Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrije dagen op het werk

+17
Tania
Possom
Atelier Madame
mzcharlotte
Sneeuwwitje
RYW
Fayebella
smooch
Susan
JD
Jeanette
Angela_1986
Fred
Mizz_S
Rovine
Winegum
Zwoesj
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 5:34

Officieel heb ik een contract voor 30 uur per week, maar ik werk 32 uur in de week.
Om dit te compenseren heb ik 1 dag in de maand extra vrij, het gaat hierbij om een vrijdag.
Ik heb dan lekker lang weekend omdat ik op donderdag altijd vrij ben.

Nu heb ik in december een overzichtje gemaakt van de dagen die ik in 2011 vrij zou willen zijn. Ik houd hierbij altijd rekening met de drukke weken op het werk. Tot nu toe heb ik er nog niks van gehoord en heb er vorige week zelf om gevraagd of er misschien al naar gekeken was. Ik kreeg als antwoord dat ze er mee bezig waren.

Ik heb nog steeds niks gehoord, maar er zijn al wel een hele hoop vrije dagen ingevuld op het overzicht wat gemaakt is.
Officieel weet ik nog niks van dit overzicht. Ik ben er per toeval achter gekomen dat dit al voor 2011 ingevuld is.

Nu heb ik gezien dat bijna alle vrijdagen omgezet zijn naar een andere dag. Naar dagen waarop ik al een afspraak heb staan is niet eens naar gekeken. Ik ben hier eigenlijk behoorlijk pissig om, maar er staat niks op papier over de vrijdagen.
Ik heb toen de afspraak gemaakt werd een mondelinge toezegging gehad dat het om vrijdagen zou gaan.

Ik heb het idee dat ze steeds moeilijker gaan doen over vrije dagen. Ik houd er al zoveel mogelijk rekening mee en dan kan ik nog geen vrij nemen wanneer ik het wil.

Hoe gaat dit op jouw werk? Mag jij wel vrij nemen wanneer je wilt?
Ik vind het belachelijk dat een werkgever je eigenlijk verplicht om dagen vrij te nemen zoals hij/zij het wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Zwoesj ma 10 jan 2011 - 5:45

Sowieso mag een baas jou niet verplichten bepaalde dagen vrij te nemen (of dit moet in het contract opgenomen zijn) net zoals jij hem niet kan verplichten dat het die specifieke dagen zijn. Alles moet in overleg.

Wij hebben een ander systeem, we kijken puur naar wie er op welke dag is, en wie er dan dus vrij kan nemen. Ik heb bijvoorbeeld 2 parttimers die mij kunnen vervangen. Als 1 van de 2 er is, en de collega wie ik zou moeten vervangen is er ook, dan kan ik gewoon vrij nemen wanneer ik wil. Is bij ons redelijk relaxed geregeld.

Ik zou eens met je baas om de tafel gaan zitten zodra bekend is welke dagen het worden. Ik vind ook dat ze je nu in ieder geval de opzet tot nu toe moeten laten zien, het gaat tenslotte wel om jouw vrije dagen. Misschien kan je baas goed onderbouwen waarom het (minder / geen) vrijdagen zijn, en kunnen jullie a.d.h. daarvan een mooie middenweg vinden.

Is het al vaker mis gegaan, aangezien je schrijft dat je het idee hebt dat ze steeds moeilijker gaan doen?
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 6:50

In het begin was ik op woensdagmiddag altijd 2 uur eerder vrij i.v.m. mijn contracturen en op vrijdag de hele dag. Met de vrijdag was ik echt superblij! Mijn collega's iets minder. Ik kreeg het idee dat ze jaloers waren op mijn lange weekend.
Toen is besloten dat ik voortaan de donderdag vrij zou zijn en niemand meer op vrijdag vrij mocht zijn.

Ik heb na een hele tijd aangegeven dat ik de 2 uur eerder weg op woensdag geen fijne oplossing vond aangezien ik het gevoel had dat ik er niet zoveel aan had. Een collega van me stelde toen voor om misschien 1 vrijdag in de maand extra te pakken zodat ik er mee aan zou hebben.

Bij elk gesprek wat over vrije dagen gaat komt weer naar voren dat ze liever niet hebben dat je op vrijdag vrij neemt, maar dit hebben ze op een gegeven moment toch echt zelf voorgesteld. En dan ben je er zo aan gewend dat je gewoon pissig wordt als ze je vaste vrije dagen van je afpakken, want het voelt dus wel een beetje als afpakken.
En nog steeds heb ik het gevoel dat collega's er jaloers op zijn dat ik regelmatig een lang weekend heb.
Heb er al weleens een gesprek over gehad, dat ik mijn dag in moest leveren en dat het er op leek dat er een andere collega op die vrijdag zat te azen. Ik kreeg toen een ontkennend antwoord.

Er zijn de afgelopen jaren steeds meer regeltjes over vrije dagen bij gekomen
* niet in drukke weken / op drukke dagen
* nooit langer dan 21 dagen achter elkaar
* in de zomer niet langer dan 2 weken achter elkaar

Maar het mooiste van alles vind ik nog dat de persoon die toen voorgesteld heeft om op vrijdagen vrij te nemen er nu tegen is dat er mensen op vrijdag vrijdag nemen. En een tijdje terug kwam de aap uit de mouw waarom: zij wil graag die dag vrij zijn. Tot nu toe heeft zij ook niet elke vrijdag vrij gekregen, maar wel elke vrijdagmiddag.
En als je daar dan wat over zegt tegen de leidinggevende dan krijg je als antwoord dat die collega thuis toch ook wel heel veel voor mijn baas doet en daar kun je het dan mee doen.

Pfff ... wat een verhaal

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Winegum ma 10 jan 2011 - 7:21

Een rare situatie zeg! Het is niet normaal dat jij je moet aanpassen aan je baas, dat hij/zij bepaald wanneer jij je vrije dag hebt.
Waarom heb je eigenlijk niet in je contract laten zetten op welke dag je in de week vrij zou zijn? Dat had het allemaal wat makkelijker gemaakt.
Is het qua werkzaamheden een ramp dat jij er op vrijdag niet bent? of is het zo dat wanneer jij je werk op vrijdag niet doet, dat werk gerust kan blijven liggen tot maandag, of dinsdag, woensdag etc? In dat geval lijkt het me niet logisch dat zij je zomaar kunnen weigeren om die dag niet vrij te nemen. Sowieso niet voor bepaalde uitzonderingen, zoals een lang weekend weg etc.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Rovine ma 10 jan 2011 - 7:30

1x per maand is toch geen drama lijkt me? Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend wordt als je anderen ermee in de weg zit, maar om dan maar niemand vrij te geven op vrijdag is nogal kinderachtig.

Ikzelf werk 36 uur, terwijl al mijn collega's er 40 maken. Mocht zelf kiezen wanneer vrij, dus koos ik -uiteraard- de vrijdagmiddag. Collega's slaken wel een diepe zucht als ik op vrijdag om 12 uur mijn boeltje al pak, maar ze kozen er zelf voor 40 uur te maken, dus heb niet echt het idee dat het jaloezie is op een vervelende manier. Overigens kan het wel dat ik soms wel moet werken op vrijdag, bijvoorbeeld een klantbezoek, vergadering of cursus. Maar zoals mijn leidinggevende al zei; flexibiliteit komt van twee kanten.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 7:30

Ik heb er nooit bij nagedacht om een vrije dag in het contract te laten vermelden. Ik wist van te voren natuurlijk niet dat er zoveel heisa om zou zijn. Bovendien wist ik helemaal niet dat je zoiets in een contract vast kunt laten leggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Mizz_S ma 10 jan 2011 - 7:37

Is het dan misschien een idee om op maandag vrij te nemen? Ik heb ook altijd op maandag vrij en dat is ook heerlijk. Heb je ook een lang weekend en niet meer dat gezeik over die vrijdagen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Winegum ma 10 jan 2011 - 7:39

In principe kun je alles in je contract vast laten leggen, wat jij maar wil en waar jullie het maar over hebben gehad. Maar goed, daar is het nu te laat voor.
Ga gewoon rond de tafel zitten met je werkgever. Vertel wat je dwars zit en dat je het graag op zou willen lossen omdat jij je hier ook onprettig bij voelt. Vraag waarom je niet meer de vrijdag vrij mag zijn, maar bovenal, waarom hun zo laat zijn met het vaststellen van de dagen waar je nu voor hebt vrijgevraagd. Jij hebt het recht om antwoord te krijgen op jouw vrijvraag verzoek.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 7:45

Mizz_S schreef:Is het dan misschien een idee om op maandag vrij te nemen? Ik heb ook altijd op maandag vrij en dat is ook heerlijk. Heb je ook een lang weekend en niet meer dat gezeik over die vrijdagen.

Ik heb als kapster gewerkt en vond de maandag altijd een verschrikkelijke dag om vrij te zijn. Winkels zijn pas laat open haha, bovendien was er nooit iemand anders op maandag vrij.
Als je het bij ons vast op maandagen zou zetten heb je hetzelfde probleem. Inmiddels is alles een probleem lijkt het wel.
We werken allemaal parttime, daar heeft het misschien ook wel mee te maken en vanaf volgende maand komt er een nieuwe collega bij. Wordt het probleem alleen maar groter denk ik zelf.

Ik heb inmiddels mijn vakantie aanvraag ook ingediend en ik ben echt benieuwd wat ik nu weer te horen ga krijgen.
We morgen elkaar namelijk ook niet overlappen.

Ik ga zeker een gesprek aan met mijn leidinggevende, ook omdat ik de laatste tijd moeite heb met de hoeveelheid werk die ik moet doen. Ze heeft altijd gezegd dat ik aan de bel moest trekken als het teveel werd dus dat ga ik binnenkort (na 5 jaar) doen.
Ik krijg de opdracht bepaalde weken vrij te houden voor bepaalde werkzaamheden, maar vervolgens komt er van alles tussendoor wat ik ook nog moet doen. Werkt echt niet fijn zo. En ik ben niet van plan meer te gaan werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 8:32

Wat een stomme collega's vooral dat ze jou je vrijdag niet gunnen!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Fred ma 10 jan 2011 - 9:19

Vorige werk niet.. In het eerste half jaar mocht je maar 5 dagen opnemen in totaal. Ook wilde ze dat je verplicht in de bouwvak 2 weken aangesloten vrij nam. Iets waar ik niet veel aan heb want ik wil liever vakantie hebben in het buitenseizoen. Dan zijn de vakanties goedkoper etc...

Nu is eigenlijk alleen januari een probleem vanwege een nieuw jaar en de kwartalen (BTW-aangiftes), maar de kwartalen valt nog wel overheen te stappen maar echt blij zijn er niet mee natuurlijk.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Angela_1986 ma 10 jan 2011 - 10:12

Bij ons mag je een voorkeurs vrije dag aangeven, daar wordt zo veel mogelijk rekening mee gehouden maar geeft je geen rechten. Het rooster moet 3 maanden vooraf klaar zijn dus je hebt tijdig 'n overzicht van wanneer je moet werken. Wil je binnen die 3 maanden nog vrij vragen/wisselen van dag dan moet je dit onderling zien te regelen.

Ik werk in de zorg en er werken bij ons heel veel parttimers, voornamelijk vrouwen met kinderen. En die willen allemaal graag op woensdag en vrijdag(middag) vrij... Dat gaat dus niet lukken en dus is dat bij ons ook regelmatig punt van discussie. Het was zelfs voort zo erg dat degene die op vrijdag werkte amper vrij konden krijgen omdat er geen collega's waren die wilde ruilen/wisselen... Rolling Eyes

Ik snap dat jij graag vrij wilt op vrijdag, ik snap dat je collega dat ook graag wilt en volgens mij hebben jullie beide evenveel rechten? Ik zou het dus eens tijdens een teamvergadering bespreken, jullie wensen naast elkaar leggen en de mogelijkheden bekijken. De ene maand jij op vrijdag vrij en zij op maandag, de andere maand jij op maandag en zij op vrijdag, is dat geen optie? En als jullie besluiten dat niemand op vrijdag een vrije dag mag hebben dan moet die regel ook gehandhaafd worden door iedereen anders blijf je hierover in discussie gaan.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 10:17

Angela_1986 schreef:
Ik snap dat jij graag vrij wilt op vrijdag, ik snap dat je collega dat ook graag wilt en volgens mij hebben jullie beide evenveel rechten? Ik zou het dus eens tijdens een teamvergadering bespreken, jullie wensen naast elkaar leggen en de mogelijkheden bekijken. De ene maand jij op vrijdag vrij en zij op maandag, de andere maand jij op maandag en zij op vrijdag, is dat geen optie? En als jullie besluiten dat niemand op vrijdag een vrije dag mag hebben dan moet die regel ook gehandhaafd worden door iedereen anders blijf je hierover in discussie gaan.

Helaas is dat geen optie, zij heeft 2 kinderen en haar oudste gaat naar de psz. Ze zit met opvang enzo. Ze werkt er ook het langst dus zij heeft de meeste rechten, zo werkt dat bij ons.

Er zijn dus ook nadelen van in een klein team werken (ongeveer 6 personen).


Laatst aangepast door Birgit op di 11 jan 2011 - 5:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 10:33

Ik kan er nooit zo goed tegen dat mensen die kinderen hebben maar voor gaan. Wat is dat voor boterbriefje? Ik kan me voorstellen dat je baalt. Zou het gewoon aangeven, sorry dit was niet hoe het afgesproken is. Als het een probleem is dan bieden ze maar een contract van 32 uur aan, is het voor niemand meer een probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:09

Elke keer verbaas ik me er weer over hoe mensen met kinderen voor gaan.
Het heeft totaal geen zin om er tegenin te gaan dus dat doe ik op dat punt ook maar niet.

Net vroeg mijn bazin of het allemaal wel lukte met m'n werk en toen begon ik te janken.
Ik haat het van mezelf als ik dat op het werk doe, maar op een gegeven moment kan ik het dan niet meer tegenhouden.
Ik wilde mijn bazin vanmiddag een sms sturen om een afspraak te maken omdat ik er al bang voor was dat ik zou gaan janken als ik het gewoon aan haar zou vragen. Ik ben nu naar huis gestuurd en vrijdag heb ik een gesprek.

Er spelen nog wat dingen maar die houd ik hier liever voor me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Jeanette wo 12 jan 2011 - 1:15

Angela_1986 schreef:Bij ons mag je een voorkeurs vrije dag aangeven, daar wordt zo veel mogelijk rekening mee gehouden maar geeft je geen rechten. Het rooster moet 3 maanden vooraf klaar zijn dus je hebt tijdig 'n overzicht van wanneer je moet werken. Wil je binnen die 3 maanden nog vrij vragen/wisselen van dag dan moet je dit onderling zien te regelen.

Hier precies hetzelfde!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 1:32

In het verleden gingen we ook rond de tafel zitten als we onze vakantie door wilde geven.
We keken dan samen of het ging en dan kon er, als het nodig was, ook meteen geschoven worden met dagen.
Nu hoor ik steeds vaker van een collega: o ja, dan ben ik vrij. O ja, dan heb ik vakantie.
Wat is er mis met dingen overleggen?

Ik moet het met iedereen overleggen voordat ik akkoord krijg en de persoon die onder de bazin staat overlegt alleen met haar en heeft dan ook meteen akkoord. Beetje kromme contructie zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  JD do 13 jan 2011 - 13:56

Birgit schreef:

Er zijn de afgelopen jaren steeds meer regeltjes over vrije dagen bij gekomen
* niet in drukke weken / op drukke dagen
* nooit langer dan 21 dagen achter elkaar
* in de zomer niet langer dan 2 weken achter elkaar

Pfff ... wat een verhaal

ik zou hier even goed naar kijken hoor, want je hebt gewoon recht op minimaal 3 weken aaneengesloten vakantie. als het goed is staat dit wel opgenomen in je CAO
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 19:22

Ik kan vrij vragen wanneer ik wil, maar of ik vrij krijg en of het uitkomt is een tweede. Meestal kan het wel,maar er zijn situaties waarin het gewoon niet lukt. En het bedrijf plaatst zichzelf dan toch op de eerste plaats, natuurlijk.
Hier gaan collega's met kinderne niet voor. Ja, in de schoolvakanties wel, maar waarom zou ik, die niets met de schoolvakanties te maken heeft, per sé in zo'n dure periode weg willen? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Susan do 13 jan 2011 - 20:35

Het ligt er een beetje aan, vind ik, waarom mensen met kleine kinderen voorgaan. Als het is omdat zij vrijdag een leukere dag vinden om thuis te zijn met hun kinderen en omdat hun vriendinnen met kinderen dan ook vrij zijn dan vind ik het geen reden, als ze op die dag echt in de knoei zitten met opvang en er is geen mogelijkheid dan vind ik het logisch. In de schoolvakanties vind ik het ook logisch, maar als een collega geen kinderen heeft, maar wel bijvoorbeeld een partner die in het onderwijs werkt waardoor diegene ook is aangewezen op de schoolvakanties, dan vind ik dat ook daar rekening mee moet worden gehouden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Winegum vr 14 jan 2011 - 5:19

Birgit schreef:
Helaas is dat geen optie, zij heeft 2 kinderen en haar oudste gaat naar de psz. Ze zit met opvang enzo. Ze werkt er ook het langst dus zij heeft de meeste rechten, zo werkt dat bij ons.

Er zijn dus ook nadelen van in een klein team werken (ongeveer 6 personen).
Ik word vooral heel erg kriebelig van de dikgedrukte zin. Wat een onzin dat de gene die er het langst werkt, de meeste rechten heeft. Dat is dus sowieso niet waar! Het zou in de cao kunnen staan dat gezinnen met kinderen voorrang hebben tijdens de schoolvakanties, maar die dikgedrukte zin kun je voor zover ik weet echt niet toetsen aan een wetsartikel. Ongelijke behandeling van je werknemers noem ik dat.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  JD vr 14 jan 2011 - 6:03

Winegum schreef:
Birgit schreef:
Helaas is dat geen optie, zij heeft 2 kinderen en haar oudste gaat naar de psz. Ze zit met opvang enzo. Ze werkt er ook het langst dus zij heeft de meeste rechten, zo werkt dat bij ons.

Er zijn dus ook nadelen van in een klein team werken (ongeveer 6 personen).
Ik word vooral heel erg kriebelig van de dikgedrukte zin. Wat een onzin dat de gene die er het langst werkt, de meeste rechten heeft. Dat is dus sowieso niet waar! Het zou in de cao kunnen staan dat gezinnen met kinderen voorrang hebben tijdens de schoolvakanties, maar die dikgedrukte zin kun je voor zover ik weet echt niet toetsen aan een wetsartikel. Ongelijke behandeling van je werknemers noem ik dat.

+1!!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Zwoesj za 15 jan 2011 - 1:22

Susan schreef:Het ligt er een beetje aan, vind ik, waarom mensen met kleine kinderen voorgaan. Als het is omdat zij vrijdag een leukere dag vinden om thuis te zijn met hun kinderen en omdat hun vriendinnen met kinderen dan ook vrij zijn dan vind ik het geen reden, als ze op die dag echt in de knoei zitten met opvang en er is geen mogelijkheid dan vind ik het logisch. In de schoolvakanties vind ik het ook logisch, maar als een collega geen kinderen heeft, maar wel bijvoorbeeld een partner die in het onderwijs werkt waardoor diegene ook is aangewezen op de schoolvakanties, dan vind ik dat ook daar rekening mee moet worden gehouden.

Dat zou dan dus inhouden dat mensen die doelbewust geen kinderen willen, nooit in de schoolvakanties vrij kunnen krijgen (tenminste zo gaat het dan dus bij ons) ondanks dat ze vrienden hebben waar ze mee op vakantie willen die wél afhankelijk van die weken zijn? En misschien denk ik er wel heel makkelijk over, maar ook qua opvang kan er best af en toe geschipperd worden, een middenweg oid. Het moet in mijn ogen niet zo zijn dat eigenlijk iedereen maar moet wijken voor de mensen met kinderen, daar hebben ze zelf voor gekozen, en daar moeten ook van hun kant compromissen in gesloten kunnen worden.

Ik zeg niet dat niemand dat doet trouwens hoor, maar is wel wat je erg vaak ziet gebeuren.

Birgit, misschien wordt het juist beter wanneer er nog iemand bij komt, misschien kan die jouw werk opvangen op die heerlijke vrije vrijdagen? Of houden ze daar bij sollicitaties geen rekening mee?
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  smooch za 15 jan 2011 - 1:29

Jeanette schreef:
Angela_1986 schreef:Bij ons mag je een voorkeurs vrije dag aangeven, daar wordt zo veel mogelijk rekening mee gehouden maar geeft je geen rechten. Het rooster moet 3 maanden vooraf klaar zijn dus je hebt tijdig 'n overzicht van wanneer je moet werken. Wil je binnen die 3 maanden nog vrij vragen/wisselen van dag dan moet je dit onderling zien te regelen.

Hier precies hetzelfde!

+1
En in de zomer mag je bij ons max. 3 weken vakantie opnemen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Fayebella za 15 jan 2011 - 12:47

Zwoesj schreef:
Susan schreef:Het ligt er een beetje aan, vind ik, waarom mensen met kleine kinderen voorgaan. Als het is omdat zij vrijdag een leukere dag vinden om thuis te zijn met hun kinderen en omdat hun vriendinnen met kinderen dan ook vrij zijn dan vind ik het geen reden, als ze op die dag echt in de knoei zitten met opvang en er is geen mogelijkheid dan vind ik het logisch. In de schoolvakanties vind ik het ook logisch, maar als een collega geen kinderen heeft, maar wel bijvoorbeeld een partner die in het onderwijs werkt waardoor diegene ook is aangewezen op de schoolvakanties, dan vind ik dat ook daar rekening mee moet worden gehouden.

Dat zou dan dus inhouden dat mensen die doelbewust geen kinderen willen, nooit in de schoolvakanties vrij kunnen krijgen (tenminste zo gaat het dan dus bij ons) ondanks dat ze vrienden hebben waar ze mee op vakantie willen die wél afhankelijk van die weken zijn? En misschien denk ik er wel heel makkelijk over, maar ook qua opvang kan er best af en toe geschipperd worden, een middenweg oid. Het moet in mijn ogen niet zo zijn dat eigenlijk iedereen maar moet wijken voor de mensen met kinderen, daar hebben ze zelf voor gekozen, en daar moeten ook van hun kant compromissen in gesloten kunnen worden.

Ik zeg niet dat niemand dat doet trouwens hoor, maar is wel wat je erg vaak ziet gebeuren.


+1

Bij ons gaan ook de collega's met kinderen voor. Collega's met kinderen krijgen vaste dagen en de rest moet flexibel zijn. Als je ook vraagt voor vaste dagen dan kan dat niet. Geef je het voorbeeld van collega a, dan is het anders want zij heeft kinderen......
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen op het werk Empty Re: Vrije dagen op het werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum