'het domme vragen topic'
+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers
Pagina 7 van 38
Pagina 7 van 38 • 1 ... 6, 7, 8 ... 22 ... 38
Re: 'het domme vragen topic'
Dankje Fiwen!
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Happydobby schreef:O, leuk topic dit!
Ik heb ook nog een vraag: hoe komt het dan een kind als sterrenkijkertje geboren wordt? En waarom kwam mijn vk daar bij 10 cm ontsluiting pas achter? Omdat het hoofdje van je kindje verkeerd ligt, Je hebt een aangezichts, kruin en voorhoofdsligging en dan staat er in je bevallingsverslag:ligging AAA Normaal is het AAV. Bij mij lag M. in een voorhoofdsligging en die eindigen bijna altijd in een ks. Bij mij konden ze doordat ik een weeënstorm had het hoofdje niet goed voelen. Waarschijnlijk heeft jou VK het pas toen goed kunnen voelen.
O, en dan meteen een vraag erachter aan: toen ik bij P.epijn bijna 10 cm ontsluiting had, zijn mijn vliezen gebroken, met als gevolg dat ik weer terugging naar 4 cm ontsluiting. Binnen een paar minuten en 1 hel van een wee was ik weer van 4 cm naar 10 cm gegaan. Hoe kan dat?
Dat klopt niet. Een sterrenkijkertje is inderdaad een verkeerde ligging maar niet hetzelfde als de andere liggingen die je noemt en ze zijn ook niet allemaal met AAA aangeduid. Aaa betekend: achterhoofdsligging met het achterhoofd achter (dus met het gezichtje naar boven. Een normale ligging is Aav: achterhoofdsligging met het achterhoofd voor (dus gezichtje naar beneden). De kruinligging, aangezichtsligging en voorhoofdsligging zijn iets heel anders en ook liggingen die meer problemen opleveren dan een sterrenkijkertje.
* Ik zal kijken of ik straks een plaatje kan vinden om het duidelijker te maken. *
De stand is soms erg moeilijk te voelen en dan kan het zijn dat je er pas laat achter komt. Zolang de baring goed vordert en er geen problemen lijken te zijn is het ook niet relevant hoe een kind ligt. Pas wanneer het niet vlot genoeg gaat of er problemen zijn dan wordt het van belang omdat het het beleid kan beinvloeden.
Minder ontsluiting na breken van de vliezen kan zijn omdat de vliezen op de ontsluiting drukken en zorgen dat je bijna 10 cm hebt. Het hoofdje duwt dan nog niet direct op die ontsluiting maar er zit nog wat ruimte tussen. Op het moment dat de vliezen gebroken worden heb je even een moment van niet goed aanduwen van iets (vliezen/hoofd) op de ontsluiting waardoor deze terug kan schieten. De eerstvolgende wee duwt het hoofd weer tegen die ontsluiting en heb je (bijna) meteen weer de oude hoeveelheid cm terug.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Dan heb ik ook nog een 'domme' vraag. Mijn kleine is helemaalingedaald, maar afgelopen dinsdag kon de gyn hoofdje nog wel heen en weer bewegen.
Kan de baby nu dan nog om z'n as draaien?
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
@Fiwen, zo had de gyn het mij verteld, maar ik snapte er niet veel van.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Fiwen bedankt voor je uitleg!
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Hoeveel rompertjes hebben jullie in huis? ik dacht dat ik al flink wat had, laatst alles gestreken en opgevouwen vindt het aantal best tegen vallen nu
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Shygirl85 schreef:Hoeveel rompertjes hebben jullie in huis? ik dacht dat ik al flink wat had, laatst alles gestreken en opgevouwen vindt het aantal best tegen vallen nu
ik heb er aardig wat. in maat 50/56 had ik zeker 8 mouwloos/spaghettibandje, 8 korte mouw en 8 lange mouw. in de maat die ze nu draagt, 62/68, heb ik 10 met lange mouw, 6 met korte mouw en 6 mouwloos/spaghettibandje.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Shygirl85 schreef:Hoeveel rompertjes hebben jullie in huis? ik dacht dat ik al flink wat had, laatst alles gestreken en opgevouwen vindt het aantal best tegen vallen nu
Ik heb er 9 korte mouw in 74/80 Verder gebruikte ik op koude dagen lange mouw 62/68, daar heb ik er 5 van.
In 74/80 koop ik geen lange mouw rompers meer voor.
Happydobby- Ratel
M is echt lang he? Hier hebben ze nog ruimte in 62/68, 74/80 verzuipen ze inHappydobby schreef:Shygirl85 schreef:Hoeveel rompertjes hebben jullie in huis? ik dacht dat ik al flink wat had, laatst alles gestreken en opgevouwen vindt het aantal best tegen vallen nu
Ik heb er 9 korte mouw in 74/80 Verder gebruikte ik op koude dagen lange mouw 62/68, daar heb ik er 5 van.
In 74/80 koop ik geen lange mouw rompers meer voor.
Gast- Gast
Ja, voor de lengte heeft hij echt 74, ik moet wel broeken van binnen aansnoeren met dat gaatjeslint anders zakt het van zijn smalle kontje.
Happydobby- Ratel
Kian heeft er ongeveer 10 met lange mouwen en 5 met korte mouwen in de maat die hij nu heeft (74/80). Eigenlijk wel wat veel maar hij heeft ze allemaal met Sinterklaas gehad, in de volgende maat heb ik ook al een stapel liggen die we toen hebben gehad. Ik moet alleen nog wel wat mouwloze kopen voor de zomer.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
J.uul draagt nu ook maat 74-80 van rompers Is J. dan zo klein of zijn jullie kindjes zo groot??? Ze zou voor de lengte nu wel een maat groter mogen maar 86-92 is weer echt veel te groot en een tussenmaat is er helaas bijna nergens.
Fiwen- Kletskop
Papillio schreef:Dan heb ik ook nog een 'domme' vraag. Mijn kleine is helemaalingedaald, maar afgelopen dinsdag kon de gyn hoofdje nog wel heen en weer bewegen.
Kindjes kunnen tot aan de geboorte (dus ook nog tijdens de bevalling) met de rug van links naar rechts draaien, ook als ze ingedaald zijn. Als die kleine helemaal ingedaald is kunnen ze in theorie niet meer van hoofdligging naar stuitligging draaien (maar zeg nooit nooit natuurlijk )
Fiwen- Kletskop
Fiwen schreef:J.uul draagt nu ook maat 74-80 van rompers Is J. dan zo klein of zijn jullie kindjes zo groot??? Ze zou voor de lengte nu wel een maat groter mogen maar 86-92 is weer echt veel te groot en een tussenmaat is er helaas bijna nergens.
Yrsa had met anderhalf ook nog rompers in 74/80.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
S.ven zelfs met ruim 2. Sinds kort zit hij maat 86.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Wat helpt het best tegen darmkramjes? Vooral 's avonds is het uren krijsen geblazen van de krampjes.
Ik geef borstvoeding, let heel goed op wat ik eet en we geven voor iedere voeding Infacol.
Ze laat veel winden, maar desondanks toch veel pijn van de krampen.
Wie heeft tips?
Ik geef borstvoeding, let heel goed op wat ik eet en we geven voor iedere voeding Infacol.
Ze laat veel winden, maar desondanks toch veel pijn van de krampen.
Wie heeft tips?
Vlinderrr- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 27
Registratiedatum : 11-04-11
Masseren van het buikje met de klok mee, fietsen met de beentjes en bijv een flanellen luier warmen aan een kruik en dan op het buikje leggen dat het lekker warm is wil ook weleens helpen.
Of een warm badje, daar slapen ze vaak ook lekker van.
Gast- Gast
Fiwen schreef:J.uul draagt nu ook maat 74-80 van rompers Is J. dan zo klein of zijn jullie kindjes zo groot??? Ze zou voor de lengte nu wel een maat groter mogen maar 86-92 is weer echt veel te groot en een tussenmaat is er helaas bijna nergens.
Onze dochter draagt in rompers al 98/104 De rompers in 86/92 kreeg ik niet meer fatsoenlijk dicht, ze lekte iedere keer via de romper door. Haar gewone draagmaat is inmiddels 92, al kunnen dingen die groot vallen in 86 ook nog wel.
@ Vlinderrr: je hebt nu van die speciale kruiken/pittenzakken die je helemaal over de buik heen kunt vouwen en de zwaartepunten aan de zijkanten zit zeg maar. Lijkt me erg prettig voor kleintjes met krampjes, ik denk dat ik die ook aan ga schaffen voor onze volgende beeb.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:
Onze dochter draagt in rompers al 98/104 De rompers in 86/92 kreeg ik niet meer fatsoenlijk dicht, ze lekte iedere keer via de romper door. Haar gewone draagmaat is inmiddels 92, al kunnen dingen die groot vallen in 86 ook nog wel.
Die maat draagt Ezra nu. Yrsa draagt nu net 86/92.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Kian is groot en mijn dochter is klein. Zij droeg met ruim 2 jaar nog maat 74/80 van rompers.Fiwen schreef:J.uul draagt nu ook maat 74-80 van rompers Is J. dan zo klein of zijn jullie kindjes zo groot??? Ze zou voor de lengte nu wel een maat groter mogen maar 86-92 is weer echt veel te groot en een tussenmaat is er helaas bijna nergens.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
F.iene draagt eigenlijk ook nog meestal 62/68 in rompers (stretch rompers van de hema) en maat 74 van petit bateau. Ze was 2 weken geleden 73 cm volgens het cb.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
@ Fiwen: T. zit met rompers in maat 74/80 van de stretch rompers van de hema. Ik verwacht wel dat hij bennenkort over zal gaan naar 86/92. In gewone kleding draagt hij 80 of 86.
En wat fijn dat je overal antwoord op geeft! Tis een hele klus volgens mij!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Stofzuiger schreef:Masseren van het buikje met de klok mee, fietsen met de beentjes en bijv een flanellen luier warmen aan een kruik en dan op het buikje leggen dat het lekker warm is wil ook weleens helpen.
Het badje moet je alleen niet net na een voeding doen. De maag heeft bloed nodig om t eten te verwerken, maar t water zorgt dat t bloed naar de huid wordt getrokken waardoor ze dan juist weer meer krampjes kunnen krijgen.
Zuigen (op bv een vinger) helpt ook tegen krampjes
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Teddyaapje schreef:
Vind het erg leuk om te doen. Is voor mij ook een test of ik alles nog/al weet en ik merk dan meteen of er ergens nog zwakke punten zitten. Alle vragen die jullie stellen kan een client ook stellen als ze tegenover me zit tijdens een spreekuur.
Fiwen- Kletskop
Pagina 7 van 38 • 1 ... 6, 7, 8 ... 22 ... 38
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
Pagina 7 van 38
Permissies van dit forum: