'het domme vragen topic'
+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers
Pagina 5 van 38
Pagina 5 van 38 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21 ... 38
Re: 'het domme vragen topic'
Nog een domme vraag: hoe groot is de kans op een tweede tweeling als de eerste 1 eiig is?
Gast- Gast
Ik heb ook een vraag:
Klopt het dat 2e kinderen meestal groter zijn dan de eerste? En is de derde dan nog groter?
Klopt het dat 2e kinderen meestal groter zijn dan de eerste? En is de derde dan nog groter?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
In het rijtje stomme vragen; wat betekend dat 'het hoofd staat'? Ik zie het hier steeds voorbij komen, neem aan dat het hoofdje er dan uit is, maar het hoofdje is er toch geen 10 min ofzo uit voor de rest van het lijfje komt?
@Liadan: volgens mij is dat niet zo hoor, iig bij mijn moeder niet.
@Liadan: volgens mij is dat niet zo hoor, iig bij mijn moeder niet.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Liadan schreef:Ik heb ook een vraag:
Fiwen, please correct me if i'm wrong
Volgens mij is het inderdaad vaak zo dat de tweede kinderen meestal groter/zwaarder zijn dan de eerste, of de derde dan nog groter is weet ik niet. Wel hangt dit natuurlijk ook samen met welk termijn je bevalt.
Wanneer het hoofd staat, glijd het hoofd niet meer terug tijdens een weepauze. Wanneer het hoofdje geboren is, moet de rest van het lichaam ook geboren worden in diezelfde wee.
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Sneeuwvlok schreef:Liadan schreef:Ik heb ook een vraag:
Fiwen, please correct me if i'm wrong
Volgens mij is het inderdaad vaak zo dat de tweede kinderen meestal groter/zwaarder zijn dan de eerste, of de derde dan nog groter is weet ik niet. Wel hangt dit natuurlijk ook samen met welk termijn je bevalt.
Wanneer het hoofd staat, glijd het hoofd niet meer terug tijdens een weepauze. Wanneer het hoofdje geboren is, moet de rest van het lichaam ook geboren worden in diezelfde wee.
meestal is het 2e kind wel groter dan het eerste, maar jongens zijn vaak weer zwaarder dan meisjes dus als de eerste een jongen is en de 2e een meisje dan kan het zijn dat het niet zo is. En uitzonderingen heb je natuurlijk altijd. Komt doordat je baarmoeder al beter doorbloed is dan bij een eerste (dan moet alles nog voor het eerst aangelegd worden).
Als het hoofd staat glijd het inderdaad niet meer terug als de wee voorbij is. Als het hoofd geboren is streef de verloskundige ernaar om de rest ook in diezelfde wee geboren te laten worden maar in sommige gevallen (vastzittende schouder) lukt dat niet, het maximale wat je hebt om een kind levend geboren te laten worden is 5 minuten tussen geboorte van het hoofd en de rest van het lichaam. Maar na 4,5 minuut heeft een kind wel echt extra zuurstof en vaak ook reanimatie nodig om op te starten want dat is echt wel een flinke klap voor zo'n kind. Gelukkig komt dit maar heel weinig voor, maar we zijn er wel voor opgeleid om het allemaal te kunnen in een noodsituatie.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Stofzuiger schreef:Nog een domme vraag: hoe groot is de kans op een tweede tweeling als de eerste 1 eiig is?
1 eiig is toeval, 2 eiig is wel een verhoogde kans. Bij een 1 eiige tweeling splits de bevruchte eicel spontaan in 2 (of meer) waardoor er meer kindjes ontstaan. Het is nog steeds niet bekend waarom dat dit soms gebeurt. Bij een 2 eiige tweeling is er een dubbele eisprong geweest, dit kan toeval zijn maar vaak zie je dat vrouwen die dit hebben het vaker hebben en daardoor dus een verhoogde kans hebben om meerdere keren een tweeling te krijgen, polyovulatie heet dat en dat is ook erfelijk via de vrouwelijke lijn.
Fiwen- Kletskop
Nee, voor zover ik weet lag hij niet verkeerd. De vk heeft ook niks over gezegd dat ik me kan heugen. Zelf denk ik het volgende, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet: S.ven was niet ingedaald en lag wellicht toch niet goed. Na het breken van de vliezen schoot hij weer terug omhoog. Ik moest daarna zolang mogelijk staand de weeën opvangen om hem weer te laten zakken ivm de zwaartekracht. 15 minuten voor hij geboren werd ben ik op bed gegaan om te gaan persen.Fiwen schreef:Rataplan schreef:Mijn tweede bevalling duurde maar liefst ruim 5x langer als mijn eerste. Is daar een verklaring voor of is dat domme pech?
Geen idee, dan zou je me alles over je eerste en je tweede bevalling moeten vertellen. Soms kan een liggingsafwijking het probleem zijn geweest maar daarvoor moet je echt de bevallingsverslagen naast elkaar leggen. Heeft je verloskundige/gynaecoloog er geen verklaring voor gegeven?
Ik zal eens op zoek gaan naar de geboorte verslagen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Rataplan schreef: Nee, voor zover ik weet lag hij niet verkeerd. De vk heeft ook niks over gezegd dat ik me kan heugen. Zelf denk ik het volgende, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet: S.ven was niet ingedaald en lag wellicht toch niet goed. Na het breken van de vliezen schoot hij weer terug omhoog. Ik moest daarna zolang mogelijk staand de weeën opvangen om hem weer te laten zakken ivm de zwaartekracht. 15 minuten voor hij geboren werd ben ik op bed gegaan om te gaan persen.
Is S.ven de jongste? Zou wel kunnen want als hij niet indaalde heb je geen constante/gelijke druk op de baarmoedermond en kan het daardoor langzamer gaan.
Fiwen- Kletskop
Ik post hem even nog een keer hoor, mijn vraag.
Dit houdt me namelijk best wel bezig en ik ben hier echt heel bang voor bij een volgend kindje.
Fiwen: Kan je al bevallende vrouw zelf ook de navelstreng rond de nek van het kindje halen? en hoe doe je dat dan?
De eerste twee waren hele snelle bevallingen. Bij de eerste waren ze twee minuten voor de geboorte binnen en de laatste keer een kwartier voor de geboorte. De vk zei de vorige keer dat ik bij een eventuele derde moest bellen bij elk buikpijntje, wat een wee zou kunnen zijn. Stel dat iemand dus alleen bevalt hoe moet dat dan alleen met de navelstreng, mocht die om het nekje zitten?
Dit houdt me namelijk best wel bezig en ik ben hier echt heel bang voor bij een volgend kindje.
Fiwen: Kan je al bevallende vrouw zelf ook de navelstreng rond de nek van het kindje halen? en hoe doe je dat dan?
De eerste twee waren hele snelle bevallingen. Bij de eerste waren ze twee minuten voor de geboorte binnen en de laatste keer een kwartier voor de geboorte. De vk zei de vorige keer dat ik bij een eventuele derde moest bellen bij elk buikpijntje, wat een wee zou kunnen zijn. Stel dat iemand dus alleen bevalt hoe moet dat dan alleen met de navelstreng, mocht die om het nekje zitten?
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
RiLiJu schreef:Ik post hem even nog een keer hoor, mijn vraag.
Als het hoofdje geboren wordt dan moet je met twee vingers in de nek voelen (dus tussen het hoofdje van de baby en je vagina) en als je dan de navelstreng voelt (is echt een dikke streng die pulseert) dan ga je met je vinger(s) onder de navelstreng (dus tussen het nekje en de navelstreng) en probeer je er iets aan te trekken om de lus groter te maken, als de lus groot genoeg is kunnen de schouders (en het kind) door de lus heen geboren worden. Dat is het makkelijkste als je alleen bent. Je kunt ook als je een grote lus hebt, die over het hoofdje doen (een beetje alsof je een ketting af doet). Je mag er best wel hard aan trekken hoor, niet te voorzichtig doen je moet alleen erop letten dat je niet in de navelstreng knijpt.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat de lus te straks zit want als dat zo is dan duurt de bevalling vaak ook veel langer omdat het kind dan als het ware tegen gehouden wordt.
Laatst aangepast door Fiwen op wo 14 maa 2012 - 2:20; in totaal 1 keer bewerkt
Fiwen- Kletskop
Dat het niet erfelijk is wist ik, maar er is ook geen verhoogde kans dat mijn lijf de volgende keer er weer 2 van maakt?Fiwen schreef:Stofzuiger schreef:Nog een domme vraag: hoe groot is de kans op een tweede tweeling als de eerste 1 eiig is?
1 eiig is toeval, 2 eiig is wel een verhoogde kans. Bij een 1 eiige tweeling splits de bevruchte eicel spontaan in 2 (of meer) waardoor er meer kindjes ontstaan. Het is nog steeds niet bekend waarom dat dit soms gebeurt. Bij een 2 eiige tweeling is er een dubbele eisprong geweest, dit kan toeval zijn maar vaak zie je dat vrouwen die dit hebben het vaker hebben en daardoor dus een verhoogde kans hebben om meerdere keren een tweeling te krijgen, polyovulatie heet dat en dat is ook erfelijk via de vrouwelijke lijn.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Dat het niet erfelijk is wist ik, maar er is ook geen verhoogde kans dat mijn lijf de volgende keer er weer 2 van maakt?
Dat ga ik voor je nakijken, maar volgens mij niet.
Fiwen- Kletskop
Ik heb een vraag voor de meisje mama's. Hoe maak je nou precies de vagina schoon? Met billendoekjes of mag het alleen met een washandje? En alleen bij een poepluier of ook elke keer als ze geplast heeft?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Fiwen schreef:RiLiJu schreef:Ik post hem even nog een keer hoor, mijn vraag.
Als het hoofdje geboren wordt dan moet je met twee vingers in de nek voelen (dus tussen het hoofdje van de baby en je vagina) en als je dan de navelstreng voelt (is echt een dikke streng die pulseert) dan ga je met je vinger(s) eronder de navelstreng en probeer je er iets aan te trekken om de lus groter te maken, als de lus groot genoeg is kunnen de schouders (en het kind) door de lus heen geboren worden. Dat is het makkelijkste als je alleen bent. Je kunt ook als je een grote lus hebt, die over het hoofdje doen (een beetje alsof je een ketting af doet). Je mag er best wel hard aan trekken hoor, niet te voorzichtig doen.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat de lus te straks zit want als dat zo is dan duurt de bevalling vaak ook veel langer omdat het kind dan als het ware tegen gehouden wordt.
Oké, dankjewel. Dat is een antwoord waar ik wat aan heb, haha!
Nog een stel;
Stel dat je dus alleen bent als het kind geboren wordt. Kan je dan gewoon het kind op je leggen met een deken en dan wachten tot de verloskundige komt? of moet je voor die tijd dan nog wat doen met het kindje, de navelstreng oid.
RiLiJu- Prater
Tania schreef:Ik heb een vraag voor de meisje mama's. Hoe maak je nou precies de vagina schoon? Met billendoekjes of mag het alleen met een washandje? En alleen bij een poepluier of ook elke keer als ze geplast heeft?
Bedoel je in de vagina??
Ik maak het ook bij plasluiers schoon.
Maar niet erin. Gewoon met een billendoekje eroverheen zeg maar.
Ik kijk wel altijd of alle poep goed weg is, omdat ze hier enorm snel last heeft van een schimmelinfectie (met dan een AB kuur...).
Met een washandje was ik haar gewoon als ze onder de douche gaat.
Gast- Gast
Fiwen schreef:Rataplan schreef: Nee, voor zover ik weet lag hij niet verkeerd. De vk heeft ook niks over gezegd dat ik me kan heugen. Zelf denk ik het volgende, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet: S.ven was niet ingedaald en lag wellicht toch niet goed. Na het breken van de vliezen schoot hij weer terug omhoog. Ik moest daarna zolang mogelijk staand de weeën opvangen om hem weer te laten zakken ivm de zwaartekracht. 15 minuten voor hij geboren werd ben ik op bed gegaan om te gaan persen.
Is S.ven de jongste? Zou wel kunnen want als hij niet indaalde heb je geen constante/gelijke druk op de baarmoedermond en kan het daardoor langzamer gaan.
S. is idd de jongste. Ik heb net even de geboorte verslagen na gelezen. Bij T. staat verder niks aparts, alleen 3x de navelstreng los omstrengeld om de nek. Bij S. staat nog wel iets over een naar achter geslagen armpje waar na de geboorte de navelstreng om bleek te zitten. Dat zal wel wat verklaren waarschijnlijk. Bedankt Fiwen!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
RiLiJu schreef:Fiwen schreef:RiLiJu schreef:Ik post hem even nog een keer hoor, mijn vraag.
Als het hoofdje geboren wordt dan moet je met twee vingers in de nek voelen (dus tussen het hoofdje van de baby en je vagina) en als je dan de navelstreng voelt (is echt een dikke streng die pulseert) dan ga je met je vinger(s) eronder de navelstreng en probeer je er iets aan te trekken om de lus groter te maken, als de lus groot genoeg is kunnen de schouders (en het kind) door de lus heen geboren worden. Dat is het makkelijkste als je alleen bent. Je kunt ook als je een grote lus hebt, die over het hoofdje doen (een beetje alsof je een ketting af doet). Je mag er best wel hard aan trekken hoor, niet te voorzichtig doen.
Nog een stel;
Stel dat je dus alleen bent als het kind geboren wordt. Kan je dan gewoon het kind op je leggen met een deken en dan wachten tot de verloskundige komt? of moet je voor die tijd dan nog wat doen met het kindje, de navelstreng oid.
Je hoeft niks te doen met de navelstreng, de placenta kan ondertussen wel geboren worden, maar dan hoeft de navelstreng nog niet doorgeknipt te zijn. Je moet dan zorgen dat het kindje goed warm toegedekt is (mutsje op) en je kunt je kindje al aanleggen (of naar de borst laten kruipen)
En de vagina maak ik alleen schoon met een poepluier, dan veeg ik de ontlasting weg met een billendoekje of een nat hydrofielwashandje. In bad wordt de rest schoongemaakt met schoon water en een washandje.
Gast- Gast
RiLiJu schreef:
Nog een stel;
Gewoon bij je op de buik of borst leggen, even kijken of de navelstreng lang genoeg is (zorgen dat er geen spanning op de navelstreng komt te staan). Wel goed afdrogen met hydrofiel doeken (ook jouw buik afdrogen) en een mutsje op zetten en als het kind droog is lekker warm toedekken maar zorgen dat het gezichtje vrij is zodat het goed kan ademen. En als je ziet dat er veel slijm in zijn/haar neusje en mondje zit kun je dit met een hydrofieldoek even schoon maken, door je vinger in een hypdrofieldoek te doen en dan een scheppende beweging door het mondje te maken (net zoals je bij een ander kind ook zou doen als het wat in de mond heeft wat niet mag).
Nog een tip, als je man (of wie dan ook) wel thuis is maar de verloskundige er nog niet is. Laat iemand de voordeur open zetten zodat de verloskundige meteen door kan lopen en niet moet wachten tot er iemand de deur open gedaan heeft (stel dat het kind net geboren wordt, dan wil je niet dat je man op dat moment de voordeur open moet gaan doen).
Fiwen- Kletskop
Rejoy. schreef:RiLiJu schreef:Fiwen schreef:RiLiJu schreef:Ik post hem even nog een keer hoor, mijn vraag.
Nog een stel;
Je hoeft niks te doen met de navelstreng, de placenta kan ondertussen wel geboren worden, maar dan hoeft de navelstreng nog niet doorgeknipt te zijn. Je moet dan zorgen dat het kindje goed warm toegedekt is (mutsje op) en je kunt je kindje al aanleggen (of naar de borst laten kruipen)
Ik heb het hier net nog met de verloskundige over gehad en zij zei tegen me dat ik, mocht het gebeuren, alleen maar de baby hoef toe te dekken. De rest kan wachten tot zij erbij zijn. Dus wat Rejoy ook zegt. Ook zei ze dat vrouwen die alleen bevallen vaak niet persen maar het kindje er als het ware uit 'zuchten' dus dat het min of meer vanzelf gaat, en dat je beter ook niet kan proberen om te persen om te voorkomen dat je van voor tot achter uitscheurt. Ik ben er ook best bang voor dat ik alleen zal zijn maar tegelijk hebben zij nu zo vaak tegen mij gezegd dat het vrijwel altijd goed gaat als het zo snel gaat, dat ik daar ook maar op probeer te vertrouwen.
Gast- Gast
Ik geloof niet groter dan bij iemand die nog geen twee eiige tweeling heeft. Of wil je echt de cijfers hebben zoals ze voor iedereen gelden?Stofzuiger schreef:Dat het niet erfelijk is wist ik, maar er is ook geen verhoogde kans dat mijn lijf de volgende keer er weer 2 van maakt?Fiwen schreef:Stofzuiger schreef:Nog een domme vraag: hoe groot is de kans op een tweede tweeling als de eerste 1 eiig is?
Gast- Gast
Arden schreef: Ik ben er ook best bang voor dat ik alleen zal zijn maar tegelijk hebben zij nu zo vaak tegen mij gezegd dat het vrijwel altijd goed gaat als het zo snel gaat, dat ik daar ook maar op probeer te vertrouwen.
Als er problemen zijn gaat een bevalling niet zo snel. Het gaat zo snel omdat het blijkbaar ook allemaal 'goed' gaat. En je weet na een 1e en 2e bevalling beter wat je moet verwachten, jij wacht niet meer af tot je een uur lang elke 4 minuten een wee hebt maar belt zo gauw je het idee hebt dat de bevalling begonnen is. Daardoor is de verloskundige eerder op de hoogte en ze weet dat jij snel bevalt dus komt ze ook eerder bij je.
Fiwen- Kletskop
Fiwen schreef:Arden schreef: Ik ben er ook best bang voor dat ik alleen zal zijn maar tegelijk hebben zij nu zo vaak tegen mij gezegd dat het vrijwel altijd goed gaat als het zo snel gaat, dat ik daar ook maar op probeer te vertrouwen.
Als er problemen zijn gaat een bevalling niet zo snel. Het gaat zo snel omdat het blijkbaar ook allemaal 'goed' gaat. En je weet na een 1e en 2e bevalling beter wat je moet verwachten, jij wacht niet meer af tot je een uur lang elke 4 minuten een wee hebt maar belt zo gauw je het idee hebt dat de bevalling begonnen is. Daardoor is de verloskundige eerder op de hoogte en is ze weet dat jij snel bevalt dus komt ze ook eerder bij je.
Het 'probleem' hier is dat de verloskundigen allemaal minstens 20 minuten moeten rijden, als ze vanuit huis komen. De vorige keer had ik 25 minuten weeen dus toen was het geluk dat ze een wijk verderop was en er heel snel was. Ik zal ook zeker bellen en ook bij twijfel, liever te veel dan te weinig, maar we zitten altijd met die 20 minuten. Maar goed misschien gaat het wel weer heeeeeel anders. Ik probeer me er echt niet te druk om te maken maar dat is niet altijd makkelijk
Gast- Gast
Arden schreef:
Het 'probleem' hier is dat de verloskundigen allemaal minstens 20 minuten moeten rijden, als ze vanuit huis komen. De vorige keer had ik 25 minuten weeen dus toen was het geluk dat ze een wijk verderop was en er heel snel was. Ik zal ook zeker bellen en ook bij twijfel, liever te veel dan te weinig, maar we zitten altijd met die 20 minuten. Maar goed misschien gaat het wel weer heeeeeel anders. Ik probeer me er echt niet te druk om te maken maar dat is niet altijd makkelijk
Zet een tentje in de tuin voor de verloskundige
Nee dat is flauw, je moet sowieso bellen bij de eerste wee! En ik snap dat je je daar soms wel druk om maakt, maar laat het een geruststelling zijn dan de verloskundige dan sowieso onderweg is en dat een bevalling alleen zo snel kan gaan als het ook allemaal goed gaat.
Fiwen- Kletskop
Dit is wel een geruststelling. Fijn!
Arden, bij jou ging het dan ook echt snel de vorige keren. Ik snap dat je je er nu dan soms wel druk om maakt. Maar het komt vast helemaal goed, als ik het hier zo lees!!!
Arden, bij jou ging het dan ook echt snel de vorige keren. Ik snap dat je je er nu dan soms wel druk om maakt. Maar het komt vast helemaal goed, als ik het hier zo lees!!!
RiLiJu- Prater
N.a.v. het korte bevalverslagje van Clapperdie:
Stel je wilt eigenlijk in het ziekenhuis bevallen, maar omdat je al 10cm ontsluiting hebt moet je thuisbevallen. Uiteindelijk heb je een totaal ruptuur en moet je alsnog naar het ziekenhuis. Komt de ambulance je dan halen of moet je met eigen vervoer daarheen?
Stel je wilt eigenlijk in het ziekenhuis bevallen, maar omdat je al 10cm ontsluiting hebt moet je thuisbevallen. Uiteindelijk heb je een totaal ruptuur en moet je alsnog naar het ziekenhuis. Komt de ambulance je dan halen of moet je met eigen vervoer daarheen?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Pagina 5 van 38 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21 ... 38
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
Pagina 5 van 38
Permissies van dit forum: