Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overuren uitbetaald of vrije dagen?

+6
Pinklady
Pompoen
Susan
Raindrop
Tsjip
TukTuk
10 plaatsers

Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 22:34

Wat zouden jullie doen...

ik heb vorig schooljaar 240 overuren gemaakt op mijn werk. Met als gevolg dat ik echt even helemaal doodop ben. Daarnaast doe ik nu nog voor mijn werk een masterstudie. Als ik deze overuren uitbetaald krijg, gaat er ontzettend veel belasting af.

Wat ik ook kan doen, is de overuren overhevelen naar dit schooljaar. Dan staan ze zeg maar als in mijn werkstaat als 'gewerkte tijd' en kan ik in werktijdfactor van 1,0 FTE naar 1,1 FTE. Dat betekent maandelijks ongeveer 250 euro salaris meer, zonder dat ik er nog iets voor hoef te doen.

Maar het geld nu zouden we wel héél goed kunnen gebruiken, ivm met onze verbouwing en gewoon omdat ik ermee had gerekend.

Maar zoveel afstaan aan de belastingdienst staat me ook wel tegen...wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 22:48

Lastig. Ik begrijp dat je het geld goed kunt gebruiken en dat je het ook wel lekker vind om een keer een dagje vrij te zijn. Kun je het niet combineren? Een deel uitbetalen en een deel vrij nemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 22:57

Verdelen gaat helaas niet want dan kom ik net niet aan de 0,1 FTE extra

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  TukTuk za 22 okt 2011 - 23:01

Hoeveel zou het uiteindelijk schelen, want als je meer dan 40 uur werkt, (in dit geval dus 1,1FTE), dan betaal je daarover toch ook weer meer belasting?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 23:52

Als je het geld nu heel goed kan gebruiken, zou ik ze wel uit laten betalen ook al sta je dan de helft af aan de belasting. Natuurlijk is het heel fijn dat je anders volgend jaar meer salaris krijgt, maar die 250 is dan bruto extra? Als dat het geval is, maak je er netto alsnog niet heel veel winst op en moet je ook eerst checken of je jaarinkomen dan niet een bepaalde norm overstijgt, waardoor je dan alsnog in een hoger belastingtarief komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 23:54

Nee het is netto. En ik heb er de ballen verstand van, ik begrijp t niet helemaal maar mijn baas heeft het uitgerekend en garandeerde me dat ik er zo meer aan had plus drukte me op het hart die vrije tijd te benutten omdat ik vorige week op het randje van een persoonlijke crisis zat qua vermoeidheid (nu lekker een weekje vrij gelukkig).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Tsjip zo 23 okt 2011 - 2:00

Mijn zusje heeft haar overuren een paar maanden geleden ook laten uitbetalen maar achteraf had ze er spijt van. Ook zij had het geld op dat moment wel nodig vandaar haar keuze maar die 50% die de belastingdienst innam vond ze toch erg zuur.

Maar aan de andere kant als je geld nodig hebt zijn alle kleine beetjes mooi meegenomen toch?

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Raindrop zo 23 okt 2011 - 2:15

Als je het écht nodig hebt nu dan zou ik het uit laten betalen. Maar anders zou ik toch voor die vrije tijd kiezen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Susan zo 23 okt 2011 - 7:09

Zoals ik het begrijp gaat het niet tussen geld of vrije tijd, maar tussen het geld in één keer laten uitbetalen en het geld in termijnen laten uitbetalen, verdeeld over de maanden van het nieuwe schooljaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 8:07

ik zou vrij nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Pompoen zo 23 okt 2011 - 8:50

Ik zou kiezen voor vrij en per maand wat meer geld, voor de verbouwing zou het wel fijn zijn als het NU kon, dat geld, maar erg gaat veel vanaf, echt veel en zo heb je er komend jaar meer aan. Sowieso klinkt het in je stukje eigenlijk een beetje door alsof je eigenlijk het liefste voor de optie van je baas gaat, maar dat je je afvraagt of je niet beter voor het geld voor de verbouwing kunt kiezen.

Betekend het als je voor de optie van je baas kiest dat je dan de verbouwing niet door kunt laten gaan nu? Is dat erg? Kan het later?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Pinklady zo 23 okt 2011 - 9:50

Ik zou het in vrije dagen opnemen. Heb het de laatste jaren altijd uit laten betalen, maar het is gewoon zonde dat je bijna 50% naar de belastingdienst brengt.
Daarvoor werk je toch niet extra!! Ik neem vanaf nu ook gewoon al mijn extra uren op!
Pinklady
Pinklady
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 47
Registratiedatum : 17-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 11:48

Lekker vrijnemen als je doodop bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Jeanette zo 23 okt 2011 - 22:43

Zusje schreef:ik zou vrij nemen.

+1

Daarnaast geef je al aan dat je doodop bent en het is zonde wat ervan naar de belansting gaat. Je hebt er immers voor gewerkt, dus ik zou dan lekker vrij nemen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  rapa nui zo 23 okt 2011 - 23:50

Ik lees het eigenlijk zoals Susan het ook leest dus geld niet in een keer krijgen maar verspreid over volgend jaar (in plaats van vrije tijd). Maar stel dat het toch vrije dagen zijn: en je neemt die op (kun je ze opnemen?): hoe zit je dan met je werkdruk volgend jaar? Blijft je werk dan liggen op de dagen dat je vrij neemt en moet je die dan weer inhalen wat dus weer meer overuren betekenen? Zodat je een beetje in een vicieuze cirkel terechtkomt? Dat heb ik nl. wel met mijn overschot aan vrije uren. Ik haal ze in veel gevallen weer in omdat het werk op die vrije dagen wel grotendeels blijft liggen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Kruidkoek ma 24 okt 2011 - 19:58

Pinklady schreef:Ik zou het in vrije dagen opnemen. Heb het de laatste jaren altijd uit laten betalen, maar het is gewoon zonde dat je bijna 50% naar de belastingdienst brengt.
Daarvoor werk je toch niet extra!! Ik neem vanaf nu ook gewoon al mijn extra uren op!

Dan denk ik dat ik mazzel heb. Ik werk onregelmatige uren en heb een vast contract voor 20 uur per week. Afgelopen maanden heb ik (veel) meer gewerkt. Op mijn werk is het zo geregeld dat de eerste 16 uur die je te veel werkt niet krijgt uitbetaald omdat ze die achter de hand houden voor als je een keer minder werkt/niet aan je contracturen komt. Als je over de 16 uur heen gaat, dan betalen ze wel uit en dat is dan meteen 150% procent. Neem daarbij de ORT en het tikt toch lekker aan hoor.
Van alle extra uren die uit de 16 uur extra komen krijgen we elk kwartaal een overzicht zodat we kunnen zien hoe veel uur we te veel of te weinig hebben staan en we mogen dan kiezen of we deze uren opnemen dus in het kwartaal daarna minder werken of dat we de uren bij vakantie uren laten zetten. Die moeten aan het eind van het jaar trouwens wel op zijn (we mogen maximaal 20 uur meenemen) want die betalen ze niet uit.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  SleepingBeauty wo 26 okt 2011 - 21:28

Je krijt bij je belastingopgave toch weer een deel terug? Van het extra betaalde belasting?
Ik zou iig vrijnemen
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overuren uitbetaald of vrije dagen? Empty Re: Overuren uitbetaald of vrije dagen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum