Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrije dagen intrekken

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Vrije dagen intrekken

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 19:33

Afgelopen donderdag heb ik mijn manager laten weten dat ik inderdaad wil dat mijn contract per 1 oktober niet wordt verlengd. Dat vond hij erg jammer blablabla. Nu heb ik nog een X aantal vakantiedagen en ik had voor 3 dagen toestemmning gekregen, aankomende donderdag (tentamen), volgende week donderdag (ziekenhuis) en die vrijdag (eigenlijk laatste dag). Nou heeft die klootviool ze net ingetrokken want ik schijn het heel druk te hebben. laughcry . Geen idee waarmee.
Wat moet ik nou? Gewoon opstappen? Ik moet namelijk wel naar dat tentamen omdat het een vrijstelling betreft. Er valt ook verder niet over te praten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 0:29


Dan zou ik me alsnog ziek melden die dagen. Als jij nu niet komt opdagen, pleeg jij volgens mij contractbreuk en mag hij je op straat zetten. Blijkbaar heeft hij geen zin om je die laatste dagen nog uit te betalen, beetje kinderachtig, maar als je 'ziek' bent, heeft hij alleen zichzelf er mee. Dan moet hij EN je ziektedagen uit betalen, EN nog je vrije dagen.

Denk dat hij dat ook niet wil dus hij zou je gewoon vrij moeten geven als hij slim is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Susan ma 19 sep 2011 - 0:30

Ja, maar ja, straks stuurt hij dan meteen iemand langs om te controleren of ze echt ziek is, hij is natuurlijk ook niet gek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 1:56

Ik kan me inderdaad niet ziekmelden want dan stuurt hij inderdaad iemand op me af. Nouja, ik werk maar gewoon. Hij heeft de een of andere K-planning gemaakt waarop ik op mijn laatste werkdag (vrijdag) mijn werk moet overdragen omdat dan mijn collega pas terugkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  luisa ma 19 sep 2011 - 2:09

Ik zou hem aan zijn eerder gegeven toestemming houden en duidelijk maken dat jij nu al andere verplichtingen hebt voor die dagen, iig voor je tentamendag.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  ShallY ma 19 sep 2011 - 3:27

Hij moet je toch gewoon vrij geven voor je tentamen lijkt mij?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 3:46

Ik werk van 7 tot half 4 en mijn tentamen is om 4 uur. Dat kan ik net redden maar dan zit ik daar na 8 uren werken niet lekker geconcentreerd. Jammer, ik had mijn opgebouwde uren zo kundig gepland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 3:48

Kan je niet nog een gesprek met je baas aangaan dat je toch werkt maar dat je die dag van je examen een half uurtje/uur eerder weg kan?
Wat stel er is wat gebeurd onderweg dan kom je te laat...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 4:04

Ik mag om half 7 beginnen. Ga ik ook doen ivm al die bruggen. Het is best een leuke man maar volgens mij baalt hij dat ik er niet meer wil werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Tania ma 19 sep 2011 - 4:06

Voor het ziekenhuis is hij toch sowieso verplicht om je vrij te geven? Normaal hoef je daar geen vrije dagen voor te nemen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Catwoman79 ma 19 sep 2011 - 4:11

Volgens mij mag hij niet zonder een geldige reden jouw vakantie dagen intrekken.
Ik zou het eens aan de bond vragen als ik jou was.
Jij mag namelijk zelf je vakantie dagen invullen, je baas moet alleen accoord zijn en het werk moet het toelaten (niet te druk, ziekte enz.)

Edit : dit zegt de CNV.
Kan mijn werkgever weigeren om mij vakantie te geven?

De werkgever moet in principe altijd instemmen met jouw vakantiewensen. De werkgever mag hier alleen van afwijken als:

er een collectieve vakantie is vastgesteld. Iedereen in het bedrijf gaat dan op hetzelfde moment met vakantie. Afspraken hierover staan in een schriftelijke overeenkomst (de arbeidsovereenkomst) of de cao. Dit is bijvoorbeeld het geval in de bouw en in het onderwijs.
er sprake is van een zwaarwegend bedrijfsbelang en jouw afwezigheid het bedrijf in de problemen brengt. In dat geval heb je het recht om op een ander moment minimaal twee weken lang of (twee maal een week) op vakantie te gaan.
Als je werkgever vraagt vakantiedagen op te nemen voor een collectieve bedrijfssluiting en je hebt nog niet genoeg vakantiedagen opgebouwd, mag de werkgever over deze dagen geen loon inhouden.

Kan mijn werkgever kort van tevoren alsnog zijn toestemming voor mijn vakantie intrekken?

Wanneer je van je werkgever goedkeuring hebt gekregen en jouw vakantie eenmaal is vastgelegd, kan je werkgever deze alleen nog maar wijzigen er sprake is van zwaarwegend bedrijfsbelang. Dit is bijvoorbeeld plotselinge onverwachte drukte in het bedrijf, spoedorders of onmisbaarheid door ziekte van collega’s. Je werkgever is dn wettelijk verplicht de kosten van je vakantie (bijvoorbeeld de annuleringskosten) te vergoeden.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 4:25

Er is een zwaarwegend bedrijfsbelang maar dat komt door zijn domme planning. Hij heeft de andere manager ook vrij gegeven en die is op vakantie en vervolgens heeft hij vergaderingen met mensen uit het land op die dagen gepland en daar moet een manager bij aanwezig zijn. Hij heeft wel 1000 keer excuses gemaakt maar daar kan ik weinig mee.
En het ziekenhuisbezoek betreft een vrijwillig onderzoek wat verplaatst kan worden. Kom er niet onderuit denk ik. Wil het ook niet te hoog spelen, misschien heb ik hem in de toekomst weer nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 4:27

Tania schreef:Voor het ziekenhuis is hij toch sowieso verplicht om je vrij te geven? Normaal hoef je daar geen vrije dagen voor te nemen.
Ook bij een vrijwillig onderzoek? Mag hij natuurlijk niet vragen maar dat weet hij wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:46

Wat een rotstreek zeg! Wat maken die paar vrije dagen nou nog uit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrije dagen intrekken Empty Re: Vrije dagen intrekken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum