Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+10
schuddebuikje
Mama_1987
Tiara
meisje
peach
Laced
Funk
Nana
Theezakje13
Schism
14 plaatsers

Pagina 5 van 29 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 5:44

Kruumel, wat een spetter!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  meisje wo 15 feb 2012 - 5:46

Kruumel, wat een scheetje.
Ik vind die met die muts ook erg mooi, maar die je nu uitgekozen hebt is ook lief!
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Fearie wo 15 feb 2012 - 7:45

@ Fiebje, D. is vanmiddag voor het eerst pas meerdere malen van buik naar rug gerold, andersom heeft hij nog geen 1x gedaan. Hij vind het wel leuk om op zijn buik te liggen, weet zichzelf ook wel te verplaatsen door zichzelf af te zetten. Heb hem tot nu toe 3x sperziebonen en 3x wortels gegeven, dit weekend komt er een fruithap bij.

@ Kruumel, wat een mooie foto's. Je hebt een lekker ventje met prachtige ogen Very Happy
Je kunt trouwens je hele huis wel vol hangen met canvaslijsten, maar of het mooi is is wat anders Wink
I love D.'s schaterlach ook, heerlijk he. Kan de hele dag wel naar mijn manneke kijken (zelfs als ie slaapt, zo schattig).

@ Slapen, hier geen problemen. Ik leg D. om 7 uur in bed en voordat ik hem ingestopt hebt slaapt ie al bijna, heb natuurlijk ook geen last van een omrollend kind omdat hij het gewoon vertikt.

@ Schema's, altijd handig om even jullie schema's te bekijken. Heb namelijk zelf ook nog geen idee hoe ik het allemaal ga doen smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Steep wo 15 feb 2012 - 7:48

Die foto's! Wat gaaf!! Ik wil ook een shoot!

Hier ons schema:
08.30 papfles
10.30 fruit
12.00 Brood (korstjes of stukjes met boter)
14.30 fles
17.30 Groente+aardappel+toetjes
19.30 Papfles
(23.00 Fles soms wil hij 'm wel en soms niet)

R. heeft uitgevonden dat hij achteruit kan kruipen en sleept dan vanalles mee op zijn tocht Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 827601. Heel grappig!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Theezakje13 wo 15 feb 2012 - 7:49

Mooi ventje Kruumel!!!

Ons schema ziet er nu zo uit:

7.00 papfles
10.00 fruit met wat water of diksap
12.00-13.00 boterham en een half flesje
15.30 soepstengel of liga of koekje met wat water of diksap
17.00 warm eten met yoghurt na
18.30 papfles

Kan echt zo van K genieten. Hij is vrolijk. Wil alles ontdekken (en dus ook dingen doen die niet mogen). Hij eet heel goed, en vind ook alles lekker!
Hij slaapt goed.
Op het kinderdagverblijf vindt hij het onwijs leuk, hangt daar de charmeur uit!!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 2:41

ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
SchuddebuikjeNi.ck4 juli 20114645gram56 cm8850 gram70 cm 26 weken
TheezakjeK.as14 juli 20113860 gram53 cm6090 gram63 cm11 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm7660 & 8130 gram 66 & 66,5 cm5,5 maand
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 6965 gram 67 cm27 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 8570 gram 70 cm6 maanden 1 week en 5 dagen
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 6160gram64 cm19weken
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 6430 gram 65 cm6,5 maand
FiebjeW.essel14 augustus 20114205 gram53 cm9400 gram72 cm25 weken
FearieD.ean16 augustus 20113425 gram51 cm 6750 gram65 cm6 maand
PeachE.18 augustus2210 gram45 cm2920 gram51,1 cm4 weken
AggiR.oan25 augustus 20112830 gramniet gemeten.53 cm3 weken
SjirafjeL.ars26 augustus 20112885 gram45 cm5976 gr 58 cm12 weken
LacedL.evi27 augustus 20112700 gramniet gemeten4530 gram53 cm8weken
Mama_1987D.ion29 augustus 20113208gram50 cm...
SchismK.31 augustus 20113885 gram53 cm 7540 gram67cm18 weken 1 dag
PippiL.uka4 september 20113320 gram50 cm5725 gram62,5cm12 weken
Yes1984J.13 september 20114600 gram52 cm...

Gast
Gast

Bericht  Fiebje do 16 feb 2012 - 6:38

Vind het wel handig om al die schema's te zien, schuddebuikje wat voor diksap geef je en waarin? In zo'n tuitbeker? Hier zegt het cb alleen water of thee geven, maar diksap kan toch geen kwaad.

Voor de meiden die gestopt zijn met bv, hoelang had je last van stuwing? Man doety zeer zeg ze voelen aan alsof ik lola ben nog tips?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 8:45

*

Laatst aangepast door Kruumel op di 1 jan 2013 - 3:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Steep do 16 feb 2012 - 9:54

Zijn jullie al aan de tuitbekers dan? En hoe zit het met die thee? Wat voor thee mag je dan geven?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie do 16 feb 2012 - 9:57

Steep schreef:Zijn jullie al aan de tuitbekers dan? En hoe zit het met die thee? Wat voor thee mag je dan geven?

Hier nog niet, vanmiddag wel een poging gedaan om D uit een beker te laten drinken (wat afgekoelde rooibosthee). Misschien fruitsmaakjesthee, smaakt niet zo bitter als bijvoorbeeld Engelse thee.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Steep do 16 feb 2012 - 10:00

Fearie schreef:
Steep schreef:Zijn jullie al aan de tuitbekers dan? En hoe zit het met die thee? Wat voor thee mag je dan geven?

Hier nog niet, vanmiddag wel een poging gedaan om D uit een beker te laten drinken (wat afgekoelde rooibosthee). Misschien fruitsmaakjesthee, smaakt niet zo bitter als bijvoorbeeld Engelse thee.

Hmm.. Zal morgen eens wat proberen.. De yoghurt gaat hier wel in als zoete koek haha! Maar jullie geven dat naast de groente en fruit? Want R. heeft daar helemaal geen zin in, die zit me aan te koekeloeren alsof ik de mafketel ben..Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 827601
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie do 16 feb 2012 - 10:03

Ik ben pas net sinds vorige week begonnen met de groentehap, van 't weekend is de fruithap aan de beurt. Wil hem uit een gewone beker leren drinken dmv yoghurt met een beetje diksap, maar alles op zijn tijd. Ben nu nog niet aan brood, koek, etc toe.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje do 16 feb 2012 - 10:16

@Kruumel, ik had ook afgebouwd en maandag de laatste voeding gegeven. En kreeg vandaag dus last van sttuwing. Denk dat het deels ook tussen m'n oren zit want mijn borsten voelen niet heel vol aan.

Ik geef ook alleen nog maar fruit en groente en tot nu toe gaat alles behalve worteltjes er goed in. En zijn vandaag weer begonnen met brood.
Steep, rooibos en kruidenthee mag je ze geven. Heb wel zo'n tuitbeker in huis maar nog niet gebruikt. Vanaf wanneer mag je dan yoghurt geven? Doe je dat dan als toetje? En vanaf wanneer laat je die fles dan vallen?

Trouwens tijdens het fles drinken dan draait W wel is weg met zijn ogen en drinkt zijn flesje met zijn ogen dicht leeg. Maar hij trilt ook wel eens in die tussenfase (weet niet precies hoe ik het moet uitleggen) en stopt dan zodra je de fles uit zijn mond haalt of hem wakker maakt. Is dit normaal? Aan de borst heb ik het hem nooit zien doen.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Theezakje13 ma 20 feb 2012 - 7:33

Hier weer tandendrama Sad Sad
Tand nummer 3 en 4 komen eraan, de boventandjes.
Vooral 's avonds en 's nachts heeft hij er veel last van.....
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fiebje ma 20 feb 2012 - 9:23

Ow theezakje wat een ellende.

Hier nog steeds niks, hij kwijlt en kauwt maar nog geen tandje in zicht.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Steep do 23 feb 2012 - 2:20

Ik geef een bodempje yoghurt met een klein beetje diksap. Ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte of hij nou danoontje kreeg of yoghurt en ik vond het in een artikel (hier). En het verschil qua prijs is toch vrij flink dus hij krijgt gewoon yoghurt.

Ik ga even ego doen, maar ik moet het gewoon ff kwijt.

Ik zit er even zooooo doorheen. Ik weet niet wat het is, ik vind het zwaar allemaal. Ik moet afstuderen, een bruiloft organiseren, huishouden en R. Nu ook, R. is bij mijn moeder en ik moet aan school, maar ik ben gewoon zo moe dat ik pas 2 a4tjes vol heb getypt sinds 11 uur en dat is pas 1/3 van 1 stuk van de 4 die ik wilde typen vandaag. En iedere keer kijk ik op de klok en zie ik de tijd verstrijken en er komt gewoon niks uit mijn handen. Ik baal gigantisch van mezelf, het lukt me gewoon niet om het bol te werken.
Mijn vriend werkt zich een slag in het rond, is vaak pas laat thuis en de zorg voor R. komt dus op mij neer. En dat vind ik niet erg, vind het leuk. Maar ik moet gigantisch veel literatuur lezen en dat gaat niet met R. die rukt de bladzijdes kapot want die wil hij opeten Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 827601 . Maar dat geef ik dan ook aan aan mijn vriend (dat ik moet leren), maar hij kán er ook echt niets aan doen dat hij later is (vergaderingen en een mega hoge werkdruk) en hij is ook kapot aan het einde van de dag.
En straks zit de dag erop, en wat heb ik dan gedaan? Ik zou het zo graag allemaal anders willen. Dat ik gewoon een baan had, niet "de laatste loodjes" nog moest. Dat ik ietsjes meer steun kreeg vanuit mijn vriend terwijl ik weet dat hij het ook zwaar heeft. Ik weet gewoon even niet waar ik het zoeken moet.

En dan hebben we het nog niet eens over ons actieve sociale leven. De weekenden zijn volgeplant met activiteiten met familie of vrienden.

Waar het op neer komt, ik moet zoveel en ik wil het allemaal niet! Behalve voor R. zorgen. De rest kan me echt ongelooflijk gestolen worden. Maar dat is gewoon echt geen optie en ik kan daar wel tegen blijven vechten maar daar schiet ik ook niks mee op.

Iemand een opbeurend woordje voor me?

edit: EN IK MIS HET ZWANGER ZIJN ECHT GIGANTISCH!! Sad
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie do 23 feb 2012 - 2:35

Jeetje meid. Je hebt veel te veel werk op je genomen. Kan me voorstellen dat je er doorheen zit hug

Gaat R naar de kdv of een gastouder? Zonee, misschien is dat een idee voor een dagje ofzo. Dan heb je toch een dag de tijd voor andere zaken.
En kun je niet wat zaken rondom jullie bruiloft uit handen geven aan bijv de ceremoniemeester (geen idee of dat gebruikelijk is, ben zelf niet getrouwd).
Of misschien afstuderen spreiden over een langere tijd?

Je kunt het allemaal wel, maar je moet ook om jezelf denken. R en je vriend, maar voornamelijk jijzelf hebt er niets aan als je straks opgebrand thuis zit.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Steep do 23 feb 2012 - 2:43

Het is ook veel, dat realiseer ik me nu ook. Langer over het afstuderen doen is voor mij echt geen optie. Dan heb ik sowieso een half jaar vertraging. Ik zit in een groepje en dat is juist een super fijn groepje, net als mijn afstudeerplek iedereen houdt heel erg rekening met mij en dat ik oppas moet hebben, echt fijn.
Ik ben ook bezig met een kdv, alle papieren zijn op de bus naar de gemeente, maar het duurt natuurlijk verrekte lang. R. zou dan 2 dagen naar een kdv gaan en 1 dag naar mijn moeder. Dus dat zou we wat ruimte geven.

En de dingen die we moeten regelen voor het trouwen zijn echt dingen die we nog zelf moeten doen. We hadden gedoe met de drukkerij en de kaarten moeten dus nog de deur uit. De gastenlijst is nog niet compleet, ik heb nog geen schoenen, R. nog geen pak, geen boeket..

Ik ben wel blij dat je zegt dat het eigenlijk teveel is. Ik dacht echt dat ik me aan het aanstellen was namelijk. Ik krijg soms het idee dat mijn vriend denkt dat ik niks doe overdag, maar dat heeft hij nooit gezegd en misschien is dat gewoon een projectie van mijn eigen gevoelens.

Thnx voor je lieve woorden!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie do 23 feb 2012 - 3:00

Meid, jij stelt je echt niet aan! Als ik dat allemaal moest doen, was ik allang doorgedraait.
Wel fijn dat R in ieder geval naar de kdv kan, ook al duurt het ff. Kan R niet al naar de kdv ondanks dat de gemeente jullie aanvraag nog niet heeft beantwoord, dat gaat over de vergoeding toch?
Dan heb je in ieder geval wat adempauze qua tijd.

Hoeveel werkt je vriend? Kan hij in het weekend niet je wat uit handen nemen of gebruik maken van ouderschapsverlof?

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Steep do 23 feb 2012 - 3:31

Mijn vriend heeft op papier een baan van 8 tot 17. Alleen zie ik hem vaak pas rond 19uur a 20uur verschijnen. Daarnaast werkt hij vaak ook nog op de zaterdagochtend. Hij werkt in de vrachtwagenwereld en het is in zijn functie niet te doen om ouderschapsverlof op te nemen (dan wordt hij er gewoon uitgebonjourd) en daarnaast loopt zijn werk dan teveel op).

Ja het gaat om de vergoeding. Omdat ik niet werk en dus alleen stufie ontvang is het onmogelijk om 600 euro per maand af te tikken. Daarom wil ik zeker weten dat we het terug krijgen. En we kunnen ook niet maanden dat voorschieten. 1 maand is nog te doen, maar daarna houdt het wel op.

Mijn vriend probeert ook werk uit mijn handen te nemen, maar zoals afgelopen weekend dan lig ik met 39 graden koorts in bed en heb ik wel de zorg over R. en de hond terwijl hij dan aan het carnavallen is.. En hij heeft aangeboden om naar huis te komen, maar dat hoefde toen van mij niet. En toen ik hem later belde of hij toch wilde komen (hij zou sowieso naar huis komen, alleen wilde ik dat hij wat vroeger kwam) kwam hij 3kwartier te laat thuis (na de tijd die hij in eerste instantie thuis zou zijn) en bezopen (terwijl we die ochtend hadden afgesproken dat hij niet teveel zou drinken omdat ik ziek was). Er is altijd wel iets in het weekend..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie do 23 feb 2012 - 3:48

Okee, dan begrijp ik het. Mijn vriend heeft ook in de vrachtwagenbusiness gewerkt, als chauffeur en hij was op een bepaald moment ruim 60 uur in de week aan het werk. Waren blij als we elkaar even op de parkeerplaats zagen als ik thuis kwam en hij wegging (hij is ondertussen omgeschoold en werkt 36 uur).
In dat wereldje is ouderschapsverlof of uberhaupt vrijvragen al teveel, voor hem 10 anderen. Ken het Sad

Ik hoop dat de gemeente snel opschiet met de behandeling van jullie aanvraag, ze mogen er max. 6 weken over doen. De meeste gemeenten reageren wel binnen een maand, heb je dan ook nog een wachtlijst bij de kdv of kan hij dan direct terecht (mits jullie de vergoeding natuurlijk krijgen).

Hmm, niet echt leuk van hem dat ie dan dronken is terwijl jij ziek bent en dan ook nog eens te laat komt (maar daar heb je natuurlijk nu niets meer aan). Kun je er dan na de tijd wel met hem over praten, omdat het toch wel frustreert als je ziek bent en hij dronken, en snapt hij je frustratie dan ook? In de zin dat ie er wat mee doet?

Ik zou er dan voor kiezen om jullie weekenden wat rustiger te houden, dan misschien maar een sociaal leven wat tijdelijk lijdt onder de drukte (vrienden hebben daar wel begrip voor) en dan als alles wat rustiger is na de bruiloft of het afronden van je studie (welke van de 2 is eerder) komt dat vanzelf wel weer.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Steep do 23 feb 2012 - 3:56

Mijn vriend is (gedeelde)vestigingsmanager van een vrachtwagengarage en alle probleemgevallen, randzaken e.d. komen bij hem. Vaak genoeg gaat 's avonds de telefoon ook nog en af en toe 's nacht ook nog.

Hij snapt het wel, maar hij zal niet zijn excuses ervoor aanbieden en dat vind ik vervelend omdat hij gewoon fout zat en hij daar best wel sorry voor had mogen zeggen. Maar dit is iets van tijdelijke aard, zodra het bij hem op werk rustiger is en de bruiloft voorbij is (eind april) dan loopt het wel weer los. Ik ga in juni afstuderen dus de bruiloft is eerder.

Er is al wel plek bij het kdv. We wachten echt alleen op die goedkeuring (en dan nog de belastingdienst de tegemoetkoming die je pas kan aanvragen als je de hoogte van de tegemoetkoming van de gemeente hebt gekregen..)

Ik zou gewoon heel graag 1 dagje even willen ontspannen, Sanadome ofzo, echt 1 dagje maar..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie do 23 feb 2012 - 3:59

Meid, ga dat dan doen ! Vraag je moeder, je vriend (in het weekend) of misschien een vriendin en ga ff relaxen ! Je moet ook aan jezelf denken he smile hug
Als je dat nodig hebt om ff op te laden, moet je dat doen.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje vr 24 feb 2012 - 1:30

@ Steep, je het wel een beetje teveel hooi op je vork geprikt. Kan R idd niet naar je moeder? Of een vriendin?
Probeer dingen voor jezelf op een rijtje te zetten door bijvoorbeeld een lijstje. Die kan je zodra je wat hebt gedaan weer afstrepen. Alleen een lijstje geeft mij al wat meer rust in mijn hoofd.

Tja het zwanger zijn mis ik ook, ondanks dat ik niet zo'n zorgeloze zwangerschap heb gehad.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 4:44

*

Laatst aangepast door Kruumel op di 1 jan 2013 - 3:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 29 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17 ... 29  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: