'het domme vragen topic'
+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers
Pagina 22 van 38
Pagina 22 van 38 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 30 ... 38
Re: 'het domme vragen topic'
Linda schreef:
Dat bespelen vind ik echt onzin, echt weer zo'n opmerking van het cb, haha.
Daarom zeg ik bij het cb nooit dat hij soms wat minder eet.
Ik heb er ook nooit gezegd dat wij stukjes geven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Linda schreef:
Dat bespelen vind ik echt onzin, echt weer zo'n opmerking van het cb, haha.
Daarom zeg ik bij het cb nooit dat hij soms wat minder eet.
Ik heb er ook nooit gezegd dat wij stukjes geven.
hahaha ik heb dat ook nooit gezegd daar.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe lang mag jouw kind koorts hebben voordat je contact op neemt met de huisarts?
Ik heb de assistente van de huisarts gister nog gebeld en die zei dat ik voor het weekend contact op moest nemen als ze niet (bijna) beter zou zijn maar ze heeft nu al vanaf maandagavond koorts (38,5-39,9) en ze lijkt alleen maar zieker te worden. We hebben al 3 dramanachten achter de rug en gister speelde ze af en toe nog maar vandaag heeft ze alleen maar op de bank gelegen om filmpjes te kijken en te slapen. Paracetamol maakt geen verschil meer, koorts zakt wel iets maar niet onder de 38,2. Longetjes klinken verder gewoon normaal dus longontsteking zal het niet zijn.
Ik maak me er aan de ene kant wel zorgen over maar aan de andere kant denk ik dat het 'gewoon' de griep is met een flinke verkoudheid. (Ik ken dit ook helemaal niet, ze is eigenlijk nog nooit echt ziek geweest)
Ik heb de assistente van de huisarts gister nog gebeld en die zei dat ik voor het weekend contact op moest nemen als ze niet (bijna) beter zou zijn maar ze heeft nu al vanaf maandagavond koorts (38,5-39,9) en ze lijkt alleen maar zieker te worden. We hebben al 3 dramanachten achter de rug en gister speelde ze af en toe nog maar vandaag heeft ze alleen maar op de bank gelegen om filmpjes te kijken en te slapen. Paracetamol maakt geen verschil meer, koorts zakt wel iets maar niet onder de 38,2. Longetjes klinken verder gewoon normaal dus longontsteking zal het niet zijn.
Ik maak me er aan de ene kant wel zorgen over maar aan de andere kant denk ik dat het 'gewoon' de griep is met een flinke verkoudheid. (Ik ken dit ook helemaal niet, ze is eigenlijk nog nooit echt ziek geweest)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Dochter had laatst flinke koorts en de huisarts zei dat ze max 4 dagen achter elkaar koorts mogen hebben. Ik zou als ik jou was dus vandaag nog bellen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik zou ook bellen hoor.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Als je je zorgen maakt, wat ik me goed kan indenken, zou ik gewoon bellen!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ik heb gebeld en we mochten meteen langs komen en ze blijkt een dubbele oorontsteking te hebben dus een antibioticakuur gekregen voor 7 dagen.
Ben blij dat ik toch gebeld heb. Eer dat we morgen langs hadden kunnen komen waren we al weer bijna 24 uur verder en nu kan ze na het eten al beginnen met haar antibiotica.
Ben blij dat ik toch gebeld heb. Eer dat we morgen langs hadden kunnen komen waren we al weer bijna 24 uur verder en nu kan ze na het eten al beginnen met haar antibiotica.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ach, arme meid! Dat moet zeer doen! Beterschap!
Goed dat je gegaan bent!
Goed dat je gegaan bent!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Hè bah, oorontsteking kan zo verschrikkelijk pijn doen! Fijn dat je meteen terecht kon en ze dus al sneller aan haar kuur kan beginnen. Hopelijk knapt ze snel op!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Even omhoog... heb een paar 'domme' vragen
Over een tijdje wil ik gaan afbouwen met de borstvoeding, en kunstvoeding gaan geven. Ik heb een (kleine) bus Nutrilon 1 Hypoallergeen in de kast staan. Had ik al voor de geboorte gekocht, voor het geval bv niet zou lukken oid. Mijn vriend had vroeger astma en kma, vandaar dat ik voor ha gekozen had. Maar nu is mijn vraag, is hypoallergene voeding uberhaupt zinvol na borstvoeding (ik heb gewoon melkproducten etc. genomen)? Of kan ik beter gewone kv geven? Of kan ik wel de bus ha opmaken en daarna gewone kv geven?
En nog een vraagje (al weet ik dat dat bij ieder kindje anders is)... in welke kledingmaat zaten jullie kindjes tussen de 6 a 10 maanden? Ik heb een leuk zomerjasje van z8 gezien in de sale, maar twijfel over de maat (68 of 74?). Of is in het in het geval van een jas beter te groot dan te klein? M. zit nu trouwens in 56.
Over een tijdje wil ik gaan afbouwen met de borstvoeding, en kunstvoeding gaan geven. Ik heb een (kleine) bus Nutrilon 1 Hypoallergeen in de kast staan. Had ik al voor de geboorte gekocht, voor het geval bv niet zou lukken oid. Mijn vriend had vroeger astma en kma, vandaar dat ik voor ha gekozen had. Maar nu is mijn vraag, is hypoallergene voeding uberhaupt zinvol na borstvoeding (ik heb gewoon melkproducten etc. genomen)? Of kan ik beter gewone kv geven? Of kan ik wel de bus ha opmaken en daarna gewone kv geven?
En nog een vraagje (al weet ik dat dat bij ieder kindje anders is)... in welke kledingmaat zaten jullie kindjes tussen de 6 a 10 maanden? Ik heb een leuk zomerjasje van z8 gezien in de sale, maar twijfel over de maat (68 of 74?). Of is in het in het geval van een jas beter te groot dan te klein? M. zit nu trouwens in 56.
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Ik ben na de bv overgegaan op Friso standaard voeding, mijn zoontje was iets ouder dan 1 jaar. Dit ging goed, en ik ben toen overgestapt op kruidvat standaard. Ik heb er alleen geen ervaring mee als ze zo jong zijn, misschien kun je het eens vragen bij het cb?
En wat de kledingmaat betreft, dat is inderdaad per kind verschillend. Misschien kun je ze allebei bestellen en dan de verkeerde maat tegen die tijd verkopen
En wat de kledingmaat betreft, dat is inderdaad per kind verschillend. Misschien kun je ze allebei bestellen en dan de verkeerde maat tegen die tijd verkopen
Gast- Gast
Ik zou de hypo allergene voeding na de bv geven en kijken hoe dat gaat. Als dat goed gaat kun je na een tijdje altijd gewone voeding proberen.
Mijn zoon is bijna 6 maanden en zit in maat 74-80 maar hij is wel groot hoor!
Een jas kan beter iets te groot zijn dan te klein, er moet nog kleding onder kunnen en je kan de mouwen omslaan.
Mijn zoon is bijna 6 maanden en zit in maat 74-80 maar hij is wel groot hoor!
Een jas kan beter iets te groot zijn dan te klein, er moet nog kleding onder kunnen en je kan de mouwen omslaan.
Wennes- Kletskop
Mijn ervaring is dat z8 klein uitvalt.
En meestal kun je de mouwen vrij gemakkelijk omslaan zonder dat het er voor schandaal uitziet.
En meestal kun je de mouwen vrij gemakkelijk omslaan zonder dat het er voor schandaal uitziet.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Jasje zou ik zéker maar 74 nemen, mouwen omslaan kan altijd nog, mouwen langer maken niet.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
M. krijgt nu borstvoeding op verzoek, 5 a 6 keer per dag (dit verschilt erg, de laatste 2 weken vaker 6x dan 5x). De bv wil ik af gaan bouwen, en met kunstvoeding gaan beginnen. Maar hoeveel moet ik dan in een flesje doen? Op de verpakking staat dat ik 150+5 zou moeten geven (ze is ruim 4,5 kilo) bij 5 voedingen. Maar omdat ze er de laatste tijd vaker 6 drinkt, moet ik dan 90+3 geven omdat dat op de verpakking bij 6 voedingen staat? Maar dat is voor 3-3,5 kilo en daar is ze dus al ruim overheen. Of er tussenin gaan zitten en 120+4 geven? Nouja, ik ben dus nogal een nerd hierin haha, so help me out ...
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Gewoon 150+5 maken en kijken hoeveel ze opdrinkt.
Bv is lichter verteerbaar dus kan ze vaker komen dan met fv. Met fv ga je uit van het gewicht, niet hoe vaak ze komen. Maar het kan even wennen zijn voor haar dus in het begin is het waarschijnlijk even zoeken.
Bv is lichter verteerbaar dus kan ze vaker komen dan met fv. Met fv ga je uit van het gewicht, niet hoe vaak ze komen. Maar het kan even wennen zijn voor haar dus in het begin is het waarschijnlijk even zoeken.
Wennes- Kletskop
Ik heb ook een 'domme' vraag, mag N. wel magere aardbeienyoghurt met stukjes aardbei erin? Heb haar vanavond al een paar hapjes gegeven en toen bedacht ik me ohja onder de 1 jaar mogen ze geen aardbeien. Vraag me af of dit nu wel of niet mag aangezien het wel verhit is geweest.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
chococupcake schreef:Ik heb ook een 'domme' vraag, mag N. wel magere aardbeienyoghurt met stukjes aardbei erin? Heb haar vanavond al een paar hapjes gegeven en toen bedacht ik me ohja onder de 1 jaar mogen ze geen aardbeien. Vraag me af of dit nu wel of niet mag aangezien het wel verhit is geweest.
Ik gaf tot 1 jaar gewone yoghurt/kwark. Die toetjes met allerlei toevoegingen hebben ze nog niet nodig.
Volgens mij reageren mensen op die pitjes, en die zullen er wel afgehaald zijn voor het toetje
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Weer een 'domme' vraag. Deze gaat over op het potje plassen.. Met jongetjes, beginnen ze dan zittend of staand? Haha! Ik voel me dom, maar mijn verstand laat me in de steek..
Edit: Nog een vraag! Hoe bevorderen jullie de taalvaardigheid va je kindje? R. zegt alleen nog maar papa, mama, ja en de naam van de hond. Hij begrijpt wel een hoop dus ik denk niet dat het gehoorproblemen zijn. We lezen voor, benoemen wat hij, wij en de hond doen en benoemen ook alles wat hij ziet. Als we een woord voorzeggen probeert hij het wel na te doen, maar hij heeft dan alleen de lettergrepen goed.
Edit: Nog een vraag! Hoe bevorderen jullie de taalvaardigheid va je kindje? R. zegt alleen nog maar papa, mama, ja en de naam van de hond. Hij begrijpt wel een hoop dus ik denk niet dat het gehoorproblemen zijn. We lezen voor, benoemen wat hij, wij en de hond doen en benoemen ook alles wat hij ziet. Als we een woord voorzeggen probeert hij het wel na te doen, maar hij heeft dan alleen de lettergrepen goed.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik gaf ook alleen nog yoghurt of kwark. Liefst griekse yoghurt dat vond S erg lekker.Happydobby schreef:chococupcake schreef:Ik heb ook een 'domme' vraag, mag N. wel magere aardbeienyoghurt met stukjes aardbei erin? Heb haar vanavond al een paar hapjes gegeven en toen bedacht ik me ohja onder de 1 jaar mogen ze geen aardbeien. Vraag me af of dit nu wel of niet mag aangezien het wel verhit is geweest.
Ik gaf tot 1 jaar gewone yoghurt/kwark. Die toetjes met allerlei toevoegingen hebben ze nog niet nodig.
Volgens mij reageren mensen op die pitjes, en die zullen er wel afgehaald zijn voor het toetje
Maar sinds hij weet dat er ook andere toetjes zijn draait hij gewoon zijn hoofd om als ik met alleen yoghurt kom aanzetten.
En over de aardbeien. S kreeg ze met 6 maanden al. Als ze er allergisch voor zijn merk je dat meteen. Dus als ze nu niets geen uitslag heeft gekregen kan ze er gewoon tegen en mag je gerust aardbeien geven. Of aardbeien yoghurt.
Steep schreef:Weer een 'domme' vraag. Deze gaat over op het potje plassen.. Met jongetjes, beginnen ze dan zittend of staand? Haha! Ik voel me dom, maar mijn verstand laat me in de steek..
Ik zou denken zittend. Wij gebruiken het potje niet, en hebben een wcbrilverkleiner, dan kunnen ze er dus niet eens bij staan. Ik leer hem trouwens wel dat hij even moet checken dat zijn piemeltje naar beneden wijst
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Goh, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Mijn zoon zit op een wcbril verkleiner. Staan leert hij vast wel zodra hij groot genoeg is om ín de wc te plassen.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Zitten zowel op potje als bij wc. Anders zit alles onder, ook mijn kleuters op school moeten verplicht zitten.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Goed, zittend dus haha! Thnx!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep heb je mn pm gehad?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 22 van 38 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 30 ... 38
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
Pagina 22 van 38
Permissies van dit forum: