'het domme vragen topic'
+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers
Pagina 34 van 38
Pagina 34 van 38 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38
Re: 'het domme vragen topic'
Domme vraag over rijstebloem en pap...
- L is vier maanden en we zijn zachtjes aan begonnen met kleine hapjes groente.
Nu willen we ook rijstebloem introduceren.
Wanneer geef je dit? Hoeveel rijstebloem op hoeveel cc. Welke fles is ideaal? We hebben nu de Avent Naturel speen 3 en 4 erbij gekocht.
En wat is het verschil met gewone pap en vanaf wanneer mag je dat dan gaan gebruiken?
- L is vier maanden en we zijn zachtjes aan begonnen met kleine hapjes groente.
Nu willen we ook rijstebloem introduceren.
Wanneer geef je dit? Hoeveel rijstebloem op hoeveel cc. Welke fles is ideaal? We hebben nu de Avent Naturel speen 3 en 4 erbij gekocht.
En wat is het verschil met gewone pap en vanaf wanneer mag je dat dan gaan gebruiken?
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Rijstebloem is geloof ik vanaf 4 maanden, pap vanaf 6 (dacht ik)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Thnx Floor....dat is dan duidelijk.
En wat doe ik verder dan met die rijstebloem? En wat is de functie daar eigenlijk van?
En wat doe ik verder dan met die rijstebloem? En wat is de functie daar eigenlijk van?
Dikkie Dik- Prater
Rijstebloem verzadigd meer, zodat ze langer door kunnen slapen wellicht.
Wij deden op 210 cc 3 schepjes rijstebloem met een fles van difrax waar we zelf een gat groter hadden gemaakt in een kleine speen.
Ik zou de 3 speen gewoon proberen en dan beginnen met 1 of 2 schepjes door de laatste fles. Wij deden sochtends trouwens ook vaak nog rijstebloem in de fles als ontbijt.
Wij deden op 210 cc 3 schepjes rijstebloem met een fles van difrax waar we zelf een gat groter hadden gemaakt in een kleine speen.
Ik zou de 3 speen gewoon proberen en dan beginnen met 1 of 2 schepjes door de laatste fles. Wij deden sochtends trouwens ook vaak nog rijstebloem in de fles als ontbijt.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ok Parel thnx.
Moet je rijstebloem ook opbouwen? Dus eerst 1 eetlepel en dan na een dag twee enzovoorts?
Ik ga het morgenochtend eens proberen.
Moet je rijstebloem ook opbouwen? Dus eerst 1 eetlepel en dan na een dag twee enzovoorts?
Dikkie Dik- Prater
Ik vroeg me af, ze zeggen altijd als je je kindje zindelijk wil maken, dan moet je hem bloot of in zijn onderbroek in de tuin laten lopen en als hij dan plast, zet je hem op het potje, maar dan hoeft hij toch niet meer te plassen, omdat hij dat dan toch al net gedaan heeft?? Of is dat dan voor de volgende keer, dat als hij niet nat wil worden, dat hij dan op het potje gaat zitten?
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Dikkie Dik schreef:Ok Parel thnx.
Wij hebben gewoon in 1x 3 scheppen erbij gedaan, toen wij de laatste fles gingen laten vervallen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Annemie schreef:Ik vroeg me af, ze zeggen altijd als je je kindje zindelijk wil maken, dan moet je hem bloot of in zijn onderbroek in de tuin laten lopen en als hij dan plast, zet je hem op het potje, maar dan hoeft hij toch niet meer te plassen, omdat hij dat dan toch al net gedaan heeft?? Of is dat dan voor de volgende keer, dat als hij niet nat wil worden, dat hij dan op het potje gaat zitten?
ik heb geen idee, mijn zoontje gaat als hij boven bloot loopt in de douchebak staan plassen maar op het potje zetten heeft geen effect.
Floor- Ratel
Ik heb er weer 1!
1, 5 jaar geleden heb ik een cyste uit mijn borst laten verwijderen. Nu zijn mijn borsten weer flink gegroeid, maar diezelfde borst voelt anders, harder, pijnlijker en hardere plekken. Is het altijd zo tijdens een zwangerschap? Dat de een dus anders aanvoelt als de ander? Kan ik aan mijn huisarts of vk of lk vragen of ze mijn borsten wilken controleren?
1, 5 jaar geleden heb ik een cyste uit mijn borst laten verwijderen. Nu zijn mijn borsten weer flink gegroeid, maar diezelfde borst voelt anders, harder, pijnlijker en hardere plekken. Is het altijd zo tijdens een zwangerschap? Dat de een dus anders aanvoelt als de ander? Kan ik aan mijn huisarts of vk of lk vragen of ze mijn borsten wilken controleren?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Moet je binnenkort weer naar de VK, Steep? Anders zou ik het daar even navragen. Als het nog even duurt zou ik de HA bellen. Gewoon ook even voor je eigen geruststelling.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik zou t voor de zekerheid ook even navragen. Ik had tijdens de bv periode van T. opeens een knobbeltje in mn linkerborst. Heb er ook even naar laten kijken en t bleek gelukkig een melkklier te zijn.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
-Mag je na 2 keer een keizersnee, nog vaginaal bevallen?
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Een vriendin van mij mocht het niet. Maar bij haar vegon het litteken te scheuren tijdens de bevalling van de tweede en werd het alsnog eeb ks.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Dat ligt aan het protocol in het ziekenhuis. Sommige ziekenhuizen gaan bij de 3e dan 'standaard' over op keizersnede andere pas bij de 4e.Star007 schreef:-Mag je na 2 keer een keizersnee, nog vaginaal bevallen?
(ja ik heb het ook ooit gevraagd hier)
Floor- Ratel
volgens mij niet.Star007 schreef:-Mag je na 2 keer een keizersnee, nog vaginaal bevallen?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Dat kun je zeker vragen, gewoon aan de eerste bij wie je op controle moet. Hier doet de gynaecoloog dat ook meestal bij een controlebezoek. Nu nog niet, maar in een later stadium van de zwangerschap wel steeds.Steep schreef:Ik heb er weer 1!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Hier heb je zelf de keuze in..je moet wel opzoek naar iemand die je bevalling wil begeleiden (of UC bevallen maar das niet echt een aanrader). Misschien kun je eens googelen op vbac2Star007 schreef:-Mag je na 2 keer een keizersnee, nog vaginaal bevallen?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
@Annemie, ik denk dat het inderdaad is dat het kindje het gevoel van moeten plassen (en dat er dus ook daadwerkelijk plas komt) leert herkennen. Normaal wordt dat meteen opgenomen door de luier dus heeft hij/zij er geen last van en voelt het niet echt.
Ook is het prettiger als je kind zindelijk leert worden gebeuren er nog altijd wel een aantal ongelukjes, als het dan in de tuin rondloopt gooi je er even een emmer water over, i.p.v. dat je alles binnen moet gaan poetsen.
Ook is het prettiger als je kind zindelijk leert worden gebeuren er nog altijd wel een aantal ongelukjes, als het dan in de tuin rondloopt gooi je er even een emmer water over, i.p.v. dat je alles binnen moet gaan poetsen.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Dit hangt van de redenen af waarom je de eerste twee keer een keizersnede hebt hebt gekregen.Star007 schreef:-Mag je na 2 keer een keizersnee, nog vaginaal bevallen?
Als dit bijvoorbeeld 2x was omdat de uitdrijving niet vlotte, is het de vraag of je het nog wel een derde keer moet willen proberen. Het beste kan je dit met je gynaecoloog bespreken dus!
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Over 2 weken moet ik naar de vk, ik zal het haar vragen!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik heb ook een domme vraag Niet dat ik er heel bang voor ben, maar 't schiet soms door mijn hoofd:
Kan de baby de placenta lostrekken? Of er dusdanig hard intrappen dat er bijvoorbeeld een bloeding ontstaat?
Kan de baby de placenta lostrekken? Of er dusdanig hard intrappen dat er bijvoorbeeld een bloeding ontstaat?
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik heb er ook een..
Krijg je ook naweeën als je een geplande keizersnede heb gehad? Bij de eerste bevallig heb ik zowat een hee dag weeën gevoeld en kreeg ik uiteindelijk een spoedkeizersnede. Ik heb toen een halve dag daarna nog naweeën gehad.
Krijg je ook naweeën als je een geplande keizersnede heb gehad? Bij de eerste bevallig heb ik zowat een hee dag weeën gevoeld en kreeg ik uiteindelijk een spoedkeizersnede. Ik heb toen een halve dag daarna nog naweeën gehad.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ja helaas is die kans wel groot.Razz schreef:Ik heb er ook een..
Zelf nooit een kz gehad maar een aantal mensen in mn omgeving wel.
Die waren er niet op voorbereid en schrokken er een beetje van.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik vond het na de spoedkeizersnede al heftig. Ik moest sommige echt goed weg puffen van de pijn. Na zoveel weeën had ik dat ook echt niet gedacht!
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
ik heb een keizersnede gehad,maar geen last gehad van na weeën.Nu weet ik niet of het uitmaakt,maar ik heb ook geen echte weeën gehad(de erge zeg maar)Razz schreef:Ik heb er ook een..
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 34 van 38 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
Pagina 34 van 38
Permissies van dit forum: