Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+10
schuddebuikje
Mama_1987
Tiara
meisje
peach
Laced
Funk
Nana
Theezakje13
Schism
14 plaatsers

Pagina 3 van 29 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 16 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 3 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep vr 27 jan 2012 - 5:21

Ok, thnx voor de info smile Ik ga even je topic checken Wink
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 3 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby vr 27 jan 2012 - 6:53

@Fearie, nee nog geen 2de haha, dat kan ook nog niet vanwege de keizersnee.
Leuke foto van D. Hij word ook al groot he!
Spannende tijd zeg, ook voor je vriend, moet hij veel afvallen?

@Steep, de stokke stoel schijnt 1 van de betere stoelen te zijn. M. zit er prima in.
Leuk dat je geslaagd bent voor de jurk, wij moeten nog steeds een datum prikken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiebje za 28 jan 2012 - 12:27

Hier ook weer een teken van leven...

Heb echt zo'n rotweek achter de rug. Helemaal geen tijd gehad om te forummen.

De borstvoeding nog niet afgebouwd, geef nog 2 voedingen live rest is fles. Heb zelfs weer een voorraad in de vriezer (mede dankzij het logeren van w).

@ pm, weer aan de arbeid?
@ Steep, gaaf zeg een jurk. Tja wat de ringen betreft; als het goed is draag je hem je hele leven mag dan toch wel wat kosten!
@ fearie, geniet van Zeeland en succes van de week int zhuis. Is het voor D een ingrijpende operatie?
@Hd, dus je geeft niet volledig rapley of hoort pureren daar ook bij?
@ kinderstoel, daar moeten wij ons nog in verdiepen
@ tandjes, hoever zijn jullie kids daar mee?
@ notaris, hebben jullie alles al geregeld? Wij nog (steeds) niet. Heb het al weken op mijn to do list staan!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 4:24

Fiebje, ik begin woensdag weer... Spannend!

@Tandjes: Ze hebben er nu allebei 1

@Notaris: Niks geregeld nog.

Gast
Gast

Bericht  Schism zo 29 jan 2012 - 9:03

Zo hehe, eindelijk weer eens tijd om te reageren.

@ Tandjes: Hij heeft er onder 2, met 4 maanden waren ze door, was 2 weken lang drama, zo sneu Sad En helaas zitten er nog veel meer aan te komen, boven zie je er al 4 zitten en onder ook nog 2.

@ Steep: Wat fijn dat je een mooie jurk gevonden hebt! Ik ben niet van het trouwen en de jurken, maar het lijkt me echt zo lastig om DE jurk te vinden!

@ Fearie: Hoe was jullie weekendje weg?

@ Kruumel: Waarom gooi je restjes weg? Ik ben ook begonnen met zelf maken, maak een heleboel en dat vries ik dan in, zodat ik het per portie kan ontdooien.

@ Theezakjes: Ik hoop dat alles goed met jullie gaat, sterkte met datgene waar je doorheen gaat. Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 3 699888

@ All: Na het tandendrama is het hier inmiddels weer wat rustiger. K rolt regelmatig al op zn buik en soms ook terug naar zn rug. Hij is echt aan het gillen en allerlei geluidjes aan het maken, krijg soms echt de slappe lach van hem. Gister zijn we begonnen met zijn eerste groentehapje. Ging best goed en vandaag heeft hij al best veel op, klein vreetzakje smile
Aanstaande vrijdag moeten we naar het ziekenhuis voor zijn helmpje Sad
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Theezakje13 ma 30 jan 2012 - 4:05

Tandjes, K heeft 2 benedentandjes. Al een hele tijd. Verder nog niks te zien..

Steep, wat gaaf dat je DE jurk hebt gevonden!! Mooi hoor!

Faerie, hoe was je weekendje?

Schism, wat leuk dat de groente er goed in gaat bij je kleine man!

Hier gaat met de kleine man alles goed. Hij vindt alle groente en fruit heerlijk! Moppert als het op is. Ook een boterham gaat er in als koek, erg leuk om te zien allemaal.
Verder is hij volop op ontdekkingstocht door de kamer. En haalt soms rare stunten uit. Wat dan weer uitloopt in een flinke brulpartij omdat hij zichzelf pijn heeft gedaan..
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fiebje wo 1 feb 2012 - 1:29

Theezakje, hoe lang kruipt hij dan al?

Stofzuiger, succes vandaag met werken!

Schism, fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat!

Weten jullie al waar jullie heen gaan van de zomer met vakantie? Waarin ga je voldoen jouw behoeftes of die van je kind? Of een mix? Vliegen/auto? Wij zijn er nog niet helemaal over uit. Ben benieuwd waar jullie heen gaan en met welke reden.

Hoe doen jullie het met eten, hij krijgt sinds ruim een maand een vruchthap. Nu staat mij bij dat ze op het cb zeiden dat je eerst 1 maand fruit geeft dan 1 maand groente en daarna beide. Maar kan dit nergens terug vinden.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 9:42

*

Laatst aangepast door Kruumel op di 1 jan 2013 - 3:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 wo 1 feb 2012 - 20:41

Fiebje, echt kruipen doet hij nog niet. Gaat wel heel goed op handen en knieen zitten, maar duwt zich dan naar achteren. Naar voren snapt hij nog niet.

Kruumel, ook al het tanden leed... Fijn dat hij wel nog gezellig is!

Hier een paar drama nachten achter de rug. K is ontzettend verkouden... En hij slaapt op zijn buik, dus zit regelmatig onder het snot. En dan zit zijn neus dicht en is hij weer wakker. Maar goed, 2e helft van afgelopen nacht ging prima. Dus hopelijk zijn we er weer doorheen.

Boterham, zijn jullie al met boterhammetjes bezig? Hier gaat dat heel erg goed. Hij vindt het echt lekker, en heeft zo een boterham op!! Doen jullie er beleg op? Of alleen boter?
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 0:29

*

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 do 2 feb 2012 - 3:20

Kruumel schreef:Theezakje, wanneer ben je met boterhammen begonnen? Begin je dan met de korstjes of juist met het zachte? Doe je er iets op? En wat geef je er dan bij, een fles melk?

Sorry voor de vele vragen, maar ik vind het best moeilijk op t moment met de voeding.

Ik geef M. nu een bordje pap, fruit, groente/aardappel, fles melk met rijstebloem, en de rest gewoon fles melk.

Wij zijn begonnen toen K ruim 6 maanden was, 6 maanden en een week geloof ik. De eerste keer hebben we hem de korstjes in zijn hand gegeven. Dit ging eigenlijk al meteen erg goed. Dus al snel zaten we op een hele boterham!! (op de bovenste korst na). Over het algemeen doe ik er alleen boter op. Maar soms ook een paar stukjes met smeerworst of smeerkaas. Tijdens of na de boterham geef ik hem nog een klein flesje.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Steep vr 3 feb 2012 - 2:41

ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
SchuddebuikjeNi.ck4 juli 20114645gram56 cm8850 gram70 cm 26 weken
TheezakjeK.as14 juli 20113860 gram53 cm6090 gram63 cm11 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm7660 & 8130 gram 66 & 66,5 cm5,5 maand
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 6965 gram 67 cm27 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 8570 gram 70 cm6 maanden 1 week en 5 dagen
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 6160gram64 cm19weken
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 5790 gram 65 cm23 weken
FiebjeW.essel14 augustus 20114205 gram53 cm8200 gram67.5 cm16 weken
FearieD.ean16 augustus 20113425 gram51 cm 6350 gram61 cm4.5 maand
PeachE.18 augustus2210 gram45 cm2920 gram51,1 cm4 weken
AggiR.oan25 augustus 20112830 gramniet gemeten.53 cm3 weken
SjirafjeL.ars26 augustus 20112885 gram45 cm5976 gr 58 cm12 weken
LacedL.evi27 augustus 20112700 gramniet gemeten4530 gram53 cm8weken
Mama_1987D.ion29 augustus 20113208gram50 cm...
SchismK.31 augustus 20113885 gram53 cm 7540 gram67cm18 weken 1 dag
PippiL.uka4 september 20113320 gram50 cm5725 gram62,5cm12 weken
Yes1984J.13 september 20114600 gram52 cm...
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happydobby vr 3 feb 2012 - 3:20

Hier ben ik ook weer.

@Fiebje, nee rapley is hier niks, M. wil graag geholpen worden maar hetzelf doen niet. Ik geef wel af een toe stukjes, zodra dat beter gaat ga ik weer rapley geven.

@Stofzuiger, hoe gaat het werken?

@Schism, wel een foto van K. met het helmpje laten zien he.

@Theezakje, hier hetzelfde, M. gaat de hele kamer door.

@Kruumel, ik geef nu een korst in de hand en vanaf 7 maanden ga ik brood geven. Ik ben natuurlijk pas met 6 maanden met groente/fruit begonnen. Of ipv de korst een berekoekje gaat erook in.

mijn schema is 7.30bv 11.30 bv +korst 9.30 fruit 15.30bv 17.30 groente 19.30 rijstebloemfles van kv 22.30 bv. Hij word ook echt nog wakker voor bv.
Granenpap geef ik niet, is niet nodig met bv en granenpap is voor de ochtend. Als de rijstebloem op is ga ik avondpapje van bambix proberen, die is vanaf 6 maanden.

Vanaf 7 maanden ga ik dan brood+ boter geven met bv om 11.30.

M. is alweer 6 maanden, tijd gaat hard he, ik ben wel benieuwd naar jou M. foto?

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Steep vr 3 feb 2012 - 3:30

Hallo Allemaal!

Ik ben echt gruwelijk druk, dat afstuderen is toch best pittig!

R. heeft vandaag een paar stukjes boterham op, dat vond hij wel lekker! Ook zijn we vandaag weer naar het cb geweest en alles was goed! Met zijn afplatting ging het goed en we moesten vooral zo doorgaan dus dat is fijn om te horen. R. ligt nog in de reiswieg en ik ben daar wel blij om, lekker warm en beschut nu Very Happy. Hij vind de wandelwagen nog echt geen zak aan haha. Wij schommelen nu tussen de 3 en 4 voedingen in, dus ik ben benieuwd wanneer hij overgaat naar 3. Hoeveel moeten ze rond deze leeftijd drinken dan?

R. is nog niet zo van het rollen, hij kan het wel maar doet het alleen als het echt niet anders kan (hij iets wil pakken ofzo).

Nou ik ga eens kijken of R. wil slapen, dan ga ik met de hond ff stoeien in de sneeuw! Ik ben benieuwd hoelang het nog gaat sneeuwen, hier ligt al een flink pak namelijk!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie ma 6 feb 2012 - 0:25

@ Steep, hoe gaat het met je afstuderen? Vordert het nog een beetje? Ben zelf nu net 2 jaar afgestudeerd, ben blij dat ik eraf ben. Fijn dat het zo goed gaat met R. qua afplatting en dat ie lekker smult van zijn boterham.

@ HD, wat leuk dat M al zo actief is. D. ligt op zijn buik en komt af en toe wat van zijn plek af maar meer ook niet.

@ Kruumel, geeft toch niets van die vele vragen. Alles wat jij vraagt, weet ik straks ook weer. Heb er zelf namelijk ook geen idee van hoe wat en wanneer :P

@ Theezakje, is K al van zijn verkoudheid af? Slaapt ie goed op zijn buik? D. slaapt veel op zijn zij, althans bij ons in bed of in de box. In zijn eigen bedje ligt ie gewoon op zijn rug.

@ Fiebje, hoe gaat het afbouwen? Ben je al helemaal van alle bv voedingen af? Qua vakantie, wij gaan waarschijnlijk in eind mei/begin juni een midweekje naar Limburg. Zitten sowieso richting de zomer/eind van de zomer met de operaties van mijn zoontje en vriend dus kunnen dan niet meer. Gaan als het aan mij ligt in november nog een keer een weekendje weg. Hoe gaat het met de bijvoeding?

@ Schism, hoe gaat het met K? En zijn helmpje?

@ All, ons weekendje weg was lekker. 2x naar het strand gewandeld en lekker uitgewaaid, ook een dagje naar Goes geweest en gezwommen op het park-zwembad. Waren er wel aan toe, alleen beide snotverkouden teruggekomen.
Ondertussen zijn we afgelopen donderdag ook naar het WKZ geweest voor D. en zijn hypospadie. Hij heeft gelukkig een milde vorm van hypospadie, we moeten eind mei terugkomen en dan 6 weken voor die afspraak smeren met hormoonzalf. Er zal dan gekeken worden of die hormoonzalf werkt, dan wordt er een operatiedatum gepland voor september/oktober en moeten we 6 weken voor de tijd weer smeren. Het is dus allemaal even afwachten en wel spannend smile
Heb gisteravond voor het eerst rijstebloem in de laatste fles gedaan, met een papspeen. Het ging alleen wel erg snel naar binnen, dus we maakten ons nog zorgen of D. niet zou gaan spugen. Hij heeft alles binnen gehouden en vond het volgens mij wel best.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Happydobby ma 6 feb 2012 - 1:11

@Steep, hier gaat M. juist wel graag in de buggy. Heb zo'n warme buggyzak waar hij heel warm in blijft.
Wat de melk betreft geen idee, ik zit op 4 bv en 1 kv/rijstebloem fles. M. rolt de hele kamer door en supersnel nu.

@Fearie, doe je de rijstebloem met bv? Ik deed het eerst met bv maar dan bleef het dun. Die van bambix vond ik beter dan van nestle. Met kunstvoeding word het dikker. M. spuugt regelmatig melk/water terug maar bij de rijstebloemflessen komt er geen druppel terug.
Hopelijk kunnen ze D. helpen na die zalf. Wij hebben het nog niet over de vakantie gehad, wij gaan vaak last minute.
Nog een tip, geef alleen verse groenten of fruit, uit gemak geven wij wel eens potjes en die potjes gaan er beter in dan vers. Dat is erg jammer haha.

Hier morgen een bruiloft die de hele dag duurt, voor het eerst mijn mannetje zolang wegbrengen naar opa/oma. bah Sad

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie ma 6 feb 2012 - 3:45

@ HD, ik heb ook gemerkt dat bv met rijstebloem erg dun blijft maar geef D liever nog geen kv. Ga eind deze week beginnen met de groentehap, heb de gepureerde spruiten al in een ijsklontbakje klaarliggen. Van de week ff de bloemkool klaarmaken en dan kunnen we in ieder geval 6 dagen proberen. Ben benieuwd.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby ma 6 feb 2012 - 4:16

@Fearie, ik heb tot 6 maanden de rijstebloem met bv gegeven, vanaf 6 maanden geef ik het met kv. Het ziet er in elk geval meer als een gladde flessenpap uit. Maar ik snap je wel, ik wilde ook geen kv geven tot de 6 maanden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 9:25

*

Gast
Gast

Bericht  Nana ma 6 feb 2012 - 10:09

Theezakje13 schreef:
Kruumel schreef:Theezakje, wanneer ben je met boterhammen begonnen? Begin je dan met de korstjes of juist met het zachte? Doe je er iets op? En wat geef je er dan bij, een fles melk?

Sorry voor de vele vragen, maar ik vind het best moeilijk op t moment met de voeding.

Ik geef M. nu een bordje pap, fruit, groente/aardappel, fles melk met rijstebloem, en de rest gewoon fles melk.

Wij zijn begonnen toen K ruim 6 maanden was, 6 maanden en een week geloof ik. De eerste keer hebben we hem de korstjes in zijn hand gegeven. Dit ging eigenlijk al meteen erg goed. Dus al snel zaten we op een hele boterham!! (op de bovenste korst na). Over het algemeen doe ik er alleen boter op. Maar soms ook een paar stukjes met smeerworst of smeerkaas. Tijdens of na de boterham geef ik hem nog een klein flesje.

Niet om te zeuren hoor, maar het voedingscentrum raadt aan om smeerworst bij kinderen onder de 1 maanden niet vaker dan 1 a 2 keer per week te geven.

Leverworst en smeerleverworst

Smeerleverworst wordt vaak gebruikt als broodbeleg voor kinderen. Toch is het niet goed om jonge kinderen veel boterhammen met leverworst te geven.

In leverworst zit namelijk veel vitamine A. Van deze vitamine moet je kind niet te veel binnenkrijgen. Af en toe wat meer is niet erg. Maar als het bijna elke dag gebeurt, gaat het teveel aan vitamine A zich opstapelen in het lichaam. Dat kan schadelijk zijn, je kind kan dan last krijgen van hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid, vermoeidheid en problemen krijgen aan ogen, huid en skelet. Maar dat gebeurt alleen als je kind echt heel vaak lever eet.

Het advies is daarom:
•Kinderen van 6 tot 12 maanden: niet meer dan 1 of 2 boterhammen met smeerleverworst per week.
•Kinderen van 1 tot 3 jaar: niet meer dan 2 of 3 boterhammen met (smeer)leverworst per week.
•Kinderen van 4 tot 12 jaar: maximaal 1 boterham met smeerleverworst per dag.

Voor kinderen vanaf 6 maanden is vegetarische paté een goed alternatief voor leverworst en smeerworst, omdat het geen vitamine A bevat.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452

Bericht  Theezakje13 do 9 feb 2012 - 2:32

Ik weet dat smeerworst niet te vaak mag.
Maar ik geloof ook niet dat ik genoemd heb hoevaak hij het krijgt...
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Fiebje do 9 feb 2012 - 10:50

Zo hier ook weer een teken van leven..

Hd, wist niet dat dat ook kon. Maar denk je dat M later wel rapley wilt? Hoe was de bruiloft?

Fearie, wij beginnen deze week met de groentehap. D al begonnen met bijvoeden?

Steep,R was weer goed gegroeid!

Ss, hoe bevalt het werken weer? Kolf je nog?

Ruumel, ben ook wel benieuwd hoe M er inmiddels uitziet.

Van de week bij cb geweest, W was goed gegroeid, muts van het cb; waarom geeft u rijstebloem, zsm mee stoppen zitten teveel calorieen in! Euhhhh ok??
Zal je altijd zien ligt hij daar op de tafel op het moment dat ze vraagt rolt hij al terug? Daar ging meneer zo van buik naar rug en niet 1x nee gelijk 4 x en daarna thuis niet meer doen ......r

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fearie vr 10 feb 2012 - 2:35

@ Fiebje, ben gisteren op het CB geweest. D.ean is weer 200 gr gegroeid, lengte meten ze maandag omdat ie dan de 6 maanden check heeft. Wij gaan vandaag beginnen met de groentehap, ook omdat ik echt begin te merken dat hij er aan toe is. Hij drinkt nog wel aan de borst maar veel korter, in overleg met het CB ga ik dan toch maar beginnen. Geef D. even geen rijstebloem meer omdat het hem te snel gaat. Misschien over een tijdje weer proberen.

Ik zat gisteren ook bij vriendinnen te verkondigen dat D. het nog verkondigde om om te rollen en nog geen 5 minuten later rolt ie om haha. En daarna deed ie het niet meer :P

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje di 14 feb 2012 - 10:08

Meiden wat is het hier rustig!! Ook allemaal druk met de romslomp van alle dag?

Kruumel, geef je nog geen brood?

Feraie hoe was het gister op cb?

Ss, hoe bevalt het werken?

Hier zijn we goed actief met de groente bezig. Wortels vindt hij niets aan, maar broccoli ging er vandaag zonder morren in. Hoe geven jullie het brood? Man hijs tikte zowat iedere keer, vind het doodeng!
Vandaag is hij 6 mnd! En sinds vandaag geen bv meer, vind het echt heel erg maar het is gewoon op. Zelfs de ochtendvoeding red ik niet meer.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fearie di 14 feb 2012 - 10:17

ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
SchuddebuikjeNi.ck4 juli 20114645gram56 cm8850 gram70 cm 26 weken
TheezakjeK.as14 juli 20113860 gram53 cm6090 gram63 cm11 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm7660 & 8130 gram 66 & 66,5 cm5,5 maand
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 6965 gram 67 cm27 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 8570 gram 70 cm6 maanden 1 week en 5 dagen
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 6160gram64 cm19weken
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 5790 gram 65 cm23 weken
FiebjeW.essel14 augustus 20114205 gram53 cm8200 gram67.5 cm16 weken
FearieD.ean16 augustus 20113425 gram51 cm 6750 gram65 cm6 maand
PeachE.18 augustus2210 gram45 cm2920 gram51,1 cm4 weken
AggiR.oan25 augustus 20112830 gramniet gemeten.53 cm3 weken
SjirafjeL.ars26 augustus 20112885 gram45 cm5976 gr 58 cm12 weken
LacedL.evi27 augustus 20112700 gramniet gemeten4530 gram53 cm8weken
Mama_1987D.ion29 augustus 20113208gram50 cm...
SchismK.31 augustus 20113885 gram53 cm 7540 gram67cm18 weken 1 dag
PippiL.uka4 september 20113320 gram50 cm5725 gram62,5cm12 weken
Yes1984J.13 september 20114600 gram52 cm...

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 29 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 16 ... 29  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: