4x9 werken
+10
RYW
Darius
Annie24
Susan
Flower_L
Pussycat
Fearie
Clapperdie
frolic
chipa
14 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: 4x9 werken
arabische cultuur dan? Ik weet niet wat voor cultuur het is, maar ik weet zéker dat er landen zijn waarbij vrouwen thuis horen te blijven zodra er kinderen komen.
Gast- Gast
Nu ik 'thuisblijfmoeder' ben heb ik eigenlijk nooit commentaar of iets gekregen, toen ik werkte nog wel soms, een oud collega van mij vond het belachelijk dat ik werkte terwijl ik een kind thuis had. Hij zei het echt letterlijk op die manier, dat vrouwen niet horen te werken maar thuis moesten zitten bij de kinderen. Zijn vrouw smeerde ook nog elke dag zijn brood en hij kreeg 'zakgeld' mee van haar. Die vent was werkelijk zo kortzichtig dat het gewoon lachwekkend wasfrolic schreef:het is inderdaad werkelijk waar nooit goed , ben jaren zelfstandig ondernemer geweest werkte bijna 24 uur per dag , schánde .. nu ben ik thuisblijfmoeder en krijg ik indien mogelijk nog meer gezanik over me heen..
Gast- Gast
Ja helaas wel. Daarom moeten we elkaar ook gewoon niet egoïstisch noemen omdat de ene ouder een andere manier van leven heeft dan de ander. Ik snap dat gewoon nooit zo goed. Ik neem aan dat iedereen (nou ja bijna iedereen) het beste voor heeft met zijn kinderen. Als een kind onder 4 dagen kinderopvang zou lijden, zou toch elke ouder dat veranderen?
Gast- Gast
Ik wel , en dan eigenlijk flauwe opmerkingen , iets stoms reageren op facebook dat iemand een vrije dag tussendoor heeft , dus ik typ zoiets als " oh heerlijk is dat he "krijg je terug , ja dat kan jij wel zeggen.
Mensen die zich gaan verantwoorden , ja MIJN kinderen moeten naar de opvang , voor jou is dat makkelijk . Ben niet zo'n moeder als jou , jij bent type oermoeder .. ik zit nu wel geteld een half jaar thuis ..
Mensen die zich gaan verantwoorden , ja MIJN kinderen moeten naar de opvang , voor jou is dat makkelijk . Ben niet zo'n moeder als jou , jij bent type oermoeder .. ik zit nu wel geteld een half jaar thuis ..
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Ik ben heel blij dat ik niet zulke mensen in mijn omgeving of op Facebook heb, ik ben daar heel snel klaar mee.frolic schreef:Ik wel , en dan eigenlijk flauwe opmerkingen , iets stoms reageren op facebook dat iemand een vrije dag tussendoor heeft , dus ik typ zoiets als " oh heerlijk is dat he "krijg je terug , ja dat kan jij wel zeggen.
Gast- Gast
Ik krijg in het echt niet echt commentaar op het feit dat ik thuis ben, maar op internetfora is er wel altijd heel veel gezeik over, vaak echt gemene steken onder water, dat kan ik soms best heel kwetsend vinden. Zeker de eerste jaren toen ik nog niet wist wat er met Ezra aan de hand was en ik het thuisblijfmoeder zijn héél zwaar vond, maar geen idee had waaróm het zo zwaar was. Dan las ik die commentaren en dan dacht ik: blijkbaar ben ik wel heel achterlijk, aangezien ik dit nog moeilijk vind.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Jolicious schreef:Ja helaas wel. Daarom moeten we elkaar ook gewoon niet egoïstisch noemen omdat de ene ouder een andere manier van leven heeft dan de ander. Ik snap dat gewoon nooit zo goed. Ik neem aan dat iedereen (nou ja bijna iedereen) het beste voor heeft met zijn kinderen. Als een kind onder 4 dagen kinderopvang zou lijden, zou toch elke ouder dat veranderen?
Eens. Met eigenlijk alles wel wat jij in dit topic hebt geschreven
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Zelda, nu ik weer weet wie jij bent , ben je nu eigenlijk bewust thuisblijfmoeder of ben je nog aan het solliciteren of hoe zat het ook alweer?
In ieder geval, om even een zeer onnuttige en waarschijnlijk jaloersmakende bijdrage te leveren........
Per 1 maart heeft mijn man een jaar sabbatical van z'n werk. Hij krijgt dan nog 35% salaris en pensioenopbouw gaat ook gewoon door. L en P gaan gewoon nog twee dagen naar de creche, in die twee dagen (en op mijn vrije dag) gaat mijn man hard aan de slag met zijn eigen bedrijf, in de hoop na een jaar niet meer terug te hoeven komen. En vanaf 21 juli ben ik dus vrij ivm mijn zwangerschapsverlof en zomervakantie in het onderwijs, en zal pas 8 januari 2013 weer aan de slag gaan.
Het komt er dus op neer dat we een behoorlijke tijd thuis zijn, ik kijk er op de een of andere manier naar uit, maar de andere kant: het ritme is weg, en Laurens moet daarna al in mei 2013 naar de basisschool. T zal een behoorlijk omslag worden dan voor hem, vijf dagen in de week de deur uit....
In ieder geval, om even een zeer onnuttige en waarschijnlijk jaloersmakende bijdrage te leveren........
Per 1 maart heeft mijn man een jaar sabbatical van z'n werk. Hij krijgt dan nog 35% salaris en pensioenopbouw gaat ook gewoon door. L en P gaan gewoon nog twee dagen naar de creche, in die twee dagen (en op mijn vrije dag) gaat mijn man hard aan de slag met zijn eigen bedrijf, in de hoop na een jaar niet meer terug te hoeven komen. En vanaf 21 juli ben ik dus vrij ivm mijn zwangerschapsverlof en zomervakantie in het onderwijs, en zal pas 8 januari 2013 weer aan de slag gaan.
Het komt er dus op neer dat we een behoorlijke tijd thuis zijn, ik kijk er op de een of andere manier naar uit, maar de andere kant: het ritme is weg, en Laurens moet daarna al in mei 2013 naar de basisschool. T zal een behoorlijk omslag worden dan voor hem, vijf dagen in de week de deur uit....
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Egoïst meldt zich
Wij werken beide 36 uur. Moet dat? Hmm, wellicht niet; we zóuden het ook (net) kunnen redden als ik minder zou werken. Ik zóu mijn baan wellicht ook in minder uren kunnen doen (al denk ik niet dat mijn baas daar blij van zou worden). Maar ik vind het gewoon leuk. Ik vind het heerlijk om hard te werken (met mijn hoofd) en mezelf te ontwikkelen. Ik krijg daar persoonlijk meer energie van dan van hele dagen bij de kinderen zijn. Daar werd ik behoorlijk chagrijnig van; lontje werd korter en ik deed steeds minder. Wanneer ik nu bij de kinderen ben, dan ben ik er echt. Ik ben er nu ook meer van overtuigd dat ik een goede moeder ben dan toen ik minder werkte, ook al zag ik ze toen natuurlijk meer.
Prima hoor, als jullie mij een egoïst vinden. Ik trek me er niks van aan en mijn kinderen ook niet, die zijn gewoon gelukkig en vinden mij (nog steeds) de liefste mama van de wereld.
Wij werken beide 36 uur. Moet dat? Hmm, wellicht niet; we zóuden het ook (net) kunnen redden als ik minder zou werken. Ik zóu mijn baan wellicht ook in minder uren kunnen doen (al denk ik niet dat mijn baas daar blij van zou worden). Maar ik vind het gewoon leuk. Ik vind het heerlijk om hard te werken (met mijn hoofd) en mezelf te ontwikkelen. Ik krijg daar persoonlijk meer energie van dan van hele dagen bij de kinderen zijn. Daar werd ik behoorlijk chagrijnig van; lontje werd korter en ik deed steeds minder. Wanneer ik nu bij de kinderen ben, dan ben ik er echt. Ik ben er nu ook meer van overtuigd dat ik een goede moeder ben dan toen ik minder werkte, ook al zag ik ze toen natuurlijk meer.
Prima hoor, als jullie mij een egoïst vinden. Ik trek me er niks van aan en mijn kinderen ook niet, die zijn gewoon gelukkig en vinden mij (nog steeds) de liefste mama van de wereld.
Gast- Gast
Minneke schreef:Egoïst meldt zich
Respect!
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Hear hear, helemaal mee eens zo is het hier ook, alleen ik kan echt niet minder werken
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Wie zijn jullie? Want ik heb hier volgens mij nog niemand zien beweren dat je een egoïst bent als je 36 uur werkt.
Susan- Lady Post-a-lot
Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Hoezo MOETEN? Dan richt je het leven zo in zodat je minder MOET. En gewoon omdat ze het leuk vinden gaat bij mij niet op. Dus je vind een leuke baan belangrijker dan voor je kind te zorgen, dat laat je dan maar door een ander doen? Lekker egoistisch.
Hier reageerde ik op Susan.
Gast- Gast
Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Hoezo MOETEN? Dan richt je het leven zo in zodat je minder MOET. En gewoon omdat ze het leuk vinden gaat bij mij niet op. Dus je vind een leuke baan belangrijker dan voor je kind te zorgen, dat laat je dan maar door een ander doen? Lekker egoistisch.
Nou, hier dus Susan.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Nou, hier dus Susan.
Haha, twee zielen, 1 reactie
Gast- Gast
@ Shoesdontlie...in hoeverre vind jij het belangrijk dat een moeder gelukkig is? En geloof jij dat een minder gelukkige moeder wie veel thuis is, beter voor een kind is, dan een gelukkige moeder wie minder thuis is?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
a shitttt ik moet nu werken...........
Ik lees straks de discussie wel bij!
Ik lees straks de discussie wel bij!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Oh oké, die reactie had ik nog niet gelezen. Had tot nu toe allemaal reacties gelezen waarin vrijwel iedereen vindt dat het prima is en dat de opmerking van de vader van chipa onterecht was. Volgens mij is dat wel nog steeds de meerderheid trouwens.
De reactie van Shoesdontlie vind ik wel erg fel en eigenlijk vind ik ook dat je die dingen bij jezelf moet houden. Er zijn genoeg moeders die hun kind naar een kinderdagverblijf laten gaan omdat ze dat goed vinden voor hun kind, maar ik zou het ook niet echt leuk vinden als ik zou lezen dat ik egoïstisch ben of mijn kinderen tekort doe omdat ze niet naar het kinderdagverblijf zijn geweest, om het maar van de andere kant te belichten.
De reactie van Shoesdontlie vind ik wel erg fel en eigenlijk vind ik ook dat je die dingen bij jezelf moet houden. Er zijn genoeg moeders die hun kind naar een kinderdagverblijf laten gaan omdat ze dat goed vinden voor hun kind, maar ik zou het ook niet echt leuk vinden als ik zou lezen dat ik egoïstisch ben of mijn kinderen tekort doe omdat ze niet naar het kinderdagverblijf zijn geweest, om het maar van de andere kant te belichten.
Susan- Lady Post-a-lot
Minneke schreef:Jolicious schreef:Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Nou, hier dus Susan.
Ik heb bovenstaande geschreven omdat ik er zo over denk. Niet wetende dat dit zo'n issue zou worden. De meeste mensen in mijn omgeving denken er hetzelfde over en ik sta gewoon perplex door de ontstane discussie. Het blijkt dat mijn zinskeuze "lekker egoistisch" stof heeft doen opwaaien en ik heb niemand persoonlijk willen benadelen, waarom zou ik.
Echter, ik snap de felle reacties op mijn reactie niet zo goed, zo heftig is het toch ook niet wat ik heb geschreven? Iedereen heeft toch gewoon recht op zijn mening? Maar ik mag net zoals jullie mijn reactie geven, al zijn we het niet met elkaar eens, dus bij deze nogmaals.
Er zijn ouders die hun kind rond 7.30 uur bij de kinderdagopvang brengen en om 17.30 uur weer ophalen, dat 4 of 5 keer per week. Die kinderen brengen dus 40 of 50 uur door op de kinderdagopvang. Dit houdt in dat de kinderen gemiddeld een langere week erop hebben zitten dan een 36-urige werkweek. Als die kinderen thuiskomen zijn ze moe, eten ze nog wat, gaan ze naar bad en gaan ze naar bed, daar gaat je qualitytime. Als je niet anders kunt dan dit zo op te lossen zit je wat mij betreft in een rotsituatie en heb je er mee te dealen en moet je er het beste van maken, als je wel anders kunt maar ervoor kiest om je kind zoveel uren per week niet thuis te laten zijn omdat je zelf bijv. een leukere baan belangrijker vind (andere prioriteiten stelt) dan vind ik de ouders ... ja... daar komt het weer egoistisch.
Gast- Gast
Shoesdontlie schreef:Minneke schreef:Jolicious schreef:Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Nou, hier dus Susan.
Ik heb bovenstaande geschreven omdat ik er zo over denk. Niet wetende dat dit zo'n issue zou worden. De meeste mensen in mijn omgeving denken er hetzelfde over en ik sta gewoon perplex door de ontstane discussie. Het blijkt dat mijn zinskeuze "lekker egoistisch" stof heeft doen opwaaien en ik heb niemand persoonlijk willen benadelen, waarom zou ik.
Echter, ik snap de felle reacties op mijn reactie niet zo goed, zo heftig is het toch ook niet wat ik heb geschreven? Iedereen heeft toch gewoon recht op zijn mening? Maar ik mag net zoals jullie mijn reactie geven, al zijn we het niet met elkaar eens, dus bij deze nogmaals.
Er zijn ouders die hun kind rond 7.30 uur bij de kinderdagopvang brengen en om 17.30 uur weer ophalen, dat 4 of 5 keer per week. Die kinderen brengen dus 40 of 50 uur door op de kinderdagopvang. Dit houdt in dat de kinderen gemiddeld een langere week erop hebben zitten dan een 36-urige werkweek. Als die kinderen thuiskomen zijn ze moe, eten ze nog wat, gaan ze naar bad en gaan ze naar bed, daar gaat je qualitytime. Als je niet anders kunt dan dit zo op te lossen zit je wat mij betreft in een rotsituatie en heb je er mee te dealen en moet je er het beste van maken, als je wel anders kunt maar ervoor kiest om je kind zoveel uren per week niet thuis te laten zijn omdat je zelf bijv. een leukere baan belangrijker vind (andere prioriteiten stelt) dan vind ik de ouders ... ja... daar komt het weer egoistisch.
Ik vind het nogal wat om de keuze van een andere ouder om hun kind 4 of 5 dagen in de week naar de opvang te brengen egoistisch te noemen. Jij kan toch voor andere niet beoordelen of dat zo is? Zij zien zelf toch wel hoe het kind erop reageert. Is het niet juist erg kortzichtig om andere mensen egoistisch te noemen, daarmee suggereer je dat zij zelf niet zouden kunnen inschatten wat wel of niet goed is voor hun kind (en zichzelf). Maar dat jij vanachter de computer wel kan zien dat deze ouders alleen aan zichzelf denken?
LotteK- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 252
Egoistisch is denk ik het verkeerde woord.
Ik vind onze situatie ideaal. (mijn werkt 4 dagen ik 2 á 3 en tijdens schoolvakanties meer. Mijn vriend is leraar)
Wij hebben geen opvang nodig door mijn flexibele uren/dagen.
Als ik meer zou gaan werken dan zouden we opvang nodig hebben. En ik heb niks tegen opvang, maar als het niet nodig is dan gebruik ik het niet.
Maar ik heb dan ook meer de behoefte om bij m'n gezin te zijn, dan te werken.
Maar goed als iemand liever werkt dan respecteer ik die keuze wel, maar snappen doe ik het niet.
Ik vind onze situatie ideaal. (mijn werkt 4 dagen ik 2 á 3 en tijdens schoolvakanties meer. Mijn vriend is leraar)
Wij hebben geen opvang nodig door mijn flexibele uren/dagen.
Als ik meer zou gaan werken dan zouden we opvang nodig hebben. En ik heb niks tegen opvang, maar als het niet nodig is dan gebruik ik het niet.
Maar ik heb dan ook meer de behoefte om bij m'n gezin te zijn, dan te werken.
Maar goed als iemand liever werkt dan respecteer ik die keuze wel, maar snappen doe ik het niet.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Shoesdontlie schreef:
Ik ben heel blij met mijn 'rotsituatie', onze kinderen zijn heel gelukkig, mijn man en ik hebben een prima taakverdeling... Als jij denkt vanachter je computer te kunnen bepalen dat wij niet het belang van onze kinderen voorop hebben staan, dan is dat jammer. Maar een waardeoordeel als 'egoïstisch' vind ik vrij ver gaan eigenlijk.
Ik snap ook niet zo goed dat je het apart vindt dat uit zo'n veroordeling een discussie ontstaat. Dan heb je volgens mij een behoorlijk bord voor je kop
Gast- Gast
Minneke schreef:
Ik snap ook niet zo goed dat je het apart vindt dat uit zo'n veroordeling een discussie ontstaat. Dan heb je volgens mij een behoorlijk bord voor je kop
Eens, ik vind het ook wel naïef om te denken dat mensen zich zonder enig protest of tegenargument egoïstisch laten noemen.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: