Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Postpartum depressie.

+10
Darius
Inge
Merai
Verona
Gizmo
meisjesmama
Woezies
SparklingEyes
TukTuk
Ugly Betty
14 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Postpartum depressie. - Pagina 3 Empty Re: Postpartum depressie.

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:42

bij mij zorgt financiele onduidelijkheid er echt voor dat ik heel emotioneel en neerslachtig kan worden, ik kan me om dat soort dingen heel druk maken, ik kan er nachten van wakker liggen. Bij mij helpt het dus heel erg als ik een overzicht heb van onze financieen. Als ik weet dat onze financieen in orde zijn, dan voel ik me over het algemeen al een heel stuk beter. Nu weet ik wel dat dit bij jullie niet alles oplost, maar misschien brengt het wel een heel stuk rust waar je in bed dan niet meer over hoeft liggen piekeren.

En ik zou zeggen: neem het aanbod van een aantal meiden hier aan: laat ze oppassen of neem ze mee als je naar het CB moet. Dan kunnen zij op Mas letten, terwijl jij je rustig bezig kunt houden met Amé.
En waar is je vriend in het hele verhaal? (sorry als ik dat gemist heb) Neemt hij wel eens een avond of een weekenddag van je over zodat je eens naar een vriendin kunt zonder kinderen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:51

Hij brengt 's avonds de kids meestal naar bed, en dan ruim ik hier de boel op. Of andersom.
In het weekend ga ik eigenlijk nooit weg, baal wel want ik heb een Zwaluwhoeve bon liggen die voor eind van de maand op moet en de dagen dat wij kunnen zitten ze vol. Dat wilde we eigenlijk het weekend gaan doen, maar dat houdt dus op.

Gast
Gast

Bericht  Inge di 11 jan 2011 - 4:53

Doedell schreef:Hij brengt 's avonds de kids meestal naar bed, en dan ruim ik hier de boel op. Of andersom.
In het weekend ga ik eigenlijk nooit weg, baal wel want ik heb een Zwaluwhoeve bon liggen die voor eind van de maand op moet en de dagen dat wij kunnen zitten ze vol. Dat wilde we eigenlijk het weekend gaan doen, maar dat houdt dus op.
Heb je ook al geprobeerd wat ik zei.
Bellen voor reservering zonder te zeggen dat je een bon hebt?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:55

Maar waarom neem je niet zo af en toe eens een middag of dagje voor jezelf? Ik vind het heerlijk als ik er soms even tussenuit kan en ik heb er nog maar eentje. Kan hij niet een avond thuis zijn bij de kindjes en dat jij dan naar een vriendin gaat? Ik heb het soms echt even nodig dat ik er even tussenuit kan, niet met thuis bezig hoef te zijn!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:57

Inge schreef:
Doedell schreef:Hij brengt 's avonds de kids meestal naar bed, en dan ruim ik hier de boel op. Of andersom.
Heb je ook al geprobeerd wat ik zei.
Bellen voor reservering zonder te zeggen dat je een bon hebt?

Ja maar dat kan niet omdat het een arrangement is :S Gewoon naar de sauna kan wel, maar niet op die bon. Nou ja das ook weer zonde van het geld.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 5:02

Die kun je misschien nog wel via marktplaats verkopen. Scheelt toch weer geld.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 11 jan 2011 - 5:03

Misschien kan je die bon verkopen? Levert toch weer wat geld op dan! Zou toch zonde zijn als die verloopt. Of anders proberen of iemand in je omgeving kan oppassen zodat je toch kan gaan? Je moet ook aan jezelf denken!

Maar is er echt geen mogelijkheid om een oppas te vinden, eventueel 18+ ofzo, die zo nu en dan komt oppassen? Dat is vaak goedkoper dan een gastouder?
Ik heb mijn 2 oppasadresjes gevonden via Marktplaats, is dat geen optie?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Darius di 11 jan 2011 - 7:52

Echt heel vervelend dat je je zo naar voelt. Super goed dat je wel naar de psycholoog gaat!

En dan misschien nog wel even iets vervelends, maar ik heb begrepen dat je naar een nieuwbouwhuis gaat. 'Gelukkig' duurt het nog een tijdje voordat deze wordt opgeleverd, maar ik wil je wel even waarschuwen voor de kosten die dit met zich meebrengt. Overal nieuwe vloer, nieuwe gordijnen, nieuw behang/verf, oprit bestraten, de tuin....Wij hebben ons daar wel op verkeken en het geld vliegt je de portomonnee uit.

Sorry, niet echt opbeurend maar ik wil het wel even gezegd hebben....

Sterkte meid!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 8:15

Ik heb een ouder op het werk met een postpartum depressie, maar bij haar is het nóg heftiger geweest dan wat jij hier allemaal beschrijft. Desondanks vind ik het wel ontzettend vervelend voor je, hoe het nu allemaal loopt en hoe jij je daaronder voelt. Wilde je even een virtuele knuffel geven Wink en heel veel sterkte wensen. Zorg dat je jezelf niet kwijtraakt in dit hele geheel, ga bewust dingen voor jezelf doen, neem die tijd voor jezelf, want die heb je oh zo nodig nu.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 11 jan 2011 - 8:20

Echt klote voor je dat je je zo rot voelt. Inderdaad, probeer toch echt dingen voor jezelf te blijven doen. Je hebt zoveel hooi op je vork op het moment met een kleuter, een dreumes en een baby en een man die veel moet werken. Probeer je niet schuldig te voelen naar je moeder en je schoonmoeder, ik weet zeker dat zij je met veel liefde steunen.

Is er trouwens geen andere cursus fotografie die wat betaalbaarder is? Kan me voorstellen dat je liever dat andere had gedaan, maar ik denk dat het al heel veel scheelt als je lekker je talent kunt ontwikkelen en bezig bent met je passie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 9:06

Darius schreef:Echt heel vervelend dat je je zo naar voelt. Super goed dat je wel naar de psycholoog gaat!

En dan misschien nog wel even iets vervelends, maar ik heb begrepen dat je naar een nieuwbouwhuis gaat. 'Gelukkig' duurt het nog een tijdje voordat deze wordt opgeleverd, maar ik wil je wel even waarschuwen voor de kosten die dit met zich meebrengt. Overal nieuwe vloer, nieuwe gordijnen, nieuw behang/verf, oprit bestraten, de tuin....Wij hebben ons daar wel op verkeken en het geld vliegt je de portomonnee uit.

Sorry, niet echt opbeurend maar ik wil het wel even gezegd hebben....

Sterkte meid!

Ik woon ook in een nieuwbouw huis. Tot de oplevering ging de hypotheekrente uit het bouwdepot. Ook de vloer, gordijnen, behang, verf en de keuken gingen uit het bouwdepot. Bon inleveren en het geld werd gestort. We hadden dan ook wel wat meer hypotheek dan alleen de kale kosten voor het huis.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 9:55

Wij hebben ook een behoorlijk ruim bouwdepot en we hebben alles ruim berekend.
En er komt een schenking bij, dus daar maak ik me niet zo druk op.

We hebben met een een excel bestand net alle inkomsten en uitgaven berekend en ik ben er van geschrokken hoeveel geld er zomaar verdwijnt, nou ja meer gewoon er niet om denken. Maar er is al 1000 euro weggevallen, dus blijft er nog 1000 staan. En dat kan binnen 2 maanden terug betaald worden, dus dat is alweer een hele zorg minder.

Ik ga nu lekker slapen en het scheelt al dat we dit op een rijtje hebben, morgen naar de hypnotherapeut dus ben benieuwd.

Thnx voor alle lieve woorden.

Gast
Gast

Bericht  Pien di 11 jan 2011 - 10:31

ik ben doodop en weinig zin om het topic nu helemaal door te lezen, wil je alleen heel veel sterkte wensen en ik jou toch wel een beetje als voorbeeld mama zie! jammer dat je zelf behoorlijk in de knoop zit met alles, heel veel sterkte met alles en een dikke knuffel!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 21:17

Wat vervelend dat je je zo rot voelt!

Ik zou toch echt proberen om, desnoods in het weekend als je vriend thuis is, een paar uur per week echt aan jezelf te besteden. Laat de boel lekker de boel en ga even alleen of met een vriendin ergens naartoe. Even een paar uurtjes in een andere omgeving iets doen wat je leuk vindt, kan al een heleboel schelen!
Misschien kan je voor voorlopig toch een cursus gaan doen die iets goedkoper is?

Ik heb me tijdens mijn laatste zwangerschap en na de bevalling ook alleen maar rot gevoeld. En het heeft bij mij echt geholpen om er elke week even uit te gaan. Ik was alleen maar bezig met zorgen en regelen en dat brak me zo op!
Ik ben tijdens mijn zwangerschap ook naar een psycholoog geweest en mijn man ging met me mee. Daar hoorde hij pas echt hoe ik me de hele tijd voelde. Thuis luisterde hij toch anders naar me. Misschien is dat ook een idee, om je vriend eens mee te nemen?

Sterkte meid, ik hoop dat je je gauw een stuk beter voelt!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 21:46

Wat ontzettend klote dat je, je zo rot voelt!!!!!
Jij benrt echt geen slechte moeder maar juist een supermoeder, echt waar!!!!!

Ik ben blij dat je hulp hebt gezocht en ik hoop echt dat je, je snel wat beter voelt!!
2000 euro heb ik niet voor je maar als ik iets anders voor je kan doen of je wilt er een keer uit ofzo, roep je maar.

Gast
Gast

Bericht  NoorA di 11 jan 2011 - 21:54

[quote="Susan"]Echt klote voor je dat je je zo rot voelt. Inderdaad, probeer toch echt dingen voor jezelf te blijven doen. Je hebt zoveel hooi op je vork op het moment met een kleuter, een dreumes en een baby en een man die veel moet werken. Probeer je niet schuldig te voelen naar je moeder en je schoonmoeder, ik weet zeker dat zij je met veel liefde steunen.

Is er trouwens geen andere cursus fotografie die wat betaalbaarder is? Kan me voorstellen dat je liever dat andere had gedaan, maar ik denk dat het al heel veel scheelt als je lekker je talent kunt ontwikkelen en bezig bent met je passie.[/quote]

Inderdaad, bij een plaatselijk buurthuis oid? Is natuurlijk niet zo professioneel als een fotovakschool, maar je bent toch een uurtje (of 2) per week bezig met fotograferen en hebt heb even tijd voor jezelf.

Veel sterkte!
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 2:56

Nou ik ben vandaag bij de therapeut geweest en ondertussen ben ik echt gesloopt.
Ik hoefde amper wat te vertellen en dat is ook wel heel prettig, ik moet leren om negatieve energie om te gaan zetten in positief en daar heb ik nu een thuis oefening voor gekregen. Door 's avonds voor het slapen gaan alle leuke dingen op te slaan en alle niet leuke dingen in gedachten in een roos stoppen en die daarna weg te gooien zodat alleen de leuke dingen blijven hangen.
Ik moest voor verwerking eerst 6 jaar terug in de tijd, daarna 13,5 jaar terug in de tijd. Daarvoor hebben we overgeslagen omdat het teveel zou zijn en dat komt de volgende keer wel.
En ook moest ik gaan veranderen dat ik andere mensen minder snel in mijn leven toe te laten, doordat ik een gevoelsmens ben trek ik me heel snel dingen van anderen aan en ik ben er altijd voor mensen, maar daardoor is de kans ook groot dat er misbruik van mijn goedheid gemaakt wordt. Daar moet ik een balans in gaan zoeken. En vaker nee gaan zeggen. En daardoor meer doe energie overhoudt voor jezelf.

Er is nog zoveel meer gezegd, maar ik ben gesloopt nu.

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty wo 12 jan 2011 - 3:02

Laat alles maar even rustig op je inwerken en probeer wat ontspanning te zoeken (Al neem alleen maar een lekkere lange douche). Veel sterkte verder!
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:01

Doedell, goed dat je geweest bent. Ik hoop dat het je echt gaat helpen.

Laatst aangepast door Smikkell op wo 12 jan 2011 - 5:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:47

Ik snap dat je moe bent, zoiets kost veel energie. Ik hoop echt dat dit gaat helpen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 5:03

Goed dat je geweest bent. Ik hoop echt dat het gaat helpen!

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ wo 12 jan 2011 - 5:45

Ah meid toch, wat heftig om te lezen. Ik zie jou echt als een ontzettend goede moeder en ik kan me héél goed voorstellen dat het nu allemaal even te veel is voor je. Drie kinderen, in één jaar tijd 2x(!!) bevallen, een drukke vriend én een nieuwe woning..... Dat is niet niks! Wij hebben ook net een huis gekocht en als ik al zie hoeveel tijd en energie dat kost kan ik me ergens wel voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Ik hoop dat je op wat voor manier dan ook weer wat rust krijgt. Voel je niet bezwaard om hulp te accepteren van de mensen om je heen! Hulp komt soms uit heel onverwachte hoek.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: