Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

32 uur werken

+3
Nyx
Rush
SuzieQ
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

32 uur werken Empty 32 uur werken

Bericht  SuzieQ do 29 aug 2013 - 2:33

Ik werk nu 40 uur per week (38 op contract maar 2 uur per week adv opbouw) en overweeg 32 uur te werken (bij andere werkgever). Ik ben aan het uitvissen of ik dan rondkom.
Momenteel krijg ik vierwekelijks salaris. Omgerekend naar maandelijks komt dit neer op bruto 2773,00 en 1709,00 netto. Ik heb een administratieve functie.

Wie werkt ook 32 uur in een administratieve functie en wat verdienen jullie bruto en netto dan? Het is mbo + niveau.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 2:36

Ik wil je huidige baan dan wel! :dance: 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Nyx do 29 aug 2013 - 2:44

Dat lijkt me niet heel erg moeilijk te berekenen. Je krijgt vier wekelijks uitbetaald. Dus je hoeft het niet om te zetten naar een maand. Je krijgt dus 160u uitbetaald en daar moet je dan 32u vanaf halen. Dan blijft er 128u over. Brutoloon / 160 x 128 = brutoloon per vier weken.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Elliot do 29 aug 2013 - 2:44

Huh hier stond toch net een reactie van Siamsa? Daar wilde ik op reageren. Word ik nou gek?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Elliot do 29 aug 2013 - 2:45

Nyx schreef:Dat lijkt me niet heel erg moeilijk te berekenen. Je krijgt vier wekelijks uitbetaald. Dus je hoeft het niet om te zetten naar een maand. Je krijgt dus 160u uitbetaald en daar moet je dan 32u vanaf halen. Dan blijft er 128u over. Brutoloon / 160 x 128 = brutoloon per vier weken.
Maar ze gaat bij een andere werkgever werken, waar ze waarschijnlijk ook een andere salarisschaal hanteren.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 2:45

Elliot schreef:Huh hier stond toch net een reactie van Siamsa? Daar wilde ik op reageren. Word ik nou gek?
Ik ook.

Dat 2700 bruto ongeveer 1950 netto is. Razz Volgens Loonwijzer.nl.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Nyx do 29 aug 2013 - 2:46

Elliot schreef:
Nyx schreef:Dat lijkt me niet heel erg moeilijk te berekenen. Je krijgt vier wekelijks uitbetaald. Dus je hoeft het niet om te zetten naar een maand. Je krijgt dus 160u uitbetaald en daar moet je dan 32u vanaf halen. Dan blijft er 128u over. Brutoloon / 160 x 128 = brutoloon per vier weken.
Maar ze gaat bij een andere werkgever werken, waar ze waarschijnlijk ook een andere salarisschaal hanteren.
Ben ik nu zo kippig, want dat zie ik niet staan. Of is dat vanuit een ander topic?

Edit; Ik ben ontzettend kippig!


Laatst aangepast door Nyx op do 29 aug 2013 - 2:49; in totaal 1 keer bewerkt
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  SuzieQ do 29 aug 2013 - 2:48

Ik heb zelf uitgerekend dat ik netto 1450 zou willen excl reiskosten. Daar zou ik op zich wel van rond kunnen komen. Omdat het een ander bedrijf en een andere sector is kan ik niet uitrekenen wat ik dan bruto moet vragen. Komen jullie er van rond? Vind het ergens wel een beetje lui voelen om een dag minder te gaan werken. Maar de situatie op mijn huidige werk is zo nijpend dat ik toch niet echt een andere keus heb dan die kans te grijpen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Siamsa do 29 aug 2013 - 2:48

Nee jullie worden niet gek, ik heb hem verwijderd haha. Ik had zelf intussen al gezien dat dat inderdaad normaal is voor zulke salarissen. Eigenlijk wist ik dat ook wel, want tot een bepaald bedrag is het sowieso ongeveer 1/3, maar om dat zo even op papier te zien is toch even iets anders.


Laatst aangepast door Siamsa op do 29 aug 2013 - 2:52; in totaal 2 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  SuzieQ do 29 aug 2013 - 2:50

Ik lever idd heel veel in van mijn bruto salaris momenteel. Daarom hoop ik stiekem ook dat ik er dan niet al te veel op achteruit zal gaan, doordat het dan maandelijks is ipv vierwekelijks (moet nu ook rondkomen van het vierwekelijks bedrag, dertiende maand is alleen in december) en omdat de bruto netto berekening misschien gunstiger uitvalt.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 2:51

Siamsa schreef:Nee jullie worden niet gek, ik heb hem verwijderd haha. Ik had zelf intussen al gezien dat dat inderdaad normaal is voor zulke salarissen. Eigenlijk wist ik het ook wel, want tot een bepaald bedrag is het sowieso 1/3, maar om dat zo even op papier te zien, is toch even iets anders.
Het is tegenwoordig al meer dan 1/3. De 33% is verhoogd naar 37%.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 2:52

SuzieQ schreef:Ik lever idd heel veel in van mijn bruto salaris momenteel. Daarom hoop ik stiekem ook dat ik er dan niet al te veel op achteruit zal gaan, doordat het dan maandelijks is ipv vierwekelijks (moet nu ook rondkomen van het vierwekelijks bedrag, dertiende maand is alleen in december) en omdat de bruto netto berekening misschien gunstiger uitvalt.
1450 netto is ongeveer €1850 bruto in een maandelijks tijdvak.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Destino do 29 aug 2013 - 2:58

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 4:55; in totaal 2 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Destino do 29 aug 2013 - 3:01

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 4:54; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 3:01

Destino schreef:
Rush schreef:
Siamsa schreef:Nee jullie worden niet gek, ik heb hem verwijderd haha. Ik had zelf intussen al gezien dat dat inderdaad normaal is voor zulke salarissen. Eigenlijk wist ik het ook wel, want tot een bepaald bedrag is het sowieso 1/3, maar om dat zo even op papier te zien, is toch even iets anders.
Het is tegenwoordig al meer dan 1/3. De 33% is verhoogd naar 37%.
Dan houd je alleen geen rekening met de arbeidskorting die je krijgt als je de loonheffingskorting toe laat passen..
Je hebt de witte maandtabel en de witte vierwekentabel om te kijken welk bedrag aan loonheffing bij een bepaald loon voor loonheffing hoort.
Klopt. Ik reageerde puur op het belastingpercentage stukje. Er komt nog zoveel meer bij kijken. Het is mijn werk, maar het is bij ons vrij simpel. Geen pensioen etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Destino do 29 aug 2013 - 3:04

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 4:54; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 3:05

Jaaa, jij zitten er dan echt midden in met allemaal verschillende sectoren. Lijkt me wel eens interessant. Very Happy 

Ik zou m`n loonadministratie diploma ook gaan halen, maar dat heb ik even uitgesteld. In 2014 maar aan de slag!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Destino do 29 aug 2013 - 3:07

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 4:54; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 3:14

Ja, ik doe de loonadministratie binnen een (klein) bedrijf, dus weinig bijzonders. Maar ik wil inderdaad wel graag PDL halen, voor de toekomst ook. Goed om te weten dat het pittig is, maar ik ben wel leergierig en vind dit allemaal heel interessant, dus het zal vast wel goedkomen.

Ik had me al ingeschreven, maar toen kwam het overlijden van m`n vader ertussen. Dus heb ik het afgezegd voor nu. Daarom in 2014 maar weer even verder kijken!

VPS lijkt me voor later ook leuk. Kan je dat niet via een thuisstudie doen? Ik ga ook thuis studeren en de examens worden afgenomen op een hoge school hier in de buurt (door heel NL).
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Destino do 29 aug 2013 - 3:25

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 4:53; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Rush do 29 aug 2013 - 3:28

Ja, het is inderdaad allemaal wel vrij prijzig. De cursus soms niet eens, maar dan komt het examengeld nog om te hoek kijken.

Loonadministratie is inderdaad 1 van mijn vele taken en neemt maar een klein deel van al mijn werkzaamheden in beslag. Eens in de maand even alles op een rijtje en zo nu en dan wat dingen uitzoeken en vragen beantwoorden/loonstrookjes uitleggen.

Als je ooit gaat beginnen hoop ik er wel iets over te lezen. Lijkt me leuk! Yes 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Destino do 29 aug 2013 - 3:31

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 4:52; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  SuzieQ do 29 aug 2013 - 3:34

Destino schreef:
SuzieQ schreef:Ik heb zelf uitgerekend dat ik netto 1450 zou willen excl reiskosten. Daar zou ik op zich wel van rond kunnen komen. Omdat het een ander bedrijf en een andere sector is kan ik niet uitrekenen wat ik dan bruto moet vragen. Komen jullie er van rond? Vind het ergens wel een beetje lui voelen om een dag minder te gaan werken. Maar de situatie op mijn huidige werk is zo nijpend dat ik toch niet echt een andere keus heb dan die kans te grijpen.
In welke sector ga je werken als ik vragen mag?
Ik gok dat je hiervoor in een sector werkte waar je een behoorlijk bedrag aan pensioen moest inleveren? Als je namelijk normaal 2700 euro bruto hebt (zonder hoge pensioeninhouding) houd je wel iets meer over dan wat jij nu netto overhoudt...
Welke sector werkte je? Metaal en techniek? Bouw?


Om je nieuwe salaris te berekenen zou je ook rekening moeten houden met het pensioenfonds van de sector waar je in werkt. Je kunt bij je nieuwe baan eventueel aangeven wat je netto wilt overhouden. Iemand van de salarisadministratie kan in een handomdraai een proforma voor je uitdraaien om te zien wat dat dan bruto is smile .
Ik werk nu idd in de metaal en techniek sector en we werken hier met vakantiebonnen. Ruim 1000 euro gaat er bij mij vanaf. Ik denk dat het nieuwe bedrijf ook onder die sector valt, maar volgens mij hanteren ze wel gewoon maandelijkse salarissen. Ik ga sowieso vragen of ik een bruto netto berekening kan krijgen van het salaris wat ze gaan bieden. Op basis van alleen een bruto bedrag kan ik niet beslissen of ik het er mee ga redden.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  SuzieQ do 29 aug 2013 - 3:38

Destino schreef:Lijkt me leuk, zo'n afwisselende baan! smile

Als je aan PDL gaat beginnen kan ik je als tip geven om de oefenexamens goed te oefenen, sommige vragen worden nog weleens herhaald. En dan kun je wennen aan de manier van de vraagstelling.

Dat is goed, mocht ik er ooit aan beginnen. Het is 3 keer een half jaar, dus ook best wel pittig gok ik zo..
Ik ben ook na de Pabo mijn PDB diploma gaan halen, dat was ook wel pittig zo zonder enige economische ervaring (Zelfs geen economie gehad op de middelbare school vanaf de derde of vierde). Ik heb toen ook heel veel oefen examens gemaakt en dat scheelt wel. Ik heb ook de laatste 4 examens zowel 's ochtends als 's avonds gedaan. Dan heb je toch weer 2 kansen en als je zakt, moet je alweer snel een paar maanden wachten tot je weer examen kunt doen. Ik moest 4 onderdelen in een keer doen, dat was echt te veel dus ik heb 2 examens twee keer moeten doen. Maar nu heb ik het binnen!

Nu wil ik mijn MBA gaan halen. Ik heb alvast wat oefenexamens geprint om te kijken wat voor vragen daar in staan. Wordt vast ook weer even pittig! Dan is het wel heel lekker om 1 dag per week vrij te zijn, kan ik dan mooi gaan studeren.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Destino do 29 aug 2013 - 17:44

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 4:53; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

32 uur werken Empty Re: 32 uur werken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum