Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4x9 werken

+10
RYW
Darius
Annie24
Susan
Flower_L
Pussycat
Fearie
Clapperdie
frolic
chipa
14 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

4x9 werken - Pagina 5 Empty Re: 4x9 werken

Bericht  RYW do 9 feb 2012 - 3:39

Ik vind het vrij arrogant om te denlen dat je dat beter weet dan de ouders zelf, en nogal kortzichtig om te denken dat alleen jouw manier goed is. Jezelf niet in andermans referentiekader kunnen plaatsen vind ik eerder egocentrisch, eigenlijk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mamsie do 9 feb 2012 - 4:03

Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen maar zelf vind ik ook 5 dagen per week naar het kdv van 8 tot half 6 echt belachelijk. Hier op school hebben we ook kinderen die om kwart voor 8 op de voorschoolse opvang worden gebracht, overblijven en dan nog na de naschoolse opvang tot half 6 en dat dan 5 dagen per week. JOY!
Die kindjes kunnen nooit afspreken met vriendjes en als er een kinderfeestje is op woensdagmiddag dan is het een geregel en gedoe want ja niemand kan ze ophalen op het feestje om 4 uur.

Ik denk dat je als ouders gewoon een goede middeweg moet vinden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 4:20

RYW schreef:Ik vind het vrij arrogant om te denlen dat je dat beter weet dan de ouders zelf, en nogal kortzichtig om te denken dat alleen jouw manier goed is. Jezelf niet in andermans referentiekader kunnen plaatsen vind ik eerder egocentrisch, eigenlijk.

Precies. Daarnaast is de opvang natuurlijk niet te vergelijken met werken. Mijn kind slaapt gewoon als hij bij de gastouder is of op het kdv is, speelt wanneer hij daar zin in heeft, ligt te luieren wanneer hij daar zin in heeft. Het enige verschil is dat de gastouder bij hem is en niet ik of mijn man. Mijn kind was ook nooit uitgeput als we hem ophaalden maar gewoon lekker aan het spelen met de andere kinderen.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 9 feb 2012 - 4:21

Ah joh, zelfs zonder kids is het geblazen met vooroordelen..
Hoe vaak ik wel niet gehoord heb, waarom werk jij?! Je man verdiend toch genoeg?! Eh.... ik zou niet weten wat ik elke dag moet hoor, thuis.. en dan zeggen ze: 'Lekker koffie drinken, shoppen, tv kijken, je huishouden..' Ja, nee daar word ik een blij mens van?! HAHA
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 4:24

Erg hè :-). Mijn man is bezig met een eigen bedrijf aan het opzetten en ik kreeg laatst ook de vraag of ik dan ging stoppen met werken. Ehm, waarom?

Gast
Gast

Bericht  RYW do 9 feb 2012 - 4:25

Mamsie schreef:Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen maar zelf vind ik ook 5 dagen per week naar het kdv van 8 tot half 6 echt belachelijk. Hier op school hebben we ook kinderen die om kwart voor 8 op de voorschoolse opvang worden gebracht, overblijven en dan nog na de naschoolse opvang tot half 6 en dat dan 5 dagen per week. JOY!
Die kindjes kunnen nooit afspreken met vriendjes en als er een kinderfeestje is op woensdagmiddag dan is het een geregel en gedoe want ja niemand kan ze ophalen op het feestje om 4 uur.

Ik denk dat je als ouders gewoon een goede middeweg moet vinden.

Zo is het bij mijn kinderen ongeveer geregeld. Het kan ook weinig anders. Voor hen is het overigens best 'Joy', want ze hebben het er goed naar hun zin. De oudste is vaak niet op de BSO, we hebben aangegeven met wie hij mee mag en daarom speelt hij vaak bij vriendjes thuis en in plaats van naar huis brengen die ouders hem dan naar de BSO. Een kwartier of halfuur later haal ik hem daar op. Geen probleem, en hij vindt het ook geen probleem.

Weet je, ik snap best dat sommige mensen het niet ideaal vinden, daar niet van. Maar zeggen dat het voor de kinderen niet leuk is, dat kan je gewoon niet inschatten als buitenstaander. Echt niet. Je kan echt niet zeggen dat het een soort van kinderasiel is voor die jongens. Net zo min als ik kan inschatten dat het niet leuk is als kinderen nooit naar de BSO gaan.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rumble do 9 feb 2012 - 4:25

2CKC2 schreef:Ah joh, zelfs zonder kids is het geblazen met vooroordelen..
Hoe vaak ik wel niet gehoord heb, waarom werk jij?! Je man verdiend toch genoeg?! Eh.... ik zou niet weten wat ik elke dag moet hoor, thuis.. en dan zeggen ze: 'Lekker koffie drinken, shoppen, tv kijken, je huishouden..' Ja, nee daar word ik een blij mens van?! HAHA

Serieus? Wat een achterlijke reactie zeg. Ook wel lekker kortzichtig.

Mijn kind gaat idd 3 dagen naar de opvang, soms vanaf half acht tot kwart over zes. En bij ons kan het niet anders helaas ook al zou ik het wel anders willen zien. Hij gaat ook nog 1 dag dezelfde tijden naar oma en hij is nog 1 dag de hele dag bij mij. Als het echt slecht zou zijn voor mijn kind zou ik het ook niet doen maar het is nog slechter als ik het financieel niet zou redden want ook daar is hij afhankelijk van. Het is dus kiezen of delen.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Rumble do 9 feb 2012 - 4:26

Jolicious schreef:Erg hè :-). Mijn man is bezig met een eigen bedrijf aan het opzetten en ik kreeg laatst ook de vraag of ik dan ging stoppen met werken. Ehm, waarom?

Jij hoort natuurlijk achter het fornuis 4x9 werken - Pagina 5 394967
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 4:37

Nucia schreef:
Jolicious schreef:Erg hè :-). Mijn man is bezig met een eigen bedrijf aan het opzetten en ik kreeg laatst ook de vraag of ik dan ging stoppen met werken. Ehm, waarom?

Denk dat ze daar thuis niet zo blij van worden met mijn kookkunsten (lees: ik laat de boerenkool nog aanbranden) nerd

Gast
Gast

Bericht  Rumble do 9 feb 2012 - 4:46

Jolicious schreef:
Nucia schreef:

Denk dat ze daar thuis niet zo blij van worden met mijn kookkunsten (lees: ik laat de boerenkool nog aanbranden) 4x9 werken - Pagina 5 827601

Oefening baart kunst...en in jouw geval vast hele goede niet aangebrande boerenkool 4x9 werken - Pagina 5 561177
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 5:13

Jolicious schreef:
Nucia schreef:

Denk dat ze daar thuis niet zo blij van worden met mijn kookkunsten (lees: ik laat de boerenkool nog aanbranden) 4x9 werken - Pagina 5 827601

tsja, dat is dan je eigen schuld hè, had je maar niet zoveel moeten werken, had je tijd om te leren koken Twisted Evil

oh edit: toch niet, dan heb je alsnog geen quality time met je kind

dubbele edit: toch wel, als goede moeder moet je natuurlijk perfect het huishouden met een kind kunnen combineren.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: