Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werken en WW

+3
Ella
M@niek
Rapunzel
7 plaatsers

Ga naar beneden

Werken en WW Empty Werken en WW

Bericht  Rapunzel di 25 sep 2012 - 21:06

Ik ontvang sinds 3 weken een WW uitkering op fulltime basis nadat mijn arbeidscontract niet is verlengd. Nu heb ik gister buiten het werkbedrijf om een aanbod gekregen voor een tijdelijke baan ter vervanging van ziekte. Het zou gaan om een functie van 2 dagen per week, deze kan ineens stoppen wanneer de zieke weer beter is.
Ik heb de functie in de eerste instantie afgewezen maar ik mocht nog terugbellen als ik me bedacht.
Ik twijfel nu heel erg of ik deze baan niet toch moet aannemen. Ik wil wel graag werken, maar welke gevolgen heeft dit voor mijn WW-uitkering? Ik lees op de site van het UWV dat ik in principe elk aanbod voor werk moet aannemen, dus ik durf niet zo goed te bellen met deze vraag omdat ze dan misschien zeggen dat ik het moet doen. Bovendien zou ik graag 40 uur werken en niet in een tijdelijke baan waar ik dalijk weer weg moet wanneer ik een beetje ben ingeleerd.
Wat kan ik het beste doen?
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  M@niek di 25 sep 2012 - 21:44

Maar als het voor 2 dagen krijg je de rest gewoon aangevuld van het uwv. Ik heb ook lange tijd in de ww gezeten en werkte toen voor 8uur in de week en de rest kreeg ik aangevuld. Je moet er wel rekening mee houden dat je voor de overige uren door moet solliciteren.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Rapunzel di 25 sep 2012 - 22:12

Maar als ik dat dus goed begrijp, levert werken evenveel op als thuisblijven aangezien het bedrag wordt aangevuld?
Ik werk natuurlijk graag, maar ik ik doe het natuurlijk ook omdat het iets extra's oplevert aangezien ik er veel moeite en tijd moet insteken.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Gast di 25 sep 2012 - 22:30

Je bedrag wordt aangevuld tot het WW-bedrag dat je nu krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 1:35

Fruity schreef:Je bedrag wordt aangevuld tot het WW-bedrag dat je nu krijgt.

**

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Ella wo 26 sep 2012 - 2:41

Rapunzel schreef:Maar als ik dat dus goed begrijp, levert werken evenveel op als thuisblijven aangezien het bedrag wordt aangevuld?
Ik werk natuurlijk graag, maar ik ik doe het natuurlijk ook omdat het iets extra's oplevert aangezien ik er veel moeite en tijd moet insteken.

Klopt!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Gast wo 26 sep 2012 - 3:05

**

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  luisa wo 26 sep 2012 - 3:46

Volgens mij klopt het, maar ik neem aan dat het wel op de site van uwv te vinden is.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Rapunzel wo 26 sep 2012 - 4:02

Ik heb zojuist naar dat bedrijf gebeld om te informeren naar een proefdag. Ze zouden me nog terugbellen, maar ik ben het thuiszitten zó zat dat ik liever 2 dagen ga werken, ook al schiet ik daar financieel niets mee op. Misschien willen ze me nog wel eens voor vast aannemen als het goed gaat. Ondertussen blijf ik gewoon solliciteren.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Rouxxxe wo 26 sep 2012 - 7:40

Ik denk dat het een goede beslissing is om het te doen. Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, kreeg WW op basis van 30 uur (dat is wat ik daarvoor gewerkt heb.) Ik kreeg toen een baan aangeboden voor 16 uur, 4 ochtenden. Ik was het thuis zitten ook helemaal zat en was al heel blij dat ik weer een beetje ritme kreeg enzo. Ondertussen solliciteerde ik ook door, maar twee maanden later bleken er op mn werk extra uren vrij te komen en kon ik daar voor 32 uur aan het werk en kon ik dus uit de WW! Wat ik wil zeggen; wie weet waar je nog inrolt of wat er nog vrij komt en anders kan je idd altijd doors olliciteren.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  TukTuk wo 26 sep 2012 - 9:29

Ella schreef:
Rapunzel schreef:Maar als ik dat dus goed begrijp, levert werken evenveel op als thuisblijven aangezien het bedrag wordt aangevuld?
Ik werk natuurlijk graag, maar ik ik doe het natuurlijk ook omdat het iets extra's oplevert aangezien ik er veel moeite en tijd moet insteken.

Klopt!

Het klopt niet helemaal.. Ligt er aan hoeveel je gaat verdienen met die 2 dagen, want je WW is slechts 70% van je laatste loon, dus als je loon ongeveer gelijk zou zijn aan je vorige loon, verdien je die 2 dagen dus ook meer dan met je WW.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Annemie wo 26 sep 2012 - 21:06

Ik zit ook in de ww en krijg de uren die ik niet werk ook aangevuld, ik krijg ww voor 24 uur en werk bijvoorbeeld 16 uur in de week (ik werk als oproepkracht), dan krijg ik dus van 16 uur loon en van 8 uur ww, dan houd je dus altijd meer over, omdat die 8 uur ww maar 70% is en die 16 uur volledig loon. Dus ik zou het wel doen als ik jou was.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Rapunzel wo 26 sep 2012 - 22:00

Ik ben net gebeld dat ze helaas al iemand anders hebben gevonden voor de functie, maar toch bedankt voor alle reacties, nu weet ik in de toekomst meteen hoe het werkt als ik iets aangeboden krijg.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken en WW Empty Re: Werken en WW

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum