4x9 werken
+10
RYW
Darius
Annie24
Susan
Flower_L
Pussycat
Fearie
Clapperdie
frolic
chipa
14 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
4x9 werken
Momenteel werk ik 4 dagen per week, 32 uur. Deze baan bevalt me absoluut niet dus ben overgestapt naar een ander bedrijf waar ik dus volgende maand ga beginnen. Alleen is het wel 4x9 en een reistijd van 5 kwartier. Betekent dus dat ik vaak pas laat thuis ben rond 18:45. Mijn man heeft dit jaar ouderschapsverlof opgenomen en werkt ook 4 dagen per week en is doordeweeks wel rond 17:15 thuis. Na mijn inwerkperiode heb ik wel de optie om 1 dag per week thuis te werken. Dit zou ik dan kunnen doen op de dag dat F naar het kdv gaat. Dan kan ik rustig werken en hem toch weer lekker vroeg in de middag ophalen.
F gaat 2 dagen per week naar de opvang en 1 dag per week naar mijn ouders.
Op zich denk ik dus best ok geregeld. Maar waarom voel ik me dan toch zo'n slechte moeder?! Ik zou gewoon zo graag meer tijd met mijn kindje willen doorbrengen, maar het is gewoon als starter heel moeilijk een baan te vinden en dan ook nog eens parttime. Gelukkig is mijn man wel vroeg thuis doordeweeks en een hele dag per week, maar toch. Ik kan de hele dag wel
Moest het echt even kwijt.
F gaat 2 dagen per week naar de opvang en 1 dag per week naar mijn ouders.
Op zich denk ik dus best ok geregeld. Maar waarom voel ik me dan toch zo'n slechte moeder?! Ik zou gewoon zo graag meer tijd met mijn kindje willen doorbrengen, maar het is gewoon als starter heel moeilijk een baan te vinden en dan ook nog eens parttime. Gelukkig is mijn man wel vroeg thuis doordeweeks en een hele dag per week, maar toch. Ik kan de hele dag wel
Moest het echt even kwijt.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: 4x9 werken
Maar dan ben je toch helemaal geen slechte moeder ! jullie hebben het prima geregeld zo , en als je het voor jezelf teveel vind dan kun je altijd vacatures in de gaten blijven houden die dichterbij zijn - minder uren hebben.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Het maakt je echt geen slechte moeder, maar ik kan me voorstellen dat het rot aanvoelt om zoveel weg te zijn.
Gast- Gast
Krijg nu een jaarcontract, en met 1 dag thuiswerken is het misschien ook wat beter te behappen over een paar maanden.Maar wil zeker daarna praten over 4x8 ipv 4x9. Of misschien zelfs terug naar 3x9. Maar dat is dan over een jaar. Mijn moederhart doet gewoon zeer.
chipa- Prater
Ik ga na mijn verlof 32 uur werken. 4 dagen op kantoor. Zou eventueel thuis kunnen werken maar vind ik in mijn functie (management assistente) niet handig dus ga dat ook niet doen. Mijn vriend probeert om vanaf volgend jaar 32 uur te gaan werken maar weet niet of dit mogelijk is.
Dus ons kindje gaat zometeen 3 dagen naar de opvang en 1 dag komt mijn moeder.
Tja mensen in onze omgeving hebben het er moeilijker mee dan wijzelf. Maar dat komt misschien nog als de kleine geboren is. Maar als ik 24 uur ga werken moet ik naar een andere functie en wordt het een stuk minder uitdagend.
Vind niet dat je daardoor een slechte moeder bent. Je zorgt toch voor goede opvang?
Tja mensen in onze omgeving hebben het er moeilijker mee dan wijzelf. Maar dat komt misschien nog als de kleine geboren is. Maar als ik 24 uur ga werken moet ik naar een andere functie en wordt het een stuk minder uitdagend.
Vind niet dat je daardoor een slechte moeder bent. Je zorgt toch voor goede opvang?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Wat je zegt clapperdie klopt wel; iemand in mijn omgeving maakte deze opmerking: "ach hij is het wel gewend om 's ochtends gedumpt te worden en pas 's avonds weer opgehaald te worden"
Deed zo'n zeer die opmerking!
chipa- Prater
Clapperdie schreef:Ik ga na mijn verlof 32 uur werken. 4 dagen op kantoor. Zou eventueel thuis kunnen werken maar vind ik in mijn functie (management assistente) niet handig dus ga dat ook niet doen. Mijn vriend probeert om vanaf volgend jaar 32 uur te gaan werken maar weet niet of dit mogelijk is.
Ik werk nu ook 32 uur, wil ook wel thuis werken, maar dat is ook in mijn functie bijna niet nodig. Mijn vriend is gelukkig 1 dag in de week vrij en heeft dan zijn papa dag.
Onze zoon gaat ook 3 dagen naar de kdv, in het begin had ik hetzelfde gevoel en voelde ik me ook een slechte moeder. Maar dat ben je niet en ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heerlijk vind om 4 dagen te werken, al ben ik wel aan het kijken naar een baan met hetzelfde inkomen voor minder uren.
Heb nu hetzelfde als clapperdie, minder uren is minder uitdaging en mijn dossiers zijn niet in 24 uur te behandelen.
Je bent en blijft een goede moeder, een leuke opvang is ook goed voor je kindje.
@ Chipa, kan me voorstellen dat zo'n opmerking pijn doet (ik kreeg ook zo'n soort opmerking, notabene van mijn eigen moeder!) Maar toch ben ik er van overtuigd dat ik het goed doe (en zo moet je zelf ook denken).
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Die opmerking kwam van mijn vader. Daardoor deed het ook best zeer.
Ik heb ook niet het idee dat F er ongelukkig van wordt/is. Maar toch blijft het knagen.
Ik heb ook niet het idee dat F er ongelukkig van wordt/is. Maar toch blijft het knagen.
chipa- Prater
chipa schreef:Wat je zegt clapperdie klopt wel; iemand in mijn omgeving maakte deze opmerking: "ach hij is het wel gewend om 's ochtends gedumpt te worden en pas 's avonds weer opgehaald te worden"
Zo die persoon had van mij een klap voor d'r kop gehad.
Je moet toch geld binnen brengen en al doe je het niet voor geld. Dat is je ook goed recht.
Maar als jij jezelf er niet prettig bij voelt dan zou ik er voor zover het mogelijk is er wel iets aan veranderen.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ja mijn schoonouders kwamen met die opmerkingen. Wel de opvang afkraken (omdat er naar hun mening te veel kindjes uit andere culturen zitten en de leiders ook) maar niet met een oplossing komen...
Ter info: mijn schoonouders wonen bij ons in de straat en mijn schoonmoeder werkt niet. Zou dus best een dagje kunnen oppassen (is nog heel vitaal) maar heeft aangegeven dat ze wekelijks wilt oppassen maar wel als we eens in nood zitten.. Geen probleem natuurlijk maar dan stel ik het niet op prijs dat er zo slecht over gesproken wordt.
Ter info: mijn schoonouders wonen bij ons in de straat en mijn schoonmoeder werkt niet. Zou dus best een dagje kunnen oppassen (is nog heel vitaal) maar heeft aangegeven dat ze wekelijks wilt oppassen maar wel als we eens in nood zitten.. Geen probleem natuurlijk maar dan stel ik het niet op prijs dat er zo slecht over gesproken wordt.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Dat soort opmerkingen zijn ook gewoon zo gemeen!
Toen ik net bevallen was zaten mijn man en vader te hele tijd te zeuren dat ik werk moest zoeken e.d. Heb ik werk gevonden krijg ik zo'n opmerking!
Is ook nooit goed he. Als je niet werkt hebben ze wel wat te zeggen want ja de hele dag thuiszitten is ook niets he, werk je een paar dagen dan is het weer van dat je geen bijzonder werk zal doen, en werk je 4-5 dagen dan is het weer te veel. Pfft.
Laat iedereen het lekker voor zichzelf uitzoeken en bepalen zeg. Irriteert me ook van mezelf dat ik het me zo aantrek.
Toen ik net bevallen was zaten mijn man en vader te hele tijd te zeuren dat ik werk moest zoeken e.d. Heb ik werk gevonden krijg ik zo'n opmerking!
Is ook nooit goed he. Als je niet werkt hebben ze wel wat te zeggen want ja de hele dag thuiszitten is ook niets he, werk je een paar dagen dan is het weer van dat je geen bijzonder werk zal doen, en werk je 4-5 dagen dan is het weer te veel. Pfft.
Laat iedereen het lekker voor zichzelf uitzoeken en bepalen zeg. Irriteert me ook van mezelf dat ik het me zo aantrek.
chipa- Prater
Mijn vader zei tegen mijn zwager toen zijn zoon net was overleden (notabene op de begrafenis) ; 'Zo, wanneer ga jij weer werken?' Schoot ons ook echt lichtelijk in het verkeerde keelgat.
Als JIJ het teveel vindt, dan moet je daar wat aan doen. Het maakt je niet per definitie een slechte moeder, jij werkt ook omdat je je kindje alles wilt geven en goed voor hem wilt zorgen. Zelf zou ik het wel veel te veel vinden, maar ja ik werk in de kinderopvang, dus ik kan daar sneller een paar uur minder werken.
Overigens zou ik het wel heel dubbel vinden als ik thuis aan het werk was en om toch mijn kindje naar het kdv te brengen, het is vast wel nodig, maar ik zou er toch een dubbel gevoel bij hebben, thuis zijn en kindje niet thuis. Kan je ook niet s'avonds thuis werken, als je kleintje slaapt? Dat je bijv. alleen op je thuiswerkdag een ochtendje nog maar hoeft te werken thuis?
Als JIJ het teveel vindt, dan moet je daar wat aan doen. Het maakt je niet per definitie een slechte moeder, jij werkt ook omdat je je kindje alles wilt geven en goed voor hem wilt zorgen. Zelf zou ik het wel veel te veel vinden, maar ja ik werk in de kinderopvang, dus ik kan daar sneller een paar uur minder werken.
Overigens zou ik het wel heel dubbel vinden als ik thuis aan het werk was en om toch mijn kindje naar het kdv te brengen, het is vast wel nodig, maar ik zou er toch een dubbel gevoel bij hebben, thuis zijn en kindje niet thuis. Kan je ook niet s'avonds thuis werken, als je kleintje slaapt? Dat je bijv. alleen op je thuiswerkdag een ochtendje nog maar hoeft te werken thuis?
Gast- Gast
Ik zou dat juist de ideale situatie vinden, allebei 4 dagen werken. Zo'n opmerking van je vader kan zeker hard aankomen, hoe hadden zij het vroeger geregeld? Ik krijg ook wel eens dat soort opmerkingen als ik zeg dat ik studie, werk en kind combineer en dus de nodige uren maak. Maar dat soort opmerkingen krijg ik eigenlijk alleen van wat oudere mensen. En je moet ook maar zo denken: 30 jaar geleden was het bij wijze van heel anders, toen kwam het weinig voor dat vrouwen ook gewoon aan het werk waren. Tijden veranderen (gelukkig wel), mannen en vrouwen doen vaak allebei een opleiding en willen dus ook gewoon werken in een functie die hoort bij de opleiding die ze hebben gedaan.
Ga je nou vooral niet schuldig voelen omdat je 4 dagen werkt, omdat een ander vindt dat je je kind dan dumpt. Is echt onzettende onzin. Als jij minder wilt werken in de toekomst en je kan dat voor elkaar krijgen, is dat prima. Wil je dat niet, is het ook goed.
Ga je nou vooral niet schuldig voelen omdat je 4 dagen werkt, omdat een ander vindt dat je je kind dan dumpt. Is echt onzettende onzin. Als jij minder wilt werken in de toekomst en je kan dat voor elkaar krijgen, is dat prima. Wil je dat niet, is het ook goed.
Gast- Gast
Parel schreef:Overigens zou ik het wel heel dubbel vinden als ik thuis aan het werk was en om toch mijn kindje naar het kdv te brengen, het is vast wel nodig, maar ik zou er toch een dubbel gevoel bij hebben, thuis zijn en kindje niet thuis. Kan je ook niet s'avonds thuis werken, als je kleintje slaapt? Dat je bijv. alleen op je thuiswerkdag een ochtendje nog maar hoeft te werken thuis?
Oh, dat heb ik helemaal niet. Ik voel me dan niet schuldig, omdat ik weet waar ik voor bezig ben en dat ook gewoon moet gebeuren. En ik krijg dat niet voor elkaar als mijn zoon thuis rond loopt.
Gast- Gast
Overigens voel ik heel erg de behoefte om zoveel mogelijk bij mijn kleintje te zijn en is het financieel ook mogelijk.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Parel schreef:Overigens zou ik het wel heel dubbel vinden als ik thuis aan het werk was en om toch mijn kindje naar het kdv te brengen, het is vast wel nodig, maar ik zou er toch een dubbel gevoel bij hebben, thuis zijn en kindje niet thuis. Kan je ook niet s'avonds thuis werken, als je kleintje slaapt? Dat je bijv. alleen op je thuiswerkdag een ochtendje nog maar hoeft te werken thuis?
Oh, dat heb ik helemaal niet. Ik voel me dan niet schuldig, omdat ik weet waar ik voor bezig ben en dat ook gewoon moet gebeuren. En ik krijg dat niet voor elkaar als mijn zoon thuis rond loopt.
Dat snap ik dan ook weer wel hoor, ik heb sowieso nog nooit de mogelijkheid gehad tot thuiswerken en ik vind aan thuiswerken (lijkt mij) allebei zijn voor en nadelen zitten.
Gast- Gast
Ik heb sowieso niet het gevoel dat ik zo veel mogelijk bij mijn kind moet zijn. Nooit gehad ook. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel fijn en leuk. Maar ik vind het ook heel fijn en leuk als ik gewoon voor mezelf bezig kan (studie/werk) en ik tijd besteed aan sociale contacten. Ik mis hem ook niet als hij naar de opvang is en heb daar ook nooit moeite mee gehad. Ik geniet gewoon van de momenten waar ik in zit. Als dat met hem thuis is doordeweeks, dan geniet ik. Maar ook net zo hard als ik voor mezelf bezig ben. Ik denk dat ik daarom ook geen moeite zou hebben met 4 dagen werken.
Gast- Gast
Nou ja, dat is je goed recht, toch?
Had ook niet verwacht dat ik dat zo erg zou hebben, maar sinds ze zoveel in het ziekenhuis heeft gezeten wbt haar reflux, heb ik heel erg de drang om haar zelf te beschermen (of mijn vriend). Het is een beetje mijn zorgenkindje, terwijl daar helemaal geen reden meer toe is. Ook is zij, naast mijn vriend en beste vriendin, de enige die ik 'hier' (de geboorteplaats van mijn vriend, mijn fam woont een uur verderop) heb, en ik heb mede daardoor heel erg naar haar uitgekeken.
Overigens gaat zij wel gewoon 2/3 dagen naar het kdv, en werk ik gewoon zelf, puur omdat ik dus niet alleen maar 'mama' wil zijn en mezelf wil blijven stimuleren.
Had ook niet verwacht dat ik dat zo erg zou hebben, maar sinds ze zoveel in het ziekenhuis heeft gezeten wbt haar reflux, heb ik heel erg de drang om haar zelf te beschermen (of mijn vriend). Het is een beetje mijn zorgenkindje, terwijl daar helemaal geen reden meer toe is. Ook is zij, naast mijn vriend en beste vriendin, de enige die ik 'hier' (de geboorteplaats van mijn vriend, mijn fam woont een uur verderop) heb, en ik heb mede daardoor heel erg naar haar uitgekeken.
Overigens gaat zij wel gewoon 2/3 dagen naar het kdv, en werk ik gewoon zelf, puur omdat ik dus niet alleen maar 'mama' wil zijn en mezelf wil blijven stimuleren.
Gast- Gast
Parel schreef:Overigens voel ik heel erg de behoefte om zoveel mogelijk bij mijn kleintje te zijn en is het financieel ook mogelijk.
Die behoefte voel ik ook heel sterk. Ik wilde eerst 3 á 4 dagen werken, maar nu ik een baan en stage heb gehad van 4 dagen ben ik van mening dat ik toch liever 1 of 2 dagen wil werken.
Met thuis werken (studeren) heb ik overigens geen moeite. Ik vind het juist wel fijn dat ze kortere dagen naar de opvang gaat, doordat ik geen reistijd/pauze e.d. heb.
Gast- Gast
Parel schreef:Nou ja, dat is je goed recht, toch?
Ik snap dat ook wel hoor , zo bedoelde ik het niet .
Gast- Gast
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
chipa schreef:Dat soort opmerkingen zijn ook gewoon zo gemeen!
Zeggen ze eigenlijk ook dat soort dingen tegen je man?
Gast- Gast
Ik zou er persoonlijk op terugkomen bij mijn vader en aangeven dat die opmerking heel erg verkeerd is aangekomen. Hij mag zijn mening hebben over de hoeveelheid dagen dat je kind naar het kinderdagverblijf gaat, maar die mening mag hij dan wel op een normale, respectvolle manier ventileren. Termen als 'dumpen' vind ik daar niet onder vallen.
Daarbij mag je ook best aangeven dat je het onterecht vindt dat je vader dit op jou afschuift terwijl je man net zoveel dagen werkt.
Daarbij mag je ook best aangeven dat je het onterecht vindt dat je vader dit op jou afschuift terwijl je man net zoveel dagen werkt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bah, waar bemoeien mensen zich mee? Van dit soort opmerkingen gaan m'n nekharen van overeind staan, je kind 'dumpen' etc. Hebben vrouwen geen recht meer om zichzelf te ontplooien door middel van werken?
Chipa, is je vader nog van de 'oude stempel'?
Chipa, is je vader nog van de 'oude stempel'?
Gast- Gast
De eerste 5 maanden was ik thuis. Ik had toen nog geen baan. Ik was er toen wel aan toe om te gaan werken. Als starter is het best moeilijk werk te vinden en de meeste startersbanen zijn ook nog eens fulltime. Mag dus behoorlijk blij zijn met een baan voor 4 dagen in de week. Mn vader vond het ook helemaal geweldig dat ik aan het werk ging.
Hij bedoeld het dus wellicht niet zo gemeen, maar zo kwam het wel over.
Mijn moeder heeft niet meer gewerkt sinds ik ben geboren. Mijn vader had een goede baan en het was niet nodig. Toen was het trouwens ook echt bijna armoedig als je als vrouw werkte. Zo van: verdiend haar man zo weinig dat zij moet werken. Gelukkig is dat nu wel anders!
Als ik zou kunnen kiezen zou ik 3 dagen per week willen werken. Thuiswerken is bespreekbaar na de inwerkperiode. Tijden dat ik werk mag ik zelf indelen dus zou idd wellicht ook een deel dan in de avonduren kunnen doen. Werken met F om me heen lijkt me lastig. Het werk moet wel gedaan worden en met een kruipend kindje naast je lijkt me dat heel lastig. Groot pluspunt is dat ik wel 35 vrije dagen per jaar heb (via een spaarsysteem). Zo kan ik toch af en toe lekker een extra dagje met F hebben.
Met mijn verstand weet ik wel dat het niet slecht is voor F, dat ik nu even geen keus heb en dat ik verder een lieve mama ben voor hem, maar oh dat moederhart....
Hij bedoeld het dus wellicht niet zo gemeen, maar zo kwam het wel over.
Mijn moeder heeft niet meer gewerkt sinds ik ben geboren. Mijn vader had een goede baan en het was niet nodig. Toen was het trouwens ook echt bijna armoedig als je als vrouw werkte. Zo van: verdiend haar man zo weinig dat zij moet werken. Gelukkig is dat nu wel anders!
Als ik zou kunnen kiezen zou ik 3 dagen per week willen werken. Thuiswerken is bespreekbaar na de inwerkperiode. Tijden dat ik werk mag ik zelf indelen dus zou idd wellicht ook een deel dan in de avonduren kunnen doen. Werken met F om me heen lijkt me lastig. Het werk moet wel gedaan worden en met een kruipend kindje naast je lijkt me dat heel lastig. Groot pluspunt is dat ik wel 35 vrije dagen per jaar heb (via een spaarsysteem). Zo kan ik toch af en toe lekker een extra dagje met F hebben.
Met mijn verstand weet ik wel dat het niet slecht is voor F, dat ik nu even geen keus heb en dat ik verder een lieve mama ben voor hem, maar oh dat moederhart....
chipa- Prater
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: