Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

+2
Lejow
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  duckie vr 9 maa 2012 - 9:08

gaat er veel naar de belasting als je je vrije dagen laat uitbetalen? ik heb strax nog al aardig wat vakantieuren staan als ik mn baan opzeg en nu zit ik te twijfelen of ik het opneem of dat ik ze laat uitbetalen.... maar volgens mij gaat er zo veel vanaf of mniet?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Lejow vr 9 maa 2012 - 10:04

Ja, volgens mij gaat er bijna de helft af...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Feline vr 9 maa 2012 - 10:11

Het is inderdaad ongunstiger om ze uit te laten betalen dan ze op te nemen. Gaat geloof ik ongeveer 50% vanaf..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Curious vr 9 maa 2012 - 10:31

Behalve als t uitbetaald wordt als meerwerk ipv als overwerk, dan is de belasting namelijk gewoon hetzelfde als normaal. Bij overwerk 52% geloof ik.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 10:33

Ik zou ze opnemen. Dat is in de meeste gevallen voordeliger dan uit laten betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Angela_1986 vr 9 maa 2012 - 10:33

Mijn manager heeft ons van de week wijs gemaakt dat, dat onzin is. Je schijnt dat gewoon terug te kunnen vragen. Maar ik kan zijn uitleg niet meer navertellen laughcry Lekkere nutteloze bijdrage dus silent
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Gast vr 9 maa 2012 - 10:38

Wellicht belastingtechnisch maar ik vind dat altijd mooi gepraat, ik wil het nu op mijn rekening zien :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Curious vr 9 maa 2012 - 11:06

In de gunstigste gevallen kan je iets terug vragen ja, meestal toch niet... is iig teveel afhankelijk van andere factoren.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Didi vr 9 maa 2012 - 12:19

Het is niet zo dat overwerk o.id. standaard belast wordt in de hoogste schijf ( 52% ). Het hangt af in wat voor schijf je zit. Zit je met je inkomen in de eerste schijf en blijf je dat als je die uren uit laat betalen dan betaal je gewoon dat tarief.( 33,1% ) Kom je door dat extra geld in de tweede schijf dat betaal je dat tarief.( 41,95 ) ( En zo verder met de 2 volgende schijven )
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Curious vr 9 maa 2012 - 12:30

Didi, dat klopt maar geldt volgens mij dus alleen un t geval van uitbetaling onder de noemer 'meerwerk'. Overwerk wordt met 52% belast.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vrije dagen uit laten betalen of opnemen? Empty Re: vrije dagen uit laten betalen of opnemen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum