'het domme vragen topic'
+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers
Pagina 8 van 38
Pagina 8 van 38 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 23 ... 38
Re: 'het domme vragen topic'
dan heb ik er ook nog wel een paar. Kindjes krijgen vlak na de geboorte extra vitamine K, in mijn herinnering waren dit druppels, maar ik lees ook wel eens iets over injecties, klopt dat? En waarom krijgen kinderen dit echt heel kort na de geboorte, waarom worden kinderen over het algemeen niet eerst aangelegd?
Vitamine K is voor de bloedstolling, maar hebben alle kinderen deze extra vitamine wel nodig, of is het vooral preventief en dan met name voor bevallingen die moeizaam verliepen?
En ik begrijp nu dat dit 'shotje' voldoende is voor de eerste week, waarom moet je dan wel direct in je kraamweek beginnen met vit. K volgens de kraamhulpen (wij iig wel toen).
Vitamine K is voor de bloedstolling, maar hebben alle kinderen deze extra vitamine wel nodig, of is het vooral preventief en dan met name voor bevallingen die moeizaam verliepen?
En ik begrijp nu dat dit 'shotje' voldoende is voor de eerste week, waarom moet je dan wel direct in je kraamweek beginnen met vit. K volgens de kraamhulpen (wij iig wel toen).
Gast- Gast
Rejoy. schreef:dan heb ik er ook nog wel een paar. Kindjes krijgen vlak na de geboorte extra vitamine K, in mijn herinnering waren dit druppels, maar ik lees ook wel eens iets over injecties, klopt dat? En waarom krijgen kinderen dit echt heel kort na de geboorte, waarom worden kinderen over het algemeen niet eerst aangelegd?
Vitamine K is idd voor de bloedstolling, sommige kindjes hebben hier niet voldoende van en dit kan hele ernstige gevolgen hebben. Omdat vitamine K geen kwaad kan (in deze dosering) wordt er vitamine K gegeven om te voorkomen dat kinderen met een stollingsstoornis problemen krijgen. Ze krijgen inderdaad na de bevalling een dosis voor 7 dagen en dag 8 begin je zelf met vitamine k geven (bij bv dan). In principe wordt er voor zover ik weet altijd druppels gegeven (soms echt als druppels, soms met een spuitje). Je kunt wel wachten met het geven van vitamine k tot na de eerste keer aanleggen. Maar meestal geven we vitamine k nadat we het kindje nagekeken hebben en dat gebeurd heel vaak voor het aanleggen. We doen dit meteen dan om te voorkomen dat we het vergeten.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Fiwen schreef:Rejoy. schreef:dan heb ik er ook nog wel een paar. Kindjes krijgen vlak na de geboorte extra vitamine K, in mijn herinnering waren dit druppels, maar ik lees ook wel eens iets over injecties, klopt dat? En waarom krijgen kinderen dit echt heel kort na de geboorte, waarom worden kinderen over het algemeen niet eerst aangelegd?
Vitamine K is idd voor de bloedstolling, sommige kindjes hebben hier niet voldoende van en dit kan hele ernstige gevolgen hebben. Omdat vitamine K geen kwaad kan (in deze dosering) wordt er vitamine K gegeven om te voorkomen dat kinderen met een stollingsstoornis problemen krijgen. Ze krijgen inderdaad na de bevalling een dosis voor 7 dagen en dag 8 begin je zelf met vitamine k geven (bij bv dan). In principe wordt er voor zover ik weet altijd druppels gegeven (soms echt als druppels, soms met een spuitje). Je kunt wel wachten met het geven van vitamine k tot na de eerste keer aanleggen. Maar meestal geven we vitamine k nadat we het kindje nagekeken hebben en dat gebeurd heel vaak voor het aanleggen. We doen dit meteen dan om te voorkomen dat we het vergeten.
M. kreeg een injectie met vitamine K nadat ze geboren was. (En ze is ook eerst aangelegd maar dat is omdat ik dat zelf wilde en de verloskundige ook geen noodzaak zag om haar eerst na te kijken).
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
nou ik heb ook nog wel een vraag voor de tweeling mama's met kindjes van hetzelfde geslacht....
Wat ik me dus afvraag is: stel je weet dat je twee meiden krijgt.... en je hebt twee namen bedacht. Wie krijgt dan welke naam? Is dat de eerste die eruit komt krijgt de eerste naam, en de tweede de andere naam. of pas nadat jullie de kindjes gezien hadden??
Wat ik me dus afvraag is: stel je weet dat je twee meiden krijgt.... en je hebt twee namen bedacht. Wie krijgt dan welke naam? Is dat de eerste die eruit komt krijgt de eerste naam, en de tweede de andere naam. of pas nadat jullie de kindjes gezien hadden??
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Ik heb ook nog wel een vraag ...
Mijn dochter wil niet dat ik haar vagina was. Als ik haar schaamlippen voorzichtig opzij duw om te wassen roept ze keihard AU MAMA! en duwt ze haar benen tegen elkaar aan. Ik kom er dan heel moeilijk bij en wil het ook niet forceren. Wat kan dit zijn? Ze doet het al zeker een jaar, op het consultatiebureau konden ze me er ook geen antwoord op geven.
Mijn dochter wil niet dat ik haar vagina was. Als ik haar schaamlippen voorzichtig opzij duw om te wassen roept ze keihard AU MAMA! en duwt ze haar benen tegen elkaar aan. Ik kom er dan heel moeilijk bij en wil het ook niet forceren. Wat kan dit zijn? Ze doet het al zeker een jaar, op het consultatiebureau konden ze me er ook geen antwoord op geven.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Susan schreef:Fiwen schreef:J.uul draagt nu ook maat 74-80 van rompers Is J. dan zo klein of zijn jullie kindjes zo groot??? Ze zou voor de lengte nu wel een maat groter mogen maar 86-92 is weer echt veel te groot en een tussenmaat is er helaas bijna nergens.YrsaF had met anderhalf ook nog rompers in 74/80.
+1,
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb ook een domme vraag:
Hoeveel uur mag er maximaal tussen de geboorte en de eerste voeding zitten?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Volgens mij hebben ze de eerste dagen nog wel wat reserves, in het begin kwam er nog niet echt veel uit en toen hebben ze in het ziekenhuis geen kunstvoeding gegeven of zo. Maar precies weet ik het niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Alex, daar was ik nooit tussen bij mijn dochter. Er is niets mis met je dochter alleen moet je daar helemaal niet tussen willen wassen volgens mij.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Ik heb ook een domme vraag:
Mij werd verteld dat baby's de eerste 48 uur geen voeding nodig hebben. Ze liggen dan wel aan de borst om de voeding opgang te brengen maar het is dan niet erg als ze nog niks binnen krijgen.
Dat is de theorie blijkbaar want mijn kleine dame kreeg na 24 uur toch echt honger en heeft toen ook flesvoeding gekregen, toen werd ze pas weer rustig.
Tania- Ratel
maar als je borstvoeding wilt geven schijnt het eerste half uur/uur wel belangrijk te zijn voor het op gang brengen ervan. Het schijnt dus wel belangrijk te zijn om de baby zo snel mogelijk aan te leggen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:maar als je borstvoeding wilt geven schijnt het eerste half uur/uur wel belangrijk te zijn voor het op gang brengen ervan. Het schijnt dus wel belangrijk te zijn om de baby zo snel mogelijk aan te leggen.
Ja dat wel inderdaad. Ik vind het zo schattig om te zien dat ze ook meteen zelf op zoek gaan naar de borst.
Tania- Ratel
XXAnnieXX schreef:nou ik heb ook nog wel een vraag voor de tweeling mama's met kindjes van hetzelfde geslacht....
Jaaaaa, die is voor mij!
Hoe ga ik dit uitleggen??
Wij wilden alle kinderen vernoemen, volgens familietraditie. Onze oudste dochter naar mijn moeder, oudste zoon naar mijn schoonvader.Evt 2e dochter naar schoonmoeder, en evt 2e zoon naar mijn vader.
Dochter en zoon waren dus al vernoemd.
Wij wisten de geslachten van de tweeling niet, en wisten óók niet of het nou 1-of 2-eiig was, dus het kon van alles zijn. Daarom hadden we veel namen combinaties.
De 1e die geboren zou worden, stel dat het een jongen was, zou naar mijn vader vernoemd worden. Een meisje naar mijn schoonmoeder.
En mochten het dus 2 van hetzelfde geslacht worden, dan zou het 1e meisje naar mijn schoonmoeder worden vernoemd, en de 2e naar mijn vader.
En zoontjes: de 1e naar mijn vader, en de 2e naar mijn schoonmoeder.
Tja, nu is dus onze jongste dochter naar mijn vader vernoemd, maar goed, nu is wel iedereen vernoemd.
En nu komt mijn verhaal vast heel rommelig over......
Ik kan het niet anders uitleggen, haha! Hoop dat je het snapt! Ik krijg die vraag ook vaak van familie. Hoe wist je nou wie naar wie moest worden vernoemd??
Daar zit dus een hele theorie achter.
En over die vitamine K, ik heb ook nog nooit van injecties gehoord. Wel kregen ze het hier in een spuitje en dan gewoon in de mond, dus misschien dat mensen daarom verward zijn? Of krijgen sommigen die echt via een injectie toegediend??
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties! Mijn nichtje is vanmiddag geboren en toen we een uur of 4/5 later er waren (in t ziekenhuis) was het met de voeding nog niet gelukt en kon op internet geen duidelijk antwoord vinden over hoelang het maximaal mag duren.
Ze duwt zich ook echt weg van de borst zeg maar.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
is wel het beste. Maar ik heb beide keren gekolfd, en ben daar steeds een paar uur nade bevalling mee begonnen. Ging prima, zelfsna een keizersnede.Rejoy. schreef:maar als je borstvoeding wilt geven schijnt het eerste half uur/uur wel belangrijk te zijn voor het op gang brengen ervan. Het schijnt dus wel belangrijk te zijn om de baby zo snel mogelijk aan te leggen.
Gast- Gast
onze dochter wilde ook niet direct drinken, dat heeft ook een paar uur geduurd. Bij mij is de borstvoeding ook goed op gang gekomen (té goed zefs), ik weet eerlijk gezegd ook niet precies waarom het precies is.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:onze dochter wilde ook niet direct drinken, dat heeft ook een paar uur geduurd. Bij mij is de borstvoeding ook goed op gang gekomen (té goed zefs), ik weet eerlijk gezegd ook niet precies waarom het precies is.
Omdat het 'reflex' van de baby dan nog heel goed is toch? Dan kunnen ze er nog echt zelf heen kruipen. Of heeft dat er ook niks mee te maken?
De 1e borstvoeding opzich is in ieder geval wel heel belangrijk.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Alex, daar was ik nooit tussen bij mijn dochter. Er is niets mis met je dochter alleen moet je daar helemaal niet tussen willen wassen volgens mij.
Waarom zou je dat niet doen? Geen verwijtende vraag, daar ben ik echt benieuwd naar. Het is trouwens ook als ze gepoept heeft en er poep tussen haar schaamlippen zit. Dat haal ik dan uiteraard weg met een vochtig doekje, maar ook dan roept ze dat het zeer doet.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
AngelNyn schreef:Bedankt voor jullie reacties! Mijn nichtje is vanmiddag geboren en toen we een uur of 4/5 later er waren (in t ziekenhuis) was het met de voeding nog niet gelukt en kon op internet geen duidelijk antwoord vinden over hoelang het maximaal mag duren.
Bij het dochtertje van mijn schoonzus heeft het heel lang geduurd voor zij aan de borst wilde drinken, in het begin heeft zij ook alle voedingen gekolfd en heel veel aan finger-feeding gedaan. Uiteindelijk is ze alsnog aan de borst gaan drinken en ik weet dat zij echt heel lang borstvoeding heeft gehad, meer dan twee jaar.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Omdat dat bij die kleintjes anders werkt dan bij ons. En omdat het ook echt zeer doet. Afspoelen, prima, maar met een washandje tussen de schaamlippen doet gewoon héél véél pijn. Zeker met zeep of vochtige doekjes.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Rejoy. schreef:onze dochter wilde ook niet direct drinken, dat heeft ook een paar uur geduurd. Bij mij is de borstvoeding ook goed op gang gekomen (té goed zefs), ik weet eerlijk gezegd ook niet precies waarom het precies is.
Omdat het 'reflex' van de baby dan nog heel goed is toch? Dan kunnen ze er nog echt zelf heen kruipen. Of heeft dat er ook niks mee te maken?
volgens mij blijft dat reflex nog wel een tijdje aanwezig, ken je biological nurturing? Dat gaat ook van dat principe uit.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:_MamaRosa_ schreef:Rejoy. schreef:onze dochter wilde ook niet direct drinken, dat heeft ook een paar uur geduurd. Bij mij is de borstvoeding ook goed op gang gekomen (té goed zefs), ik weet eerlijk gezegd ook niet precies waarom het precies is.
volgens mij blijft dat reflex nog wel een tijdje aanwezig, ken je biological nurturing? Dat gaat ook van dat principe uit.
Ik kende dat niet nee, maar wat grappig, vooral de oudste van de tweeling doet dit zelf eigenlijk altijd al. En ik moet ook zeggen dat als ze zo drinkt, het bij mij minder pijnlijk is. Ik heb hele gevoelige tepels, voeden doet eigenlijk altijd wel pijn, maar als ze zo zit, dus nauwelijks. Leuk om te lezen!
Ik heb me nooit zo ver in borstvoeding verdiept, ik heb me er gewoon ingegooid, maar het is wel interessante informatie.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:XXAnnieXX schreef:nou ik heb ook nog wel een vraag voor de tweeling mama's met kindjes van hetzelfde geslacht....
Jaaaaa, die is voor mij!
Hoe ga ik dit uitleggen??
Wij wilden alle kinderen vernoemen, volgens familietraditie. Onze oudste dochter naar mijn moeder, oudste zoon naar mijn schoonvader.Evt 2e dochter naar schoonmoeder, en evt 2e zoon naar mijn vader.
Dochter en zoon waren dus al vernoemd.
Wij wisten de geslachten van de tweeling niet, en wisten óók niet of het nou 1-of 2-eiig was, dus het kon van alles zijn. Daarom hadden we veel namen combinaties.
De 1e die geboren zou worden, stel dat het een jongen was, zou naar mijn vader vernoemd worden. Een meisje naar mijn schoonmoeder.
En mochten het dus 2 van hetzelfde geslacht worden, dan zou het 1e meisje naar mijn schoonmoeder worden vernoemd, en de 2e naar mijn vader.
En zoontjes: de 1e naar mijn vader, en de 2e naar mijn schoonmoeder.
Tja, nu is dus onze jongste dochter naar mijn vader vernoemd, maar goed, nu is wel iedereen vernoemd.
En nu komt mijn verhaal vast heel rommelig over......
Ik kan het niet anders uitleggen, haha! Hoop dat je het snapt! Ik krijg die vraag ook vaak van familie. Hoe wist je nou wie naar wie moest worden vernoemd??
Daar zit dus een hele theorie achter.
En over die vitamine K, ik heb ook nog nooit van injecties gehoord. Wel kregen ze het hier in een spuitje en dan gewoon in de mond, dus misschien dat mensen daarom verward zijn? Of krijgen sommigen die echt via een injectie toegediend??
Ja geloof dat ik het wel snap!! Grappig zo een hele theorie
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Als je een zwangerschapstest doet, maakt het dan ook uit of je blaasontsteking hebt?
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
_Mashimaro_ schreef:Als je een zwangerschapstest doet, maakt het dan ook uit of je blaasontsteking hebt?
Nee, want een zwangerschapstest meet of er HCG (zwangerschapshormoon) in je urine zit en dat is niet afhankelijk van een blaasontsteking.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Pagina 8 van 38 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 23 ... 38
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
Pagina 8 van 38
Permissies van dit forum: