Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

+39
Clapperdie
PiP
Flower_L
meisje
joyce0606
Sylvana
studiebol
JD
Liadan
L!ND@
Wennes
Tiara
piertje
Arwyn
TGR
Paper Crown
Thunder
Rumble
*Orchidee
Steep
*Lookie*
Papillio
Novalee
Roos
SarahKey
CCC
blondje1313
holaagirl
Pien
Fiwen
Supertalentje
Annie24
Ayla
mickey
Printje
Lejow
nillis
Floor
Shy
43 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Shy di 27 dec 2011 - 3:46

Ik heb namelijk de uitzetlijst van de prenatal uitgeprint daarop staat dat je voor het slapen dit nodig hebt:
2 molton bedzeiltjes
3 molton hoeslakens of onderleggers
3 hoeslakens
2 dekens met 3 bovenlakens
of 1 duodeken met 3 DBO's
2 aluminium kruiken
2 kruikenzakken

Volgens mij heb ik al eerder gelezen dat molton bedzeiltjes worden afgeraden?
Maar hoe zit het met de rest heb je echt 3 molton hoeslakens nodig? en 2 dekens met 3 bovenlakens? Een baby slaapt toch in een slaapzakje en zonder deken dat mag toch pas vanaf 2 jaar?

Heb je verder echt 2 kruiken nodig? leg je die dan tegelijk in bed of is dat alleen maar handig als de andere al aardig lauw is dat je toch snel weer een nieuwe kruik hebt?
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Floor di 27 dec 2011 - 3:48

Onze zoon kon zich erg slecht warm houden en had dus 2 kruiken, hij sliep op zijn zij en dan lag er 1 voor hem en 1 achter hem. Als hij erg koud bleef lag er nog een derde bij z'n voeten maar dat was alleen de eerste 4 dagen. Daarna heeft hij nog 2 weken zeker met 2 kruiken gelegen. Nu ligt hij met 1 kruik in z'n wiegje.

onze zoon heeft geen slaapzak en slaapt onder een laken met 2 dekens in zijn wieg (voor het ledikant hebben we een duodeken).
We hebben 3 lakens want hij spuugt regelmatig zijn laken onder. (dekens hebben we 4 stuks, 1 in de reiswieg, 1 in de box en dan 2 in bed)
We hebben ook 3 hoezen voor het matras van de wieg, maar maar 1 molton.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Shy di 27 dec 2011 - 3:58

Oke duidelijk! dank je.
Mijn vriend en ik waren laatst bij de hema vast een hele zooi spullen gekocht maar bij de dekentjes enz twijfelden we dus toch wel omdat 3 dan zoveel lijkt haha. Dus van de week maar nog even langs bij de hema.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 3:59

Wij hadden -uit m'n hoofd- eerst een molton hoeslaken, daarna een onderlegger (stof) op het bed liggen en daarna het hoeslaken zelf. 3 molton hoeslakens vind ik wat veel, aan twee heb je er ook wel genoeg, dan heb je er eentje reserve voor als je aan het wassen bent. 3 hoeslakens zou ik wel doen, dan heb je er één in de was, één in de kast en één op het bed. 2 dekentjes zou ik ook wel doen. In de zomer hebben we er één op, in de winter twee. drie lakens geldt hetzelfde als voor de hoeslakens. 2 kruiken is ook wel prettig, als ze zich niet warm kunnen houden of als je én een ledikantje en een wiegje gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  nillis di 27 dec 2011 - 4:05

Wij hebben drie hoeslakens en twee moltons. Van de dekens voor in bed hadden we er twee en ze heet hem nu nog steeds dubbel, dus er ligt er 1 op bed. Verder hadden we 1 dekentje voor de reiswieg.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Lejow di 27 dec 2011 - 4:08

En hoe zit dat dan als je een aerosleep matras hebt? Wat moet er dan op?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Printje di 27 dec 2011 - 4:08

Molton mag idd niet, wij hebben een earosleep en zeker 7 hoeslakens en ook 7 lakens, 4 dekens. Wanneer ze ziek zijn vlieg je erdoorheen. Onze zoon slaapt al vanaf een paar maanden oud in een slaapzak onder een deken met een laken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Printje di 27 dec 2011 - 4:09

Lejow schreef:En hoe zit dat dan als je een aerosleep matras hebt? Wat moet er dan op?

Alleen een hoeslaken, wij hebben niet die speciale maar gewone hoeslakens
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  mickey di 27 dec 2011 - 4:09

Kruikzakken zou ik niet kopen als ik jou was! Kraamzorg raadde dat hier af. De kraamhulp wikkelt de kruik in een hydrofiele doek.
De rest zou ik doen zoals de anderen al zeggen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Lejow di 27 dec 2011 - 4:10

Printje schreef:
Lejow schreef:En hoe zit dat dan als je een aerosleep matras hebt? Wat moet er dan op?

Alleen een hoeslaken, wij hebben niet die speciale maar gewone hoeslakens

Ok, dus gewone hoeslakens om het matrasje heen, en dan een lakentje met een dekentje waar het kindje onder ligt?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Printje di 27 dec 2011 - 4:11

Lejow schreef:
Printje schreef:
Lejow schreef:En hoe zit dat dan als je een aerosleep matras hebt? Wat moet er dan op?

Alleen een hoeslaken, wij hebben niet die speciale maar gewone hoeslakens

Ok, dus gewone hoeslakens om het matrasje heen, en dan een lakentje met een dekentje waar het kindje onder ligt?

Jep zo doen wij het.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 4:15

Wij hebben eigenlijk altijd 1 dekentje op de bedjes gehad. Wel dubbel geslagen, omdat je toch ook laag opmaakt meestal. We hebben er wel 1 op voorraad in ieder geval mocht de ander gewassen moeten worden.
Verder een molton en een hoeslaken. 2 moltons totaal, en 3 hoeslakens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Lejow di 27 dec 2011 - 4:16

Printje schreef:
Lejow schreef:
Printje schreef:
Lejow schreef:En hoe zit dat dan als je een aerosleep matras hebt? Wat moet er dan op?

Alleen een hoeslaken, wij hebben niet die speciale maar gewone hoeslakens

Ok, dus gewone hoeslakens om het matrasje heen, en dan een lakentje met een dekentje waar het kindje onder ligt?

Jep zo doen wij het.

Ok, weer een 'HEEELPPP HOE MOET DAAAAT' van mijn lijstje gestreept..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Printje di 27 dec 2011 - 4:16

Raar dat toch zoveel een Molton mogen gebruiken terwijl dat van mijn verloskundige niet mocht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 4:20

Printje schreef:Raar dat toch zoveel een Molton mogen gebruiken terwijl dat van mijn verloskundige niet mocht.

Dat is gewoon een molton die je zelf ook op je bed hebt, niet zo'n zeiltje hè? Gewoon extra matrasbescherming.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Printje di 27 dec 2011 - 4:20

_MamaRosa_ schreef:
Printje schreef:Raar dat toch zoveel een Molton mogen gebruiken terwijl dat van mijn verloskundige niet mocht.

Dat is gewoon een molton die je zelf ook op je bed hebt, niet zo'n zeiltje hè? Gewoon extra matrasbescherming.

Ik zat idd met zo.n zeiltje in mijn hoofd!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Ayla di 27 dec 2011 - 4:22

Hier is niks gezegd over moltons, bedzeiltje werd wel afgeraden ivm het verstikkingsgevaar. Nu wel sinds printje dat zei alleen een hoeslakentje over de aerosleep. Ik heb 3 dekentjes, 3 lakentjes, 3 hoeslakentjes en 3 moltons. 1 op bed, 1 in de was, 1 in de kast. Maar wat iemand anders al zei (weet ff niet meer wie) als ze ziek zijn vliegt het beddengoed erdoorheen... Dus dan heb je misschien wel meer nodig als 3 van ieder.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Annie24 di 27 dec 2011 - 4:25

Printje schreef:
Lejow schreef:En hoe zit dat dan als je een aerosleep matras hebt? Wat moet er dan op?

Alleen een hoeslaken, wij hebben niet die speciale maar gewone hoeslakens

Dan gaat toch het effect van de aerosleep verloren? Of zie ik het verkeerd en kan je als je een gewoon hoeslakentje over de aerosleep legt ook gewoon door blijven ademen? Question
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Annie24 di 27 dec 2011 - 4:29

Hier hadden we tot 2 maanden: 3 lakentjes, 2 dekentjes, 3 hoeslakentjes
Na 2 maanden: 3 hoeslakentjes, 2 Pacco inbakerdoeken
Vanaf 8 maanden: 3 slaapzakken, 3 hoeslakentjes

Alle lakentjes en dekentjes liggen achterin de kast en gaan binnenkort maar naar de kringloop denk ik ofzo.
Geloof dat we ook een molton hebben liggen, maar daar twijfel ik een beetje over angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Ayla di 27 dec 2011 - 4:31

Nee hoor Annie, dat is gewoon verkooppraatje Wink Probeer het maar is, hoeslakentje eroverheen en dan met je neus in de aerosleep, dan kan je ook nog gewoon ademen. Ik heb wel zo'n hoeslakentje ervoor, maar volgens mij maakt het geen enkel verschil. Zo dik van stof is een hoeslakentje nou ook weer niet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Supertalentje di 27 dec 2011 - 4:34

Volgens mij gaat dan ook het effect van de Aerosleep verloren, je hebt ook speciale Aerosleep matrashoezen etc.

We hebben ook moltonmatrashoezen, die zijn niet waterdicht, dat mag gewoon. Ze zijn wel veel 'warmer' dan gewone, daar zou ik dan weer rekening mee houden als ik midden in de zomer uitgerekend zou zijn. Daar zou ik er dan 1 of 2 van kopen en verder 'gewone'.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Fiwen di 27 dec 2011 - 4:43

Ayla schreef:Nee hoor Annie, dat is gewoon verkooppraatje Wink Probeer het maar is, hoeslakentje eroverheen en dan met je neus in de aerosleep, dan kan je ook nog gewoon ademen. Ik heb wel zo'n hoeslakentje ervoor, maar volgens mij maakt het geen enkel verschil. Zo dik van stof is een hoeslakentje nou ook weer niet.

Wat ik begrepen heb gaat het er vooral om wanneer het hoeslakentje nat wordt door bijvoorbeeld spugen. Als je en gewoon hoeslaken hebt van katoen dan zetten de draden uit en wordt het dus minder ademend terwijl de speciale hoeslakentjes van Aerosleep dat vocht meteen afvoeren naar het matje eronder. Ten eerste blijft het dus makkelijk met ademen en ten tweede liggen ze droger en niet in een plasje vocht.

Wij hadden voor de wieg: aerosleep matrasje, 2 hoeslakentjes, 3 lakentjes en 2 dekentjes
Voor ledikant hebben we: aerosleep matrasje, 3 hoeslakens, 5 lakentjes en 4 dekentjes (2 dikke en 2 dunne)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 4:48

Fiwen schreef:
Ayla schreef:Nee hoor Annie, dat is gewoon verkooppraatje Wink Probeer het maar is, hoeslakentje eroverheen en dan met je neus in de aerosleep, dan kan je ook nog gewoon ademen. Ik heb wel zo'n hoeslakentje ervoor, maar volgens mij maakt het geen enkel verschil. Zo dik van stof is een hoeslakentje nou ook weer niet.

Wat ik begrepen heb gaat het er vooral om wanneer het hoeslakentje nat wordt door bijvoorbeeld spugen. Als je en gewoon hoeslaken hebt van katoen dan zetten de draden uit en wordt het dus minder ademend terwijl de speciale hoeslakentjes van Aerosleep dat vocht meteen afvoeren naar het matje eronder. Ten eerste blijft het dus makkelijk met ademen en ten tweede liggen ze droger en niet in een plasje vocht.
)

Idd! Ik dus wel een aerosleep hoeslaken aanschaffen waarom wel een matras van aerosleep kopen maar dan net niet het hoeslakentje?

Wij hebben twee aerosleep hoeslakentjes en twee dekbedovertrekken en twee dekentjes..
Meer dan genoeg, de aerosleep en hoeslakentjes komen vrijwel droog uit de machine!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Printje di 27 dec 2011 - 5:00

Nee hoor het effect gaat niet verloren, hebben het in de winkel gezien. De verkoopster zei zelf dat het onzin was.....en ik vond en vind ze te duur.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 5:30

Printje schreef:Nee hoor het effect gaat niet verloren, hebben het in de winkel gezien. De verkoopster zei zelf dat het onzin was.....en ik vond en vind ze te duur.

Niet helemaal verloren maar wel minder effectief dan met bijpassend hoeslakentje, ook met t spugen enz dat gaat gelijk door t hoeslakentje van aerosleep heen zodat je kindje niet nat ligt.

De spullen van aerosleep zijn idd niet goedkoop maar ik ben altijd van mening dat als je voor een bepaald product kiest je t dan ook gewoon helemaal goed moet doen! :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic. Empty Re: Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum