4x9 werken
+10
RYW
Darius
Annie24
Susan
Flower_L
Pussycat
Fearie
Clapperdie
frolic
chipa
14 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: 4x9 werken
Ik werk ook 4x9 en vind het héérlijk. Nu heb ik wel het voordeel dat mijn vriend in de horeca werkt. Daardoor moet Y. maar 2 dagen naar het kdv. Het ziet er bij ons als volgt uit:
In de even weken:
ma-dag: ik werk overdag + papa werkt overdag, Y. kdv
di-dag: ik werk overdag + papa werkt overdag en moet 's avonds trainen (voetbal), Y. kdv
wo-dag: ik vrij, papa werkt 's vonds. We zijn dus de hele dag met z'n drietjes
do-dag: ik werk overdag + papa is heel de dag vrij, moet alleen 's avonds trainen (voetbal)
vr-dag: ik werk overdag + papa werkt 's avonds
za-dag: ik vrij + papa werkt overdag
zo-dag: beiden vrij, papa moet voetballen
In de oneven weken:
ma-dag, di-dag, wo-dag, do-dag, zo-dag zijn hetzelfde
vr-dag: ik werk overdag, papa is heel de dag vrij
za-dag: ik vrij + papa werkt 's avonds
De avonddienst van mijn vriend is van 18.00 tot sluit om 02.00 uur, dan nog opruimen en hij ligt dan rond 04.00 uur in bed.
Op woensdag zijn we overdag dus met z'n drietjes vrij en doen we wat leuks. Op donderdag en vrijdag heeft mijn vriend papadag en die vindt het geweldig.
Ik persoonlijk zou niet minder willen werken. Vind het geweldig als ik weer naar mijn werk mag, maar heb het dan ook super naar mijn zin. Tuurlijk is het wel eens zwaar, maar daar heb ik zelf voor gekozen. Mijn vriend of ik zouden ook iets minder kunnen gaan werken, maar willen dat beiden zelf niet en op deze manier kunnen we het prima oplossen. Ik heb mijn mama-dagen in het weekend (want papa is werken of een deel van de dag op de voetbal) en mijn vriend heeft zijn papa-dagen op donderdag en vrijdag. Oja...mijn werk is ongeveer 10 minuutjes met de auto als ik pech heb en 5 minuutjes als ik alle stoplichten mee heb en geen vervelende mensen die 30 rijden waar je 60 mag
In de even weken:
ma-dag: ik werk overdag + papa werkt overdag, Y. kdv
di-dag: ik werk overdag + papa werkt overdag en moet 's avonds trainen (voetbal), Y. kdv
wo-dag: ik vrij, papa werkt 's vonds. We zijn dus de hele dag met z'n drietjes
do-dag: ik werk overdag + papa is heel de dag vrij, moet alleen 's avonds trainen (voetbal)
vr-dag: ik werk overdag + papa werkt 's avonds
za-dag: ik vrij + papa werkt overdag
zo-dag: beiden vrij, papa moet voetballen
In de oneven weken:
ma-dag, di-dag, wo-dag, do-dag, zo-dag zijn hetzelfde
vr-dag: ik werk overdag, papa is heel de dag vrij
za-dag: ik vrij + papa werkt 's avonds
De avonddienst van mijn vriend is van 18.00 tot sluit om 02.00 uur, dan nog opruimen en hij ligt dan rond 04.00 uur in bed.
Op woensdag zijn we overdag dus met z'n drietjes vrij en doen we wat leuks. Op donderdag en vrijdag heeft mijn vriend papadag en die vindt het geweldig.
Ik persoonlijk zou niet minder willen werken. Vind het geweldig als ik weer naar mijn werk mag, maar heb het dan ook super naar mijn zin. Tuurlijk is het wel eens zwaar, maar daar heb ik zelf voor gekozen. Mijn vriend of ik zouden ook iets minder kunnen gaan werken, maar willen dat beiden zelf niet en op deze manier kunnen we het prima oplossen. Ik heb mijn mama-dagen in het weekend (want papa is werken of een deel van de dag op de voetbal) en mijn vriend heeft zijn papa-dagen op donderdag en vrijdag. Oja...mijn werk is ongeveer 10 minuutjes met de auto als ik pech heb en 5 minuutjes als ik alle stoplichten mee heb en geen vervelende mensen die 30 rijden waar je 60 mag
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn eten staat op....dus even kort.
Weet je waar de crux zit? Je hebt nog geen werk gehad waar je het naar je zin hebt gehad, waar je met plezier naar toe gaat, waar je jezelf kunt ontwikkelen. In ieder geval, niet in de tijd dat je moeder bent. Je hebt dus nog niet kunnen ervaren hoe het is om je kind 'met plezier' weg te brengen, en dan zijn vier dagen veel. Dan zijn zelfs twee of drie dagen veel.
Je zult zien dat als je het wel naar je zin hebt, je vier dagen niet te veel vindt.
Weet je waar de crux zit? Je hebt nog geen werk gehad waar je het naar je zin hebt gehad, waar je met plezier naar toe gaat, waar je jezelf kunt ontwikkelen. In ieder geval, niet in de tijd dat je moeder bent. Je hebt dus nog niet kunnen ervaren hoe het is om je kind 'met plezier' weg te brengen, en dan zijn vier dagen veel. Dan zijn zelfs twee of drie dagen veel.
Je zult zien dat als je het wel naar je zin hebt, je vier dagen niet te veel vindt.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Daar heb je zeker een punt Darius! Zegt mijn man ook de hele tijd. Zo jammer dat mijn eerste echte baan gelijk zo knudde is. Hopelijk gaat het vanaf maart beter bij mijn nieuwe baan en krijg ik wat meer rust in mijn houd wat betreft de opvang van F.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind iemand niet een slechte moeder of vader omdat hij of zij moet werken maar ik vind wel dat de balans goed moet zijn. Als een kindje meer dagen bij de opvang is dan dat de ouders voor een kindje zorgen, bijvoorbeeld 4 dagen opvang en 3 dagen ouders dan heb ik daar wel mijn vraagtekens bij.
Ik vraag me ook af waarom sommige ouders ervoor kiezen om zoveel te werken.
Ik vraag me ook af waarom sommige ouders ervoor kiezen om zoveel te werken.
Gast- Gast
Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Gast- Gast
Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Hoezo MOETEN? Dan richt je het leven zo in zodat je minder MOET. En gewoon omdat ze het leuk vinden gaat bij mij niet op. Dus je vind een leuke baan belangrijker dan voor je kind te zorgen, dat laat je dan maar door een ander doen? Lekker egoistisch.
Laatst aangepast door Shoesdontlie op wo 8 feb 2012 - 20:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Hoezo MOETEN? Dan richt je het leven zo in zodat je minder MOET. En gewoon omdat ze het leuk vinden gaat bij mij niet op. Dus je vind een belangrijke baan belangrijker dan voor je kind te zorgen, dat laat je dan maar door een ander doen? Lekker egoistisch.
Lekker kortzichtig.
Darius- Ratel
Waarom kortzichtig?
Ik heb het niet over mensen die werken hé (je moet tegenwoordig wel) maar over mensen die beide fulltime werken en hun kind 4 a 5 dagen wegbrengen omdat ze de verantwoordelijkheid die komt kijken bij hun baan vanzelfsprekender lijken te vinden dan de verantwoordelijkheid die ze hebben voor hun kind.
Ik heb het niet over mensen die werken hé (je moet tegenwoordig wel) maar over mensen die beide fulltime werken en hun kind 4 a 5 dagen wegbrengen omdat ze de verantwoordelijkheid die komt kijken bij hun baan vanzelfsprekender lijken te vinden dan de verantwoordelijkheid die ze hebben voor hun kind.
Laatst aangepast door Shoesdontlie op wo 8 feb 2012 - 20:50; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Haha, nou inderdaad Darius. Dan zullen al die fulltimers in de landen om ons heen (waar parttime werken vrijwel niet voor komt) ook wel egoïstisch zijn dan.
Gast- Gast
Jij weet niet waarom ouders meer werken dan ze hun kind naar de creche brengen. Misschien moeten ze financieel wel.
Naar mijn mening kom jij te snel met de uitspraak: 'Ouders vinden zichzelf of hun baan belangrijker dan hun kind'.
Naar mijn mening kom jij te snel met de uitspraak: 'Ouders vinden zichzelf of hun baan belangrijker dan hun kind'.
Darius- Ratel
Jolicious schreef:Haha, nou inderdaad Darius. Dan zullen al die fulltimers in de landen om ons heen (waar parttime werken vrijwel niet voor komt) ook wel egoïstisch zijn dan.
Inderdaad, Nederland staat in de top 3 van landen waar het meeste parttime gewerkt wordt.
Daarbij is ook onderzocht dat ouders van nu meer effectieve tijd met hun kind doorbrengen dan moeder in de jaren vijftig met hun kind doorbrachten, terwijl ze fulltime thuis waren.
Darius- Ratel
Sommige ouders zijn gelukkiger wanneer ze ook voldoening halen uit e.g. carriere, en een kind heeft meer aan een gelukkige ouder, dan aan een ouder wie zich niet prettig voelt.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik heb mijn bericht aangepast en zag later dat jullie hadden gereageerd op mijn vraag. Ik heb jullie reacties gelezen en ik blijf het zo voelen.
Darius, gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!
Darius, gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!
Gast- Gast
Whaha wat een opmerking? Dus als je 4 dagen werkt ben je egoïstisch? omg..Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Hoezo MOETEN? Dan richt je het leven zo in zodat je minder MOET. En gewoon omdat ze het leuk vinden gaat bij mij niet op. Dus je vind een leuke baan belangrijker dan voor je kind te zorgen, dat laat je dan maar door een ander doen? Lekker egoistisch.
Gast- Gast
Zo is het toch ook een nette, respectvolle reactie? Iedereen mag z'n eigen mening hebben. En jouw mening dat beide ouders 5 dagen werken en dat kinderen 5 dagen naar de creche gaan, kan ik ook heel ernstig over twijfelen, maar het zal ongetwijfeld met een reden zijn.
bedankt voo je felicitatie!
bedankt voo je felicitatie!
Darius- Ratel
Shoesdontlie schreef:Waarom kortzichtig?
Natuurlijk heb je keuzes die je kunt maken, maar om sommige gevallen is het gewoon beter om (tijdelijk) meer te werken. Als je een studie in combinatie met een baan doet bijvoorbeeld, als je anders niet op de arbeidsmarkt komt of omdat je je huis anders moet verkopen en je met meerdere kleine kinderen in een kleiner huis komt bijvoorbeeld.
Ik vind het ook nogal kortzichtig van je om het zomaar op deze manier te stellen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Shoesdontlie schreef:Waarom kortzichtig?
Natuurlijk heb je keuzes die je kunt maken, maar om sommige gevallen is het gewoon beter om (tijdelijk) meer te werken. Als je een studie in combinatie met een baan doet bijvoorbeeld, als je anders niet op de arbeidsmarkt komt of omdat je je huis anders moet verkopen en je met meerdere kleine kinderen in een kleiner huis komt bijvoorbeeld.
Ik vind het ook nogal kortzichtig van je om het zomaar op deze manier te stellen.
Daarbij, als je kinderen zien dat jij als ouder ergens hard voor werkt, leren ze daar ook heel veel van, zoals bijvoorbeeld doorzettingsvermogen.
Darius- Ratel
Rejoy. schreef:Shoesdontlie schreef:Waarom kortzichtig?
Maar dan doe je het toch niet omdat je het leuker vindt of je baan belangrijker vindt?
Gast- Gast
Zelda schreef:Whaha wat een opmerking? Dus als je 4 dagen werkt ben je egoïstisch? omg..Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Nee, als je ervoor kiest om je kind 4 of 5 dagen weg moet brengen terwijl je in de mogelijkheid bent om dit niet te hoeven doen dan ben je egoistisch. omg...
Gast- Gast
Darius schreef:Rejoy. schreef:Shoesdontlie schreef:Waarom kortzichtig?
Daarbij, als je kinderen zien dat jij als ouder ergens hard voor werkt, leren ze daar ook heel veel van, zoals bijvoorbeeld doorzettingsvermogen.
Hard werken zien je kinderen niet, dat zien alleen je collega's. Je kinderen zien alleen dat jij ze wegbrengt. (Nog een kortzichtige reactie van mij.) Doorzettingsvermogen zit hem niet in het aantal uren dat je werkt.
Gast- Gast
Dan nog blijft mijn mening hetzelfde. Ik vind het erg kortzichtig om te stellen dat je egoïstisch bent als je je kind 4 dagen naar een opvang brengt.Shoesdontlie schreef:Zelda schreef:Whaha wat een opmerking? Dus als je 4 dagen werkt ben je egoïstisch? omg..Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Nee, als je ervoor kiest om je kind 4 of 5 dagen weg moet brengen terwijl je in de mogelijkheid bent om dit niet te hoeven doen dan ben je egoistisch. omg...
Gast- Gast
Zelda schreef:Dan nog blijft mijn mening hetzelfde. Ik vind het erg kortzichtig om te stellen dat je egoïstisch bent als je je kind 4 dagen naar een opvang brengt.Shoesdontlie schreef:Zelda schreef:Whaha wat een opmerking? Dus als je 4 dagen werkt ben je egoïstisch? omg..Shoesdontlie schreef:Jolicious schreef:Omdat ze financieel moeten. Of omdat ze hun functie niet kunnen uitvoeren in minder dan 4 dagen. Of omdat ze het gewoon leuk vinden. ;-)
Egoistisch naar "de kinderen" toe dan of blijft je mening zo ;-)? Uiteraard heeft iedereen recht op zijn of haar mening toch?
Gast- Gast
Wat is er in hémelsnaam nou egoïstisch aan als je gewoon goede en leuke opvang hebt voor je kind? Mijn zoon ging tot voor de zomer ook 4 dagen naar de opvang (kdv en gastouder), hij had het echt geweldig naar zijn zin hoor. En waarom was dit zo? Omdat wij financieel wel moesten.
Gast- Gast
Shoesdontlie schreef:Darius schreef:Rejoy. schreef:Shoesdontlie schreef:Waarom kortzichtig?
Hard werken zien je kinderen niet, dat zien alleen je collega's. Je kinderen zien alleen dat jij ze wegbrengt. (Nog een kortzichtige reactie van mij.) Doorzettingsvermogen zit hem niet in het aantal uren dat je werkt.
Niet in elke branche zien je collega's dat je hard werkt. Ik zie mijn collega's maar eens in de zes weken, weten zij veel wat ik uitvreet?
Ik werk en ik studeer. En wellicht zijn mijn kinderen nu nog te jong, maar als mijn man met ze naar de speeltuin gaat en ik blijf thuis om te studeren, dan zien zij wel dat ik er hard voor werk.
Darius- Ratel
ik snap op zich ook wel weer wat shoesdontlie bedoelt. Waarom kies je er vrijwillig voor (dus niet omdat het financieel moet o.i.d.) om zoveel te gaan werken, als je op die momenten ook bij je kinderen kunt zijn? Wat voor meerwaarde geeft zoveel werken als het niet moet boven het bij je kinderen zijn? Waarom kies je er dan niet voor om meer bij je kinderen te zijn?
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: