Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'het domme vragen topic'

+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers

Pagina 10 van 38 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 24 ... 38  Volgende

Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 10 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  *Troela* zo 18 maa 2012 - 8:09

Over het scheren, kijk vooral uit als je het op de tast doet! Ik miste na het op de tast scheren een stukje pinknagel die ik eraf geschoren had. Wilde even voelen waar het nog moest, en jaste dus zo mijn pink in.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Aimee zo 18 maa 2012 - 8:18

Mama1985 schreef:Over het scheren, kijk vooral uit als je het op de tast doet! Ik miste na het op de tast scheren een stukje pinknagel die ik eraf geschoren had. Wilde even voelen waar het nog moest, en jaste dus zo mijn pink in.

auhw! pale

ik had het ook even op de tast gedaan, maar blijkbaar misgeschoren zonder het te voelen. Toen ik mijn vriend vroeg even te kijken of ik alles had gehad, schrok hij zich een ongeluk van het bloed dat langs mijn benen liep. Geen aanrader dus!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  *Troela* zo 18 maa 2012 - 9:43

Aimee schreef:
Mama1985 schreef:Over het scheren, kijk vooral uit als je het op de tast doet! Ik miste na het op de tast scheren een stukje pinknagel die ik eraf geschoren had. Wilde even voelen waar het nog moest, en jaste dus zo mijn pink in.

auhw! pale

ik had het ook even op de tast gedaan, maar blijkbaar misgeschoren zonder het te voelen. Toen ik mijn vriend vroeg even te kijken of ik alles had gehad, schrok hij zich een ongeluk van het bloed dat langs mijn benen liep. Geen aanrader dus!

Ja haha bij de 2e durfde ik dus ook niet goed meer, en had zoiets van doe ik tegen het einde wel weer goed. Toen kwam ze dus veelste vroeg, dus was niet helemaal geschoren Wink

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Steep ma 19 maa 2012 - 8:10

Thnx voor jullie antwoorden! Ga ik mee aan de slag.

Nog een "domme" vraag. Jullie bedritueel, hoe doen jullie dat als jullie op visite zijn (en een campingbedje meehebben zodat de kleine daar kan slapen)? Bijvoorbeeld het in bad gaan, gewoon daar? R. die slaapt een stuk beter als hij voor het slapen in bad/onder de douche is geweest, maar wij gaan eigenlijk best vaak op visite bij vrienden (2 a 3 keer in de week) 's avonds en ik weet dus niet hoe ik dat dan moet doen.. 'het domme vragen topic' - Pagina 10 827601

Ow en dat scheren, vooral rustig aan doen en op de tast. Ik deed het altijd met scheerolie zodat ik goed kon voelen waar nog wat zat (omdat het niet schuimt).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Tania ma 19 maa 2012 - 10:33

Tania schreef:
Fiwen schreef:
Rejoy. schreef:dan heb ik er ook nog wel een paar. Kindjes krijgen vlak na de geboorte extra vitamine K, in mijn herinnering waren dit druppels, maar ik lees ook wel eens iets over injecties, klopt dat? En waarom krijgen kinderen dit echt heel kort na de geboorte, waarom worden kinderen over het algemeen niet eerst aangelegd?
Vitamine K is voor de bloedstolling, maar hebben alle kinderen deze extra vitamine wel nodig, of is het vooral preventief en dan met name voor bevallingen die moeizaam verliepen?
En ik begrijp nu dat dit 'shotje' voldoende is voor de eerste week, waarom moet je dan wel direct in je kraamweek beginnen met vit. K volgens de kraamhulpen (wij iig wel toen).

Vitamine K is idd voor de bloedstolling, sommige kindjes hebben hier niet voldoende van en dit kan hele ernstige gevolgen hebben. Omdat vitamine K geen kwaad kan (in deze dosering) wordt er vitamine K gegeven om te voorkomen dat kinderen met een stollingsstoornis problemen krijgen. Ze krijgen inderdaad na de bevalling een dosis voor 7 dagen en dag 8 begin je zelf met vitamine k geven (bij bv dan). In principe wordt er voor zover ik weet altijd druppels gegeven (soms echt als druppels, soms met een spuitje). Je kunt wel wachten met het geven van vitamine k tot na de eerste keer aanleggen. Maar meestal geven we vitamine k nadat we het kindje nagekeken hebben en dat gebeurd heel vaak voor het aanleggen. We doen dit meteen dan om te voorkomen dat we het vergeten.

M. kreeg een injectie met vitamine K nadat ze geboren was. (En ze is ook eerst aangelegd maar dat is omdat ik dat zelf wilde en de verloskundige ook geen noodzaak zag om haar eerst na te kijken).

Ik heb net het filmpje van de controles terug gekeken en ze kreeg gewoon druppels uit een spuitje. Waarschijnlijk dacht ik dat ze een injectie kreeg omdat de verloskundige zei dat ze nu een spuitje met vitamine K kreeg en ik het niet kon zien (en M. heel hard begon te huilen daarna).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Supertalentje ma 19 maa 2012 - 12:04

Mama1985 schreef:
Aimee schreef:

auhw! pale

Ja haha bij de 2e durfde ik dus ook niet goed meer, en had zoiets van doe ik tegen het einde wel weer goed. Toen kwam ze dus veelste vroeg, dus was niet helemaal geschoren Wink

Mijn zoon kwam ook ineens 2 weken te vroeg, maar ik stond me met gebroken vliezen gewoon nog even gauw te scheren, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Shy ma 19 maa 2012 - 19:07

Ik vraag mij nog wat af, als je je kindje weinig voelt moet je contact opnemen met de vk logisch. Maar ik voel de kleine helemaal niet veel en duidelijk aangezien mijn placenta voor ligt. Hoe weet ik nu dat alles nog goed gaat daar binnen?
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Roodkapje ma 19 maa 2012 - 19:13

@scheren: dat laat ik tegen die tijd over aan mijn man en een goede wax salon geloof ik.

@shygirl: je weet niet of het goed gaat, dus zal je toch even moeten bellen als je je zorgen maakt. Ze kunnen dan een CTG maken om te kijken of je kindje nog voldoende actief is en hoe het met de evt. harde buiken gesteld is.

Niet om je bang te maken maar even mijn verhaal: Bij mijn 1e was de doorbloeding van de placenta verminderd en daardoor bewoog ze minder. Ze hebben daar nooit echt actie op ondernomen omdat ik haar heel af en toe nog wel voelde. Toen ze was geboren zei de vk( die dit nog nooit zo erg had gezien), nou dat had geen 2 dagen langer moeten duren.. ( heel de placenta was verkalkt en onze dochter had het niet veel langer kunnen leven in mijn buik).
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Shy ma 19 maa 2012 - 19:45

Roodkapje schreef:@scheren: dat laat ik tegen die tijd over aan mijn man en een goede wax salon geloof ik.

@shygirl: je weet niet of het goed gaat, dus zal je toch even moeten bellen als je je zorgen maakt. Ze kunnen dan een CTG maken om te kijken of je kindje nog voldoende actief is en hoe het met de evt. harde buiken gesteld is.

Niet om je bang te maken maar even mijn verhaal: Bij mijn 1e was de doorbloeding van de placenta verminderd en daardoor bewoog ze minder. Ze hebben daar nooit echt actie op ondernomen omdat ik haar heel af en toe nog wel voelde. Toen ze was geboren zei de vk( die dit nog nooit zo erg had gezien), nou dat had geen 2 dagen langer moeten duren.. ( heel de placenta was verkalkt en onze dochter had het niet veel langer kunnen leven in mijn buik).

Dank je voor je antwoord, ooh dat klinkt niet erg fijn. Hoe kan een placenta verkalken? Nog meer domme vragen..

Het is nu niet zo hoor dat ik hem minder voel. Als ik op mijn linkerzij lig dan voel ik wel beweging. En mijn man kreeg laatst een harde schop tegen zijn hand toen hij zijn hand op mijn buik legde Laughing
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 9:06

weer een upje want ik heb ook een 'domme' vraag. Ik heb een doos met kleertjes gekregen maar hoe zie/weet je het verschil tussen de gewone broekjes en truitjes en de pyjama's? Want ik zie geen verschil haha.

Gast
Gast

Bericht  Floor zo 22 apr 2012 - 9:09

Daar zie ik ook nooit verschil in.
Onze zoon heeft dus kennelijk al vaker pyjama truitjes/broekjes/pakjes aan gehad waarvan mensen dan tegen mij zeiden dat hij z'n pyjama nog aan had. angel Ach als ik maar vind dat het leuk staat dan trek ik het gewoon aan.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  PiP zo 22 apr 2012 - 9:11

Als jij het niet kledingachtig genoeg vind zou ik het bestempelen als een pyama!
Maar in het begin dragen ze vaak wel pyama achtige kleding.
Ik deed F toen ook nog niet apart een pyama aan in bed, pas toen ze stuggere stofjes ging dragen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 9:21

oke thanks, dan ligt het dus niet aan mij laughcry en dan nog een vraag. Van welk stof is een ledikantdeken? Ik heb hier een katoenen en moet ik daar dan nog iets van een overtrek of iets over doen. Ik weet dat een echt dekbedje nog niet mag. (pfff voel me nu echt zo stom dat ik dat niet weet) dus wat heb je allemaal nodig bij het bedje

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 9:24

- molton onderlegger (geen zeiltje)
- molton
- hoeslaken
- laken
- katoenen deken (minimaal 2 voor het geval van spugen of kou)
- hydrofiele luier als onderlegger onder het hoofdje, hoef je niet het hele bedje te verschonen bij spugen

Zo heb ik het. Al gebruik in nu geen lakens meer, dat trekken ze over hun hoofd. Net als de onderleggers onder hun hoofd, dus bij spugen moet het hele bed schoon, niet ideaal.

Heb per kind 3 moltons, 3 hoeslakens, 3 lakens en 2 katoenen dekens, en dat is echt niet overdreven veel.

Laatst aangepast door Stofzuiger op zo 22 apr 2012 - 9:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 22 apr 2012 - 9:24

Om het dekentje hoeft toch geen overtrekje?
Er moet alleen een lakentje onder.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 9:27

Lejow schreef:Om het dekentje hoeft toch geen overtrekje?

ja dat weet ik niet, daarom vraag ik het hier haha. Thanks voor je lijstje stoffie smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 9:27

Nee, dat heb ik ook niet. Heb donker en lichtgrijze dekens die bij het kamertje passen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 9:28

Lily schreef:

ja dat weet ik niet, daarom vraag ik het hier haha. Thanks voor je lijstje stoffie smile
Er zijn heel veel lijsten met wat je nodig hebt qua uitzet, die zijn handig. Zijn hier op het forum ook vaak besproken, misschien even via zoekfunctie zoeken? Dan heb je beter overzicht.

Ik heb die uit het tweelingenboek aangehouden en gewoon afgestreept wat ik had, voor mijn hormonen waren lijstjes essentieel :P

Gast
Gast

Bericht  Star007 zo 22 apr 2012 - 9:29

@Lily: Het ledikantdeken is van katoen. Ik sla deze altijd dubbel en leg deze over een laken. Het laken laat ik er altijd een stukje bovenuit komen, zodat ik het laken er een stukje omheen kan slaan. Is dit een beetje duidelijk uitgelegd? haha Very Happy Je mag i.p.v. een laken, de ledikantdeken ook in een hoes doen geloof ik, maar dan moet het wel perfect passen. Een dekbed mag echter niet, aangezien dit erg kan gaan broeien.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 9:32

ja ik had al een topic gevonden met zo'n lijstje alleen die ga ik morgen even op m'n gemakje doorlezen. Maar het is nu duidelijk. Komt goed smile

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 23 apr 2012 - 0:16

Het dekentje mag ook in een overtrekje als je dat mooier vind. Ik geloof dat ze dan wel adviseren om de onderkant dicht te maken met bijvoorbeeld klittenband zodat je kindje er niet in kan kruipen. Ik heb voor M. ook een deken met een overtrekje in haar ledikant.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 0:34

Ik heb na een maand ofzo de lakens er al van onder gehaald, en nu ligt ze in een slaapzak onder een ledikantdeken, is dit heel erg dan? Ik had altijd zo'n ruzie met die lakens!

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 23 apr 2012 - 0:36

Parel schreef:Ik heb na een maand ofzo de lakens er al van onder gehaald, en nu ligt ze in een slaapzak onder een ledikantdeken, is dit heel erg dan? Ik had altijd zo'n ruzie met die lakens!

Nee hoor dat kan geen kwaad, kan prima als je dat prettiger vindt.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Floor ma 23 apr 2012 - 1:04

Tania schreef:
Parel schreef:Ik heb na een maand ofzo de lakens er al van onder gehaald, en nu ligt ze in een slaapzak onder een ledikantdeken, is dit heel erg dan? Ik had altijd zo'n ruzie met die lakens!

Nee hoor dat kan geen kwaad, kan prima als je dat prettiger vindt.

Hier slaapt hij ook alleen onder een ledikantdeken, geen lakens erbij. Overdag gewoon in zijn kleertjes onder het deken, 's nachts in een slaapzak onder het deken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 21:14

ik up dit topic maar weer even omdat ik vanavond weer wat babyspullen ga halen zoals aankleedkussenhoezen, sokjes, hydrofielluiers e.d.
Maar waar worden die hydrofielluiers nu eigenlijk voor gebruikt? Ik heb wel al een hoop spuugdoekjes.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 38 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 24 ... 38  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: