Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

40+ uur werken?

+4
rapa nui
Primrose
Paper Crown
Sterre
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty 40+ uur werken?

Bericht  Sterre za 18 jun 2011 - 1:51

Ik ben benaderd door een recruiter voor nu blijkt een hele leuke maar pittige functie. Ik heb een gesprek met deze persoon gehad en ze had een goede indruk, waardoor ik nu op gesprek mag bij het bedrijf zelf. Wel heeft ze me gewaarschuwd (of uitgetest ;-) ) hoe ik stond tegenover een functie waarbij er veel van je wordt verwacht en die van tijd tot tijd behoorlijk zwaar is. Werktijden zijn niet 8 uur per dag, maar van 9 tot 18.30 uur.

Momenteel werk ik 32 uur per week. Ik zou het liefst 36 uur gaan werken, om zo toch de flexibiliteit te behouden om af en toe wat te schuiven met je werktijd en vrije dagen. Dat zit er bij dit bedrijf (in het begin) niet in. Ik heb periodes waarin ik in het weekend veel migraine heb. Momenteel gaat dat weer wat beter, maar toch vrees ik wat er gebeurt als ik een dag extra ga werken. Aan de andere kant zou het ook beter kunnen gaan, omdat deze functie veel leuke verantwoordelijkheid met zich meebrengt en ik misschien ook meer uit mezelf kan halen dan in mijn huidige baan. Dat verhoogt het werkplezier en kan misschien ook de stress verminderen.

Is het zwaar om van 32 uur naar 40+ uur te gaan? En hoe houdt je de balans tussen werk en vrije tijd goed als je meer dan 40 uur per week werkt? Ik zou graag wat ervaringen horen!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 2:28

Ik werk van 8.00u tot 19.00u en het valt me behoorlijk zwaar. Ik ben dan pas om 19.15-19.30u thuis, moet nog koken en eten en dan is de dag al bijna voorbij. Het is wel iets waar je goed bij stil moet staan voordat je hiermee instemt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 2:28

Ik werk ook meer dan 40 uur per week. Ik heb nooit minder gewerkt dus ik kan weinig zeggen daarover, maar ik denk dat het vanzelf went.
Balans tussen vrije tijd en werk vind ik eigenlijk wel prima te doen. Ik heb bijvoorbeeld wel een schoonmaakster, daar bespaar ik tijd mee. Ik denk altijd maar zo: mensen met een lange reistijd zijn eigenlijk bijna net zo lang weg van huis! Ik heb maar een reistijd van 10 min, dus dat scheelt enorm. Ik werk normaal gesproken van een uurtje of half 9 tot 7. De tijden verschillen enorm, als t druk is werk ik meer als t rustig is ga ik ook weleens om 5 uur lekker naar huis. Ik ben daar zo aan gewend, dat ik de vrije tijd niet mis(omdat ik niet anders meer weet). Het gaat dus helemaal vanzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 2:43

Ik weet niet of ik voor een baan zou kiezen waarbij ik standaard meer dan 40 uur zou moeten werken. Ik werk nu gemiddeld 35 uur per week en zelfs dat vind ik al pittig.
Maar als dit echt is wat je wilt, het biedt je de uitdaging die je zoekt, kortom: het voelt goed, dan is het zeker het overwegen waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Sterre za 18 jun 2011 - 2:45

Dit zou ook nog 50 min reistijd zijn van deur tot deur. Op zich te doen hoor, maar met al het verwachte overwerken er bij best veel. Aan de ene kant wil ik het gewoon uitproberen of ik dit kan en hoe ik hierin functioneer, maar ergens ben ik ook bang om mezelf voorbij te lopen. Al moet ik eerst überhaupt nog worden aangenomen, maar ik moet hier sowieso over nadenken omdat er natuurlijk meer banen zijn die dit van je vragen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 3:52

Misschien heb je wel zo goed in je werk dat je veel sneller klaar bent. Je hoeft natuurlijk niet iedere dag tot half 7 te blijven. Ik werk weleens een dag heel lang zodat ik de volgende dag vroeg weg kan bijv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Sterre za 18 jun 2011 - 3:59

Ja dat zou ook best kunnen. Het kan ook zijn dat de recruiter mijn reactie wilde testen hoor, en dat het misschien niet elke week zo is dat er veel wordt overgewerkt. Deze week heb ik een gesprek bij het bedrijf zelf, hopelijk wordt ik dan wat wijzer! Sfeer maakt ook al een boel uit vind ik.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 5:36

Weet je wat het is, na verloop van tijd zou het best te doen zijn, maar ik denk dat het in het begin echt zo super zwaar is(althans ik heb dat wel, toen ik opeens fulltime stage ging lopen), kan je het niet opbouwen? Je zou dan van 8 tot half 8 weg zijn, daarna nog koken, wassen,strijken etc en in het weekend ben je dan denk ik echt heel erg moe, ik zou er echt goed over nadenken! Je zou het kunnen aannemen, je hebt een proeftijd en kijken hoe het gaat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Paper Crown za 18 jun 2011 - 5:49

Ik doe dit al 3 jaar, en het valt me heel zwaar. Ik heb als het meezit 1 uur reistijd heen en 1 uur terug, maar soms mis ik net de bus, dan wordt het al snel 1 uur en 20 min en nog maar te zwijgen over de tram waar ik soms een half uur op wacht..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 6:08

Ik werk 50 soms wel 60 uur per week en het is er ongemerkt ingeslopen. Mijn werk is soort van hobby geworden dus daar zit wat overlap, dat ik niet eens merk dat ik werk. Maar merk af en toe toch wel dat t me opbreekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Primrose za 18 jun 2011 - 9:18

Ik zou niet meer dan 36 uur op contract willen hebben, en dan over 4 dagen verdeeld. Nu heb ik 32 uur op contract, werk er meestal 35, bij mn hoofdbaan dan. Ik vind het niet erg om meer te werken, werk namelijk in het weekend regelmatig in de evenementencatering. Dat doe ik als ik er zin in heb en als het uitkomt, omdat ik het leuk vind. Dan werk ik dus soms wel eens 60/70 uur, maar dat is dan wel mijn eigen keuze. Ik vind het heerlijk om doordeweeks ook een dag vrij te zijn, vandaar die 32/36u over 4 dagen.

@TO, vooral met reistijd lijkt me dat best pittig. Ook is het natuurlijk best een verschil met nu. Maar aan de andere kant, als het iets is wat je graag wil dan is het een stuk makkelijker te doen natuurlijk. Lastig!
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  rapa nui za 18 jun 2011 - 10:30

Ik werk officieel 40 uur per week maar wordt vaak 45 uur en is ook wel een periode 50 uur per week geweest. Ik vind mijn werk erg leuk en is inderdaad een soort hobby dus daarom is het werk op zich niet zwaar. Het is ook niet verplicht om die uren te maken dus als ik op een dag geen zin heb maak ik die extra uren niet. In de periodes dat ik 50 uur per week werkte had ik het wel nodig om op de zondag ook echt niets te doen. Gewoon lekker uitslapen, wat lezen, tv kijken, computeren, fietsen oid maar geen sociale verplichtingen/uitjes oid. Echt een dag om bij te komen. Ik heb ook wel eens gehad dat ik op zaterdagochtend ook nog werkte (en dan door de weeks 's avonds ook veel langer doorging) maar toen kwam ik tegen dat ik op het einde van de week erop ook echt af was. Dus dat heb ik afgeleerd om te doen. Ik heb gelukkig amper reistijd. Het lijkt me wel wennen en zeker in het begin zwaar om van 32 uur naar 40+ uur te gaan. Het hangt er ook van af wat je in het weekend en 's avonds thuis ook nog wil/moet doen. Moet/wil je dan nog je complete huishouden perfect doen, heb je kinderen ed dan lijkt het me wel pittig.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  mzcharlotte za 18 jun 2011 - 10:31

Sterre, ik werk ook 40+ uur en eigenlijk, zoals Odilia, weet ik niet beter. Wat ik me af zou vragen, is of je op kantoor (?) aanwezig zou moeten zijn of dat er ook thuiswerk opties zijn. Dat kan enorm schelen natuurlijk.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Emma_ za 18 jun 2011 - 10:40

Ik zou er goed over nadenken wat het voor je gezondheid gaat betekenen als je ineens ruim 8 uur per week meer gaat werken. Vooral omdat je aangeeft in het weekend last te hebben van migraine. Ik weet helemaal niets van migraine af dus sorry als ik iets verkeerds vraag, maar hoe komt het dat je hier alleen in het weekend last van hebt en niet doordeweeks? Mogelijk dat dit een signaal is dat je nu al doordeweeks te hard werkt en dit in het weekend als je je rust pakt eruit komt?


Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 11:33

Ik zou er niet aan beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  minoessepoes zo 19 jun 2011 - 22:58

Ik werkte eerst gemiddels 55 uur in de week, werkdagen 6.15 t/m een uur of 17.30 meestal en dan nog een half uurtje fietsen enkele reis erbij.

Ik vond dat ik dat allemaal wel moest kunnen, plus het huis netjes houden, lekker eten op tafel zetten, er goed uitzien, contacten onderhouden met vrienden en familie die 2 uur reizen van ons vandaan woonden en ook andere sociale contacten onderhouden.
De praktijk was dat ik na 3 maanden volledig afgebrand was en gewoon niet meer kon. Nu heb ik elke woensdag vrij en werk ik gemiddeld zo'n 44 uur in 4 dagen en ik vind het echt een verademing, 1 dag om uit te slapen halverwege de week, wat in huis te doen zodat we op zaterdag minder hoeven en om te relaxen. Dat doe ik nu pas een paar weken maar nu vind ik het heel goed te doen allemaal.

Dus of het te doen is om meer dan 40 uur te werken, ja ik denk het wel, maar je moet je echt afvragen of je het ook wil en ik denk dat je zelf er ook voor moet waken dat je niet structureel flink overwerkt, maar alleen als het niet anders kan. Ik weet dat er mensen zijn die dat zonder moeite doen, maar ik hield het simpelweg gewoon niet vol! Daarnaast denk ik dat het wel een stuk beter te doen is als je je werk leuk vind en je er veel voldoening uit haalt.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Sterre ma 20 jun 2011 - 2:48

Ik heb vanochtend gesprek gehad bij het bedrijf zelf. De functie klinkt echt heel erg gaaf, maar er wordt inderdaad wel veel van je verwacht. Wel zwakten ze de woorden van de recruiter iets af, werkdagen zouden zijn van 8.30u a 9u tot 17.30u a 18.30u. Soms komt het voor dat je een avondje door moet werken, maar dat heb je natuurlijk in veel banen. Het is wel een uur reistijd enkele reis, wat betekent dat ik wel lang van huis zou zijn elke dag, 5 dagen per week.

Ik ben heel eerlijk geweest in het aangeven van onderdelen uit de functie die ik nog moet leren, want het is zoals gezegd een compleet andere branche. Ik wil dat ze een eerlijk beeld van mij hebben voordat ze me door laten gaan, het was wat dat betreft wederzijds aftasten.

Als ik de kans krijg, ga ik hem toch maar grijpen. Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe ik functioneer wanneer ik veel verantwoordelijkheid maar ook veel vrijheid krijg. Met name dat laatste mis ik in mijn huidige baan. Ik heb wel veel vrijheid qua tijd indelen, maar niet in welke thema's ik mee aan de slag ga of hoe ik dingen aanpak.

Thanks voor jullie reacties! In mijn omgeving merk ik (ook) vaak dat mensen na een paar maanden in een zware functie toch problemen krijgen met energie en gezondheid. Ik denk dat dat ook ligt aan grenzen kunnen bewaken, daar ligt dan een mooie uitdaging.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Sterre ma 20 jun 2011 - 2:50

zegmaar_ schreef:Sterre, ik werk ook 40+ uur en eigenlijk, zoals Odilia, weet ik niet beter. Wat ik me af zou vragen, is of je op kantoor (?) aanwezig zou moeten zijn of dat er ook thuiswerk opties zijn. Dat kan enorm schelen natuurlijk.

De recruiter zei dat het zeker mogelijk is om thuis te werken, maar dat in de praktijk bijna niemand dat doet omdat er behoefte is aan structuur. Wel vind ik het fijn om te weten dat die mogelijkheid er is, want als je een dag geen afspraken hebt is dat wel heel lekker op z'n tijd!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Sterre ma 20 jun 2011 - 6:14

Whaa ik ben door! Nu nog een case maken, en als die goed verloopt heb ik misschien wel een (zeerrr uitdagende) baan Very Happy

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  mzcharlotte ma 20 jun 2011 - 8:58

Gefeliciteerd joh! Je kan beter het geprobeerd hebben, dan je later voor je kop slaan dat je het niet heb geprobeerd. Toi toi toi!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Flinder wo 22 jun 2011 - 6:01

Gefeliciteerd, spannend zeg! Het lijkt me behoorlijk pittig maar het is het proberen waard denk ik! smile
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Sterre do 23 jun 2011 - 22:43

Thanks Flinder en ZegMaar! Maar ehm.. ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ga niet verder in deze sollicitatie. Ik merkte gedurende de week dat het idee om daar te werken me ontzettend benauwde. Niet eens perse het aantal uren, maar wel de verwachte werkdruk en de competitieve, prestatie gerichte sfeer en de thema's (o.a. pen.sioenen...) waar ik niet in thuis ben. Ik voel me nu opeens ook zo opgelucht!

Het is wel moeilijk om naar je gevoel te luisteren, want ik heb tenslotte ook een baan nodig over een paar maanden. Maar ik wil wel een baan waar ik blij van denk te worden, en niet iets waar ik bij voorbaat al stress van krijg. Ik heb gelukkig ook nog wat andere dingen lopen smile. Pfiew ik voel me echt 10 kilo lichter nu, how stupid! Haha.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Flinder vr 24 jun 2011 - 6:33

Fijn dat je er uit bent! Je gevoel zegt vaak al genoeg he!
Toen ik een tijdje werkloos was ben ik ook aan een baan gevonden waar ik eigenlijk van te voren al van wist dat ik daar niet gelukkig van zou worden (maar ja ik moest echt een baan!). Daarna een hoop stress gehad en ben aan het einde van mijn proeftijd al weer weggegaan. Toen even rustig gezocht en nu een heerlijke baan waarin ik lekker mezelf kan zijn!

Je hebt nog even! smile
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Sterre vr 24 jun 2011 - 10:49

Wat fijn dat het nu wel zo bevalt! Goed om te lezen smile. Ik had eerst helemaal niet zo door dat ik deze baan eigenlijk niet zag zitten. Maar gedurende de week merkte ik dat ik het er letterlijk benauwd van kreeg, zo stom!

Nu kan ik me nog net permitteren om nog even te 'wachten' op een baan die beter bij me past, maar als dit een paar maanden later had gespeeld was ik er wel helemaal voor gegaan denk ik. Gelukkig heb ik binnenkort weer een gesprek bij een bedrijf wat me leuker lijkt, en dit weekend ga ik weer wat brieven er uit doen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 2:37

ik denk inderdaad dat dit de juiste keuze is voor jou, ik ben blij dat het zo'n opluchting voor je is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

40+ uur werken? Empty Re: 40+ uur werken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum