Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'het domme vragen topic'

+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers

Pagina 6 van 38 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 22 ... 38  Volgende

Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 6 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  RiLiJu wo 14 maa 2012 - 3:33

Annie24 schreef:N.a.v. het korte bevalverslagje van Clapperdie:

Stel je wilt eigenlijk in het ziekenhuis bevallen, maar omdat je al 10cm ontsluiting hebt moet je thuisbevallen. Uiteindelijk heb je een totaal ruptuur en moet je alsnog naar het ziekenhuis. Komt de ambulance je dan halen of moet je met eigen vervoer daarheen?

Ik had bij de eerste een sub-totaalruptuur en toen ben ik opgehaald door de ambulance. Bij een totaalruptuur zal dat dan zeker zo zijn.

Achteraf was ik veel liever met onze eigen auto gegaan, want C.eline mocht niet eens mee in de ambulance. Dat vond ik wel zo raar. Ze was net een kwartier oud, had haar nog niet aan de borst gehad en toen zat ze al in een autostoeltje gescheiden van mij.Cry

Laatst aangepast door RiLiJu op wo 14 maa 2012 - 3:35; in totaal 1 keer bewerkt
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 3:35

Stel je wilt eigenlijk in het ziekenhuis bevallen, maar omdat je al 10cm ontsluiting hebt moet je thuisbevallen. Uiteindelijk heb je een totaal ruptuur en moet je alsnog naar het ziekenhuis. Komt de ambulance je dan halen of moet je met eigen vervoer daarheen?
dat lijkt me wel. Even achterop de fiets naar het ziekenhuis en dan met een matje tussen je benen de hal door lijkt me geen optie :P

Gast
Gast

Bericht  Novalee wo 14 maa 2012 - 3:36

Mijn schoonzus is, naar haar wens, thuis bevallen maar was naar inschatting van de VK zo ver uitgescheurd (subtotaal ruptuur) dat ze in het ziekenhuis gehecht moest worden. Zij moesten toen met eigen vervoer. Achteraf gezien had ze ook wel thuis gehech kunnen worden.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiwen wo 14 maa 2012 - 3:37

Ja, normale gang van zaken is dat je dan door de ambulance wordt opgehaald.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Slakje wo 14 maa 2012 - 3:43

Ik wil geen domper zijn, maar mijn bevalling ging wél snel en er waren problemen. Gelukkig ben ik in het ziekenhuis bevallen. Louise haar hartslag daalde omdat ze was geschrokken doordat ik heel snel ontsluiting kreeg (bijna 4 cm op een uurtje tijd). Ze moest er onmiddelijk uit met de zuiger of het was een spoedkeizersnee.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 3:54

Ik ben blij dat ik met mijn totaalruptuur in het ziekenhuis ben bevallen. Ik moet er niet aan denken om, volledig uitgescheurd, nog met de auto naar het ziekenhuis te moeten. pale

Gast
Gast

Bericht  RiLiJu wo 14 maa 2012 - 3:56

Zelda schreef:Ik ben blij dat ik met mijn totaalruptuur in het ziekenhuis ben bevallen. Ik moet er niet aan denken om, volledig uitgescheurd, nog met de auto naar het ziekenhuis te moeten. pale

Ik had dan een subtotaal, maar ik moest bij ons thuis nog zelf een trap aflopen en dat ging prima. Ik had toen ook echt nog geen pijn, dat kwam pas na het hechten.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Fiwen wo 14 maa 2012 - 4:12

Slakje schreef:Ik wil geen domper zijn, maar mijn bevalling ging wél snel en er waren problemen. Gelukkig ben ik in het ziekenhuis bevallen. Louise haar hartslag daalde omdat ze was geschrokken doordat ik heel snel ontsluiting kreeg (bijna 4 cm op een uurtje tijd). Ze moest er onmiddelijk uit met de zuiger of het was een spoedkeizersnee.

Natuurlijk kunnen er wel problemen zijn maar we hebben het bij een super snelle bevalling waarbij de verloskundige er niet bij is over een bevalling van maximaal een uur van 1e wee tot kind geboren.
4cm in een uur is snel maar niet zo snel dat de verloskundige te laat is, en daar ging het hier om.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 4:33

Slakje schreef:Ik wil geen domper zijn, maar mijn bevalling ging wél snel en er waren problemen. Gelukkig ben ik in het ziekenhuis bevallen. Louise haar hartslag daalde omdat ze was geschrokken doordat ik heel snel ontsluiting kreeg (bijna 4 cm op een uurtje tijd). Ze moest er onmiddelijk uit met de zuiger of het was een spoedkeizersnee.

Dat is wel snel maar idd wat Fiwen zegt, niet wat ik bedoel. Mijn laatste bevalling ging ik van ongeveer 2 cm (daar zat ik op met strippen 2 dagen ervoor) naar 10 cm en een kind geboren in 25 min (dan reken ik de tijd dat mijn vliezen gebroken waren maar ik niks voelde, ongeveer een half uur daarvoor, niet mee). Binnen een uur van niks, slapen, naar kind, dus.

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 14 maa 2012 - 4:36

TBIB schreef:
Tania schreef:Ik heb een vraag voor de meisje mama's. Hoe maak je nou precies de vagina schoon? Met billendoekjes of mag het alleen met een washandje? En alleen bij een poepluier of ook elke keer als ze geplast heeft?

Bedoel je in de vagina??

Ik maak het ook bij plasluiers schoon.
Maar niet erin. Gewoon met een billendoekje eroverheen zeg maar.
Ik kijk wel altijd of alle poep goed weg is, omdat ze hier enorm snel last heeft van een schimmelinfectie (met dan een AB kuur...).

Met een washandje was ik haar gewoon als ze onder de douche gaat.

Ik bedoelde tussen de schaamlipjes zeg maar. De kraamverzorgster deed die een klein beetje uit mekaar als ze haar ging wassen en dan 1 keer met een nat washandje eroverheen. Maar dat hoeft dus niet elke keer bij het verschonen? Alleen als er een beetje poep tussen zit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Darius wo 14 maa 2012 - 4:38

O, leuk topic dit!

Ik heb ook nog een vraag: hoe komt het dan een kind als sterrenkijkertje geboren wordt? En waarom kwam mijn vk daar bij 10 cm ontsluiting pas achter?

O, en dan meteen een vraag erachter aan: toen ik bij P.epijn bijna 10 cm ontsluiting had, zijn mijn vliezen gebroken, met als gevolg dat ik weer terugging naar 4 cm ontsluiting. Binnen een paar minuten en 1 hel van een wee was ik weer van 4 cm naar 10 cm gegaan. Hoe kan dat?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PiP wo 14 maa 2012 - 7:42

Tania schreef:
TBIB schreef:
Tania schreef:Ik heb een vraag voor de meisje mama's. Hoe maak je nou precies de vagina schoon? Met billendoekjes of mag het alleen met een washandje? En alleen bij een poepluier of ook elke keer als ze geplast heeft?

Bedoel je in de vagina??

Ik kijk wel altijd of alle poep goed weg is, omdat ze hier enorm snel last heeft van een schimmelinfectie (met dan een AB kuur...).

Ik bedoelde tussen de schaamlipjes zeg maar. De kraamverzorgster deed die een klein beetje uit mekaar als ze haar ging wassen en dan 1 keer met een nat washandje eroverheen. Maar dat hoeft dus niet elke keer bij het verschonen? Alleen als er een beetje poep tussen zit.

Ik doe dit `s avonds voor ze gaat slapen, er zit dan ook wat wit tussen.
1x per dag dus en natuurlijk bij een dunne poepluier, maar die heeft ze eigenlijk nooit.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Ayla wo 14 maa 2012 - 8:00

Ik maak tussen de schaamlipjes alleen schoon als er ook poep tussen zit. Ik heb bij mezelf ook altijd geleerd om daar alleen met water te wassen, dus ik denk dat het beter is om er zo min mogelijk billendoekje/zeep/washandje overheen te halen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  tweeling wo 14 maa 2012 - 8:02

Tania schreef:
TBIB schreef:

Bedoel je in de vagina??

Ik heb hier ook een domme vraag over...maken jullie het altijd met vochtige billendoekjes schoon of ook wel met toiletpapier?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Novalee wo 14 maa 2012 - 8:14

Als N. een poepluier heeft maak ik ook tussen de schaamlippen schoon, maar met een plasluier veeg ik gewoon even snel overal overheen. Ik gebruik altijd billendoekjes, nooit wcpapier. Billendoekjes liggen beneden in de woonkamer en boven op de commode. Voor wcpapier moet ik naar de wc (goh?) of de badkamer en het is niet handig om weg te moeten lopen als N. op de commode ligt omdat ze alle kanten opdraait. Haar eerst meenemen om wcpapier te halen vind ik zo'n gesjouw. Overigens lijken die doekjes me ook fijner met schoonmaken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Star007 wo 14 maa 2012 - 9:03

Ik veeg na iedere luier een keer tussen haar schaamlippen, met een billendoekje. Na een poepluier wel vaker als 1 keer vegen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  PiP wo 14 maa 2012 - 9:07

Wc papier pas sinds ze op de wc plast of op het potje in de badkamer.
Maar ik wil dan ook nog regelmatig een billendoekje gebruiken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Happydobby wo 14 maa 2012 - 11:46

O, leuk topic dit!

Ik heb ook nog een vraag: hoe komt het dan een kind als sterrenkijkertje geboren wordt? En waarom kwam mijn vk daar bij 10 cm ontsluiting pas achter? Omdat het hoofdje van je kindje verkeerd ligt, Je hebt een aangezichts, kruin en voorhoofdsligging en dan staat er in je bevallingsverslag:ligging AAA Normaal is het AAV. Bij mij lag M. in een voorhoofdsligging en die eindigen bijna altijd in een ks. Bij mij konden ze doordat ik een weeënstorm had het hoofdje niet goed voelen. Waarschijnlijk heeft jou VK het pas toen goed kunnen voelen.

O, en dan meteen een vraag erachter aan: toen ik bij P.epijn bijna 10 cm ontsluiting had, zijn mijn vliezen gebroken, met als gevolg dat ik weer terugging naar 4 cm ontsluiting. Binnen een paar minuten en 1 hel van een wee was ik weer van 4 cm naar 10 cm gegaan. Hoe kan dat?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Supertalentje wo 14 maa 2012 - 15:13

Interessant topic dit!

In het kader van de domme vragen of misschien wel niet; betekend een lange navelstreng nog iets? Mijn zoon had de navelstreng 2 keer om zn nek, 1 keer om zn lijf en toen had ik nog een heel stuk over, volgens de VK een lange navelstreng (weet niet hoelang ie precies was). Ik denk dat ie mij gewoon niet aardig vond ;-) Of maakt het geen klap uit?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Muppetje wo 14 maa 2012 - 19:56

Ik heb ook een paar ongetwijfeld enorm domme vragen

-ik las dat ik nu ongeveer mijn baarmoeder zou moeten kunnen voelen. Hoe doe ik dat, waar zoek ik naar? En is het een slecht teken als ik het niet kan vinden of doe ik dan gewoon wat fout?

-als mijn baarmoeder nu pas boven mijn schaambot uit komt, hoe kan het dan dat mijn buik al behoorlijk is gegroeid? Darmen zeker nog steeds?

-hoe kan het dat alles eerder nog achter dat schaambot zat, zoveel ruimte is daar niet lijkt me, en de baby is toch 'al' iets van acht centimeter

-en tenslotte, hoe kan het dat ze bij een uitwendige echo geen last hebben van het schaambot waar de baby achter zit? Belemmert dat het zicht niet?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Linda wo 14 maa 2012 - 20:21

Ik ben ook wel benieuwd naar dat van de lengte van de navelstreng. Ik had namelijk een heel korte.

En ik heb een vraag over weeën. Van 4 naar 5 cm duurde best lang. Met 5 cm besloot ik om toch maar naar het geboortehotel te gaan. Toen ben ik in de auto, binnen een half uur, van 5 naar 9 cm gegaan. Later vertelden ze dat dat meestal gebeurd. Maar waarom is dat?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Liadan wo 14 maa 2012 - 20:23

En dan ben ik wel benieuwd of een dikke navelstreng ook iets zegt? Ik had bij Kian een hele dikke navelstreng en hij was groot, heeft dat ook iets met elkaar te maken?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Fiwen wo 14 maa 2012 - 20:37

Liadan schreef:En dan ben ik wel benieuwd of een dikke navelstreng ook iets zegt? Ik had bij Kian een hele dikke navelstreng en hij was groot, heeft dat ook iets met elkaar te maken?

Dat kan, maar dat hoeft niet altijd. De doorbloeding en de grootte van de placenta is daarin een belangrijkere factor.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fiwen wo 14 maa 2012 - 20:39

Linda schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar dat van de lengte van de navelstreng. Ik had namelijk een heel korte.

En ik heb een vraag over weeën. Van 4 naar 5 cm duurde best lang. Met 5 cm besloot ik om toch maar naar het geboortehotel te gaan. Toen ben ik in de auto, binnen een half uur, van 5 naar 9 cm gegaan. Later vertelden ze dat dat meestal gebeurd. Maar waarom is dat?

Gemiddelde lengte is 50 tot 60 cm en een dikte van 2 cm. Maar het kan heel erg wisselen.

En wat betreft het ritje in de auto, vaak zie je dat een houdingsverandering (zoals zitten in de auto) de ontsluiting kan versnellen. En ook het idee dat je naar de plek gaat waar je gaat bevallen. De knop om in je hoofd "als ik daar ben hoef ik niet meer weg" en dan krijg je vaak een bepaalde rust en ontspanning die nodig is.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fiwen wo 14 maa 2012 - 20:43

Muppetje schreef:Ik heb ook een paar ongetwijfeld enorm domme vragen

-ik las dat ik nu ongeveer mijn baarmoeder zou moeten kunnen voelen. Hoe doe ik dat, waar zoek ik naar? En is het een slecht teken als ik het niet kan vinden of doe ik dan gewoon wat fout? het is heel moeilijk om dit zelf te voelen, zeker in dit stadium van je zwangerschap. Als je straks verder bent kun je wel een keer vragen of de verloskundige je laat voelen waar je baarmoeder zit.

-als mijn baarmoeder nu pas boven mijn schaambot uit komt, hoe kan het dan dat mijn buik al behoorlijk is gegroeid? Darmen zeker nog steeds? Darmen inderdaad.

-hoe kan het dat alles eerder nog achter dat schaambot zat, zoveel ruimte is daar niet lijkt me, en de baby is toch 'al' iets van acht centimeter de baarmoeder is net een ballon, die groeit niet alleen in de hoogte maar ook in de breedte.

-en tenslotte, hoe kan het dat ze bij een uitwendige echo geen last hebben van het schaambot waar de baby achter zit? Belemmert dat het zicht niet? bij een uitwendige echo kunnen ze de kop van de echo een beetje scheef richten waardoor je wel gewoon een echo kunt maken ook wanneer het kindje nog achter het schaambot zit.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud