Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'het domme vragen topic'

+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers

Pagina 21 van 38 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 29 ... 38  Volgende

Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 21 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  _Lana_ za 1 sep 2012 - 10:12

Printje schreef:
_Lana_ schreef:
Printje schreef:
_Lana_ schreef:Haha, ik heb nu echt een hele domme vraag Embarassed, komt ie:

Hoe komt het dat een zwangerschapsbuik ( bijna ) altijd zo mooi rond wordt?
Ik bedoel een kindje is niet rond en er zit natuurlijk wel vruchtwater in, maar toch knap dat het zo'n prachtig bolletje wordt Very Happy.

Mmmm das een goeie. Misschien omdat het het meest 'logisch' is dat een buik naar voren gaat en dat je dan automatisch zo'n soort bolletje krijgt ofzo.

Haha, ja eigenlijk is het een hele 'domme' vraag ( of nou ja, dat ik het me uberhaupt afvraag, haha ), maar ik zou echt het antwoord niet weten Wink.

hahaha ik ook niet... het is juist helemaal geen domme vraag vind ik. We zullen wachten op het antwoord van Fiwen want die is verloskundige hahaha

Nou, laat ik het erop houden dat het een gekke vraag is Wink , haha.
We wachten met smart....
Fiwen??
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Viva zo 2 sep 2012 - 0:36

Mag je in een wieg nou wel of niet een dekbedovertrekje over het dekentje heen doen?
Staat mij bij dat het niet mocht, ik heb nog een dekentje die ik niet zo mooi vond, dus ik dacht, dan maak ik een leuk hoesje, maar mag dat?
(Dat je kindje daar dus onder slaapt)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Fiwen zo 2 sep 2012 - 0:59

_Lana_ schreef:
Printje schreef:
_Lana_ schreef:
Printje schreef:

Ik bedoel een kindje is niet rond en er zit natuurlijk wel vruchtwater in, maar toch knap dat het zo'n prachtig bolletje wordt Very Happy.

Mmmm das een goeie. Misschien omdat het het meest 'logisch' is dat een buik naar voren gaat en dat je dan automatisch zo'n soort bolletje krijgt ofzo.

Haha, ja eigenlijk is het een hele 'domme' vraag ( of nou ja, dat ik het me uberhaupt afvraag, haha ), maar ik zou echt het antwoord niet weten Wink.

hahaha ik ook niet... het is juist helemaal geen domme vraag vind ik. We zullen wachten op het antwoord van Fiwen want die is verloskundige hahaha

We wachten met smart....
Fiwen??

Hahaha hier ben ik :P

Helaas nog geen afgestudeerde verloskundige maar daar wordt vanaf morgen weer hard aan gewerkt!

Je baarmoeder heeft de vorm van ballon, als je een ballon vult met water zet deze ook gelijkmatig uit, dat is met een baarmoeder ook. En omdat hij naar achter toe tegen je ruggenwervel kom en dus niet verder kan, groeit hij naar voren toe (tenminste dat is mijn theorie)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 1:02

Viva schreef:Mag je in een wieg nou wel of niet een dekbedovertrekje over het dekentje heen doen?
Staat mij bij dat het niet mocht, ik heb nog een dekentje die ik niet zo mooi vond, dus ik dacht, dan maak ik een leuk hoesje, maar mag dat?

jawel, maar in dat hoesje mag geen dekbedje. Een dekentje is geen probleem.

Gast
Gast

Bericht  Viva zo 2 sep 2012 - 1:08

Rejoy. schreef:
Viva schreef:Mag je in een wieg nou wel of niet een dekbedovertrekje over het dekentje heen doen?

jawel, maar in dat hoesje mag geen dekbedje. Een dekentje is geen probleem.

Ok, super, kan ik weer wat leuks knutselen Very Happy
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  lente vr 7 sep 2012 - 1:51

Wat zijn fijne broekjes voor een baby? Heb een aantal truitjes gekregen, en wil daar een paar (basic) broekjes bij kopen, maar welke zijn prettig (en betaalbaar haha)? Hema?

En moet je echt al een slaapzakje in huis hebben? Staat op zo'n uitzetlijst, maar in het begin slapen ze daar nog niet in toch? Of soms wel?

'het domme vragen topic' - Pagina 21 827601 Wink
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Teddyaapje vr 7 sep 2012 - 1:56

Haha, ik zie opeens zwangere met een driehoekige en vierkantige buik voor me Laughing
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 7 sep 2012 - 1:59

lente schreef:Wat zijn fijne broekjes voor een baby? Heb een aantal truitjes gekregen, en wil daar een paar (basic) broekjes bij kopen, maar welke zijn prettig (en betaalbaar haha)? Hema?

En moet je echt al een slaapzakje in huis hebben? Staat op zo'n uitzetlijst, maar in het begin slapen ze daar nog niet in toch? Of soms wel?

'het domme vragen topic' - Pagina 21 827601 Wink

Ikzelf vind de basic broekjes van de Babydump erg fijn. Zeeman heeft ook makkelijke en lekkere broekjes in verschillende stofjes.
Zou slaapzakje kopen als de kleine er aan toe is / erin gaat. Stel je slaat de eerste maat over dan is het zonde om te kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 21:06

Zit er eigenlijk veel verschil tussen de doosjes rozijntjes voor kinderen die in het snoepvak liggen en de 500 gram zakken sultana's die in het bakvak liggen? Behalve de verpakking en prijs?

Gast
Gast

Bericht  Floor ma 10 sep 2012 - 21:34

Weet ik eigenlijk niet, ik heb gewoon rozijntjes van de AH gekocht een grote zak en die krijgt hij. Ik dacht dat die andere alleen maar handiger waren om mee te nemen Embarassed

Nog een domme vraag, onze zoon heeft vanaf dat hij z'n eerste tandje kreeg voortdurend tandjes gekregen, telkens was er wel wat te zien in zijn mondje en had hij er last van. Inmiddels kan ik al een tijdje geen nieuwe tandjes zien die nog moeten doorkomen. Kan het nu een tijdje stoppen? Hij heeft 8 tandjes dus hij moet nog hoektandjes en kiezen.

En nog een domme vraag, wanneer moet hij echt schoentjes gaan dragen. Hij heeft leren slofjes maar hij wil eigenlijk niks aan z'n voeten en loopt dus de hele dag op blote voetjes. Op sokken kan hij niet lopen dat is te glad dus dan maar blote voetjes. Hij loopt de hele dag door met alles wat hij tegen komt, loopwagen/stoelen alles wat maar geduwd kan worden maar hij loopt ook zelf los (per stuk dat hij dan loopt 10/15 passen, dan gaat hij op z'n hurken en begint hij weer opnieuw of kruipt verder).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tania ma 10 sep 2012 - 21:37

Schoentjes hoeven pas als hij echt buiten gaat lopen. Binnen is het juist goed om op blote voetjes te lopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Clapperdie ma 10 sep 2012 - 21:42

Wat is het verschil tussen voeding 1 en voeding 2 van nutrilon? T. is morgen 6 maanden en vanaf dan mogen we nummer 2 gaan geven maar ik ben benieuwd wat het verschil hierin is.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  TukTuk ma 10 sep 2012 - 21:42

Op blote voeten is juist goed! Schoentjes zou ik pas doen als hij enkele weken echt goed zelfstandig kan lopen en dan ook alleen buiten.
Goed opletten dat de zool goed flexibel is en terhoogte van de bal van de voet plooit en dat de hiel goed rondom gesteund wordt. Dus liever geen gympies als Allstars, Nikes etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania ma 10 sep 2012 - 21:48

Clapperdie schreef:Wat is het verschil tussen voeding 1 en voeding 2 van nutrilon? T. is morgen 6 maanden en vanaf dan mogen we nummer 2 gaan geven maar ik ben benieuwd wat het verschil hierin is.

De samenstelling is anders omdat je kindje andere (hoeveelheden) voedingsstoffen nodig heeft als hij ouder wordt. Het vult ook iets meer waardoor ze minder melk nodig hebben. Van nummer twee voeding mogen ze max 800 ml. per dag.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Clapperdie ma 10 sep 2012 - 21:52

Tania schreef:
Clapperdie schreef:Wat is het verschil tussen voeding 1 en voeding 2 van nutrilon? T. is morgen 6 maanden en vanaf dan mogen we nummer 2 gaan geven maar ik ben benieuwd wat het verschil hierin is.

De samenstelling is anders omdat je kindje andere (hoeveelheden) voedingsstoffen nodig heeft als hij ouder wordt. Het vult ook iets meer waardoor ze minder melk nodig hebben. Van nummer twee voeding mogen ze max 800 ml. per dag.

Oh ok thanks! Hij komt aan de 720 per dag.

Heb ik nog een vraag. Ik heb hier thuis ontbijtpapje en pyamapapje liggen. Kan ik dat in de ochtend/avond geven. Of is het beter om één van beide te doen of om het niet te doen? En hij heeft best vaak dorst merken we. Kunnen we nu tussendoor gewoon extra drinken aanbieden hoeveel hij wil?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Happydobby ma 10 sep 2012 - 22:23

Clapperdie schreef:
Tania schreef:

Oh ok thanks! Hij komt aan de 720 per dag.

Heb ik nog een vraag. Ik heb hier thuis ontbijtpapje en pyamapapje liggen. Kan ik dat in de ochtend/avond geven. Of is het beter om één van beide te doen of om het niet te doen? En hij heeft best vaak dorst merken we. Kunnen we nu tussendoor gewoon extra drinken aanbieden hoeveel hij wil?

@Clapperdie, wij begonnen met rijstebloem in de avond, dit omdat M. op alleen bv niet kon slapen, M heeft tot 9 maanden bv gehad in de ochtend en toen we overgingen op de fles heeft hij er bambix bijgekregen. Die kant en klaar papjes die zitten vol suiker dus ik koos liever voor 2 schepjes granen/rijstebloem.

Je kan T. vanaf nu water of thee geven om te beginnen. Gewoon tussendoor bij het fruit en groente.
Nummer 2 is soms in de aanbieding maar je kan ook nummer 1 blijven geven. Nummer 2 mogen ze idd minder van en vanaf nummer 3 nog minder maar je kan met 10 maanden ook nog nummer 2 blijven geven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Floor ma 10 sep 2012 - 23:17

Bedankt, dan laat ik hem voorlopig binnen op blote voeten lopen, buiten loopt hij toch nog niet dan draag ik hem of hij zit in de kinderwagen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 10 sep 2012 - 23:56

Fiwen schreef:
_Lana_ schreef:
Printje schreef:
_Lana_ schreef:
Printje schreef:

We wachten met smart....
Fiwen??

Hahaha hier ben ik 'het domme vragen topic' - Pagina 21 253468018

Helaas nog geen afgestudeerde verloskundige maar daar wordt vanaf morgen weer hard aan gewerkt!

Je baarmoeder heeft de vorm van ballon, als je een ballon vult met water zet deze ook gelijkmatig uit, dat is met een baarmoeder ook. En omdat hij naar achter toe tegen je ruggenwervel kom en dus niet verder kan, groeit hij naar voren toe (tenminste dat is mijn theorie)

Haha Teddyaapje!

Dat klinkt als een hele logische verklaring! Very Happy Dat we daar niet opgekomen zijn?! Dank je wel.
Het blijft bijzonder hoe het allemaal werkt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Sylvana di 9 okt 2012 - 4:51

Donkere/zwarte vlokjes in de ontlasting van een baby, is dat normaal..? Ze krijgt bv.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Aimee za 20 okt 2012 - 7:24

Even dit topic uppen, want Luuk heeft natuurlijk weer iets geks bedacht!

Hij krijgt zijn fruit en groente al vanaf 6 maanden in stukken aangeboden. Toen kreeg hij ook altijd nog wat geprakt er naast, maar vanaf dat hij zo'n 8 maanden is krijgt hij eigenlijk alles in grote of hapklare stukken. Nou wil hij sinds een week ofzo ineens zijn fruit niet meer in stukjes eten? confused Zijn brood, groente, en alles wel. Alleen zijn fruit écht niet! Hij werkt het zo zijn mond weer uit. Als ik het grof prak eet hij het wel gewoon. Is dit een fase ofzo?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 7:41

Krijgt hij weer tandjes misschien?

Gast
Gast

Bericht  Floor za 20 okt 2012 - 7:42

Zo nu en dan heeft onze zoon dat ook, soms is het een tandje (soms denk ik gewoon pijn/last ervan).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby za 20 okt 2012 - 7:51

@aimee, mijn zoon had ook die periodes, alleen banaan eet hij altijd op.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Aimee za 20 okt 2012 - 8:13

hmm oké... Tandjes mag ik nooit kijken van hem, maar dan zou hij toch ook z'n andere eten niet willen? Nouja, we wachten maar gewoon af!
Ik kreeg alleen op mijn kop van het CB dat ik niet aan alles wat hij toe moet geven, dus ik ben nu bang dat hij mij aan het bespelen is Twisted Evil Laughing
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Linda za 20 okt 2012 - 8:22

Ik zou het gewoon grof prakken. En er gewoon een paar stukjes bij leggen. Dan zal hij vanzelf die stukjes wel weer gaan eten. Hij is pas 9 maanden, komt goed hoor!
Dat bespelen vind ik echt onzin, echt weer zo'n opmerking van het cb, haha.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 21 van 38 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 29 ... 38  Volgende