby-zijn-eerste-hapjes.html
Rijstebloem is toch gewoon om in te dikken, toch? Voor als de voeding te snel door het gaatje van de fles gaat en je baby zich erin verslikt, er sprake is van reflux, ... Later kan je er papjes van maken.
Het beste is dat je tot 6 maanden wacht met bijvoeding ivm de darmen. Hier kan je meer info vinden: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/88792-hoe-en-wanneer-geef-ik-mijn-baby-zijn-eerste-hapjes.html
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Vanaf wanneer deden jullie onderstaande dingen met de kindjes?
-tekenen/krijten etc.
-puzzelen
-met duplo dingen bouwen
Ties is een beetje klaar met zijn speelgoedjes. Misschien dat zulke activiteiten wel zijn aandacht trekken. Hebben jullie nog andere activiteiten waar jullie dreumes mee bezig was?
-tekenen/krijten etc.
-puzzelen
-met duplo dingen bouwen
Ties is een beetje klaar met zijn speelgoedjes. Misschien dat zulke activiteiten wel zijn aandacht trekken. Hebben jullie nog andere activiteiten waar jullie dreumes mee bezig was?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Puzzelen 14 mnd, tekenen 15 mnd en duplo 16 mnd. Maar alles is nog drama Puzzelen zelf lukt niet maar er zitten geluidjes in en er staan dieren op de stukjes puzzel. Tekenen is vooral de potloden rondgooien en in zn mond stoppen, af en toe een kras met de achterkant van het potlood. En duplo is slopen (uit elkaar trekken) wat mama heeft gebouwd. Maargoed, ik vind het heerlijk om samen op de grond te lachen en bezig te zijn.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Pagina 30 van 38 • 1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 34 ... 38
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
Pagina 30 van 38
Permissies van dit forum: